HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: WebTom w 07 Styczeń 2015, 21:39:21
-
Nie wiem czy była już gdzieś o tym mowa, ale mam następujące pytanie. Dlaczego w nowym I30 wraz ze światłami pozycyjnymi świecą światła do jazdy dziennej? Mówię o sytuacji, gdy silnik jest włączony. Jak dotąd w każdym innym nowym aucie gdy włączyłem pozycje dzienne się wyłączały.
-
To nic, w niektórych autach, np kia tam ledy świecą cały czas. To jest jeszcze głupsze. No tak jest po prostu. Zastanawiałem się nawet przeprogramować to (i kilka innych rzeczy) ale bez programu diagnostycznego niestety nic narazie nie dam rady zrobic. Oczywiście jak ktoś będzie mi tu pisał o gwarancji - mam gdzieś gwarancję. Co by się w aucie nie stało, to zawsze wina właściciela. Już to przerabiałem. Na szczęście jeszcze nie na hultaju, choć niepodziankę miałem zaraz po wyjechaniu z salonu. :)
-
Aha, no cóż dziwne. Zwykle jak święcą nawet po włączeniu mijania, to zauważ, że świecą delikatniej, a tu cały czas mają takie samo natężenie. Pierwszy raz widzę taką opcje, no ale widocznie tak ma być. Dzięki za odpowiedź. :)
-
Owszem, przygasają ale tylko wtedy gdy dzienne ledy są umieszczone w przy kierunkowskazach. I przyciemniające się wtedy żeby były widoczne kierunkowskazy. W i30 ledy nie są na poziomie kierunków wiec je nie "tłumią". 😏
-
Witam,
Prawdę mówiąc jestem w ciężkim szoku po tym co piszecie. U mnie LEDy (dzienne) wyłączają się już po włączeniu świateł postojowych i tak jest prawidłowo i zgodnie z przepisami. Nie rozumiem jak u Was może być inaczej? Przecież policja za takie coś spokojnie dowód zabierze. W i30 nie ma czegoś takiego jak np w kia Ceed gdzie pasek LED ma homologacje na dzienne i na postojówki. W trybie postojówek świeci z ograniczoną mocą. Ale bez homologacji nie ma opcji żeby było tak jak piszecie. :shock:
-
Chcesz mi powiedzieć, że tysiące osób jeździ z niehomologowanymi światłami? Może się coś zmieniło z biegiem czasu, ale ja mam auto z kwietnia '14 i jest jak kolega i ja pisze i widziałem jeszcze kilkadziesiąt innych tych samochodów i było tak samo.
-
Nie pisałbym tego gdybym nie miał wiedzy w tym temacie... sam ostatnio jeździłem autem zastępczym z 2014 roku i nic takiego nie było. Również ani jednej i30 nie widziałem na drodze ze świecącymi jednocześnie dziennymi i mijania. Z tymi tysiącami to chyba przesadziłeś. Napisz do swojego ASO czy tak ma być bo może po prostu to jakaś wada w iluś tam egzemplarzach. Z tego co wiem to policja może Ci za to mandat wlepić bo takie rozwiązanie po prostu nie jest homologowane.
-
Czyli nie ma opcji wyłączenia świateł dziennych metodą kombinacji przycisków? Trzeba jechać na serwis?
-
Zgodnie z homologacją i przepisami unijnymi światła dzienne powinny zgasnąć automatycznie w momencie włączenia świateł mijania... W mojej i30 gasną już po włączeniu świateł pozycyjnych i z tego co wiem to jest to prawidłowe. Nie sądzę aby coś się zmieniło.
-
Skoro producent tak zrobił i przeszło to homologację to widocznie może tak być. Światła dzienne świecą (mogą świecić) razem z postojowymi na włączonym silniku. Na wyłączonym świecą same postojowe. Przepisy widać nie nadążają za produkcją samochodów, bo mówią, że dzienne światła nie mogą świecić razem z mijania. A zobacz ile samochodów tak ma. Hyundai, toyota, audi, kia i pewnie wiele innych, ale jeszcze nie dostrzegłem. Jeżdzę w zaopatrzeniu i dość się naoglądałem. Więc ni jak to się ma do przepisów. Ostatnio nawet oglądałem program gdzie policjant wypowiadał się, że światła dzienne z mijania montowane fabrycznie mogą razem świecić. "Doróbki" - nie. Wiec nie wiem już czy przepisy z 2012 roku się już zmieniły czy nie. A co do Aso - właśnie dzwoniłem i powiedzieli, że tak ma być (postojowe razem z ledami) bo tak producent zrobił. Nie chciałem się wdawać już dalej w szczegóły z gościem.
-
To co widzisz na drodze to światła dzienne z homologacją na światła pozycyjne, które w trybie postojówek świecą ograniczoną mocą. Nie myl tego z dziennymi z i30, w której świecą stałą mocą i nie są homologowane na postojówki. Również nie myl tego z Kia Ceed, w której zastosowano rozwiązanie o którym napisałem na początku tego postu, czyli dzienne razem z postojówkami.
Czy masz dostęp do instrukcji od swojego samochodu? W instrukcji do i30 z 2012 jest napisane tak:
"Układ DRL wyłączy światła dzienne gdy:
1. Włączone są światła pozycyjne lub reflektory (światła mijania)
2. Silnik jest wyłączony."
-
Sprawdzę wieczorem, bo temat ciekawy. A instrukcje mam w domu. Jedynie co mogę potwierdzić to właśnie sprawdziłem i dzienne led działają z taką samą mocą same jak i z postojowymi (tylko na włączonym silniku) Gasną po włączeniu mijania. Tak mam i już spotkałem się kilka razy z i30 jadącym na postojowych z włączonymi dziennymi led.
-
Właśnie sprawdzałem u siebie w i30 z 2014 roku i potwierdzam powyższe.
Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnia w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Sprawa trochę się rozjaśnia, bo z wypowiedzi WebTom można było wywnioskować, że dzienne świeca się razem z mijania, a tak nie może być i tego się cały czas trzymałem. Zgodnie z przepisami UE może tak być, że dzienne gasną dopiero po przełączeniu na mijania. W każdym bądź razie dzienne z mijania nie mogą świecić i nawet wypowiedź jakiegoś policjanta mnie o tym nie przekona bo to zwykła bzdura. Przepisy to przepisy i koniec :) Zatem wszystko mamy jasne, aczkolwiek gdybyś później wkleił zapis z Twojej instrukcji to byłbym wdzięczny gdyż sam chciałbym aby w mojej i30 ASO przeprogramowało światła DRL tak aby świeciły się jeszcze na postojówkach (dobra opcja jak się np wjeżdża do tunelu)
-
W Hyundaiu 1,4 w wersji comfort z 2012r ( kwiecień ) swiatła dzienne ( led ) u mnie świecą się tylko same.Nie świecą się żadne postojowe,oraz tylne pozycyjne.
-
Andrzeju, gdy świecą się same dzienne to właśnie tak ma być, że żadne inne zewnętrzne światła pojazdu się nie świecą.
Rzecz w tym, że w i30 z 2012 roku (i 2013 pewnie też) po włączeniu pozycyjnych światła dzienne gasły. W i30 z najnowszej produkcji światła dzienne gasną dopiero po włączeniu świateł mijania (czyli mogą świecić razem z pozycyjnymi).
W gruncie rzeczy jednak mimo kilku nieporozumień w tym temacie jedno jest pewne i o tym mówiłem od samego początku - przy włączonych światłach mijania światła dzienne nie mogą i nie mają prawa się świecić.
-
Dokładnie, nie mogą i nie świecą, chodziło mi jedynie o pozycje. :) Ale z drugiej strony w nowych megane LEDy wcale nie przygasają po włączeniu mijania i jest to zrobione fabrycznie. Jak to przeszło homologacje to ja nie wiem. Chociaż widziałem też egzemplarze, w których światła przygasały. Ciekawe od czego to zależy, może w końcu poprawili.
Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnią w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Jeśli ledy dzienne nie są zintegrowane z lampą gdzie jest cały zestaw (krótkie, długie, kierunki) to nie muszą przygasać. Nic w tym nadzwyczajnego. Jeśli byłyby razem to kierunki byłyby slabowidoczne przy dość jasnym ledzie.
-
Ja dalej twierdzę ze DRL nie mogą świecić z mijania. Przepisy się nie zmieniły.
-
To zatrudnij się w policji, lap wszystkich, którym fabrycznie tak światła działają i wlepiaj mandaty. Zacznij od policji, bo oni jeżdżą Kia, gdzie właśnie tak świecą. OK?
-
Po prostu się nie upieraj bo nie masz racji kolego. I nie spinaj się już. A jak już chcesz to udowodnij że dzienne świecą z mijania. W KIA Ceed napewno tego nie znajdziesz. Nigdzie nie znajdziesz.
-
Spinam się, bo okularów mi nie potrzeba. Jeżdżę w zaopatrzeniu całymi dniami i widzę. Ok, kijankom się przyglądnę, ale na pewno widziałem takie. Ale np w toyocie auris swiecą razem. I co? Będziesz wszystkim kazał iść to zmienić? Tak zrobił producent i już.
-
W Aurisie przygasają bo są w lampie zespolonej. Sam o tym napisałeś i to jest fakt. W niektórych Mercedesach (chyba E klasa) są DRL w zderzaku i również przygasają i służą jako pozycyjne. Moim zdaniem nie znajdziesz auta w którym DRL świecą pełną mocą razem z mijania (niezależnie czy DRL są w jednym kloszu z mijania czy nie). To co będziesz widział to zawsze będzie świecenie na pól gwizdka (czy nawet 30 procent mocy) czyli w formie homologowanych pozycyjnych. Dlaczego DRL nie mogą świecić razrm z mijania? Bo to są światła stworzone po to aby być bardzo dobrze widocznym za dnia, czyli świecą we wszystkich kierunkach i moc teź jest dosyć duża i barwa biała bardziej widoczna. Teraz wyobraź sobie co te światła powodowałyby w nocy. Owszem idzie takie coś spotkać ale to tylko tanie samoróbki źle zamontowane i bez modułu wyłączającego. Oślepia jak cholera a policja dowody zabiera.
-
Dałbym się pokroić, że coś takiego występowało w megane/fluence, a chyba i w scenicu. A nawet jak przygasały, to nadal zbyt słabo, bo po zmorku były denerwujące. Jednak temat dotyczył i30 i myślę, że wszystko już jasne.
-
Owszem. W Megane/Fluence światła dzienne przygasają i stają się pozycyjnymi. :) a rażą (takie sprawiają wrażenie) gdyż są dosyć niebieskie i kontrastują się z żółtym światłem mijania. Ale przyciemniają się na sto procent, wystarczy poszukać w internecie.
-
Z tego co widzę, to niektórzy mylą typ świateł.
Są światła pozycyjne (te małe żaróweczki i z nimi mogą świecić DRL) - możliwe, że w starszych autach stosowano automatyczne wyłączanie DRL po włączeniu tych maleństw.
Światła mijania automatycznie powinny wyłączać światła DRL, no chyba że ma światła do jazdy dziennej mają homologację wówczas powinny nieznacznie przygasnąć ponieważ światła do jazdy dziennej w nocy mocno oślepiają (chociaż słabo oświetlają drogę - tak mają ledy).
To, że wydaje się wam, iż świecą tak samo, to jest tylko efekt placebo (wieczorem jest ciemniej i dochodzi do tego bliskość świateł mijania).
Na Allegro można również kupić dodatkowe DRL z homologacją na "postojowe", chociaż bardziej chodzi o to, że mogą świecić razem ze światłami mijania (po prostu odpowiednio przygasają).
Jak jest inaczej, to jest źle...
Sam mam i30-tkę z 2012 i na zimę włączam na stałe światła pozycyjne (w dzień razem z pozycyjnymi świecą również LED'y) - pozycyjne też sobie na LED'y zmieniłem i efekt jest fajny (dodatkowo z tyłu jestem lepiej widoczny).
