HyundaiKlub.pl
Warsztat => Zakup Hyundaia => Wątek zaczęty przez: J23 w 23 Październik 2012, 11:01:15
-
Witam.
Jestem obecnie przy wyborze auta - waham się między nową Rio a I20. Moje obawy dotyczą srebrnego wykończenia wnętrza i20 - jak to "sreberko" zachowuje się po czasie? Czy nie schodzi, czy też brudzi się? Prosiłbym o opinie.
Ort. Tekla
-
po 7 miesiącach nie widać żadnych zmian
-
Po 24 miesiącach te sreberka wyglądają jak w salonie, nie widać żadnych zmian.
Natomiast plastik w bagażniku (ten na bocznych ściankach bagażnika) łatwo porysować. Ale kto by się przejmował plastikiem w bagażniku.
Początkowo się cieszyłem, że fotele przednie w i20 mają plastikowe "plecki", bo to tarcza chroniąca moje plecy przed kopniakami dziecka. Dziecko siedzi za mną na foteliku dziecięcym, nogi ma w powietrzu i raz po raz kopie w mój fotel - w moim poprzednim samochodzie to mi przeszkadzało. W i20 nic nie czuję, natomiast te plastikowe plecy fotela kierowcy mocno zostały porysowane przez dziecięce buty.
Ohydne są również plastikowe boczki drzwi. Wyglądają tak samo, jak 2 lata temu w salonie, co nie zmienia faktu, że są równie ohydne jak gdy były nowe. I potrafią rezonować.
Natomiast jakość plastików na desce rozdzielczej jest lepsza niż się spodziewałem.
A kierownicę można za niecałe 200zł obszyć skórą i nad tym się zastanawiam.
-
a j abym się zastanowił czy na pewno chcesz hyundaia/kia.... nie wolisz innej marki ? Ja mam i20 i mam bardzo mieszane uczucia, największe dotyczą ASO
-
ASO to tragedia niestety.
Ja po pierwszym przeglądzie zrezygnowałem z gwarancji, bo ciężko było o cokolwiek się doprosić :/
Co do sreberek; po przebiegu 63tys u mnie pół tego sreberka już z kierownicy się wytarło :) Wrzuce kiedyś foto przy okazji mojej kierownicy, która wygląda jakby natłukła już z 300 a nie 60 tys :)
-
no te wszystkie sreberka mają parszywą jakość ale cała reszta jest jak najbardziej ok i trwała jak na tej klasy pojazd
przy odbiorze pooglądaj uszczelki czy nie odstają i takie tam najlepiej kilka maruderów zabierz ze sobą i całość na listę żeby po zakupie od razu było wiadomo że to produkcja się nie popisała
myślę że to trafiony zakup kwestia tylko ceny
-
odświeżam temacik - 11 miesięcy 20 tys km zrobione a sreberka i cała reszta jak na razie bez zmian :)
-
ja mam sreberka takze u siebie... w Elantrze, nie I20 i niestety sa bardzo delikatne, podatne na zarysowania
-
omijaj I20 problemy same, wszystko rdzewieje, klapa bagażnika, przy klamkach
-
rdzewieje i się psuje
lista awarii w innym temacie
nigdy więcej "tego czegoś"
-
Witam,mam na imie Maciek.Osobiscie nie jestem uzytkownikiem Hyundaya i raczej nigdy nie bede.Zalogowalem sie na to forum poniewaz ojciec poprosil mnie o pomoc w znalezieniu mu auta,uparl sie na Hyundaya.Znalazlem 2 sztuki,ix20 1.6 125KM automat na pelnym mozliwym wyposazeniu,auto jest z konca 2012r,przebieg 21tkm,drugie auto to i20,86KM,2014r przebieg symboliczny 2tkm auto jak nowe,rowniez w pelnej mozliwej opcji.Przed aktywacja konta poczytalem troche watkow o w/w i nie napawaja one optymizmem,ojciec uzytkuje Getza 1.3 od 10 lat i musze przyznac ze jak do tej pory auto spisuje sie perfekcyjnie.
Moje pytanie brzmia:
1.silnik 1.6 125KM jest wdzieczna jednostka na zalozenie gazu?
