HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: ppgg1 w 12 Październik 2020, 15:17:39
-
Wymieniałem sprzęgło (był odłączany akumulator), po uruchomieniu auta nie działa start/stop, tzn. wyświetla się komunikat że warunki nie zostały spełnione. Trochę poczytałem na ten temat, zadzwoniłem do serwisu i wynika że potrzeba troszkę czasu aby się akumulator zaadoptował na nowo, przed odłączeniem akumulatora START/STOP działał prawidłowo.
Zrobiłem 800km (3 tygodnie jazdy) co prawda w miejscu, dalej ten sam komunikat. W między czasie podładowałam akumulator prostownikiem ale NIC to nie zmieniło. Może ktoś przerabiał temat, ile czasu zajmuje ta adaptację? Jeżdżę głównie na krótkich dystansach 10/30km ale dość często... Z tego co doczytałem nie ma konieczności podłączania auta pod komputer i rejestrowania akumulatora jak w niektórych markach, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
i30/2015/1.4 101KM/G4LC
-
Może zaplanuj sobie jakiś dłuższy wyjazd, zrób troszkę więcej kilometrów w jednym kawałku.
-
Jak się zakończyła ta sprawa? Muszę wymienić akumulator w swoim i30 i zastanawiam się, czy adaptacja w serwisie jest niezbędna, czy mogę po prostu sam wymienić akumulator a ISG samo rozpozna.
-
Po założeniu nowego aku musisz zostawić samochód na wyłączonym zapłonie min. 4h , wtedy podzespoły adaptuja sie i ma działać . Nie potrzeba ingerencji serwisu.
-
Na jakimś zach. forum znalazłem warunki start/stopu:
- pasy kierowcy zapięte
- drzwi kierowcy zamknięte
- maska silnika zamknięta (mało kto wie, że ma czujnik!)
- podciśnienie wspomagania hamulców prawidłowe
- akumulator prawidłowo naładowany, tzn co najmniej powyżej 75%
- temperatura zewnętrzna w zakresie -10C >< 35C
- temperatura płynu chłodzącego silnika powyżej 10C
- komp. pokł. nie jest w stanie diagnostycznym
Wspominano także, że włączony nawiew powyżej pewnej pozycji też zablokuje start/stop.
Naprawdę nie wiem gdzie, ale gdzieś jest czujnik wciśnięcia sprzęgła. Może przy naprawie został odłączony? Łatwo to sprawdzić - przy puszczonym sprzęgle nie uruchomisz silnika.
-
Jeżdżę głównie na krótkich dystansach 10/30km ale dość często...
No i po co jeszcze do tego dokładać katowanie auta start-stopem? Przeca to pierwszy bajer do wyłączenia po zakupie.
-
Z tą dmuchawą, to zauważyłem, że jak jest ma max, to system Start-Stop też jest nieaktywny.
-
Ktoś się orientuje, czy przycisk jest sterowany po masie czy po +12V?