Dorobiłem sobie czujnik zmierzchu i w nocy (jak i w tunelu) włączają mi się światła mijania, wówczas DRL'e są automatycznie wyłączane - i dobrze, bo w nocy moje DRL'e strasznie oślepiają.
-
Wracając jeszcze na chwilę do tematu. Pytałem się już w kilku ASO o możliwość przeprogramowania/modyfikacji sposobu działania lamp dziennych (tak aby wyłączały się one dopiero po włączeniu świateł mijania) i niestety wszyscy twierdzą, że nie da się tego w moim aucie zmienić. Czy ktoś wie jak się do tego można zabrać i jak można to samemu zmienić?
Z góry dzięki za rady :)
Pozdrawiam
-
Witam,
Czy któryś z kolegów ma może w wyposażeniu przełącznik / manetkę włączania świateł z trybem Auto?
Mam wersję comfort, dokupiłem (dość okazyjnie) manetkę świateł z trybem Auto i nie wiem czemu, ale w trybie Auto cały czas świecą tylko mijania. W kostce jest jeden pin wolny i to mnie zastanawia czy brakuje przewodu (mało prawdopodobne) czy należy przepiąć któryś z przewodów, bądź zmostkować. Zna ktoś może temat?
-
A czy masz czujnik światła?
To chyba naturalne, że tryb AUTO działa tylko z czujnikiem - jeśli wykryje "ciemność", to włącza światła mijania.
Ten tryb bez czujnika jest bezużyteczny.
-
To chyba naturalne, że tryb AUTO działa tylko z czujnikiem - jeśli wykryje "ciemność", to włącza światła mijania.
A całością steruje BCM który musi obsługiwać funkcję AUTO.
[ Dodano: 2015-08-21, 21:01 ]
Na przykładzie Elantry MD 2013. Wszystkie podłączenia (kolory przewodów) manetki, BCM i czujnika są takie same jak w i30.
Wtyczka na Twoim zdjęciu to M01-L masz podłączony zielony przewód który idzie do BCM i który obsługuje funkcję AUTO.
(http://images66.fotosik.pl/1123/705c544185715390.png)
Sprawdź czy z BCM z wtyczki M02-B wychodzą przewody w kolorze pin 10 biały, pin 11 niebieski, pin 12 brązowy jeśli wychodzą to znaczy że trzeba wymienić lub dołożyć odpowiedni czujnik na podszybiu.
(http://images70.fotosik.pl/1121/0c388d9431962f50.png)
Miejsce gdzie szukać BCM.
(http://images66.fotosik.pl/1123/cb026ad2753b7ffb.png)
-
kosmos2011,
Czy ten sterownik BCM odpowiada rowniez za sposob dzialania swiatel? Pisalem o tym w tym watku, chcialbym aby swiatla dzienne gasly dopiero po wlaczeniu swiatel mijania a nie postojowych. Dzieki za odpowiedz...
Pozdrawiam
-
kosmos2011,
Czy ten sterownik BCM odpowiada rowniez za sposob dzialania swiatel? Pisalem o tym w tym watku, chcialbym aby swiatla dzienne gasly dopiero po wlaczeniu swiatel mijania a nie postojowych. Dzieki za odpowiedz...
Pozdrawiam
Jak widać co auto to inne. Ja mam z 2014 roku i mi dzienne gasną dopiero po włączeniu mijania.
Natomiast wracając wątek wcześniej to czujnik na podszybiu mam. Pytanie, czy to tylko sam led w oprawce, czy czujnik zmierzchowy. Znajdę chwilę czasu to zaglądnę do gniazd przy bcm jak kolega pisał wcześniej.
[ Dodano: 2015-08-24, 14:16 ]
Ciekawość mi nie pozwoliła czekać i po otwarciu klapki pod konsolą faktycznie nie mam przewodów w pinach 10,11,12. Czujnik na podszybiu jest praktycznie nie do wyjęcia. Pewnie trzyma go wiązka przypięta do jakiegoś elementu. Pytanie, czy jeśli podpiąć pod bcm przewody w piny jak wcześniej na schemacie to zadziała. Pytanie drugie, jak wyjąc czujnik na podszybiu? Przecież rozebranie całej deski mija się z celem, a za radiem są kanały powietrzne i z tej strony dostępu brak. Nie pozwala mi to spać. :(
-
Podaj vin.
Pytanie drugie, jak wyjąc czujnik na podszybiu?
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=69375&highlight=#69375
Pytanie, czy jeśli podpiąć pod bcm przewody w piny jak wcześniej na schemacie to zadziała.
Powinno działać z tym że dla pewności trzeba zdobyć vin takiego samego auta jak Twoje tylko z czujnikiem i porównać numery BCM.
Czy ten sterownik BCM odpowiada również za sposob dzialania swiatel?
Myślę że tak gdyż do tego sterownika podłączone jest wiele sygnałów drzwi, szyb, oświetlenia.
-
Czy ten sterownik BCM odpowiada również za sposob dzialania swiatel?
Myślę że tak gdyż do tego sterownika podłączone jest wiele sygnałów drzwi, szyb, oświetlenia.
Czy w takim razie orientujesz sie jak zabrac sie za modyfikacje tego sterownika w tym celu? Czy moze prosciej byloby podmienic ten sterownik od auta z 2014r.? Z gory dzieki :)
-
Mój vin: TMAD381BAEJ064911
Natomiast nadal czujnik na podszybiu nie daje się wyciągnąć. Myślę, że wiązka jest złapana do jakiegoś elementu i to blokuje. :(
-
Dodano: 2015-08-26, 09:48
A jesteś pewien, że ten czujnik to faktycznie jest na podszybiu?
Zazwyczaj tam stosuje się czujnik nasłonecznienia do sterowania klimatyzacją i ewentualnie dioda do autoalarmu (ja tak mam).
Sterownik do automatycznych świateł najczęściej stosuje się w module pod lusterkiem, i często występuje w parze z czujnikiem automatycznego sterowania wycieraczkami.
Myślę, że ten czujnik na podszybiu, to nie tędy droga - ale mogę się oczywiście mylić...
