HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: kynios1 w 14 Grudzień 2013, 00:39:19
-
Witam
nie dawno zakupiłem takowego SANTA FE 2,2 CRDI 2007R , no i wziąłem się za wymianę rozrządu i oleju filtrów itp . ponieważ nie uznaje pseudo mechaników więc robię wszystko sam . Sedno sprawy :
po wyjęciu starego filtra oleju i wyczyszczeniu resztek z pojemnika filtra okazuje się że na dnie jest uszczelka , po wyjęciu jej okazało się że jest stara sparciała i poprzyciskana nie fachowym zakładaniem filtra . Uszczelka działa jak uszczelka ale również działa jako zawór zwrotny żeby olej z obudowy filtra nie spływał z powrotem , pod uszczelką są dziury którymi olej jest pompowany do góry . Proszę sobie wyobrazić jak uszczelka jest popękana i sparciała lub co gorsza wcale jej nie ma ( bo mechanik stwierdził że jest zbędna ) to przy każdym odpalaniu po postoju silnik przez chwilę chodzi bez oleju , i to jest prawdopodobna przyczyna padających silników 2.2 crdi , na domiar złego obsługa , wymiany filtra i oleju była robiona w ASO HYUNDAI we Francji , jest odpowiedni wpis w książce serwisowej . Kolejny chłam jaki wykonali pseudo fachowcy w tym samym ASO to napinacz paska rozrządu , napinacz ma blokadę i powinien być zablokowany w taki sposób żeby nie mógł się cofnąć , jego zadanie to dociskać pasek a nie się cofać , procedura przy napinaniu paska jest taka że trzeba docisnąć pasek napinaczem zrobić dwa obroty wału i zakręcić blokadę . Moja opinia o stacjach obsługi jest krytyczna , wszystkie te stacje ASO działają w ten sam sposób , wymieniać wszystko aż w końcu się uda a klient i tak zapłaci !!!
Co do uszczelki kosztuje nie całe 10zł w FOX-RZESZÓW i wydaje mi się że warto ją wymienić chociaż co drugą wymianę oleju , koszty żadne a ile można zaoszczędzić na naprawie czy wymianie silnika .
dla zainteresowanych kod uszczelki to 26318 27400 dokładny koszt 9,68zł
w załączniku jest schemat układu smarowania owa uszczelka zaznaczona jest nr 26347
Mam nadzieję że pomogłem i sprawdzicie te uszczelki i powymieniacie jak trzeba
Pozdrawiam wszystkich użytkowników SANTA FE
-
Czy dotyczy to również silników 2,0CRDI ?
-
Nie.
(http://images61.fotosik.pl/481/321f0e13a0b02544m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=321f0e13a0b02544)
Odpowiedz dla FREESTYLERA16
Miejsce mocowanie filtra oleju.
(http://images67.fotosik.pl/987/50834f8abc972830m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=50834f8abc972830)
-
Witam. A podpowie ktos jak zmierzyc faktyczne cisnienie oleju, chodzi mi o to gdzie sie podpiac z cisnieniomierzen? Silnik 2.0 crdi 2002r. Bo mam dziwny objaw zazenia sie kontrolki na wyzszych obrotach 5zn na jalowych jest ok a po dodaniu gazu w okolicach 2 tys. Zaczyna sie palic lampeczka.
-
podpowie ktos jak zmierzyc faktyczne cisnienie oleju, chodzi mi o to gdzie sie podpiac z cisnieniomierzem?
W miejscu mocowania czujnik ciśnienia oleju.
(http://images77.fotosik.pl/20/57ff20bac1c1f3aa.png)
-
-
Z tego co widze t9 do czujnika jest sie ciezko dostac. Jakby ktos sie orientowal jakie cisnienie powinno byc na filtrze oleju to bylbym wdzieczny, mi to sie wydaje ze powinno byc takie same czy sie myle...?
no i ciśnienie zmierzone... a raczej zmierzony brak ciśnienia po zdjęciu miski okazało sie ze nie ma co naprawiać bo wał już zatarty.
do nowego silnika będę musiał pomyśleć nad jakimś dodatkowym czujnikiem ciśnienia najlepiej zegarem i podpiąć go tam w filtr olejowy.
dzięki wszystkim za udzielone odpowiedzi.
