HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: Jackos w 09 Październik 2017, 19:52:37

Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Jackos w 09 Październik 2017, 19:52:37
Dzień dobry,
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się jakim olejem jest zalany fabrycznie silnik T-GDI 1.4 w i30 PD?

W instrukcji znajdują się dwa zalecane oleje:
HELIX ULTRA AH-E 5W-30
HELIX ULTRA 5W-40

Zastanawiam się który kupić na ewentualne dolewki w trasie.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 10 Październik 2017, 20:31:35
Do silnika Kappa zalecana lepkość oleju to 5W30.

Jeśli już masz trochę tyś przebiegu to wymień całkiem olej na "prawdziwie syntetyczny" 5W30 ACEA A5, a nie typu HC jak ten Shell.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Jackos w 10 Październik 2017, 21:31:05
Kilka dni temu wyjechałem z salonu i nie mam jeszcze nawet 1k przebiegu ;)

Zatem mam dwa pytania:
1. Czy mógłbyś mi polecić olej 5W30 ACEA A5? Czy jest jakaś renomowana firma, której jakości oleju mogę być pewny?
2. Jaki olej stosować na dolewki w przypadku, gdyby w przyszłości poziom oleju spadł (przed sensownym okresem na wymianę całego oleju)?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 11 Październik 2017, 18:35:21
Trudno określić co zalali w fabryce na pewno nie jest to Shell.

Przez okres powiedzmy 'docierania" nie może być potrzeby dolewania więc nie ma co szukać oleju na dolewki.

Motul Eco-nergy 5W30

LOTOS QUAZAR K/FE 5W30

MILLERS OILS XF LONGLIFE ECO 5W30

Jak będzie eksploatowane auto?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Jackos w 13 Październik 2017, 07:52:09
Dziękuję serdecznie za rekomendacje oleju :) Z pewnością jeden z nich wybiorę.

Po jakim przebiegu optymalnie jest wymienić olej? W książce serwisowej jest zaznaczone standardowe 15k km.


Auto będzie eksploatowane bardzo spokojnie, jeżdzę głównie w weekendy na krókie wycieczki poza Warszawę. Na autostradach obecnie (na czas docierania) jeżdzę max 120km/h, a w przyszłości palnuję nie przekraczać 160km/h. Możliwe, że będę nim dojeżdzał do pracy - około 15km w dwie strony kilka dni w tygodniu.

Przez następne 10 kolejnych lat pewnie nie będę zmieniał samochodu. Zależy mi na jakości serwisowania -  dlatego też zdecydowałem się na kupno nowego samochodu. Na oleju na pewno nie będę oszczędzał :)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 13 Październik 2017, 18:29:46
Przy eksploatacji w warunkach normalnych wymiana oleju w silniku T-GDI następuje co 15 tyś. km lub co 12 miesięcy (zależnie co nastąpi pierwsze).

Z tego co piszesz to krótkie odcinki które będziesz pokonywał już prawie zaliczają się do warunków ciężkich i wtedy 7,5 tyś. km lub co 6 miesięcy.

Najlepszy będzie złoty środek.

W tabelce pojawił się dodatkowo punkt "Domieszki i dodatki do paliwa" w przypadku GDI  jest to środek do czyszczenia wtryskiwaczy i jego stosowanie jest bardzo ważne.

Jakbyś mógł to tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=54 opisz auto dodaj zdjęcia będzie to pierwszy PD.
.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Jackos w 13 Październik 2017, 19:23:39
Jeszcze raz dziękuję za cenne wskazówki.

Wrzuciłem zdjęcie samochodu do odpowiedniego wątku zgodnie z Twoją sugestią :)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: qbadm w 31 Grudzień 2017, 01:21:15
Dołączam się do tematu: jaki olej do 1.6 CRDI 81kW? '17? Jakoś Shell do mnie nie przemawia, poza tym w silniku i tak pewnie jest coś innego aktualnie, aktualny przebieg <1kkm :) Pytam oczywiście na przyszłość.