Jedynym prostym rozwiązaniem jest dorobienie własnego systemu - koszt prawdopodobnie zamknie się w 40 zetach.
Ja zrobiłem trochę prymitywniej - kupiłem przełącznik zmierzchowy jako kit AVT.
Czujnik przeciągnąłem pod lusterko, układ schowałem przy bezpiecznikach, a przełącznik do wyłączania automatyki :mrgreen: umieściłem w jednym z gniazdek 12V w konsoli środkowej.
Aby wykorzystać przełącznik "auto" w manetce, należałoby przeciągnąć kabelki od wtyczki do układu...
-
Ten pomysł na czujnik w podszybiu nie jest taki głupi.
Wprawdzie mam i40 ale u mnie ten czujnik właśnie siedzi w podszybiu.
Jeżeli małe ludziki kombinowały oba modele mogły tam samo je umieścić. :->
-
A jesteś pewien, że ten czujnik to faktycznie jest na podszybiu?
(http://images70.fotosik.pl/1132/aece6aa775abea8d.png)
Dario w tej chwili zamontowany masz sensor do alarmu i klimatyzacji 97253-3XAF0 ten który dodatkowo obsługuje AUTO ma numer 97253-3X000.
http://koraps.com/shop/item.php?it_id=513138
(http://images66.fotosik.pl/1134/f28ed8b09de3af65.png)
Są dostępne kity manetka + sensor więc wynika z tego że BCM zawsze obsługuję funkcję AUTO tylko trzeba dodać przewody do połączenia.
http://www.ebay.com/itm/2011-Elantra-AVANTE-MD-Auto-Light-SENSOR-Switch-Lever-OEM-Genuine-Parts-/171233027502
(http://images68.fotosik.pl/1134/523d3ebbc35079ef.png)
Jeśli chodzi o mocowanie sensora to jak widać na zdjęciu to z jednego końca są takie wystające zaczepy, a z boku widać takie dwa "skrzydełka" i wydaje się że dostępne tylko od środka deski.
(http://images69.fotosik.pl/1134/a5a95bc9e0cfe43a.png)
Sama manetka z funkcją AUTO ma numer od 04.07.2013 93410-1M631, od 26.12.2011 do 04.07.2013 93410-1M630
-
Masz rację, wszystko się zgadza. Wieczorem zdążyłem się również dogrzebać na sieci takich info. Manetkę mam z auto (dokupioną dosłownie za grosze, dlatego cisnę temat). Problem tkwi w wyciągnięciu czujnika. Wychodzi dosłownie max centymetr, zaczepy wyskakują bez problemu. Natomiast wiązka jak pisałem jest "przywiązana" i nie mam możliwosci dostać się do zaczepu kostki. To jest problem, a jeszcze dociągnąć przewody z bcm do czujnika... W wolnej chwili spróbuje się za to zabrać i opiszę.
-
Schemat instalacji elektrycznej Hyundai Elantra MD https://www.dropbox.com/sh/oe4lh4zqr0xv21q/AABwZnY6IJANw5hwEz7jTyRoa?dl=0
-
Dzięki Kosmos :)
-
Więc tak: rozgryzłem temat po części, mianowicie, jak na załączonym obrazku: przewód, który trzyma czujnik na podszybiu to ten nad pedałem gazu, złapany jest do profilu metalowego. To ten gdzie widać niebieską naklejkę. Cieżko się dostać tam jakikolwiek narzędziem, a ręcznie ciężko zdjąć, ale wystarczy (po nitce do kłębka) sięgnąć wyżej ręką i poluźnić wiązkę, która jest wyżej "pozawijana" i Voilä - czujnik można poluźnić. Problem jeszcze w tym, że do czujnika dochodzi komplet przewodów, a przy BCM ich nie ma wpiętych. To kolejna zagadka.
Apropos zaznaczenia na zdjęciu wiązki - nie wiem czemu ale nie chce mi załadować zdjecia. Trzeba na logikę popatrzeć na foto. Myślę, że wiecej jak jednej naklejki niebieskiej na zdjęciu nie ma :)
-
Dodaj może strzałkę na drugim zdjęciu gdzie trzeba "poluźnić wiązkę" :lol:
Co do podłączenia czujnika do BCM spróbuję zrobić "malowankę" tylko napisz jakie kolory i do którego pina idą do czujnika.
http://images66.fotosik.pl/1134/f28ed8b09de3af65.png
[ Dodano: 2015-09-17, 21:19 ]
Są do podłączenia trzy przewody :
Kostka M30 to czujnik
Kostka M02-B to BCM
Pin 2 z M30 biały przewód łączymy z pinem 10 z MO2-B
Pin 1 z M30 niebieski przewód łączymy z pinem 11 z MO2-B
Pin 8 z M30 brązowy przewód łączymy z pinem 11 z MO2-B
(http://images68.fotosik.pl/1188/aa73d30be8d49843.png)
Z tym że musisz dokupić ten czujnik i zamienić z tym który teraz jest zamontowany.
Między BCM, a czujnikiem nie ma już żadnego złącza więc trochę dziwne że z czujnika wychodzą przewody i nie docierają do BCM.
-
No dziwne kolory. Teraz to już zgłupiałem.
Piny:
1-różowy, 2- biały, 3-jasno szary, 4- czerw/pomar, 5- zielony, 6- szary, 7-pomarańczowy, 8- brązowy.
(Nie wiem czemu, ale nie chce mi dodawać obrazków. Spróbuję jutro dodać)
-
Jest to schemat od MD więc mogą być jakieś odstępstwa co do kolorów, ale zasada podłączenia pozostaje taka sama czyli "pin z pinem".
(http://images70.fotosik.pl/1186/736091ee6af2cb45.png)
-
Wiem, dziwne właśnie, że nie dociearają do BCM. Rozbiorę jutro to wszystko przy BCM i obadam tą wiązkę. Nie daje mi spokoju, że przewodu wychodzą z czujnika i giną po drodze.
