HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Michnik w 31 Marzec 2016, 15:59:11
-
Witam
Takie pytanie nie fajne : czy te silniki często padają? Są jakieś wadliwe słabe? Czy tylko ja mam takiego pecha, że mi pękł tłok na 2gim cylindrze?
Jestem na etapie remontu , ale wolałbym wiedzieć czy aby ten silnik nie jest jakis fabrycznie awaryjny. Przebieg 205000 (100% pewny).
Całe życie jeździłem niemcami i japońcami i nigdy takich cudów nie doświadczyłem :/
Owszem padały turbiny itp ale nigdy silnik.
Generalnie jakieś rady apropo remontu?
Wtryski posłałem do sprawdzenia do Bosch Service bo pewnie ten na 2gim cylindrze lał.
-
Dodaj tag tematu [Santa Fe CM] wg. poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4868&highlight=wa%BFna
-
Akurat ta jednostka jest bardzo udanym mało awaryjnym dieslem.
-
-
Akurat ta jednostka jest bardzo udanym mało awaryjnym dieslem.
Może i jest...ale nie wygląda.
Oglądałem ten silnik po rozbiórce i nie wzbudza zaufania. Ścianki cieniutkie jak"papier".
U mnie pękł niestety drugi cylinder...a także jest w nim dziura. Do tego między końcówką świecy żarowej , a zaworem jest pęknięcie (które ponoć nie wpływa na nic, ale jednak jest).
Dodatkowo przy okazji rozbiórki: dwumas do wymiany, tarcza sprzęgła również, wtryskiwacze zużycie kawitacyjene 4szt(koszt 2400pln). Jedyne co jest ok to turbina heh.
Przebieg 205000. Cały czas w ASO auto serwisowane - od zakupu.
-
Podłączę się do tematu i spytam. Jakie są objawy zużytych wtryskiwaczy w 2,2 crdi 150 koni? Mam dziwną pracę silnika podczas zmiany biegów a mianowicie kiedy zmieniam biegi i puszczam sprzęgło to w pierwszej chwili jest słyszalny taki odgłos jakby klekotały zawory. Jak już puszczę sprzęgło i silnik wyrówna obroty odpowiednio do biegu to się uspokaja. Jest tak jak ruszam szybko i szybko zmieniam biegi. Jeśli jadę lajtowo i przy zmianie biegu delikatnie rozpędzam to jest ok. Czy ktoś może miał podobny przypadek?
-
To może wskazywać na złą jakość oleju, który reguluje luzy zaworowe.
-
[...]U mnie pękł niestety drugi cylinder...a także jest w nim dziura. Do tego między końcówką świecy żarowej , a zaworem jest pęknięcie (które ponoć nie wpływa na nic, ale jednak jest). Dodatkowo przy okazji rozbiórki: dwumas do wymiany, tarcza sprzęgła również, wtryskiwacze zużycie kawitacyjene 4szt(koszt 2400pln). Jedyne co jest ok to turbina heh.
Przebieg 205000. Cały czas w ASO auto serwisowane - od zakupu.
:shock: Ile to będzie kosztowało? Wygląda na to, że ponad 10 tys?
-
To może wskazywać na złą jakość oleju, który reguluje luzy zaworowe.
Zjawisko to występuje też bezpośrednio po wymianie ojeju. Możliwe, że stosuję niewłaściwy olej (Shell 5W30)? Wymieniam co 10 tys. km. Na liczniku jest 220 tys.km. Dokładnego przebiegu silnika nie znam bo auto było sprowadzone 3 lata temu a wtedy mogły być różne cyrki. Motor nie pobiera oleju i pali na dotyk. Zużycie paliwa średnio nie przekracza 8 l/100 km. Czy sugerujecie zmianę oleju na inny?
-
[...]U mnie pękł niestety drugi cylinder...a także jest w nim dziura. Do tego między końcówką świecy żarowej , a zaworem jest pęknięcie (które ponoć nie wpływa na nic, ale jednak jest). Dodatkowo przy okazji rozbiórki: dwumas do wymiany, tarcza sprzęgła również, wtryskiwacze zużycie kawitacyjene 4szt(koszt 2400pln). Jedyne co jest ok to turbina heh.
Przebieg 205000. Cały czas w ASO auto serwisowane - od zakupu.
:shock: Ile to będzie kosztowało? Wygląda na to, że ponad 10 tys?
Całkowity koszt naprawy tego wszystkiego 10500...
Bez komentarza....