P.S. Czy ASO Hyundai przeprowadza wymiany na materiałach klienta takich jak olej i filtry?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: AndrzejK w 31 Grudzień 2017, 17:50:33
Do i30 2016 wersja Go! przywoziłem ze sobą SHELL HELIX 5/30 syntetyk,filtr powietrza,oraz kabinowy.Wtedy przegląd jest trochę tańszy.Ale zawsze wcześniej pytałem o zgodę.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: qbadm w 31 Grudzień 2017, 20:42:50
Dzięki za info, jak się w ogóle kształtuje koszt przeglądu gwarancyjnego?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: AndrzejK w 01 Styczeń 2018, 07:30:22
Około 600zł.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Styczeń 2018, 19:59:36
Proponuje utworzyć niwy temat o przeglądach.

Olej do silnika diesla: 0W30, 5W30 ACEA C3 5,3 litra (do suchego silnika)

W lepkości 0W30 znajdziesz "prawdziwe syntetyki" w 5W30 raczej tylko HC.

Harmonogram wymiany oleju można oczywiście między bajki włożyć 2 lata 30 tyś km  :lol:

.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: qbadm w 08 Styczeń 2018, 10:03:24
Cytat: "kosmos2011"
W lepkości 0W30 znajdziesz "prawdziwe syntetyki" w 5W30 raczej tylko HC.


Ja znalazłem na stronie Castrol coś takiego:
"kombinacja najlepszej jakościowo bazy olejowej ze słabej jakości dodatkami, będzie skutkowała tylko połowicznym sukcesem – taki olej nie będzie uzyskiwał wysokich wyników w testach wydajności. I odwrotnie. Dlatego nie powinno się mówić o jakości oleju patrząc tylko na bazy olejowe. Dużo lepszym sposobem na sprawdzenie jakości oleju jest przetestowanie jego parametrów w testach przemysłowych i silnikowych. Wtedy widzimy osiągi i parametry całej formulacji olejowej, na które składają się bazy olejowe, w kombinacji z dobrze dobranymi pakietami dodatków uszlachetniających."

W golfie 2.0TDi CR używam oleju Motul Specific dla VW 504.507 i jest to olej 5W30 co niejako potwierdza słowa osoby z Castrol - nie najlepsza baza gwarancją dobrego oleju ale połączenie bazy i dodatków  :-)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: liet w 21 Październik 2018, 20:26:15
Odgrzebuję temat, ponieważ zbliża mi się termin rocznego przeglądu. W/g instrukcji (strona I-17) do silnika 1.4 T-GDI należy stosować olej spełniający normę ACEA C2. Jest to o tyle ciekawe, że poprzez wyszukiwarkę olejów Shell, olej rekomendowany do tego silnika to Shell Ultra 5W30 - ACEA A5/B5. Podobnie Motul - olej 8100 Eco-nergy 5W30 - ACEA A5/B5. Skłaniam się ku temu drugiemu, ale chciałbym się zapytać mądrzejszych od siebie jak to się ma do informacji z instrukcji. Z tego co czytałem C2 to jednak trochę inna kategoria niż A/B.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: qbadm w 21 Październik 2018, 20:43:28
Nie lej ani jednego ani drugiego oleju :) Wbij na Fb na grupę HKP i zawołaj Pawła Żórawia :) Kolega ma pojęcie co do oleju, na pewno doradzi super olej, który nie zrujnuje kieszeni :) możesz go również zapytać co myśli o Castrolu i Motulu :)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wtom w 21 Październik 2018, 23:52:41
Cytat: "liet"
Odgrzebuję temat, ponieważ zbliża mi się termin rocznego przeglądu. W/g instrukcji (strona I-17) do silnika 1.4 T-GDI należy stosować olej spełniający normę ACEA C2. Jest to o tyle ciekawe, że poprzez wyszukiwarkę olejów Shell, olej rekomendowany do tego silnika to Shell Ultra 5W30 - ACEA A5/B5. Podobnie Motul - olej 8100 Eco-nergy 5W30 - ACEA A5/B5. Skłaniam się ku temu drugiemu, ale chciałbym się zapytać mądrzejszych od siebie jak to się ma do informacji z instrukcji. Z tego co czytałem C2 to jednak trochę inna kategoria niż A/B.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: liet w 22 Październik 2018, 16:25:14
ten fragment jest o tyle ciekawy, że w porównaniu z instrukcją dostępną na stronie hyundai.pl (https://instrukcje-obslugi.hyundai.pl/dcf/WIONET/PL-HMP-OM/PL-HMP-OM020_i30_PDe/Mobile/Instrukcja_obslugi_i30_PDe_181017.pdf) różni się zalecanym olejem, przy czym ta tabelka wygląda na wyciągniętą z intrukcji nie przeznaczonej na nasz rynek (?). Może wieczorem sprawdzę jak to wygląda w instrukcji którą dostałem z autem. Z ciekawości zapytam w najbliższym ASO. Raczej zdecyduję się na Motul o którym pisałem wcześniej.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wajkii w 26 Październik 2018, 10:10:27
Od pewnego czasu zalecają olej C2 - może chodzi o jak najniższe spalanie?
Może trochę nie w temacie, ale jak z braniem oleju przez silnik 1.4 T-gdi? Ubywa coś?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ryli1 w 28 Październik 2018, 10:14:48
Mi na pierwszym przeglądzie wlali (wg faktury) SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30. Ciekawe bo on spełnia C3 a nie zalecane C2 !
Co do brania, to trochę schodzi, ale dramatu nie ma. Przez pierwsze 15 tyś ubyło jakieś  0,7 - 0,8 l.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: mrozek w 07 Listopad 2018, 13:07:06
UWAGA! W tym wątku pojawiło się wiele sprzecznych/nieprawidłowych informacji!
Zbadałem temat i chciałbym kilka spraw wyprostować.