Więc tak, sprawa robi się zawiła. Przedzwoniłem przewody od czujnika do BCM. I tak: przewody z czujnika (ze zdjecia Bcm od Kosmos2011) nie idą do kostki M02-B tylko do tej po lewej 26-cio pinowej ze zdjecia (nie znam opisu tej kości) i wpięte są następująco: pin1 czujnika kolor różowy do PINu 2, pin2 czujnika (ground) nie odnalazłem. Jeśli masa jest jedna dla całego BCM, to problemu nie ma - zapewne jest wpięta gdzie indziej. Pin 8 czujnika brązowy wpięty do tej samej kostki co wyżej do PINu 3. I jeszcze jedno: kostka środkowa BCM jest 16 pinowa, a z tego schematu co wystawiłeś kilka postów wcześniej jest 20pinowa. Chyba kosmos coś pomyliłeś. Szukałem po schematach, które podesłałeś, ale nie zlokalizowałem tych kostek BCM.
No, temat zaczyna robić się zawiły.
-
Czyli z tego wynika że schematy od i30 nie są jednak tożsame z ElantraMD. Co nie zmienia faktu że w Twoim egzemplarzu czujnik jest podłączony do BCM i po jego wymianie funkcja AUTO będzie działać.
-
Gruba sprawa. Kupię, podłączę, sprawdzę, dam znać. Kwestia kilku dni. Ale dziwnie to robią. Strasznie się męczą programiści niepotrzebnie.
-
Znalazłem schematy elektryczne do II generacji.
I masz rację przewody od czujnika z kostki M30 idą do BCM do dwóch wtyczek M02-A i M02-C. Liczba pinów w trzech wtyczkach BCM jest taka jak napisałeś czyli 26,16,22.
To jest schemat podłączenia czujnika do BCM.
(http://images69.fotosik.pl/1202/534efd7b79bdc8ce.png)
Wtyczka od czujnika M30 koło numerów pinów kolor przewodu do niego podłączonego (w nomenklaturze angielskiej) 1P oznacza pin 1 kolor przewodu pink różowy.
(http://images67.fotosik.pl/1203/f5ce212a509f0f44.png)
Wtyczki od BCM M02-A i M02-C
(http://images67.fotosik.pl/1203/cc70bc351966af2b.png)(http://images70.fotosik.pl/1200/f604336da6b233a1.png)
-
Czujnik zmieniony, manetka zmieniona - wszystko działa. :)
-
Manetkę mam z auto (dokupioną dosłownie za grosze, dlatego cisnę temat).
A gdzie tanio można dokupić manetkę? Na Alledrogo jest powyżej stówy i chyba nawet nie ma AUTO...
-
Numer oryginalnej manetki z auto to do 04.07.2013 93410-1M630, po 04.07.2013 93410-1M631.
http://allegro.pl/kia-soul-przelacznik-93420-2k660-93410-1m630-i5409723908.html
http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-kierunkowskazow-kia-sportage-i5051355891.html
-
Witam
wie ktos jak wylaczyc automatyczne wlaczanie swiatel mijania w i30 2009?
[ Dodano: 2016-03-19, 23:30 ]
dzieki za odpowiedzi juz sobie poradzilem :evil: :mrgreen:
-
Mam pytanie do dario_79
Jak rozumiem funkcja AUTO powoduje że po zmroku lub wjeżdzie do tunelu
automatycznie zaświecają się światła pozycyjne i drogowe a gasną do jazdy dziennej.
Czy na desce rozdzielczej jest jakaś informacja o tym ?
Wymieniłeś jak zrozumiałem manetkę na taką do 04.07.2013 93410-1M630 lub po 04.07.2013 93410-1M631. oraz
sensora o numerze 97253-3X000 . Musiałeś coś dodatkowo przerabiać w instalacji ??
Czy ten sensor ma diodę do alarmu i jest kompatybilny z klimą automatyczną ??
Gdzie go zamówiłeś i jak długo czekałeś jakie koszta tego sensora :)
-
Powiem tak, nie pamietam już numerów czujnika. W każdym razie gdzieś to w tym wątku było. Ja tylko kupiłem na Allegro czujnik ten z podszybia i wymieniłem manetkę na tą z funkcją auto. Nic po za tym. Klimatyzacja co pytałeś i wszystko inne jak pytałeś działa bez zarzutu. :) Czujnik reaguje na światło z pewnym opóźnieniem (to oczywiście nie wada, tylko tak zaprojektowane, bo inaczej by była dyskoteka: dzienne/mijania) Jestem zadowolony z przeróbki. Jeśli chodzi o sygnalizację na desce to działa jak bez czujnika zmierzchu, czyli jak świecą mijania, to swieci kontrolka, jak dzienne, to nic nie swieci. Czyli tak jak narmalnie :)
-
Mam jeszcze pytanie jak wymieniałeś manetkę to zdejmowałeś kierownicę czy udało się przełożyć sam mechanizm ??
-
Nie okrecasz kierownicy. Boże. :) Odkrecasz obudowę, rozpaławiasz i wszystko jak na tacy. Manetki są na zatrzaskach, więc bez problemu powinno ci wszystko pójść. :)
-
niestety nie umiem wymienić mantrki bez zdjęcia kierownicy
[ Dodano: 2016-10-08, 22:56 ]
Zakupiona manetka zdu...na muszę zareklamować i kupić nową
[ Dodano: 2016-10-08, 23:08 ]
czym się różni 93410-1M631 od 93410-1M630 ?????
-
No to jak chcesz ściągać kierownicę - twój wybór. Cóż ci prowadzę.
-
Wymieniłem manetkę na 93410-1M630 oraz czujnik na 97253-3X000
Jutro sprawdzę czy działa dam znać :lol:
Potwierdzam poprawne działanie. Czujnik działa prawidłowo czas zwłoki w działaniu ok. 2sek.
Nie reaguje na światło uliczne. Dobrze zainwestowane pieniądze
-
@dario_79 albo nie wymieniałeś sam manetki albo nie wiesz o czym mówisz. W i30 po 2012 roku nie ma możliwości wymiany manetki od świateł bez ściągania kierownicy.
Przy okazji potwierdzam działanie automatycznych świateł w wersji wyposażenia classic plus.
