HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: Pavel81 w 25 Marzec 2021, 13:05:45
-
Witam wszystkich. Mam pytanie odnoście oleju. Jaki olej poleca producent do Hyundai IX20 1.4 benzyna 90KM rok 2012. Jedni piszą że Helix ultra proffesional 5W30 inni że 5W40, zgłupiałem i już nic nie wiem. I drugie pytanie: Co ile km wymienia się łańcuch rozrządu? jakie są interwały wg producenta? Proszę o pomoc.
-
Sam sprawdź, na przykład na stronie Shella. Właśnie sprawdziłem i oba są zalecane. Dowiesz się dlaczego. :-)
-
Wyczytałem w instrukcji obsługi, że zalecany olej to API SL lub SM ACEA A5 lub powyżej HELIX ULTRA AF. Sprawdzam na stronie shell specyfikację Helix Ultra 5W-30 i ten olej ma dopuszczenia ACEA A3/B3 A3/B4 API SL czyli ACEA A5 nie ma.
-
https://www.czesciauto24.pl/shell/12754598 - a takie coś ?
-
Ten co kolega podał z kolei jest do +25 stopni celsjusza. A jak to jest z wymianą rozrządu na łańcuchu?
-
Też pasuje Ford formula F 5w30 bo ma specyfikację A5. Jak nie dużo pobiera olej miedzy wymianami to lepiej 5w30.
https://allegro.pl/oferta/total-quartz-9000-energy-hks-g-310-5w30-5l-gratis-9762832885 - ten jest dobry
https://allegro.pl/oferta/hyundai-turbo-syn-gasoline-engine-oil-5w30-4l-9564903002 - to jest oryginalny i nie drogo, rok produkcji 2019
Liepiej wymieniać po 200 max 250 motogodzin.
Łańcucha rozrządu ma starczyć na 180 tysięcy, ale można sprawdzić po ząbkach napinacza łańcucha, po zdjęciu pokrywy zaworów.
-
Ford formula F to tak naprawdę BP/Castrol. W nim zawartość substancji ropopochodnych (czyli mineralnych) to przedział 75-99%. Poważnie. Miałem forda (niestety), to zgłębiłem temat.
-
Ok a czy ktoś z kolegów orientuje sie jaki olej leją w serwisie hyundaya?
-
Taki, który (w drodze przetargu) zaoferowano im najtaniej.
-
nie wiem jak do silnika 1,4 ale w białymstoku (nord auto) do 1,6 zalewają shella 5w30 c3- co jest niezgodne z instrukcją ( bo zalecany jest a5)
-
to jeszcze raz ;D a takie co%u015B ?
https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/dobierz-olej-do-silnika-shell-lubematch.html#iframe=L2tpZXJvd2N5L29sZWplLXNpbG5pa293ZS1pLXNyb2RraS1zbWFybmUvZG9iaWVyei1vbGVqLWRvLXNpbG5pa2Etc2hlbGwtbHViZW1hdGNoL19qY3JfY29udGVudC9wYXIvaWZyYW1lZGFwcF80NmU5LnN0YXRpYy9pZnJhbWUtMDIxMTIwLmh0bWwjL3BsL3BsL2VxdWlwbWVudC9peDIwXzFfNF82Nmt3X0Zhd0VjVzNvQw
-
Taki, który (w drodze przetargu) zaoferowano im najtaniej.
A po drugie taki który można kupić w beczkach.... :)
Oba się nadają - bo oba zalewałem i przy spuszczaniu (wymianie) miały tą samą barwę. A5 jest olejem chroniącym portfel (mniejsze spalanie) a c3 - olejem chroniącym gładzie cylindrów (czyli wcześniejsza norma, gdzie spalanie nie grało takiej roli)
-
Każdy można kupić w beczkach.
-
W nim zawartość substancji ropopochodnych (czyli mineralnych) to przedział 75-99%. Poważnie.
Poważnie? PAO też jest z ropy. Poważnie.
-
PAO żadne aso nie kupi do wymian serwisowych. Z oczywistych względów.