Po przejrzeniu instrukcji obsługi i konsultacjach z Hyundai Motor Polska i dealerem/ASO, ustaliłem jaki olej powinien być stosowany w silnikach Kappa 1.4 T-GDI w i30 PD.


Lepkość: 0w30
Klasa ACEA A5/B5 do niedawna, obecnie zamiennie z ACEA C2

Nie stosujcie do tych silników 5w30 - jest to olej przeznaczony do silników Kappa - ale MPI a nie T-GDI
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wajkii w 07 Listopad 2018, 17:34:17
Zanim zaczniesz pisac o nieprawidlowych informacjach, zweryfikuj swoje. Do silnikow t-gdi nadaje sie olej 5w30 (do starszych silnikow noe spelniajacych nowej normy spalin) i 0w30 (do silnikow spelniajacych nowa norme spalin). Jest rzadszy ze wzgledu na oszczednosc paliwa (gorzej dla silnika w lecie) i ma klase c2 ze wzgledu na filtr gpf.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: mrozek w 07 Listopad 2018, 18:06:12
Masz rację. Wersja starsza ma faktycznie zalecany 5w30. Może warto to uporządkować w tym wątku również według norm spalin. Wątek mówi ogólnie o silniku t-GDI a w jego przypadku mamy różne zalecane oleje w różnych okresach produkcji.

Nie mogę tylko znaleźć potwierdzenia na 5w40, a jest wymieniany jako alternatywa w tym wątku.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: liet w 10 Listopad 2018, 15:01:54
Cytat: "wajkii"
Od pewnego czasu zalecają olej C2 - może chodzi o jak najniższe spalanie?
Może trochę nie w temacie, ale jak z braniem oleju przez silnik 1.4 T-gdi? Ubywa coś?


Po 13kk bagnet pokazuje jakieś 4,5/5 skali, więc wydaje mi się, że albo nie ubywa wcale, albo prawie wcale.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wajkii w 12 Listopad 2018, 19:29:37
No to u mnie hyundai pozazdrościł chyba technologii tsi, 2kkm i połowa miarki poszła...
Liczyłem że będzie to troche lepsze auto, a tu olej i kilka innych drobiazgów...
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: liet w 14 Listopad 2018, 08:39:49
Może i u mnie oleju nie bierze (no chyba że dolewali bez mojej wiedzy w trakcie wizyt serwisowych), za to skrzynia, szczególnie w zakresie 1 <-> 2 pracuje o wiele gorzej niż hydrokinetyk w moim starym Civic'u.