-
Padające siliniki w Santa Fe to bezyniaki. Disle są dobre a serwisowanie w ASO nie daje w dzisiejszych czasach żadnej gwarancji bo często pracują tam ludzie z łapanki.
-
Ja też w końcu ubiegłego roku zaliczyłem padnięcie silnika w moim Santa Fe. Mechanicy z którymi rozmawiam do dzisiaj nie znajdują przyczyny tego faktu a mianowicie.
Już teraz dokładnie nie pamiętam ale chyba na 2-gim cylindrze urwał się grzybek zaworu i spadł na tłoka a ten nim przywalił w głowicę. Na całe szczęście po uderzeniu w głowicę zawór tam został i nie zniszczył gładzi cylindra.
Do wymiany poszedł tłok + pierścienie i kompletna głowica. Głowicę mam jeszcze dla potomnych, jak ktoś chce mogę zrobić fotkę. Z relacji znajomego, który jeździ po samochody za granicę wynika, że jest tam cała masa Santa Fe z 2.2CDRi z padniętymi silnikami. Nawet teraz nie dawno przywiózł kolejnego z Włoch, auto piękne a silnik padnięty no i 2.2CRDi.
-
Silniki 2.2 CRDI są pierwsza kasa a padaki to są 2.7 w bezynie.
2.2 CRDI to silnik Mercedesa które były montowane m.in. w busach Sprintera które potrafią przekręcać licznik na tym silniku.
-
Jak widać nie w moim przypadku. Zresztą odwiedziłem ostatnio kilku mechaników a także handlarzy częściami i większość kazała CRDI omijać z daleka.
Sam widziałem ten silnik po rozbiórce i te cieniutkie"papierowe" ścianki silnika nie napawają optymizmem.
-
Opinie z tej strony http://www.motodiesel.pl/silniki/3028-silnik-22-crdi.html nie potwierdzają tej opinii o silnikach CRDI
-
Opinie z takich stron to sobie można...nie powiem co.
I skąd twoja wiedza, że to silnik montowany/pochodzący z mercedesa? Też z takiej strony?
Bez urazy...
-
Mam znajomego w salonie Hyundai i powiedział mi, że jest to absolutnie jednostka konstrukcji skośnookich a nie Mercedesa. Owszem swego czasu Merc dał (sprzedał) swój silnik ale do Daewoo Musso i był to 2.9 TD. Niestety nie jest to silnik nadzwyczaj udany, wystarczy popytać w śród posiadaczy 2,2 CRDi. Ja swój silnik też robiłem bo padł i tak jak pisałem w kilku postach wcześniej, na zachodzie jest dużo Santa Fe 2.2 CRDi z padniętymi silnikami. Wystarczy popytać tych co tam jeżdżą.
-
Mam znajomego w salonie Hyundai i powiedział mi, że jest to absolutnie jednostka konstrukcji skośnookich a nie Mercedesa.
Stary news ale ciekawy:
http://autokult.pl/4461,fiat-kupil-wloskiego-producenta-silnikow-wysokopreznych-vm-motori
Silniki VM Motori montowane są w Jeepach, Chryslerach, Lanciach, londyńskich taksówkach i Maserati. VM Motori dostarcza silniki również marynarce, rolnictwu i innym gałęziom przemysłu.
Taka karma, w Hondzie miałem silnik od kosiarki, w Hyundaiu od motorówki;-)[/i]
[ Dodano: 2016-08-07, 09:31 ]
Więcej info o RA 420 SOHC http://www.absolutelyeverythingabout.com/boats/vm-motori/ i fotka Obrazek (http://www.sstarwines.pl/images/00528631.JPG)
-
Też o tym VM Motori kiedyś czytałem. Problem w tym , że to dotyczy silnika 2.0(może z santa fe sm), a nie 2.2. Więc nie wiadomo do końca jak to jest. Czy jest to włoski silnik od VM Motori(nie ma się raczej czym cieszyć) czy jest to konstrukca po prostu w 100% koreańska.
[ Dodano: 2016-08-30, 11:33 ]
I w sumie to zastanawiam się czy by nie można zamienić tego D4EB na D4HB...plug and play ;)
Może jak nowszy to poprawiony nieco.
-
Problem w tym , że to dotyczy silnika 2.0(może z santa fe sm), a nie 2.2. Więc nie wiadomo do końca jak to jest.
Wiadomo wiadomo silnik D4EB to rozwiercony D4EA z takim samym rozrządem. wałem korbowym, korbowodami.