Na reszte pytan znalazlem odpowiedzi na forum.
Dziekuje z gory za odpowiedzi i pozdrawiam,Maciek
ps.wybaczcie,nie mam qwerty stad ta pisownia
-
Pewnie i wdzięczna, ale w Polsce na gwarancji nie można dołożyć gazu, a z tego co piszesz auto jest na gwarancji.
Kolega ph71 ma gaz i z tego co pisze bez 2 tysięcy objechał IX20 z gazem kulę ziemską i sobie chwali.
-
Hej,
Dzieki za odp.Nie raz przerabialem watek gwarancji w autach z wyzszych polek i wiem jedno,mozna sobie to o kant... :lol: szkoda nerwow ;-).Watek o instalacji gazowej w aucie kolegi ph71 juz czytalem,szkoda ze tylko on ma doswiadczenia z instalacja w tym silniku.Wniosek jest taki ze jak padnie na i20 obedzie sie bez instalacji gazowej,poczytalem troche,rozmawialem z kolega ktory pracuje w serwisie Hyundaya i raczej nie ma sensu ladowac gazu do auta ktore i tak niewiele pali,jezeli w praniu wyjdzie 125KM w automacie gra bedzie warta swieczki ;-).Ojciec robi okolo 30-35tkm rocznie z czego 80% trasy do 80-100km,klekota nie chce.
Pozdrawiam,Maciek
ed. wymazanie cytatu. Nie cytujemy w całości wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnią w wątku. tekla
-
Witaj.
Dorzucę swoje 3 grosze o silniku 1.2.
Ekonomia przy tym silniku to mit. Da się faktycznie zejść do danych podanych przez producenta, ale jest to jazda z prędkością rzędu 80-90 km/h za miastem. Moim zdaniem ten silnik jest za mały do tego auta. Realne jego spalanie za miastem to około 7l za miastem i około 8l w mieście (do 10 jeżeli ma się cięższą nogę). Gdybym osobiście miał się zdecydować ponownie na zakup i20, to kupiłbym chyba 1.6.
A tak ogólnie - jeżeli chodzi o auto, które ma tłuc się po trasach za niewielkie pieniądze, to i20 sprawdza się całkiem nieźle. Robię podobne przebiegi i <odpukać> poza łożyskiem koła przez 120000 nic nie musiałem robić i na chwilę obecną raczej się nie zanosi, żeby w najbliższej przyszłości coś trzeba było.
Pozdrawiam
-
Sorry ale jak ktoś robi 30tys rocznie i nie chce klekota to tylko gaz najlepiej wychodzi. Wystarczy sobie policzyć i nie słuchać bajek od mechaników typu ASO bo oni wcale nie są takimi fachowcami jak się wydaje.
To że takie i20 pali 7L benzyny to nie jest aż taka tania jaza licząc 7x5,2zł=36zł. Wtedy lepiej wziąść silnik 1.6 i niech spali nawet 9-10L gazu ale wtedy mamy te 26zł a silnik mocniejszy i może lepszy. No ale większość nowych silników już tak nie za bardzo lubi gaz. To nie to samo co 1.6 8v czy 1,8T od wv gdzie 100tys na gazie nie robi na nich wrażenia.
-
Dlatego mówię, że gdybym stał ponownie przed wyborem 1.2 vs 1.6, to bym się nie zastanawiał i brał mocniejszy + LPG :)
-
i20 poszlo za okolo 43tys zl,moim zdaniem za bogato nawet jak na max wyposazenie znikomy przebieg i rocznik 2014 wiec zwyczajnie odpuscilem licytacje przy 40tys zl.Po zwiezieniu do Polski i wszelakich oplatach wyszloby stanowczo za duzo.Zobaczymy jak bedzie z ix20 :).
ps.dzieki za porady
-
Może za około 1 będę się przymierzał do ix 20.
Czy jesteście z tych aut zadowoleni??
Czy rodzina 3 osobowa się w miarę swobodnie zmieści?