-
Ciekawostka jest to ,ze kiedy zamówiłem te uszczelke w serwisie Hyundaia w Zielonej Górze to tzw fachowcy nie wiedzieli o co chodzi, dopiero schemat z tego portalu wyjaśnił wątpliwosci i zamówiono uszczelke która odebrałem po tygodniu !!!. Tak sobie mysle że albo tam pracuja debile lub tutaj piszecie nieprawdę, skoro tam w standardzie tego nie wymieniają.
Ps na wszelki wypadem uszczelkę wymieniłem
-
Czy o tej uszczelce pisał kynios http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-OBUDOWY-FILTRA-OLEJU%284,254495,257633%29.aspx . Pytam,bo cena jest inna, a przy wymianie oleju chciałbym sprawdzić jej stan i ewentualnie wymienić.
-
Masz rację to ta uszczelka o numerze 26318-27400, a cena cóż :-D
-
Witam , doczepie sie do tematu i zapytam też o uszczelkę ale od korka spóstowego oleju. Na śrube przychodzi miedziana uszczelka czy ktoś wie jaki wymiar wew. ma ta uszczelka dla w/w silnika? Z góry dziękuje.
-
21513-23001 20x14x2
-
Dodano: 2015-11-13, 14:04
Witam Mam do was jeszcze jedno pytanko. Jaka czesc odpowiada za to zeby olej z filtra nie cofal sie do silnika podczas dluzszego postoju?
-
-
Niby jedna z najprostszych czynnosci obsługowych samochodu- wymiana oleju. Okazuje sie jednak ze można sporo zepsuc nie zapoznajac sie wcześniej z uwagami dostępnymi na forum. Faceci z serwisu jak podkreślałem wczesniej nic o tym nie wiedzą. Jak im ufać ?
-
Witam w Lublinie koszt takowej uszczelki w salonie Hyundaia uto Broker to około 10 zł.
-
Witam, Panowie podczepie się też czy w silnikach 2,2 crdi 197km też jest ta uszczelka?
-
Jest we wszystkich silnikach D4EB.
-
dzięki za info.
-
Jest we wszystkich silnikach D4EB.
Czyli doprecyzowując we wszystkich dieslach o poj. 2.2 litra ?
-
-
Witam,
Podczas wymiany oleju byłem przygotowany wg porady w poście tj. dodatkowa wymiana uszczelnienia 26347.
Mój Mechanik natomiast dodał, że warto wymienić O-ring 26313A który uszczelnia obudowę filtra (26312A). Podczas odkręcania wkładu łatwo wykręcić obudowę filtra z podstawki (26410B), ponieważ nie ma jak kontrować obudowy podczas odkręcania. Podczas zdejmowania pokrywy filtra (26311) odkęca się samoczynnie cała obudowa filtra. Nie jest to generalnie jakiś problem, ale warto podczas ponownego montażu wymienić O-ring 26313A.
Pozdrawiam
-
Zaopatrzony w schemat i uszczelkę pojechałem na wymianę oleju. Pokazałem schemat i uszczelkę mechanikowi, powiedział ok., sprawdzi i wymieni. Po odkręceniu pokrywy filtra i wyjęciu wkładu, stwierdził, że tam nie ma takiej uszczelki i nie ma nawet miejsca gdzie mogłaby być zabudowana. Wymienił wkład filtra, zakręcił pokrywę i to wszystko. Czy aby dostać się do tej uszczelki trzeba rozkręcić obudowę filtra w innym miejscu niż sama pokrywa? Proszę o wskazówki, abym mógł przy następnej wymianie oleju podpowiedzieć mechanikowi.
-
http://forum.santafe-autoclub.ru/index.php?showtopic=1831&st=80
-
Dziękuję :)
-
Szybkie pytanie, wymiana uszczelki wspomniana w 1 poście dotyczy wymiany tylko wkładu filtra? Jak wymienię na filtr nierozbieralny to już nie dotyczy?
-
Jak kupisz takie coś 26310-27400 lub 26311-27400 to nie dotyczy.
(http://images81.fotosik.pl/142/d95e491658b38d88.png)
(http://images81.fotosik.pl/142/17d71fd8d156cc4f.png)
http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-OBUDOWY-FILTRA-OLEJU(4,254495,257633).aspx
-
Jasne, czyli jak kupię cały filtr to nie wymieniam, tylko jak chce wymienić sam wkład to uszczelka dodatkowo. Nie doczytałem dokładnie gdzie ona się znajduję i zakupiłem filtr MANN 26310-27420 + uszczelkę :)
-
26310-27420 jest do anglika.
-
Oho jak to? :D zamontowałem i pasowało wszystko.