Gdyby ktoś chciał dokonać u siebie podobnej zmiany to mam jedną manetkę na zbyciu z funkcją auto.
-
Sorki, zwracam honor, faktycznie trzeba ściągać kierownicę do manetki świateł. Zmyliło mnie, bo zakładałem wtedy tempomat, miałem zmienić całą kierownicę (bo w całości kupiłem, ale okazało się, że kierownica była krzywa - chyba auto po dobrym dzwonku było), a demontowałem później manetkę automatycznych wycieraczek, (to bez ściągania właśnie kierownicy) bo za dużo zachodu z przerobieniem automatyki było. :)
Nawiasem - wszystko robię od kupna z salonu w aucie sam. Wiele lat przesiedziałem pod i nad samochodami, żeby oddać samochód komuś, kto robi, żeby zrobić, albo skopie pół auta i powie, że się nie da. Nawet oleje i filtry wymieniam sam za 100 - parę złotych, a w aso sam wiesz ile to kosztuje. Auta nie mam zamiaru sprzedawać szybko, a jak już to pewnie ktoś z rodziny, albo znajomych go "dźwignie" jak wszystkie moje wcześniejsze, bo wiedzą, że mam hopla na punkcie stanu idealnego samochodów, które używam. :)
-
Witam!
Wskoczyła mi pod auto sarna - niby nic się nie stało - urwały się 3 zaczepy od lampy halogenowej. Byłem u blacharza, ładnie je dokleił i lampa normalnie wyglądała. Jednak po paru dniach lampa zaparowała. Wszystko było niby dobrze przez te mrozy itd., ale dzisiaj rano po chwili jazdy ledy zaczęły migać, a po chwili zgasły całkiem.
Żarówka przeciwmgielna świeci normalnie.
I co teraz - do wymiany cała lampa? Czy jest jeszcze jakaś nadzieja/da się coś zrobić?
-
potwierdzam działanie automatycznych świateł w wersji wyposażenia classic plus.
Gdyby ktoś chciał dokonać u siebie podobnej zmiany to mam jedną manetkę na zbyciu z funkcją auto.
Miałeś czujnik oświetlenia w tej wersji?
-
Czujnik kupiłem, natomiast wiązka była już właściwa.
Zmieniłem diodę w podszybiu na czujnik i zmieniłem manetkę i działa.
Co do czujnika to ja akurat kupiłem z Korei zestaw manetka + czujnik z czego manetka to jakaś podróba a czujnik przyszedł oryginalny.
-
Witam
Próbuję znaleźć dlaczego nie świecą mi ledy w halogenach.
Przeszukałem instrukcję i tam nie widzę żadnego bezpiecznika od tych właśnie lamp.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać.Halogeny świecą i pozostałe oświetlenie też.
-
Bezpiecznik F2 60A (zdjęcie 1) i raczej jest cały bo obsługuje jeszcze inne rzeczy.
Sprawdź napięcie na kostce E08-B przy lampie pin 2 (zdjęcie 2).
.
-
Oj chyba strzeliłem gafę :mrgreen:
Czy to nie jest tak że ledy się zapalają po uruchomieniu silnika?
Odpalałem silnik ale mam zdjęty pasek napędu alternatora i wydaje mi się że właśnie alternator a dokładnie kontrolka ładowania daje sygnał (że silnik pracuje).
Ledy sprawdzone na 12V i działają dobrze.
Niech się wypowiedzą inni użytkownicy czy faktycznie tak jest.
Dariusz
-
Witam
Dzisiaj założyłem pasek wielorowkowy i po uruchomieniu silnika ledy zaświeciły się.
Przełączając na pozycyjne ledy nie gasną natomiast po załączeniu mijania gasną. :oops:
-
Prośba do Kosmos2011, lub kogoś innego, kto kuma te schematy na service.hyundai......
Czy mógłbyś sprawdzić (bo nie bardzo jeszcze czaję ten katalog), czy pod moją wiązkę podszybia podejdzie czujnik oświetlenia zamiast diody autoalarmu, oraz podać mi dokładny numer części czujnika (nie diody :) ).
TMAD281UAHJ136859
Bardzo dziękuję...
-
Czujnik do oświetlenia może być:
97253-3X000 - ja taki instalowałem
lub
97253-3X300 - też działa
-
potrzebny czujnik to 97253-3X000
do kupienia np tutaj:
http://koraps.com/shop/item.php?it_id=513138
cena ok 64zł czas dostawy ok 14 dni
-
Dzięki Panowie. Jeszcze tylko kwestia wiązki i będzie można coś działać. Może Kosmos... pomoże, niezastąpiony jest ☺
-
Powinna być choć pewność będziesz miał kiedy wyciągniesz czujnik i we wtyczce będą zajęte piny 1 i 2.
.
-
Dziękuję Kosmos....
Jeszcze tylko jedno... Czy łatwo wyjąć ten czujnik podszybia tak żeby nie połamać zaczepów, nie uszkodzić tapicerki itp? Wystarczy podważyć czymś cienkim i wyciągnąć do góry?
-
Łatwo nie jest. trzeba podważyć i ciągnąć do góry. wyjdzie na ok 2cm. Ja ciągłem dalej i puścił zaczep wtyczki. Podobno można zluzować wiązkę od strony pedału gazu, i wyciągnąć czujnik całkowicie ale mnie się nie udało.
-
Ok. Wysunąłem lekko czujnik i dochodzi do niego wiązka z 5 przewodami. Siedząc w kabinie i patrząc na wysunięty do góry czujnik są to piny 1,2,4,5,7 liczac od prawej strony do lewej, czyli od pasażera do kierowcy. Czy ta wiązka obsłuży czujnik oświetlenia?
-
1 kolor różowy
2 kolor biały
8 kolor brązowy
.
-
No to wiązka jest ok. Dziękuję wszystkim za pomoc...
-
No nie bo masz 7, a nie 8.
-
Ostatni jest u mnie brązowy. Wiec pewnie źle oceniłem numer przewodu. Nie odpinane kostki, oszacowalem patrząc na przerwy między przewodami.