Auto ma być do miasta i poza, więc jaki silniczek, nie chciałbym przekraczać 8 l/100km
Bardzo poproszę o podpowiedzi...;-)
-
Post poprzedni został skasowany - prawdopodobnie przez źle napisany tytuł - poprawiłem, mam nadzieję że tym razem moderator nie skasuje. Poniżej to o co pytałem poprzednio.
Jestem po jeździe próbnej nowym i20, jak dla mnie autko jest ok, mam tylko jedną wątpliwość przed ostateczna decyzją. Przy jeździe "miejskiej" po wychodzeniu z zakrętu kierownica nie wraca automatycznie do położenia zerowego, trzeba trochę pomóc, nie wiem czy to przypadłość taka czy jakaś wada tego egzemplarza ale jeszcze z podobna sprawą nigdy się nie spotkałem. Handlowiec nie potrafił mi na to odpowiedzieć. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
[ Dodano: 2015-05-28, 10:28 ]
Przejechałem się wersja z silnikiem 1.4 100KM (poprzednia jazda była z silnikiem 1.2 84KM) i w tym aucie już takiego problemu nie zanotowałem. Sam nie wiem co teraz o tym myśleć. Nikt nie zwrócił na to uwagi?
-
mój ix20 też na początku eksploatacji potrzebował pomocy przy powrocie kierownicy do położenia środkowego. Nawet przy 500 km przebiegu to było. Teraz po ponad 4000km przebiegu już ładnie sama kierownica "prostuje".
-
A z czego taki efekt wynika? Pytałeś może w serwisie?
Czy silnik w tym twoim ix20 jest taki sam jak w nowym i20? Jeśli tak to jak u ciebie ze spalaniem?
[ Dodano: 2015-06-02, 12:22 ]
Sam sprawdziłem na stronie Hyundaia - to nie jest ten sam silnik. ale i tak ciekawi mnie jak ten twój wygląda ze spalaniem.
-
Witam,
Ja przymierzam się do zakupu i20 z 2009 roku, wydaje się być ładny:) niestety nie zrobiłem żadnych zdjęć aby umieścić a nie jest nigdzie wystawiony (stoi 3 parkingi dalej z kartką).
Wszystko wydaje się działać jednak dopiero w środę pojadę do mechanika żeby go dokładnie prześwietlić.
Niestety sprzedawca oznajmił mi iż nie ma drugiego kluczyka i żadnych książek serwisowych (przebieg 113 tyś. wydaje się być realnym bo nie widać po aucie nadmiernego zużycia).
Czy na coś powinienem uważać w takiej sytuacji i jak to sprawdzić - coś ktoś może z doświadczenia podpowiedzieć? :)
Prosiłbym również o pomoc w rozkodowaniu VIN żeby sprawdzić jakie ma wyposażenie:)
VIN: MALBA51BP9M035837
P.S. Jaki może być koszt dorobienia kluczyka?
-
Wyposażenie:
http://koreacat.ru/hyundai/vin?vin=+MALBA51BP9M035837+
-
Hmmm... a z tej rozpiski wyposażenia można wyczytać iż jest coś ciekawszego jak standardowe (jakieś podgrzewane lusterka czy coś)?
-
Data produkcji 26.02.2009
Klima manual
Aux, mp3, cd
Immo
ESC+przycisk
ABS
Elektryczna regulacja świateł
Elektryczne lusterka
Elektryczne szyby przód
MDPS
Kurtyny powietrzne
Poduszki kierowcy i pasażera
-
Czyli ogólnie rzecz biorąc jest to jakaś tam standardowa wersja. Czy powinienem zwrócić szczególną uwagę na coś? Jutro jestem umówiony na kanał.
-
Lektura do poduszki http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=75 nie jest tego dużo zwróć uwagę na temat klamek i tylnej klapy.
-
To już mam prawie w paluszku :) ogólnie oglądałem jeszcze Toyotę Yaris ale i20 jest o wiele przyjemniejsze do jazdy i nie siedzi się "jak w matizie" ;) choć trochę właśnie obawiam się tej korozji... Lecz z drugiej strony jeżeli na klapie nie znajdę nic to chyba jak do tej pory nie zardzewiało to chyba i nie powinno?