-
Szkoda, że nie dotarłem do tej informacji przed zakupem tego samochodu... :/
-
Witam Wszystkich. Gdy czytam te wszystkie " mądre " dywagacje to ogarnia mnie pusty śmiech. Jeżdżę już santa fe ( zarówno z silnikiem 2.o crdi jak i 2.2 crdi prawie 10 lat !!)
NIGDY nie miałem żadnych problemów. Dbajcie o silnik, zalewajcie go dobrym olejem, pilnujcie terminów przeglądów a będzie pracował doskonale.Pozdrawiam
-
Witas napisz na PW do Administratora o poprawę profilu przy rejestracji podałeś:
Auto: Santa Fe SM (2006) 2.2 16V R4 CRDi 4WD , powinno być CM.
-
Witam Wszystkich. Gdy czytam te wszystkie " mądre " dywagacje to ogarnia mnie pusty śmiech. Jeżdżę już santa fe ( zarówno z silnikiem 2.o crdi jak i 2.2 crdi prawie 10 lat !!)
NIGDY nie miałem żadnych problemów. Dbajcie o silnik, zalewajcie go dobrym olejem, pilnujcie terminów przeglądów a będzie pracował doskonale.Pozdrawiam
Ale jakie puste dywagacje?
Auto od nowości serwisowane w ASO na oryginalnych częściach. Nic nie kombinowane. Silnik pada po 216000 km. Uważam, że to jednak nieco za wcześnie.
-
A co znaczy padające silniki? W każdym aucie coś w silniku może paść w jednym wtryski w innym świece żarowe, turbina itp... czy w tym przypadku padający silnik to jedna i ta sama usterka czy różne usterki nie mające związku z sobą. Z czasem różne części silnika samochodu się zużywają i czy w tym przypadku też jest? To, że na portalach są samochody z usterką silnik to w przypadku każdej marki tak można stwierdzić. Każdy silnik można zajechać np nieumiejętnie ciągnąć przyczepę załadowną towarem lub kempingową.
-
Przyjmuje się pojęciem "silnik" należy operować w odniesieniu do bloku i wnętrzności(układ korbowo-tłokowy, blok i kanały olejowe oraz wodne,rozrząd,głowica). Jeśli mówimy o awariach lub wadach silnika to te elementy należy brać pod uwagę. Cała reszta to osprzęt. Czyli awaria np. cylindra, tłoka, wału korbowego,wałka rozrządu to awarie silnika a awaria np.turbiny,wtrysków to już nie jest awaria silnika.
-
To jeśli mamy już ustalone co rozumiemy przez awarię silnika to trzeba ustalić co jest najczęstszą usterką w tego typu silnikach i czy jest mozliwość uchronienia silnka przed awarią?
-
Generalnie to możemy sobie tylko pogdybać....może to był po prostu pech i te silniki wytrzymują po 1mln kilometrów....nie wiem.
Ale jako, że w zbiegi okoliczności za bardzo nie wierzę, to ja raczej skłaniam się ku opinii, że to nie był zwykły pech.
A my zwykli użytkownicy to możemy sobie ustalać...heh
To nie pierwszy mój samochód(wcześniej same niemce) i w żadnym nie padł silnik. Nie osprzęt - bo ten wielokrotnie. A przebiegi sporo większe już miały.
No cóż, remont zrobiony, auto jeździ. Było minęło.
-
Na niemieckich stronach jest bardzo wiele ogłoszeń typu santa fe 2.2 crdi motorschaden, bardzo wiele......
[ Dodano: 2017-02-11, 20:13 ]
Opinie z tej strony http://www.motodiesel.pl/silniki/3028-silnik-22-crdi.html nie potwierdzają tej opinii o silnikach CRDI
Ale tam jest aż całe 4 opinie
-
Hey
Chyba dopadło mnie też
Wczoraj wracając z zakupów na wolnych obrotach słychać było stukanie z silnika, na wysokich tego nie było. Postanowiłem jechać od razu do mechanika bo miałem kilometr z tego miejsca.
I nagle przy puszczaniu gazu z silnika wydobywał się głośny pisk jakby zacieranie + falowanie obrotów silnika.
U mechanika pod warsztatem również to samo zrobił. Silnik został zgaszony i auto poszło do sprawdzenia.
Dzisiaj mam telefon że wstępnie coś nie halo z silnikiem bo mam spory luz na wale. Dalej nie rozbierał bo chwilowo brak czasu.
Jakieś sugestie ?