I jeszcze zdanie odnośnie olejów. Rzeczywiście są różnice pomiędzy instrukcjami dla roczników modelowych dla silnika 1.4 T-GDI. W instrukcji z 2017 olej to 5W30 ACEA A5/B5. W najnowszej dla "tego samego" silnika olej to 0W30 ACEA C2.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: mrozek w 14 Listopad 2018, 09:31:58
Cytat: "wajkii"
No to u mnie hyundai pozazdrościł chyba technologii tsi, 2kkm i połowa miarki poszła...
Liczyłem że będzie to troche lepsze auto, a tu olej i kilka innych drobiazgów...


U mnie po blisko 2 tys. km nie zauważam ubytku.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: qbadm w 03 Wrzesień 2019, 23:54:30
Cytat: "kosmos2011"
Trudno określić co zalali w fabryce na pewno nie jest to Shell.

Przez okres powiedzmy 'docierania" nie może być potrzeby dolewania więc nie ma co szukać oleju na dolewki.

Motul Eco-nergy 5W30

LOTOS QUAZAR K/FE 5W30

MILLERS OILS XF LONGLIFE ECO 5W30

Jak będzie eksploatowane auto?


Motul?! C'mon! Są o wiele lepsze i tańsze oleje, np. Orlen Platinum MaxExpert XD 5W30 i ma PAO... Millers?! Nie ma PAO w składzie... Na temat Lotosa się nie wypowiem bo nie widziałem testów fresh tego oleju...
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: jarob w 21 Październik 2019, 21:40:49
Książka serwisowa 2019 Hyundai I30 1,4 T-GDI. Zalecany olej silnikowy Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30.
Wśród wielu producentów olejów znalazłem jeszcze jeden odpowiadający wymaganiom : MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W30 ACEA C2. ( tylko cena dużo wyższa od Shella )
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 22 Październik 2019, 14:34:21
Ale wiesz, że możesz zastosować olej innego producenta? Ważne, żeby spełniał te same normy i miał taką samą lepkość.

Przy okazji, co sądzicie o pierwszej zmianie oleju dopiero po dwóch latach?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: jarob w 22 Październik 2019, 19:04:12
tomilipin,
Ja mam zamiar wymienić pierwszy raz olej po dotarciu silnika, w okolicach 2000 km. Robiłem to w pierwszym samochodzie, zrobię to w tym. Wszelkie nieczystości, opiłki mogą wędrować po układzie ,a to nie jest dobra rzecz dla silnika i turbiny.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ojojo w 22 Październik 2019, 21:17:22
Z olejem do 1.4 T-GDI to cyrk, wymagane 0W30 C2 a w serwisach leją 5W30 A5
Nieważne czy jest Gpf czy go niema
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wajkii w 22 Październik 2019, 21:55:21
Zgadza sie. Juz w zeszlym roku pisalem z hyundairm jaki ma byc finalnie olej do dpf, bo co aso to co innego mowi, a instrukcja jeszcze inaczej. Hyundai potwierdzil info z instrukcji, a aso bylo zdziwione ze taki dziwny olej chce. Oni go (0w30) nawet nie mieli... Ogolnie aso sobie, producent sobie. A po gwarancji beda wymiany dpfow za grube tys...
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: mic83 w 23 Październik 2019, 19:47:32
Z tymi olejami to jest jakaś wolna amerykanka. Ja chciałem się dowiedzieć jaki olej kupić do mojego 1.4 MPI. Złożyłem zapytanie do jednego ASO podali mi olej, którego parametry były inne niż ten zalecany w instrukcji. Więc złożyłem zapytani do innego ASO podali inny olej, ale też o parametrach niezgodnych z instrukcją. Jedyną zbieżnością był producent oleju, czyli SHELL. Zadałem więc pytanie do Hyundai Polska jak to w końcu jest, że w instrukcji jest co innego, a różne ASO podają różne wytyczne do tego niezgodne z instrukcją. Odpowiedź byłą taka: "W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zgłoszenia uprzejmie informujemy, iż otrzymaliśmy potwierdzenie od specjalistów z Działu Technicznego Hyundai Motor Poland, że olej ma spełniać kryteria jakościowe (A5/B5) oraz lepkości kinematycznej. Nie ma tu znaczenia oznaczenie handlowo marketingowe danego producenta czy marki oleju."
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: iPeace w 18 Listopad 2019, 19:05:03
U mnie w instrukcji do 1.4MPI jest wpisany olej A5/B5 i to samo potwierdzili w ASO. Taki też olej kupiłem na wymianę, poprosiłem jeszcze żeby zweryfikowali z mechanikiem i nie było problemu.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 18 Listopad 2019, 21:29:50
Cytat: "iPeace"
U mnie w instrukcji do 1.4MPI jest wpisany olej A5/B5 i to samo potwierdzili w ASO.
O, mam ten sam silnik i w marcu będę miał przegląd. Możesz napisać jaki dokładnie olej kupiłeś i ile litrów?
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: iPeace w 18 Listopad 2019, 22:44:18
Stwierdziłem, że skoro ASO leje Shella to nie będę szalał i kupię z tej samej półki - Lotos Synthetic A5/B5 5W30. Bańka 4l, około pół litra zostało po wymianie.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 09 Luty 2020, 13:10:01
Jakbyście szukali oleju dla siebie to od razu informuję, że rekomendowany w naszych instrukcjach obsługi olej Shell Helix Ultra (dla mojego modelu) o specyfikacji AH-E, 5W-30, A5/B5 jest niedostępny.