Takie coś:
http://www.iparts.pl/czesc/filtr-oleju-mann-filter-w8011,hyundai,santa-fe-ii-cm-od-2005-10,2-2-crdi-gls-150km,183-5600-19840-100259-0-4-w8011.html
//aż na szybko zmierzyłem parametry, filtr ma takich sam rozstaw jak oryginalny
-
Dzięki za info o konstrukcji filtra.
Jak tu ufać szamanom, co nawet do puchy nie zaglądają i po drodze wyrzucają elementy filtra razem z wkładem :-( .
Kupiłem w serwisie kompletną pokrywę filtra i założę sam poprawnie, tak jak być powinno. Dopiero wtedy filtr filtruje, a olej nie spływa do michy.
PZDR.
-
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Santa fe 2,2 crdi. Pierwsza rzecz po zakupie oczywiście wymiana oleju, całe szczęście że przed zakupem poczytałem trochę forum i natknąłem się na ten temat, oczywiście opisywana uszczelka była pęknięta i odkształcona. Mam takie pytanie czy podczas dokręcania pokrywy filtra uszczelka nie podwinie się lub nie zsunie ze swojego miejsca? i drugie pytanie czy normalną rzeczą jest gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju na zimnym silniku po jakiś 2-3 sek od odpalenia?
Pozdrawiam
-
i drugie pytanie czy normalną rzeczą jest gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju na zimnym silniku po jakiś 2-3 sek od odpalenia?
mam od niedawna takie coś jak ty ale kontrolka gaśnie normalnie jak w każdym innym samochodzie.
-
Od jakiegoś czasu jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem Santka, niestety nie daje mi spokoju jedna rzecz, mianowicie kontrolka oleju. Od razu po zakupie oczywiście wymiana oleju uszczelka z postu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4868 wymieniona na nową.
Czy w waszych Santkach kontrolka oleju po nocnym postoju też gaśnie po jakiś 4-5 sekundach?
W ciągu dnia jest lepiej ale też nie gaśnie od razu tylko po 2-3 sek.
Po odkręceniu obudowy filtra, tej plastikowej i wyjęciu wkładu poziom oleju jest ok 2-3cm powyżej tej bardzo ważnej uszczelki.
Czy nie powinno być tak że podczas odkręcania obudowy olej powinien wylewać się?
Czy przez część oznaczoną na schemacie nr 21338 olej powinien swobodnie przepływać, czy dopiero po zassaniu przez pompę?
[ Dodano: 2017-01-18, 08:47 ]
Dodam jeszcze że ciśnienia oleju jeszcze nie mierzyłem, dzisiaj powinien dojechać manometr, jak tylko zmierzę od razu dam znać.
Jak już jestem przy mierzeniu ciśnienia to jakie to ciśnienie powinno być prawidłowe?
-
Temperatura silnika 80° C wolne obroty ciśnienie 0.8 kg/cm² lub więcej.
-
U mnie w 2.0 crdi gaśnie praktycznie od samego kręcenia rozrusznikiem.
Kiedyś jeździłem Vectra B 1.7 td isuzu i tam też miałem tak że kontrolka gasła po 3-4 sekundach,zrobiłem nią ponad 100.000 i silnik chodził idealnie.
Nie wiem od czego to zależy. Groźniejsze jest jak by kontrolka zaczynała świecić na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.
Olej nigdy cały nie spłynie,zawsze też zostaje film olejowy.
-
U mnie jest dokładnie to samo. Zimny silnik po nocy 4-5 sek. Silnik rozgrzany gaśnie po 1-2 sek. W/w uszczelka wymieniona w grudniu przy wymianie oleju /stara była miękka ale i tak poszła w kosz/, czas gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju bez zmian. Olej to Motul Fe 5w30.
W innych markach samochodów z dieslem lub z benzyną do których mam dostęp kontrolka ciśnienia oleju gaśnie natychmiast, nawet w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
-
Może zależy to od umiejscowienia czujnika ciśnienia oleju, jeśli jest zamontowany blisko filtra, pompy to gaśnie od razu, w santku jest trochę dalej więc może dlatego.
A może zwróciliście uwagę czy przez część oznaczoną na schemacie nr 21338 olej powinien swobodnie przepływać, czy dopiero po zassaniu przez pompę? jest tam w środku jakiś dekielek na sprężynie.