-
Luz na wale to tak raczej ogólne stwierdzenie,ale jak coś z wałem to pewnie panewka jaka czyli nic dobrego :(
-
ja też jestem za stwierdzeniem jak się dba tak się ma dobry olej filtry na czas dobre paliwo i wszystko gra i buczy, silniki 1.9 TDI też padały 2.0 TDI głowice pękały ja miałem nic się nie działo tylko trzeba dbać
[ Dodano: 2017-12-05, 20:23 ]
miałeś pecha
-
Olej i filtry wymieniane regularnie zresztą zalewałem go olejem Motul a filtry kupowałem w fox.rzeszów oryginały.
Paliwo również tylko na jednej znanej stacji w czerwonych barwach.
Nawet dostawał ode mnie co tankowanie olej 2T
Trzeba rozebrać te ustrojstwo i zobaczyć jakie szkody innej opcji nie ma.
-
mam znajomego w serwisie hyundaia i powiedział że jeżeli chodzi o santa fe od 2006 2.2 crdi nikt nie był z tym autem jeżeli chodzi o silnik tak że to tylko przypadek
BMW czy vw czy to będzie audi też wiem że wały i wałki rozrządu pękały 2.2 crdi to bardzo dobra konstrukcja , a tak ogólnie przed kupnem santka miałem do wyboru bmw x3 vw taureg to się dopiero sypie wybrałem santa fe i jestem zadowolony :lol:
[ Dodano: 2017-12-06, 11:11 ]
poprawie VW TOUAREG
-
wybrałem [dowolne auto] i jestem zadowolony :lol:
Zapewne dokładnie to samo piszą posiadacze tych nieudanych aut na swoich forach. :-)
-
Witam, właśnie dziś mój silnik również odmówił posłuszeństwa. Może ktoś zna w Trójmieście speca który podjął by się naprawy?. Rozmawiałem już z dwoma mechanikami i nie podejmują się grzebać przy tym motorze. Dodam, że wszystkie oleje i filtry wymieniane na czas, nie było żadnych objawów i nagle zaczęło stukać i tak jak kolega napisał piszczeć i rzucać silnikiem. Może ktoś podpowiedzieć jakich kosztów się spodziewać ?
-
Wiadomo już co się stało? Czy oboje macie te wersje 150-155KM, czyli chyba konstrukcyjnie to nie Diesel Hyundai, a VM?
-
Ja jeszcze nie wiem co się stało dziś dopiero odjechał na lawecie, bo trudno było znaleźć mechanika który by chciał pogrzebać przy tym silniku, jak będę coś wiedział to napisze. Mój ma 155KM dziś wyczytałem że ten silnik zaprojektowała jakaś włoska firma i nie jest zbyt udany.
-
włoska firma
tak, VM - to rozwinięcie sielnika 2.0 crdi w Tucson i Santa FE CM
-
Mój stoi u mechanika, ale raczej odpuszczę sobie... Obróciło 3 panewki ze wstępnych ustaleń.
-
na początek zmierz ciśnienie oleju na zimno i na gorąco.
zdejmij miskę olejową i zobacz jak wygląda smok pompy.
skontroluj czy nie ma przedmuchu spalin do silnika (jeżeli tak, to mogą być podkładki pod wtryskami).
-
Tak czy siak widać, że te silniki są jakieś "kulawe"
-
Hey
Postanowiłem auto naprawić przekonał mnie też do tego kolega luka22_2005 który sam robi bo szkoda auta.
Także jestem po naprawie
Finalnie wyszło ponad 4000 zł brutto a zrobiono/wymieniono:
Szlif wału + regeneracja jednego korbowodu
Panewki główne i korbowodowe
Pompa oleju
Uszczelniacze wału (jeden w pompie już był)
Rozrząd + rolki
Olej do silnika
Filtr oleju
Filtr paliwa
Filtr powietrza
Regeneracja turbo (przegrzany jeden wirnik)
Uszczelki turbo
Mechanik
No i to tyle! teraz się okaże czy to była słuszna decyzja pojeździmy zobaczymy.
Jutro wkleję zdjęcie panewek korbowodowych wyciągniętych z silnika ja jestem zaskoczony co się z nimi stało może Wy wiecie więcej.
Pozdrawiam
Wstawiam fotki panewek jak widać część stopiona a te na korbowodzie który poszedł do regeneracji zajechane okrutnie.