Shell stosuje obecnie wiele dodatków, które poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na podzespoły silnika i układu wydechowego, a dzięki temu oleje tego producenta wskakują do wyższych klasyfikacji ACEA (choć nadal produkowane są specjalistyczne oleje o niższych klasyfikacjach, które nie mają zastosowania w naszych samochodach).

Krótka charakterystyka oznaczeń:

ACEA C1 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów.
ACEA C2 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych.
ACEA C3 - jak wyżej (nie wiem, jaka jest różnica).
ACEA C4 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów, zwiększona lepkość.
ACEA C5 - do silników o bezpośrednim wtrysku, średnia zawartość popiołów, niska lepkość.

ACEA A1/B1 - long life, do wysokich temperatur.
ACEA A2/B2 - do niskich obciążeń, wycofane.
ACEA A3/B3 - do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
ACEA A3/B4 - do wtrysku bezpośredniego, nadaje się również do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
ACEA A5/B5 - long life, do wysokich temperatur i podwyższonej lepkości.

Mam nadzieję, że się przyda komuś ;-)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 11 Luty 2020, 21:14:13
Do mnie to bardziej trafiają takie tabelki czy obrazki. Choć po angielsku to i tak łatwiej to zrozumieć  ;-)

I widać różnice pomiędzy normami.

Edit: We wątku poruszana jest kwestia ACEA A5 i C2. Jak widać w tabelce to podobne oleje w sensie lepkości wysoko temperaturowej HTHS. ACEA C2 jest to tzw low-saps  zalecany jest z względu na GPF. A5 to full-saps.

Są oleje które spełniają różne normy jednocześnie A5/B5/C2. Nie jest ich dużo ale są takie.

A co da Shell AH-E to nie bardzo umiem znaleźć co to był za olej ale jest np taki: TOTAL QUARTZ 9000 Energy HKS G-310 5W30. Jeszcze dostępny opisywany jako OEM na pierwsze zalanie do Hyundai/Kia. Moim zdaniem za równo Shell i Total to oleje stosowane do silników MPI euro 5. Ale to tylko moja teoria ;-)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Cliper w 18 Luty 2020, 21:28:26
Ktos podpowie czy taki zestaw podejdzie do mojego auta na pierwszy serwis?
 https://allegro.pl/oferta/oe-hyundai-filtr-olej-5w30-4l-hyundai-i30-1-4-1-6-8534288467
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 19 Luty 2020, 10:42:21
Mi się wydaje, że będzie ok. Ja kupiłem ten sam olej.
Na temat filtra się nie wypowiem, ale skoro piszą, że to OEM to musi pasować ;-)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: weuek w 19 Luty 2020, 11:04:38
I nawet ma kod odpadu z szóstką na końcu, co się relatywnie rzadko zdarza.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 20 Luty 2020, 22:08:13
Cytat: "tomilipin"
Mi się wydaje, że będzie ok.


Na wydaje mi się to do i30 z 2017 roku bym kupił taki filtr https://sklep.gezet.pl/pl/p/Filtr-oleju-Hyundai-i30-2630003001/2805
 http://kia.auto.pl/filtr-oleju-ceed-1400i-p-5055.html

Jeśli wymiana w ASO to nie ma co kupować filtra bo cena w ASO jest do zaakceptowania. Wg mnie wystarczy kupić sam olej. Filtr i uszczelka pod korek z ASO.