Martwi mnie ten brak książki i kluczyka... Może wiesz ile powinno być kluczyków - 2 czy 3?
-
A z czego taki efekt wynika? Pytałeś może w serwisie?
Czy silnik w tym twoim ix20 jest taki sam jak w nowym i20? Jeśli tak to jak u ciebie ze spalaniem?
[ Dodano: 2015-06-02, 12:22 ]
Sam sprawdziłem na stronie Hyundaia - to nie jest ten sam silnik. ale i tak ciekawi mnie jak ten twój wygląda ze spalaniem.
Nie wiem czemu taki efekt. A w serwisie nie pytałem, bo już to nie występuje.
Silnik 1,4 w ix20 jest troszkę inny niż w innych hyundaiach (ma tylko 90 KM a w np. i20 ma 100KM). Teraz mam już 6800 km przejechane i komputer pokazuje średnie spalanie na baku 7,2 (w realu po przeliczeniu ilości zatankowanego paliwa i przejechanego przebiuegu 7,6), ale jak ostatnio cały bak wyjeździłem w większości po autostradach (max 160) to spalanie na baku wzrosło do 8,1 (realne 8,5). Najmniejsze spalanie jakie miałem, kiedy ani razu na autostradę nie wyjechałem to 7,0 L/100km policzone, przy dystrybutorze, bo komputer pokazywał 6,7 i aż nie mogłem uwierzyć :)
Średnie spalanie z całych 6800km przebiegu pokazuje 7,3 (realnie 7,7), więc nie tak źle.
marwoo - dwa kluczyki są standardem w hyundaiu.
-
Jak jest 1 kluczyk i auto jest sprowadzone to prawdopodobnie auto miało szkodę całkowitą -> ubezpieczyciel zabrał drugi kluczyk.
-
Witam.Stoję przed wyborem hundaya ix 20 wersji Clasic+ ,a wersji Comfort ??
Jakie jest wasze zdanie-czy warto dopłacać za klimę automatyczną i alu felgi,bo reszta to już dodane drobiazgi??
-
Warto - klimatronic to całkiem inna bajka niż manual.
-
Możesz rozwinąć ?Do tej pory wszystkie moje auta miały manualną i nie miałam problemów Czym się różni ta automatyczna w działaniu ?
-
Dodano: 2016-09-12, 21:11
w comforcie masz inną tapicerkę - ładniejszą(wg mnie łatwo sie czyści), przednie fotele z kieszeniami w oparciach, masz czujniki cofania, masz bluetooth - mi tego teraz brakuje :( skórzaną kierownicę i gałkę biegów - przyjemniejsze w dotyku niż ten plastik, chociaż to tylko z plastikowej krowy, ale zawsze. No i podłokietnik - niby taki nijaki kikut, ale z nim dużo przyjemniej się jedzie (szczególnie trasy - u mnie nawet 500 km i brak cierpnących rąk. A tryb automatyczny działa nie tylko z klimą, ale i z ogrzewaniem - zimą ustawiasz 25 stopni i masz tak całą drogę jaką jedziesz - nawet klimy nie musisz włączać (znaczy się po włączeniu trybu "auto" klima się włączy, wciskasz przycisk A/C i kila się wyłącza a tryb automatyczny sam ustawia temperaturę. Jeszcze szyby tylned elektryczne - wciskasz u kierowcy na drzwiach blokadę szyb i dzieci z tyłu szyb nie otwierają. A latem jak się w aucie nagrzeje to bez sakania po aucie otwierasz wszystkie szyby - szkoda tylko, że wszystkie nie są automatyczne.
-
Chmm...Tylko ,ze dopłata do tej wersji Comfort to ok 6 tysi...i dlatego się zastanawiam .Na poczatku chciałam kupić i 30 taką z 2012-2013 r .Po usilnych poszukiwaniach znalazłam kilka zajeżdzonych i kilka malowanych ...W desperacji postanowiłam dołożyć i kupić nowy ,ale tu znów "schody"-i 30 nie produkują już w tańszych wersjach Clasic i Clasic + Jeszcze jest produkcja RUN ,a ta cena powala...