(http://www.cafe-chocolate.pl/dokumenty/panewki_1.jpg)
(http://www.cafe-chocolate.pl/dokumenty/panewki_2.jpg)
(http://www.cafe-chocolate.pl/dokumenty/panewki_3.jpg)
-
Witam
Niestety muszę się podpiąć pod temat ponieważ mam santa fe 2.2 CRDI 2007.
Problem jest taki ze jak wracałem do domu zaczęło mi walić w silniku od spodu więc podzwoniłem i stwierdziłem ze panewka któraś poszła. został rozebrany i okazało się ze na drugim cylindrze w korbowodzie wydarło panewkę w misce nawet taki syf został, wał został naruszony nie wiem jak bardzo ale są ślady nie wiem czy będzie się nadawał. Więc morze ktoś orientuje się w cenie ile kosztuje wał do takiego motoru i jaki olej bo był wymieniany na czas ale chce się upewnić,I takie odrębne pytanie czy opłaca się go robić :( Proszę o pomoc bo już tracę nadzieje na to auto.
-
A tak z ciekawości jakie przebiegi mieliście.
-
U mnie to było przy 178 tyś.
Jestem po 1000 km i zmianie oleju jak na razie ok.
-
Powiem tak: nie kupujcie tego auta z tym silnikiem. A jak już macie to sprzedajcie.
Od remontu silnika pada coś non stop. A to świece , a to czujnik wału, alternator, brak jakiejś masy skutkujący "choinką" świateł, turbina, w międzyczasie z klimy zszedł czynnik i nie chłodzi lewa strona. Wczoraj odmówił posłuszeństwa rozrusznik.
Do tych 200 tys. km było W MIARĘ ok. Przy 205000 padł silnik, a do 215000 już chyba wszystko co jest pod maską - nawet akumulator(chociaż to akurat element eksploatacji).
I nie piszcie mi tu , że jak się dba tak się ma. Bo samochód serwisowany na oryginalnych częściach aso. Olej zawsze lany dobry.
-
wiekszosc naszych hultajow jezdzi wlasnie z tym silnikiem,
i w wiekszosci przypadkow nikt nie ma z nim problemow.
masz to auto od nowosci??
-
Witam dobrzy ludzie. Pisze tutaj bo bardziej odpowiedniego posta nie znalazłem. Jeżeli jest to bardzo proszę o przeniesienie.
Mianowicie mam problem którego od dłuższego czasu nie potrafię zdiagnozować. Chodzi o stuki, terkot z okolic silnika powyżej 2000 obr. Stuki słychać tylko podczas jazdy i tylko powyżej 2000 obrotów. Panewki ok, zresztą dźwięk jest od listopada 2017 wiec panewki do dziś juz dawno by się zatarly. Miał ktoś taka przypadłość? Ja już nie wiem gdzie szukac. Wczoraj wymienilem kompletne sprzęgło ale dźwięk dalej jest. Dźwięk taki ze każdy na pierwszy słuch identycznie jak panewki.
-
Sprawdź sprzegielko/rolkę alternatora.
Wpisz sobie w YouTube jak takie coś wydaje dźwięk i porównaj.
-
Rolkę wymienilem od razu jak pojawił się ten dźwięk. Faktycznie było zatarte sprzegielko ale dźwięk jest nadal.
-
Nie wiem jak jest w 2.2 ale w 2.0 crdi występowało też takie terkotanie jak wyrobione jest napęd/sprzegielko pompy wysokiego ciśnienia. Napędzana jest od wałka rozrządu.
-
Potwierdzam slaby silnik przy 250k padla mi uszczelka pod glowica. Po sciagnieciu glowicy okazalo ze zawory powyginane są z jakiegos powodu do tego potwierdzam ze pojawily sie pekniecia na glowicy w okolicy swiec zarowych ale po testach ciscieniowych niby wszystko ok.