-
Daj spokój kontrolka gaśnie w przeciągu 2-5 s jest to norma w zależności od sprawności czujnika, przepalenia przewodów.Po prostu ten typ tak ma jak pisali wcześniej opóźnienie ze względu na przewody czujnik a źle jest jak się zapala w trakcie jazdy czy czy na wolnych obrotach. Wtedy nie masz ciśnienia jak chcesz się upewnić zmierz ciśnienie w cylindrze
-
Odgrzebię temat palącej się kontrolki oleju.
Teraz mam raczej pewność że coś jest nie tak, w niskich temperaturach kontrolka paliła się max 5 sekund po odpaleniu silnika, teraz temperatura w granicach 8-10 stopni a kontrolka pali się 10-12 sekund. :(
[ Dodano: 2017-03-16, 08:15 ]
Panowie problem z palącą się kontrolką został rozwiązany :) teraz kontrolka gaśnie po 3 sekundach.
-
Odgrzebię temat, niestety problem z kontrolką oleju powrócił, znowu gaśnie po 6-8 sekundach mało tego silnik przez ten czas chodzi trochę głośniej. Czy tylko u mnie występuje ten problem czy we wszystkich 2,2 CRDI jest to samo?
-
Problem z kontrolką oleju został rozwiązany :) brałem pod uwagę najgorsze rzeczy, panewki, pompa a tu taka pierdoła. Poprzedni właściciel najprawdopodobniej kombinował coś z miską oleju, silikon który uszczelniał miskę odpadł i zatkał czujnik ciśnienia oleju. Teraz kontrolka gaśnie praktycznie od razu:) muszę jeszcze tylko ściągnąć miskę i sprawdzić ile tego silikonu tam jeszcze jest żeby problem się nie powtórzył.
-
Miska miską to mały problem płucz i przedmuchaj cały układ jak coś przytka kanały olejowe to dopiero zonk. turbawka lub silnik się zatrze.
-
Witam szanownych forumowiczów,
mam podobny problem z kontrolką oleju. Od jakiegoś tygodnia przy porannym rozruchu lampka ciśnienia pali się przez około 8 - 10s. Na ciepłym silniku w zależności od tego ile auto stało od 1 do 5s. Wymieniłem już filtr wraz z pokrywą i koszykami (zestaw 26311-2740) bo zauważyłem że stara uszczelka pękła (przeciął ją filtr tak jak u forumowicza "Karik") i również brakowało mi dolnego koszyczka. Niestety brak zauważalnych efektów. Wcześniej zdaje mi się że takiego zachowania lampki nie zauważałem. Jedyne co zrobiłem to dolałem oleju (około 0,5l) obecny olej ma około 4000km.
Jak sprawdzić zawór przelewowy pompy? Można to zrobić w domowym garażu czy raczej oddać auto do mechanika? Mam wrażenie że lampka gaśnie chwilę po tym jak coś "pyknie" pod maską, ale mogę się mylić.
Edyta
Zawór przelewowy chyba zlokalizowałem, wykręca się go kluczem imbusowym?. Czy aby go sprawdzić / wymienić należy spuścić olej z silnika?
Edyta
Problem rozwiązany. Przyczyną był zatkany smok. Po jego wyczyszczeniu, czyszczeniu miski, zrobionej płukance silnika i wymienionym oleju, ciśnienie rośnie momentalnie, a lampka gaśnie od razu po uruchomieniu silnika.
Pozdrawiam.
-
witam!Jestem nowym użytkownikiem santa fe posiadam go od paru dni zamierzam zrobić pierwsze podstawowe wymiany i mam mnóstwo pytań. Jaki olej polecacie poprzedni własciciel mówił coś o shell heliks C3 , przymierzam się też do rozżądu jakiś sprawdzony? No i był bym wdzięczny za namiary na jakiś sklep internetowy w którym znajde wszystko co potrzeba.Z góry dziękuje i pozdrawiam.Ps Sory jeśli moje pytania wpisałem w złym miejscu
-
Fox Rzeszów
-
Witam , koledzy mam pytanie czy to się tez tyczy silników 150 konnych 2.2 CRDI 2008r? Santa fe CM czy tylko tych 155 konnych. Niedługo będę zmieniał olej i filtry i mnie ciekawe czy takowa uszczelka jest i czy ja wymieniać odrazy przy wymianie filtrów czy jeśli jest wpozadku to lepiej nic nie ruszać i tylko wymienić filtr oleju wraz z olejem?? Pozdrawiam
-
Tak.