Przestawiłam się więc na tego ix 20 -najtaniej wychodzi w Clasic + do komfortu trzeba znowu dołożyć te 6 tys...i zwyczajnie mi szkoda takiej kasy -choć nie ukrywam ,ze chciałam mieć "wypasiony" samochodzik... Oczywiście wszystkie te bajery by się przydały i dlatego się jeszcze plątam,czy może tylko dołożyć te czujniki ,podłokietnik....
-
Za 2-3 miesiące zaczną się wyprzedaże i promocje na koniec roku i wtedy te 6tys pewnie da się wytargować. Lepiej już kupić z klimą automatyczną bo manual to dobre w starszych autach. Ja bym poczekałlub szukał jakiegoś 2 latka ix20 bo łatwiej go kupić niż i30 bo nikt nie kupuje ich do firma a i30 już tak.
-
A jaki masz budżet ?
http://www.auto-res.pl/samochody-nowe/hyundai_i30_978
Gdzieniegdzie jeszcze można znależć i20 w wersji GO!
-
a jeszcze się zasatanów nad bliźniakiem Ix20 - Venga. Za ok 60 tys możesz wziąć wersję L plus pakiet fun i do tego zostanie jeszcze opcjonalne navi i kamera cofania, ale to już dojdziesz z ceną do 62tys. i masz wersje prawie jak ix20 premium bez skóry, lamp ledowych czy alufelg. Chociaż jak byłem na "rozpoznaniu" to kilku dealerów mówiło o felgach w prezencie :)
-
Ta kia wenga odpada -znacznie lepsze wykonanie ma ix20.
Samochód potrzebuję na już ,więc te promocje i wyprzedaże też odpadają ...
Upieram się przy silniku 1,6/120 Km
Zdecydowanie wolałabym i 30 ,ale tak jak pisałam w Clasic + już nie produkują ,ani nie mają już w salonach....
Używane i 30....niepewne i kosztują prawie tyle co nowy ix 20... chociaż gdyby jakimś cudem udał mi się kupić prawie nową za 50 tysi to pewnie wybrałabym śmiało zamiast nówki ix 20...
Co robić???[mam jeszcze chwilę czasu na podjęcie ostatecznej decyzji-choć serwis podjął już starania o rabat jaki by mnie zadawalał]
-
Daleko nie masz - możesz się przejechać:
http://otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-duzy-wybor-gwarancja-i-wl-kraj-bezwypadkowy-fv-vat-23-ID6yohk5.html
mają sporo podobnych aut,
ostrożność oczywiście standardowa czyli zaufany mechanik plus miernik grubości
tutaj jest fajne autko:
http://www.hyundai.autokopex.pl/Auto/Samochod_dealera/4502/
wersja Go! czyli prawie pełen wypas (bez navi), cena tylko trochę wysoko bo ja swojego kupiłem sporo niżej
-
Zastanawiam się nad i20 1.1 crdi czy jest tam dpf w 2013 r.?
-
Nie ma.
-
Dzięki to dobra wiadomość
No i 3 Hyundai w rodzinie. I20 1.1 crdi tym razem jeszcze na gwarancji.
-
Dzień dobry wszystkim,
Zwracam się do was z prośbą
Otóż znalazłam takie oto ogłoszenie
https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-1-25-led-2009-klima-74tys-full-serwis-ID6yT5zT.html#4d71c1519c
moje pytanie i prośba czy ktoś byłby w stanie spr. czy zdjęcia książki to autentyk, czy mają pokrycie w rzeczywistości czy jest to inwencja twórcza sprzedawcy
z góry bardzo dziękuję
Pozdrawiam
Agnieszka
-
Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum z lewej strony) znajdź podobny temat i tam dopisz pytanie.