Przy takim przebiegu wymienilem juz pol osprzetu na silniku, turbo intercooler ,chłodnice, alternator z pompa, akumulator jak narazie włożyłem w auto prawie połowę kasy za ktora go kupilem 4 lata temu. :evil:
-
Coś w tym jest. Kupiłem od dziadka Auto 8-) przebieg 90 tyś świeżo wymieniony rozrząd ASO niestety zaraz po tym tj 56 tys kilometrów dalej zapchał się smok. dywagacje panów z aso były takie że dziadek nie zmieniał zbyt czesto oleju i jak ja zacząłem jeździć to wypłukałem syf i zleciało to na dół i zapchało smoka takimi farfoclami plus opiłki 8-) . Stoimy na tym że auto jeździ aczkolwiek dwie panewki na dole zarysowane plus wałek rozrządu przytarty. Jednak auto zgasło przy tym fakcie i zaraz postój jak zobaczyłem magiczną lampkę alladyna. Rozebrali złożyli nowy olej i póki co jeździ czasem wyje czasem puka ale 1200 km zrobione. A teraz nie wiem co zrobić remont ? drugi motor ? czy swap na 197km tylko w aso nie potrafią odpowiedzieć czy będzie pasował mają się zagłębić ale wy macie większą wiedzę niż ASO :D:D:D a na dodatek na dwumasie jakieś dziwne opiłki coś tam trze nie kazałem rozbierać bo coś jeszcze wyleci. Co wy na to forumowicze. Dodam że dbam o auto oleje na czas 5w30 SHELL Helix Ultra. wszystko ASO za wiele tego nie było bo tylko eksploatacyjne rzeczy czytaj klocki jakieś elementy zawieszenia i czujnik położenia wału.
-
Oryginalne panewki korbowodowe w silnikach 2.0 d4ea 2.2 d4eb
Są mosiężne i mają zielonkawy kolor
Taki silnik robi spokojnie 500.000
Natomiast później albo wcześniej coś zaczęli kombinować i wkładać stalowe panewki jakby ktoś robił remont silnika to proponuję dobrać panewki sputter od antary lub captiva silnik nie będzie miał wady fabrycznej i będzie jeździł długie lata
Polecam sklep z częściami tylko do koreańskich samochodów to nie jest żadna reklama w takie panewki zaopatrywali radiowozy Kia ceed samochody mają takie same wały korbowe więc pasują i do Santa fe i wszędzie
Top serwis Warszawa marki ulica cmentarna 2 tam siedzi facet co się zna a nie pierdoli głupoty w panewce trzeba spiłować zamek bo nie pasuje bodajże do korbowodu Jednak późniejsze silniki gdzieś tak od 2009 roku o mocy 150 koni chodzi o silnik D4ea 2.0 jest pozbawiony wałków balansowych w misce olejowej i czasami korbowody mają wcięcie i nie trzeba pozbywać się zamka z panewki
-
Powiem tak koledzy....
Posiadam te auto już 2 lata silnik 2.2 D4EB 2008r 150KM . Autko jest świetne i bardzo dynamiczne tylko trzeba o nie zadbać odpowiednio . Największa bolączką tych silników jest szybko parciejaca gumka w filtrze oleju zwana zaworkiem zwrotnym zapobiega cofania się oleju do miski . Jeśli będziemy wymieniać te gumkę co 2, 3 wymianę oleju to możemy o tym problemie zapomnieć , gumka taka na Fox Rzeszów kosztuje grosze dosłownie . Jest jeszcze druga bolączka tych silników podkładki puszczają pod wtryskami i spaliny dostają się do oleju , wtryski są pod pokrywą zaworów więc jak puszczają nie będziemy widzieć na zewnątrz dopiero jak odkręcimy korek wlewu oleju można to skontrolować , jeśli czuć spaliny i słychać głośne cykanie znaczy że musimy wymienić podkładki pod wtryskami , dłuższą jazda na wydmuchanych podkładkach powoduje gromadzenie sie dużego nagaru w silniku aż w końcu smok się zatka i zatrzemy silnik. Ten silnik jest super nie miałem nigdy lepszego diesla + napęd 4x4 jest jak czołg tylko trzeba o niego zadbać i kontrolować jego stan. Gumkę w filtrze oleju wymieniamy co 2, 3 wymiany oleju a podkładki pod wtryskami co 100/ 150 tys kilometrów i zapominamy o tym silniku tylko lać wymieniać wszystko na czas i cieszyć się z jazdy. Pozdrawiam
-
Mam na blacie 230tys oryginalnie dzisiaj właśnie wymieniałem podkładki pod wtryskami bo na jednym zaczęło puszczać , głośne cykanie po odkręceniu korka oleju plus dymienie . Przedstawiam wam zdjęcia , podkładki oryginalnie tyle wytrzymały 230tys km .
-
Witam i przyznam że strach mnie obleciał jak czytam te posty o awariach silnika mam 2.2 CRDI 155km 2007 rok i przejechane 330tys, muszę przyznać że auto serwisowane w ASO rok w rok przeglądy i wymiana jeśli trzeba wszystkiego (filtry itd...), mam auto od nowości i nigdy silnik nie był naprawiany jedynie chłodnica klimy, rozrusznik ,alternator, akumulator, klocki, tarcze i żarówki autko do dziś jezdni tak jaki kiedyś no może silnik troszkę głośniejszy, ale po przeczytaniu waszych postów strach mnie obleciał :-( bo przyzwyczaiłem się do tego autka i to bardzo.