-
Zarzucasz Castrolowi mineralne pochodzenie, a PAO też z wytwarza się z ropy naftowej.
Ja tam nic nie mam do castrola (mam w silniku Magnatec SS 5W30A5/B5) ani do olejów na bazie HC. I nie nazywam ich mineralnymi.
A jeśli chodzi o to co stosuje ASO Hyundai to w tych co bywałem w jednym Shell ECT 5W30 C3, a w drugim Shell AF Profesional.
-
Zarzucam catrolowi to, że dzięki obfitej kampanii reklamowej ludziska wierzą, że to cud miód i orzeszki, a ich produkty są co najwyżej przeciętne. No i jeszcze magia aso działa. A aso nie jest organizacją charytatywną, jeno chce kupić tanio i sprzedać drogo.
Magnateka miałem w silniku wtedy, gdy jeszcze kompletnie nic o olejach nie wiedziałem. Ale mam łatwiej kupować to, co chcę, bo mam wyłącznie stare auta, więc nie obchodzi mnie łaska/niełaska aso. :-)
-
Zarzucam catrolowi to, że dzięki obfitej kampanii reklamowej ludziska wierzą, że to cud miód i orzeszki, a ich produkty są co najwyżej przeciętne.
Amen.
Tu jest krótki i treściwy artykuł o olejach tzw. syntetycznych: https://allegro.pl/artykul/oleje-o-wysokiej-zawartosci-w-pelni-syntetycznych-baz-olejowych-5Vyxxo2YOTz
Niestety niewielu producentów może się pochwalić posiadaniem w swojej ofercie oleju w 100% syntetycznego, także w myśl wskazanego artykułu, cytuję: „ Duże koncerny nastawiają się przede wszystkim na silną konkurencję cenową, dlatego najczęściej doskonalą swoje produkty w oparciu o tańsze bazy z grupy III (HC)”, czyli podstawową bazą jest ropa. Ważne, aby olej był z pewnego źródła, markowy tzn. znanych i rekomendowanych producentów oraz spełniał wymagania producenta auta, czyli parametry lepkość i normy jakościowe. Interwał wymiany 10 do 12 tys., lub raz w roku. Nie pałować na zimnym, jeździć na dobrych paliwach oraz regularny rzetelny serwis (świece, przewody wysokiego napięcia itd.), zgodnie z zaleceniami producenta auta. I to wszystko. Będzie śmigać aż miło. I nie ma co sobie głowy łamać który olej lepszy od najlepszego z tych najlepszych wśród tych jeszcze lepszych z najlepszych. Oby ten olej w silniku był. A jak jest to go nie zepsuje. Takie jest moje, podkreślam, moje zdanie.
-
Ale są silniki bardziej wrażliwe na olej. Mam taki. Zamiast castrola/shella 5w30 najbardziej odpowiada mu ravenol 0w40. A da się to odczuć od razu, po braku hałasującego napinacza łańcucha rozrządu.
-
Cześć wszystkim. Ja w swoim mam 5w40 Liqui Moly + ceratec . Zalałem tym olejem, bo już był 5W40... serwis poleca 5W30.
W moim starym Fordzie, miałem to samo. Zanim dodałem Ceratec, Ford robił max 130, po dodaniu ma ochotę na 170.
To samo u mojego IX 20. Lekko robi 150 na 4500rpm, na gazie spala 9ltr - instalacja Landirenzo.
Te dane są prawdziwe... co prawda tankowałem na dystansie 1000km 3 razy, ale nie od zera.
Po sumowaniu tankowań, wyszło że przy tej prędkości zjadł 9 ltr/LPG na 100km.
Mak toś jeszcze IX20 nagazie??? Piszcie ile zjada LPG. I jeszcze ... komputer benzynowy, podaje spalanie pomimo że PB nie konsumuje..
Wydawa mi się, że te dane pobiera z czujnika przepływu powietrza.
Ktoś coś???
pzdr
Za dwa dni znowu robię 1000km... dam znać