A jeśli wymiana po za ASO to filtr Mann czy inny można kupić z ok 20zł
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Michu90 w 26 Luty 2020, 11:22:34
Witam,
Za tydzień jestem umówiony na wymianę oleju. Powiedziano mi że mogę przyjechać ze swoim olejem ale musi to być 5W30. Teraz moje pytanko, jaki olej zakupić? Silnik 1.4 MPI 100KM. Przebieg 10000 km.

Dopytuję ponieważ po przeczytaniu wątku zwątpiłem :)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: weuek w 26 Luty 2020, 13:22:34
Zależy czy chcesz drogo czy tanio. Jak drogo, to na przykład, amsoil. A jak tanio, to specol.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 26 Luty 2020, 14:51:14
Nawet jak kupisz amsa to i tak będzie tańszy niż olej z ASO.  W Łodzi w jednym ASO leją Lotos Quazar K/FE czyli A5, a w drugim shell C3. Nie uzyskałem informacji o konkretnej nazwie tego shella.  Cena ok 210zl za 3.5 L. Tak, że cena np amsoil 5W30 Super Series wcale nie jest odstraszająca.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: weuek w 26 Luty 2020, 14:52:28
No właśnie. Wychodzi na to, że każdy olej się opłaca, poza tym z aso.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Ester90 w 26 Luty 2020, 16:23:59
Dodam swoje 3grosze 😉 jak byłem w aso spytałem o możliwość przejechania ze swoim olejem, Pan pokazal mi gablotkę, powiedział żebym sobie zrobił zdjęcie i spokojnie mogę z nim przyjechać (warunek to oczywiście nowy olej).
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Michu90 w 15 Marzec 2020, 17:24:08
Zalałem ostatecznie Olej 5W30 Molygen. Koszt wymiany samego oleju w Kaliszu to 180 zł
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: weuek w 15 Marzec 2020, 18:17:28
Japierdziu! To wymiana więcej niż dobry olej.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: Michu90 w 15 Marzec 2020, 22:26:13
Olej kosztował mnie 210 zł.
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: weuek w 15 Marzec 2020, 22:42:50
Wiem, gwarancja=absurdalne ceny (niemal) wszystkiego. Tyle to nawet ravenol czy amsoil nie kosztuje. :-)
Tytuł: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 16 Marzec 2020, 17:30:26
Cytat: "Michu90"
Olej kosztował mnie 210 zł.


No cóż tyle ASO sobie życzy np za Lotosa. Choć coraz więcej opinii, że lotos dobrym olejem jest, ale czemu 210zł 3.5L?. Ten LM to olej HC więc cena też wydaje się kosmiczna. Nietuzinkowy pakiet dodatków m.in z wolframem (może stąd ta cena). Napisz za jakiś czas jak Ci się to sprawuje  ;-)  ;-)