-
Spokojnie możesz śmiało jeździć to są super samochody i silniki wytrzymałe o ile dobrze się o nie zadba.
ŚWIETE PODSTAWY URZYTKOWANIA SILNIKA 2.2 D4EB CRDI :
1-WYMIANA OLEJU I WSZYSTKICH FILTROW MAX DO 10tyś. KM
2-WYMIANA CO 2,3 WYMIANY OLEJU USZCZELKI GUMOWEJ W FILTRZE OLEJU
3-WYMIANA PODKLADEK POD WTRYSKAMI CO WYTRZYMUJA PRZEWARZNIE DO
150 TYS , KONTROLA CO JAKIS CZAS ( ODKRECAJAC KOREK WLEWU OLEJU )
I TYLE ;) Jeśli tego będziemy przestrzegać to nic nam nie grozi , znam parę osób co mają te silniki i podtrzymują moje wnioski .
Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś spostrzeżenia , rady bać ostrzeżenia proszę pisać .
-
Czesc a ja tak sie zastanawialem podczas czyszczenia smoka skad tam tyle takiego jakby zuzlu ,nagaru, bo mi kontrolka dlugo swiecila oleju.korka nie odkrecalem i nie sluchalem ale jutro rano polece zobaczyc. Czy podkladki tylko w fox rzeszow? Po wymianie podkladek trzeba jakos ustawiac wtryski? Pozdrawiam i porzadna flacha sie nalezy za te info.
-
Właśnie nagar na smoku masz z nieszczelnych podkładek pod wtryskami.
Podkładki możesz kupić gdzie chcesz tylko żeby były takie jak mają być (wymiary)
Jak wyjmiesz wtryski trzeba wszystko dobrze wyczyścić (wtryski,gniazda w głowicy najlepiej delikatnie przefrezować,składasz tak jak było i tyle nic nie musisz ustawiać.
Jak masz podpalone gniazda w głowicy to trzeba więcej frezem zebrać a wtedy dajesz trochę grubsze podkładki.
No i wymiany oleju robić tak do 15 tysięcy i będzie ok. Jak wymieniam tak 11/12
-
Dokładnie tak jak kolega pisze a do tego przy każdej wymianie stosuj płukankę 10 minutowa Tec2000 albo LiquiMolly ten silnik musi być czysty u mnie olej czarniec zaczyna po około 400km i to niby diesel , w niejednej benzynie odrazu robi się czarny . Stosuje olej Shell Helix Ultra Diesel 5W40. Jak masz sporo syfu na smoku to napewno podkładki masz wywalone pod wtryskami zrób z tym porządek jak najszybciej odrazu 4 do wymiany plus pasta ceramiczna na wtryski i między podkładkę a wtryskiwacz też , potem odrazu na kanał wlej płukankę i zostaw go na wolnych obrotach 10 min a jak masz sporo nagaru to i 25 min nie zaszkodzi zlej ten syf wymień filterek oleju i te gumkę w filtrze oleju jak nie wymieniales zalej olejkiem świeżym i masz spokój na dłuższy czas kolego ;) no nie stety Jak dbasz tak masz ;) silnik odwdzięczy ci się za to napewno ;) a i mi jest miło że pomogłem komuś zapobiec awarii silnika .
-
Po wymianie podkladek trzeba jakos ustawiac wtryski?
Jeśli każdy wtrysk wróci dokładnie na swoje miejsce to nie trzeba ich ustawiać (kodować)
-
No i bylem rano i faktycznie cyka jutro jade po podkladki i odrazu biore sie za wymiane smok czyscilem niedawno wiec nie bede zrzucal znowu miski tylko wyplukam silnik i swierzy olej zaleje.jakim frezem czysciles gniazda?
-
Ja nie miałem frezów więc kolega się tym zaja ja mu pomagałem , przyluz do wtrysku frez od strony rozpylacza i porównaj jak będzie na szerokość taki jak ftrysk to będzie pasował są różne wiec musisz sprawdzić musi luźno wejść w gniazdo .