-
No i mnie przyszło po 5-ciu latach użytkowania i lekturze tematu wymienić tę jakże ważną uszczelkę. Dokonałem zakupu ,podjechałem do mojego mechanika i ZONK!, starej uszczelki w ogóle nie było. Założyliśmy nową i tyle w temacie. Chyba tezę o jej "bardzoważności" można zamieść pod dywan,bo autem od zakupu zrobiłem prawie 90kkm.
-
Jest we wszystkich silnikach D4EB.
No to pociągnę jeszcze raz temat uszczelki. Ktoś się pytał, czy temat tej uszczelki dotyczy wszystkich silników 2,2, czy tylko tych 150 KM i nie dostał niestety odpowiedzi.
Ponieważ Kosmos2011 napisał, że dotyczy silników D4EB to mniemam zatem, że problemu tej uszczelki nie posiadają silniki 197 KM gdyż mają oznaczenie D4HB.
Może ktoś ostatecznie potwierdzić lub zaprzeczyć?
-
Mam pytanie, być może głupie ale co tam
Czy mogę sprawdzić uszczelkę bez spuszczania oleju? Bo w sumie jutro przywiezie ją kurier ale oleju jeszcze nie muszę wymienić a kontrolka świeci mi przez 5-8 sekund po odpaleniu.
-
Jak masz filtr oleju wkładkę w tym zasobniku to możesz tylko:
Z boku tego zasobnika masz taką małą śrubkę na inbus i ja odkrecasz i spuszczasz olej z filtra.
Lub nie odkrecasz tej śrubki tylko odkrecasz plastikowy dekiel wyciągasz go razem z filtrem,odsysasz resztę oleju i tyle.
W tym i tym sposobie olej wszędzie będzie :)
-
Dzięki za info. Dam znać jaki był efekt jeśli się zdecyduje ;-)
-
U mnie tez tak swiecila i tez podmienialem uszczelki i nic.poczytaj temat padajacych silnikow 2.2CRDI jak ci nie pomoze wymiana tej uszczelki (zaworku) to tam jest napisane dokladnie co prawdopodobnie moze byc przyczyna tych dlugich sekund.
-
W końcu zabrałem się za sprawdzenie uszczelki. Po odkreceniu i zdjęciu starego filtra okazało się że uszczelki nie było wcale.
Co do sprawdzenia bez spuszczania oleju, to bez problemu można to zrobić. U mnie poziom oleju w obudowie filtra był poniżej korka spustowego więc wystarczyło odciągnąć to co było na dnie.
Czy jest efekt? Nie jestem pewien a na pewno nie tego oczekiwałem. Kontrolka świeci krócej niż przed założeniem uszczelki ale wciąż jest to kilka sekund.
I tu mam pytanie. Czy tą uszczelkę się poprostu wkłada do obudowy czy trzeba ją jakoś wcisnąć. Wewnętrzna cześć uszczelki ma wyżłobienie jak by miało coś tam wejść ale nie mogłem tego za bardzo nigdzie wcisnąć?
Nie jestem też pewien czy element 21338 mam oryginalny bo na schemacie wygląda nieco inaczej. Ma ktoś może dokładniejsze zdjęcie tej części?
-
Z tego co kojarze to uszczelka jest nakladana na wklad filtra i dopiero caloac w obudowe. Ja osobiscie wywalilem ten aluminiowy kielich razem z ta uszczelka i tym wkladem i kupuje za 40zl gotowy filtr blaszany wkrecany na nypel i mam spokoj z ta uszczelka.jak chcesz to podam ci nr.takiego filtra.
-
To poproszę numer tego filtra.
-
Witam odkopuje temat tej uszczelki bo zamierzam zmienić olej, uszczelkę zakupiłem już nową ale może lepiej zakupić normalny cały filtr np mann w8011 lub jego zamiennik z filtrona ktoś tu wcześniej pisal że to do Anglika nie bardzo rozumiem jaka to różnica ,pomoże ktoś
https://www.iparts.pl/czesc/filtr-oleju-mann-filter-w8011,0-4-w8011-970790.html
-
Uporałem się tym pseudo filtrem i daje radę dla potomnych, wywalić cały plastik, kluczem 27 nasadka musi być długa odkręcić metalowy kubełek,jeśli pod nim jest uszczelka wyrzucić i na to miejsce wkręcić normalny metalowy filtr oleju Filtron op 632/6 który ma w sobie trzy zabezpieczenia i zaworki i przystosowany jest do pracy w tej właśnie pozycji, kosztuje 30 zł, wg mnie najprościej i najlepiej dla silnika.