PS ja kupiłem sobie Total 5W30 HKS G-310 po 36zł za litr. Total ale Made in Korea. Ponoć OEM na pierwsze zalanie w fabryce. Tak jest opisany.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wars007 w 02 Czerwiec 2020, 21:27:42
do 1,4 MPI 2018 100KM ktoś z Was na wymianę podczas przeglądu gwarancyjnego zabierał swój olej? Interesuje mnie który Shell zakupiliście? A5/B5 jest zalecany a czy zamiast tego można zastąpić olejem ze specyfikacją C3?
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: mic83 w 02 Czerwiec 2020, 21:53:57
do 1,4 MPI 2018 100KM ktoś z Was na wymianę podczas przeglądu gwarancyjnego zabierał swój olej? Interesuje mnie który Shell zakupiliście? A5/B5 jest zalecany a czy zamiast tego można zastąpić olejem ze specyfikacją C3?
Ja przy przeglądzie w ubiegłym roku na jesieni miałem swój olej Shell Helix Ultra Professional AF 5W30. W tym roku na wiosnę kupiłem Valvoline Synpower FE 5W30. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku ASO nie miało żadnych obiekcji. Oba spełniają normę A5/B5 oraz mają lepkość 5W30 - zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w instrukcji. Wydaję mi się, że na Valvo silnik lepiej pracuje, ale to subiektywna ocena.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: wars007 w 03 Czerwiec 2020, 19:20:59
dzięki za info
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: nadamus w 21 Czerwiec 2020, 18:47:04
mam co prawda ix20 ale silnik 1,6 kappa. Ostatnio byłem w aso na pierwszym przeglądzie i wiele się dowiedziałem: konsultant nawet nie wiedział że jest klasa jakościowa i lepkościowa olejów- serio. Jak się umawiałem na przegląd zapytałem o możliwość przywieznienia swojego oleju- odpowiedzieli że ok, tylko ma spełniać warunki producenta. kupiłem wiec castrol edge 0W30 A5/B5 API SL ( a więc wszystkie warunki spełnione). Jak podstawiłem samochód zaczeły się schody: że olej jest nie ten - że to sabotaż, że stracę gwarancję. Wiec tłumaczę: olej spełnia warunki bo jest A5 i SL. Ale na darmo bo chodziło o te 0w30- że tego nie spełnia- powinno być tylko 5W30- więc pytam- gdzie jest tak zapisane w książce bo ona mówi tylko o klasie jakościowej (A5 i SL) a nic o lepkościowej. Usłyszałem odpowiedz: bo tak zaleca producent. Nawet nie wiedział że jest coś takiego jak klasa jakościowa i lepkościowa.  Zapytałem też jaki olej zaleca do tego silnika i dostałem odpowiedź: Shell 5W30 C3 - to mnie położyło dokładnie i ... nie wiedziałem co dalaj robić: zabrać samochód czy zostawić. Bo producent pisze w książce co innego, serwis mówi co innego, na dodatek straszy utratą gwarancji za użycie "książkowego oleju" a  zastosowanie "serwisowego oleju" - niespełniającego norm opisanych w książce dostarczanej z samochodem jest ok. i będę miał gwarancję dalej. 
Postanowiłem zostać i ... zapytać w centrali hyundaia, na razie dostałem odpowiedź że trzeba zalać taki olej jak pisze w instrukcji obsługi, czyli A5 i SL.
Czyli to aso wprowadza w błąd - oferujące olej c3.
Przy okazji, jako że szukam samochodu żonie, obejrzałem sobie i10. fajna maszynka. Ale po akcji w serwisie dałem sobie spokój. poszukam innej marki. Jednak stare porzekadło mówiło prawdę: pierwsze auto danej marki sprzedaje salon, każde następne- serwis.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 21 Czerwiec 2020, 22:17:47
Kup 5W30 jaki oni zalecają inaczej wlejesz 0w30 i w razie awarii masz pewnie, ze będą schody. A przecież wiemy wszyscy, ze serwis hyundaia nie słynie z jakości czy niskich cen.  Ale to chyba wszystkie tak mają.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: nadamus w 22 Czerwiec 2020, 19:59:02
Wszystkie moje samochody zaczynają od 0W30 lub 0W40 (za wyjątkiem kupionych za prl- ale wtedy liczył się olej- aby był) - zawsze stawiam na najwyższą półkę w sprawie środków do samochodu. A a castrolem jestem od ... lat 90-tych i mam zaufanie do olei z tej firmy. Na shellu i lotosie się sparzyłem i nie chcę ich używać.   Już serwisowałem kilkanaście samochodów w aso i do tej pory tylko aso hyundaia robiło jakieś grymasy na przywieziony olej. Inne serwisy tylko patrzyły na klase jakościową i było ok (zawsze kupowałem olej 'książkowy"). a tu takie grymasy. Chyba jednak chodzi o kase za prowizję za sprzedany olej- kiedyś jeszcze istniało coś takiego jak dobre imię firmy- teraz już tylko kasa, kasa ... i nic więcej.  Żebym wiedział wcześniej że takie coś jest to ... bym kupił inny samochód. Ale teraz już nie popełnię tego błędu  ;)
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: JerzyR w 05 Sierpień 2020, 10:43:22
Reasumując do ostatnich modeli silnika 1.4 t-GDI z roku 2020 należy stosować zgodnie z instrukcją obsługi olej, np. ACEA C2: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30  lub ACEA A5/B5: Helix Ultra A5/B5 0W30, Helix Ultra AH 5W30.
Z tego wynika, że jednak do nowych wypustów ACEA C2 - 0W30. Wedlug instrukcji wchodzi 4,2 litra - faktycznie trzeba mieć 5 litrów ze sobą?
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ojojo w 05 Sierpień 2020, 17:15:13
Wystarczy 4L, nawet trochę zostanie.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: nadamus w 05 Sierpień 2020, 18:23:12
z ciekawosci ( bo jednak zmienię olej) zadzwoniłem do aso kia w Białymstoku- cena chyba zaporowa: za samą robociznę (bez materiałów) zaśpiewali mi 250zł + VAT.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ojojo w 06 Sierpień 2020, 00:00:59
250 złoty z VAT to w KIA kosztuje cała roboczogodzina, w Hyundaiu aktualnie drożej 270zł