Data sprzedaży 2009-03-31
Ma:
Kurtyny powietrzne
Schładzany schowek
Akumulator po wymianie
-
Doprecyzowując i20 1.1 crdi ma DPF dziś wstawiłem auto do serwisu uprzejmy pan podniósł samochód i palcem wskazał na wredne urządzenie. :cry:
-
Szukamy z teściem auta dla teściowej:)
Wpadł jej w oko i20
Coś możecie podpowiedzieć o tym egzemplarzu:
https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-2010-benzyna-1-2-jeden-wlasciciel-ID6zgeG5.html (https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i20-2010-benzyna-1-2-jeden-wlasciciel-ID6zgeG5.html)
VIN: NLHBA51BABZ030838
-
Data produkcji 2010-11-10 do Polski
Data sprzedaży 2011-01-19
Kurtyny, poduszki w siedzeniach
Centralny zamek
Chłodzony schowek
Lusterka manualne
Halogeny
IMMO
ABS
https://hyundai.afora.ru/eur/vin/nlhba51babz030838/
Sprawdź ile razy i jak była wykonana naprawa lakieru przy klamkach.
Nie ma adnotacji o bezwypadkowości.
Zdjęcia poniżej krytyki nic nie widać.
-
Dzięki, gość zapiera się ze bezwypadkowy i nie jest to niestety osoba prywatna. Opis i zdjęcia są biedne. Co do klamek to czytałem :)
-
Jutro jedziemy sprawdzić auto, obejrzeć , pomierzyć.
Generalnie historia potwierdzona. Zobaczymy.
-
I kolejny Hyundai w rodzinie :) W sumie to nawet fajne autko ;)
-
Witam. Mam zamiar kupić I20 ACTIVE 1.4 benzyna. Korci mnie trochę automat ale ma tylko 4 biegi. Na YT gość jeżdżąc takim poleca wziąć manuala. Hm. Co myślicie i takim zestawieniu.
-
Widzę, że już jakiś czas temu pytałeś, ale może jeszcze się nie zdecydowałeś i nie kupiłeś.
Mam i20 Active z manualną skrzynią i powiem szczerze, że trochę mnie denerwuje te 6 biegów w mieście. Osobiście wolałbym automatu.
Przejedź się demówką z manualem i automatem i decyzję podejmij sam. Trochę mnie dziwi, że automat ma tylko 4 biegi :?:
No i ja mam litrowy silnik. Też mnie dziwi, że w Active był 1.4 :?:
-
Podepnę się pod temat. Rozważam zakup i20 rocznik 2016, fabryczny LPG, przebieg 95-120 tys km. Kilka aut używanych jest wystawionych u dealera. Auta kupione u nich, u nich serwisowane i oddane przy zakupie nowszych modeli. Stan wizualny dobry, techniczny podobno też. Po latach kupowania 15 letnich aut mam już dość ciągłych napraw i bujania się z mechanikami. Chciałbym kupić auto, które przynajmniej przez rok nie będzie wymagało wkładu finansowego. Ma ktoś może jakieś doświadczenia? Czy takie auto jest pewniejsze niż odrobinę tańsze, ale suto zakrapiane łzami rozpaczającego niemca? Nie chciałbym, żeby od tych łez po miesiącu mi korozja wyszła :)
A może zakup z fabrycznym LPG nie jest dobrym pomysłem?
-
Właśnie korozja zdaje się lubić to auto. Poczytaj niedawne wpisy na tym forum.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1584&highlight=korozja+i20
Po zakupie każde auto wymaga wkładu finansowego, nawet młode.
-
Kupując i20 trzeba się liczyć z korozją skoro należy to auto do najbardziej korodujących tak jak ceed i i30.
Fabryczny gaz jest o tyle dobry, że podobno wzmacniali głowice w silnikach 1,4 gdzie normalnie potrafią być problemy.
Z drugiej strony co piszę ze swojej strony, że używana instalacja powoduje tak samo koszta bo coś zawsze siedzą a to wtrysk a to komputer. No i samochód z lpg może mieć duży przebieg a łatwiej benzynę znaleźć nie zajeżdżoną.
Sam zaś zamiast i20 wolałbym jak już ceeda. Ten sam koncern, ta sama słaba blacha ale o dziwo ceeda nie widziałem zardzewiałego.
-
Podepnę się pod temat, by nowego wątku nie rozpoczynać. Przymierzam się do kupna nowego i20, 1.2, comfort. Prosiłbym użytkowników o opinię o tym modelu. Czy warto dokonać zakupu, jaka jest trwałość auta, spalanie, itp.