-
A co z tym calym syfem po frezowaniu? W moim przypadku okarze sie jak gniazda beda wygladaly po wyjeciu wtryskow, jezeli bedzie w miare to tylko wyczyszcze i ewentualnie zmiekcze podkladke zeby lepiej sie ulozyla.
-
Na frez naluz troszkę smaru jak będziesz frezować opiłki i bród przyklei się do smaru potem wydmuchaj powietrzem , wyczyść szmatką namoczoną w zmywaczy do hamulców znowu dmuchnij powietrzem i po sprawie , podkładki się ułożą dobrze to miedź więc i tak są miękkie ..
-
A kolega jak sie zorientowal ze ma wydmuchy spod wtryskow?
-
Odkręciłem korek oleju na zapalonym silniku i usłyszałem głośne cykanie i dymienie ...
-
Generalnie musi być słychać cykanie i spore dymienie.
W sprawnym silniku po odkręceniu korka też może być zauważalne "dymienie" ale jest to bardziej taka mgła olejowa i trochę dymu więc nie ma co panikować.
-
Czesc no i wyjalem dzisiaj wtryski i okazalo sie ze w trzech z nich podkladki przypominaj ksiezyc ale niestety nie ten w pelni to byly podkladki wyjarane do polowy.wtrysk z cala podkladka wyszedl lekkl zas te z wypalonymi z oporem bo byly juz obrosniete troche nagarem.musialem juz troche tak jezdzic ale DZIEKI KOLEDZE ZA TO SZACUN usterka bedzie usunieta i bede zadowolony smigal dalej tym FAJNYM autkiem.
[ Dodano: 2020-01-07, 21:14 ]
Podejrzewam ze sporo urzytkownikow tego modelu tak jezdzi nie zdajac sobie z tego sprawy
-
Niestety większość.
-
Wrzuce pare fotek z naprawy wieczorem.
-
To zrób taki poradnik do działu FAQ ;)
-
Podejrzewam ze sporo urzytkownikow tego modelu tak jezdzi nie zdajac sobie z tego sprawy
Ale czy tylko tego modelu? Jakie są objawy "przedmuchów", czy w każdym silniku można odkręcić korek oleju podczas jego pracy?
Posiadam też 2.2, wprawdzie już produkcji koreańskiej, ale może nie tylko pojemność odziedziczył po poprzedniku :)
-
Jest tak.
Jak wtryski masz powiedzmy pod pokrywą zaworów to po odkręceniu korka w razie nieszczelności podkładki to zauważysz.
Jak wtryski są w głowicy poza deklem zaworowym to będziesz widział nieszczelność bez odkręcania korka.
W niektórych silnikach jak odkrecisz korek to może chlapać olejem.
-
Dzisiaj skonczylem juz zabawe z silnikiem wlalem plukanke zlalem olej i jeszcze raz wyplukalem ropka i zalalem swiezy olej i filtr.pozdrawiam
-
Czesc po wyplukaniu silnika i przejechaniy kilkuset kilometrow kontrolka oleju przy odpalaniu swiecila dlugo wiec postanowilem zrzucic znowu mise i slusznie bo smok byl zalepiony nagarem pewnie jak wtryski wyciagalem by wymienic podkladki to sie poodrywalo z nich i smok wylapal te resztki.teraz kontrolka gasnie natychmiast przy kreceniu. Pozdrawiam
-
Nagar na smoku to właśnie jest efekt wypalonych, nieszczelnych podkładek pod wtryskami.
-
Tak wlasnie jest.jak dlugo sie jezdzi z wypalonymi podkladkami to nagar zbiera sie nie tylko w oleju ale i wtryski tym obrastaja gdy wyciagasz wtryski to wszystko sie odrywa i wpada do glowicy i pomimo ze wypluka sie silnik to i tak cos zostanie i wtedy powinien to wylapac smok i filtr tak bylo u mnie smok wylapal i lampka sygnalizowala ze cos sie dzieje.gdyby nie ta lampka od oleju to silnik do lata bylby KAPUT.
-
Przyjmowaniu wtrysku więcej nagaru zostanie w gnieździe wtryskiwacza i jak już to wpadnie na tłoki niż wpadnie do oleju.
90%nagaru w oleju robi ci się właśnie z przepalonych podkładek.
Ludzie nigdy wtrysków nie wyciągali a zacierali silniki przez zatkany smok olejowy.
-
Czyli ludziska nie zwracaja uwagi na kontrolke oleju w moim przypadku dawala znac ze cos sie dzieje i dzieki tobie problem zostal rozwiazany i motorownia hula jak ta lala.