Wymiana oleju kosztuje pół roboczogodziny bez znaczenia ile realnie trwa, do tego bierzesz filtr oleju i uszczelkę u nich
serwisowy olej kosztuje około 50-55zł / litr , przy twoim oleju doliczą lub nie opłatę za utylizację (12,5zł)

Zakładając serwis hultaja: 135zł+25zł+2zł+12,50zł  = ok 175 zł + twój olej
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 06 Sierpień 2020, 08:23:07
250 złoty z VAT
złotych >:(
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ryli1 w 06 Sierpień 2020, 09:38:13
250 złoty z VAT to w KIA kosztuje cała roboczogodzina, w Hyundaiu aktualnie drożej 270zł

Wymiana oleju kosztuje pół roboczogodziny bez znaczenia ile realnie trwa, do tego bierzesz filtr oleju i uszczelkę u nich
serwisowy olej kosztuje około 50-55zł / litr , przy twoim oleju doliczą lub nie opłatę za utylizację (12,5zł)
Karlik Poznań - roboczogodzina 360 pln, olej Shell AM-L 5w30  - 78 pln/litr !
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 06 Sierpień 2020, 13:31:50
Niezła przebitka na tych olejach. Na allegro taki shell 5L 104zł a w ASO 78zł za litr i to pewnie z beczki.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: max66 w 14 Sierpień 2020, 17:08:34
W Bielsku Białej  RG w ASO kosztuje 230 zł plus Vat
Olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W-30    A5/B5 można kupić ok 40 zł za litr  w hurtowni .
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: ajoter w 19 Wrzesień 2020, 17:00:29
Zalewacie tylko tego shella  5w30 co proponuje aso czy macie jakieś inne polecane smarowidła?
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: sankra19 w 26 Grudzień 2020, 11:32:31
Mam pierwszą wymianę oleju. Z racji,że w tym roku mniej jeżdżę a i stare auto jeszcze w użytku to będę wymieniał olej po ok. 4 tyś. km robiąc przy okazji przegląd po 1 roku. Pani w serwisie zaproponowała 2: ELF - którym zalany był w fabryce oraz Shell do którego w promocji dostanę płyn do spryskiwaczy. Oleje z bańki nie beczki. Cena ta sama.
Tytuł: Odp: [i30 PD]Fabryczny olej
Wiadomość wysłana przez: jed w 09 Listopad 2022, 07:13:41
Cześć,

pytanie o olej, ale dla silnika 1.5dpi.
Książka serwisowa podaje 0W20, SN Plus.
Przy przebiegu około 2000km robiłem za granicą zabezpieczenie podwozia oraz zmianę oleju (nieautoryzowany servis posiadający uprawnienia Hyundai).
Namówiono mnie na Texaco Energy 5W30.
Obecnie przejechane 5000km, z czego 2000 na 5W30.
Na razie nic złego nie obserwuję (może subiektywne odczucie, że troszkę powolniej się zbiera), ale zbliża się zima i mam wątpliwości, czy dobrze zrobiłem i czy nie zmienić na 0W20.
Podobno 1.5 dpi jest dobrze spasowany.
Czy 5W30 może mu zaszkodzić, szczególnie zimą?
Jest ktoś, kto zna ten silnik, lub pracuje w ASO PL i może jednoznacznie podpowiedzieć.

Z góry dziękuję.