-
Witajcie czy manetka może być również z Kia ? Lub innego Hyundai-a ? Bo patrzę na te manetki z Hyundai i Kia wygląda tak samo
[ Dodano: 2017-06-23, 13:17 ]
Czy czujnik zmierzchu o numerze 97253-3x100 będzie pasował ?
-
Manetka będzie pasować, sam mam od kijanki.
Co do czujnika: 97253-3X100 - ten jest od alarmu i może nie zadziałać, ale pewności nie mam.
Tutaj masz linka do czujnika który ja zamontowałem i działa.
http://allegro.pl/kia-ceed-ii-gt-czujnik-deszczu-sensor-97253-3x000-i6848648592.html
-
ten właśnie widziałem ale znalazłem właśnie do Kia Picanto gdzie opisuje że jest to czujnik zmierzchu o numerze 97253-3X100 więc teraz pytanie czy nie wiem za bardzo co sprzedaje czy też jest szansa że będzie pasowało , powiedz mi z jakiej Kijanki kupiłem manetkę ?
-
Od ubogiej kuzynki - Ceed. Tutaj sporo części pasuje do I30, oczywiście mowa o drugiej generacji. Przykład:
http://allegro.pl/kia-ceed-ii-12-15-przelacznik-zespolony-manetka-i6837565442.html
-
ten właśnie widziałem ale znalazłem właśnie do Kia Picanto gdzie opisuje że jest to czujnik zmierzchu o numerze 97253-3X100 więc teraz pytanie czy nie wiem za bardzo co sprzedaje czy też jest szansa że będzie pasowało , powiedz mi z jakiej Kijanki kupiłem manetkę ?
Przecież ci pisałem na pw, że 97253-3x100 to ty teraz masz aktualnie u siebie i on nie zadziała. Musisz mieć 97253-3x000, lub 97253-3x300. Oni na allegro o wszystkich piszą, że to czujnik zmierzchu. Nie wiedzą co sprzedają.
Ty Wogole czytałeś moje odpowiedzi na Twoje pytania???? Po kiego grzyba się rozpisywałem. ....
-
Czytałem czytałem ale tak jak mówisz piszą że to czujnik zmierzchu i okazuje się że może jednak to nie być czujnik dlatego wiesz dopytuje wszędzie i każdego
-
Hi :)
I need help. In my car, the sensor it's only for the alarm LED and i have 5 cables.
I want to install auto light. If you see the images do you think it's ready for that? It's only buy the sensor (autolight and alarm Led) and the switch for lights?
Thanks for the help.
(http://i66.tinypic.com/2yk0wp0.jpg)
(http://i68.tinypic.com/2yo48cj.jpg)
-
II
.
-
Thanks for the help kosmos2011 :D
I will buy the sensor and the switch and show you pics of the mod.
-
Podpowie mi ktoś co znaczy na lampie oznaczenie 0H1L tak jest na jednej A na drugiej jest tylko H1R. R,L to strony . Ale czemu na jednej lampie jest 0?
-
Hi.
It's possible to put DRL Lights allways on, in the i30 GD?
Thanks and regards people.
-
No, this is not possible without hardware modifications.
Regards.
-
But you know what hardware modifications it's necessary?
Thanks and regards
-
Witajcie.
Dokonałem modyfikacji zgodnie z treścią tego tematu (zmiana czujnika oraz manetki) i światła mijania włączają się automatycznie (w tunel, garażu i po zmroku).
Jednak, zgodnie z przepisami obowiązującymi w UE, światła mijania powinny włączać się automatycznie także w przypadku włączenia wycieraczek szyby przedniej - a tak nie jest.
Czy aby tak się działo wymaga to modyfikacji oprogramowania w sterowniki pojazdu?
Czy Ten Typ Tak Ma i nie da się tego zmodyfikować?
Podzielcie się proszę Waszym doświadczeniem w tym zakresie.
-
aby wycieraczki szyby zadziałały musisz mieć czujnik deszczu.
-
jareckialfa, nie piszę tu o wycieraczkach tylko o światłach mijania, które powinny się włączyć automatycznie (gdy jest ustawiony tryb AUTO na manetce) w przypadku gdy załączysz wycieraczki szyby przedniej (ręcznie, nie automatycznie).
-
sorry źle odczytałem :)
-
Mam małe pytanie, bo przeczytałem cały temat ale nie znalazłem odpowiedzi, czy po montażu manetki z trybem auto, można ją zostawic w tej pozycji na stałe? Tzn czy po zgaszeniu silnika światła gasną czy nie?
-
Mnie generalnie zarówno w trybie auto jak i zwykłym światła same gasną po paru sekundach od zamknięcia auta, ale ja mam fabryczną instalację ledów. Może być tak, że będziesz musiał podłączyć się kompem i pogmerać w ustawieniach komputera samochodu.
-
zamontowalem manetke z trybem auto i czujnik 97253-3x000. Dziala!!
-
po długich bojach udało się działa wszystko jak należy
cała przyjemność czujnik plus manetka kosztowała 100 zł więc dobrze wydany banknot :)
-
rocznik 2017
lampa -swiatla dlugie, swiatla skretu ( stacjonarne) , krotkie i migacz
swiatlo dzienne i pozycyjne ( rownowazne) na dole - diodowe
-
Witam szanowanych kolegów.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć z jakimi kosztami trzeba się liczyć przy tej modyfikacji??
I mając te 5 kabli pod tą diodą alarmu to wystarczy kupić manetkę i czujnik i powinno działać?? szukam na ebayu ale ceny mnie przerażają 80funtów za manetkę z czujnikiem
-
Witam
Kupowałem czujnik 97253-3x000 + manetkę 93410-1M630 jakiś tydzień temu z portalu Allegro. Koszty:
- czujnik 71,99 zł + koszty wysyłki
- manetka 32 zł + koszty wysyłki.
Prawdopodobnie będzie osprzęt założony w najbliższą sobotę.
-
witam, i jak założyłeś czujnik i manetkę?? masz jakieś foto z przebiegu ??
-
A co potrzebujesz wiedzieć ?
To Ci napiszę co masz zrobić
-
Witam
Pytanie zapewne kierowane do mnie.
Niestety przekładka jest umówiona na 27.10.2018 na godzinę 9.00. Zdjęć z przebiegu nie ma co robić i dodawać.
Wymiana czujnika, u mnie była trochę pracochłonna ze wzgl. na wyciągnięcie czujnika (tzn sam czujnik łatwo wyskakuje z zaczepów) u mnie problem był z przeciągnięciem przewodu w wewnątrz deski by mieć możliwość wyjęcia czujnika ok. 4 cm wyżej niż jego mocowanie.
Reszta będzie raczej prosta.
1. Akumulator - odłączenie
2. Air Bag
3. odkręcenie kierownicy
4. Zwijak
5. Wymiana manetki.
P.S. razem z wymianą manetki nastąpi wymiana kierownicy na skórzaną wraz z tempomatem.
-
tak z ciekawości pytałem, chciałem czujnik wyjąć u siebie ale nie mogłem chyba kable właśnie ograniczały go.. Raczej nie będę zmieniał tego u siebie.. zdecydowałem że sprzedam i30.. z silnika 1.4 i tak nie jestem zadowolony...
Bardzo podoba mi się większy brat i40 ale niestety ludzie narzekają na dpf... i nie wiem jak ta nowa skrzynia dct.. i chyba kupię seata leona st ft tdi dsg..albo peugeota 508 sw
-
W Elantrze AD 2016> natomiast światła led świecą się cały czas z światłami mijania drogowymi,oraz światłami przeciwmgielnymi.
-
Więc tak: rozgryzłem temat po części, mianowicie, jak na załączonym obrazku: przewód, który trzyma czujnik na podszybiu to ten nad pedałem gazu, złapany jest do profilu metalowego. To ten gdzie widać niebieską naklejkę. Cieżko się dostać tam jakikolwiek narzędziem, a ręcznie ciężko zdjąć, ale wystarczy (po nitce do kłębka) sięgnąć wyżej ręką i poluźnić wiązkę, która jest wyżej "pozawijana" i Voilä - czujnik można poluźnić. Problem jeszcze w tym, że do czujnika dochodzi komplet przewodów, a przy BCM ich nie ma wpiętych. To kolejna zagadka.
Apropos zaznaczenia na zdjęciu wiązki - nie wiem czemu ale nie chce mi załadować zdjecia. Trzeba na logikę popatrzeć na foto. Myślę, że wiecej jak jednej naklejki niebieskiej na zdjęciu nie ma :)
Czy mozecie mi powiedziec, ktory to dokladnie kabel ? 1, 2 czy moze 3?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-01-31, 08:20 ]
Ok już sobie poradziłem. Jak ktoś się za to zabiera, to jest to przewód nr 1,
-
Wymieniony czujnik oraz manetka i światełka działają. Jedno pytanie tylko, ponieważ czujnik który zakupiłem ma oznaczenie 97253-1YAD0 według specyfikacji obsługuje klime auto, czujnik który miałem obsługiwał klime auto dual. Czy zmiana czujnika na taki bez dual będzie miała wpływ na dwustrefowa klimatyzacje?
-
Witam zabieram się za dołożenie czujnika zmierzchu. Chciałbym się upewnić czy ten co znalazłem na allegro spasuje. https://allegro.pl/oferta/ix20-15r-czujnik-zmierzchu-sensor-97253-3s300-8885720549
-
Wymiana manetki plus czujnik wszystko działa czujnik 97253-3X000 manetka z kia końcówka nr:600
-
Witam ,a czy może ktoś też dokładał czujnik deszczu i może podpowiedzieć co trzeba
-
Wczoraj udało mi się założyć czujnik światła i manetkę z obsługą świateł automatycznych i wszystko działa :D. Faktycznie czujnik wychodzi słabo, ale jakaś tam tolerancja jest. Mnie się udało odczepić jeden zaczep (górny) do kabla nr 1 ze zdjęcia kolegi @focusrite. Jest to zadanie dość karkołomne, ale przy odrobienie szczęścia i zdolności manualnych może się udać. Trzeba się tylko wygodnie ułożyć na pleckach pod kierownicą ;D
Z manetką więcej odkręcania, ale jednak jak po sznurku, szczególnie po obejrzeniu tego filmiku:
-
Kolego Łukasz ,może Ty mi pomożesz ,szukam opisu wtyczki w słupku kierowcy ponieważ chciałem podłączyć czujnik deszczu ,ale nie wiem od czego są te przewody wychodzące z deski rozdzielczej,ponieważ częśc z nich mam wolnych
-
Kolego Łukasz ,może Ty mi pomożesz ,szukam opisu wtyczki w słupku kierowcy ponieważ chciałem podłączyć czujnik deszczu ,ale nie wiem od czego są te przewody wychodzące z deski rozdzielczej,ponieważ częśc z nich mam wolnych
Chętnie bym pomógł, ale obecnie chyba nie ma już dostępu do systemu Hyundai, w którym były schematy.
-
A myślałeś może o dołozeniu czujnika deszczu u siebie ?szukałem opisu tej kostki MR11 w słupku ale nie mogę znaleźć ,jak byś u siebie zakładał to mam nadzieję że podzielisz się jak to zrobić
-
Odgrzeję temat...
Chciałem się upewnić, czy też tak macie - pod dołożeniu manetki z funkcją auto i czujnika światła zmieniają się z ledów na mijania, ale z powrotem już nie. Instrukcja nic na ten temat nie mówi.
-
Kolego ja dokładałem u siebie czujnik i manetkę AUTO i dzisiaj aż sprawdziłem i u mnie jest normalnie zapalają się mijania i gasną LEDY ,gasną mijania i zapalają się LEDY więc tak jak powinno byc
-
Dzięki za odpowiedź. Dało mi to do myślenia i już wiem, czemu tak u mnie było :)
Sprawdzałem światła na postoju, podczas jazdy jest tak, jak u Ciebie :)
-
No to wtedy mogło tak być , nie ma sprawy, po to jest to forum żeby pomagać, a tym bardziej że tak robiłem i dokładałem więc mogłem pomoc