HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: matunio20 w 30 Grudzień 2009, 09:16:01
-
Witam.
Mój brak kupił Lantre I od siostry.
było wiadome ze długo nie pojeździ bo mechanicy w pewnym warsztacie w Zamościu złe ustawili rozrząd a do tego krzywo założyli głowice ;/
i teraz silnik zdechł. i mam takie pytanie.
czy silnik z Sonaty 2.0 będzie pasował do tego samochodu? Sprzedawca w sklepie z używanymi częściami gwarantuje ze tak. ale ja wole się zapytać. I ile taki silnik może kosztować? Stary silnik to 1.8.
dopisze ze posiadam skrzynię automat.
-
Bardzo mało prawdopodobne. Silnik to nie wszystko. Pozostaje kwesta ECU i całej wiązki. Przepływomierz jeśli istnieje itp. Do tego jeszcze ten automat.
Obawiam się, że sam koszt przekładki przekroczy wartość auta. O częściach nie wspomnę.
-
W tym sklepie zapewniano mnie ze cały osprzęt z 1.8 będzie pasował do 2.0.koszt silnika to około 1400 zł a przerzucenie to 600 zł u znajomego dobrego mechanika. a tak w ogóle to ten samochód mi się podoba jak mało który. blacha ocynk. wszystko w nim gra oprócz silnika niestety.
-
To masz koszty rzędu 2000zł jeśli rzeczywiście będzie to pasowało. Do tego wypadałoby wymienić rozrząd + olej itp.
-
BartBartez, liczę ze zamknie się w 2500zl. a ile jeszcze jazy będzie :P
-
liczę ze zamknie się w 2500zl
A ile auto jest warte?
Może lepiej sprzedać to co zostało i kupić inną sztukę?
-
BartBartez, teraz jest warty z 500 zł. a i tak nikt nie kupi na rozwalonym silniku.
-
Jeśli to Sonata do 93r (stary model) to
Panewki główne 180zł kpl ORI
panewki korbowodowe 63zł kpl ORI
pierścienie 350zł kpl ORI
uszczelka głowicy 75zł
uszcz. zaworowe 40zł kpl ORI
pasek rozrz 58zł GATES
pasek rónoważnika 22zł GATES
rolki INA 78 + 94zł
suma: 961 zł
Do tego uszczelki kolektorów max. 80zł
uszczelka miski ~ 40zł
simeringi ~ 80zł
+ 250zł na olej, płyn i inne nieprzewidziane akcje
suma ~ 1450zł
Znaleźć mechanika za rozsądne pieniądze i w granicach 2000zł masz silnik po remoncie w super stanie niepobierający oleju oraz bez żadnych niespodzianek.
Kupując używany silnik z remontem też się liczyć trzeba.
Wiem,że kusi Cię 2.0 ze względu na moc ale prawdopodobnie auto będzie szybsze z wyremontowanym 1.8 niż zajechanym 2.0.
Wymienione wcześniej części dostępne są w InterCarsie. Można znaleźć taniej.
Decyzja należy do Ciebie.
-
silnik pasuje jak ulał
-
Ja wlasnie jestem w trakcie przekladki silnika z 1.6 na 2.0. Kupilem silnik G4GF od tego samego auta tylko 2.0. Wymienic musiałem obowiazkowo komputer, wiazkę i ECU a na 100% dojda jeszcze inne czesci ktore podczas wymiany okaza sie wadliwe. Ja musialem oprócz wiazki, komputera i ECU dodatkowo wymienic miske olejową, kolektor wydechowy, koło zamachowe i przegub zewnetrzny oraz wydech. Znalezienie nowego kolektora graniczy z cudem. Uzywki nie chcialem bo kolektory od tych silnikow maja tendencje do pekania. Znalazłem dopiero w angielskim sklepie internetowym koszt 250 funtow. Nie wspominam o takich rzeczach jak rozrzad, olej i wszelkie uszczelki. Acha bym zapomnial jeszcze hamulce. Te z 1.6 ledwo dawały rade z ostrym hamowaniem.
-
rufuz,
wprowadzasz zamęt... temat jest o przekładce silników z rodziny Sirius i takiego swapa robi się plug&play bez wymiany wiązek czy mocowań - ECU i przepływka rzeczywiście mogą wymagać wymiany aby uzyskać 100% zadowolenia z nowego serca przy jeździe na benzynie.
-
:-(
-
witam. sory ale komp mi się zepsuł i pisze od siostry.
BartBartez, ale tobie chodzi o remont 1.8 czy o remont kupionej 2.0? bo jak o 1.8 to zapomnij. był już kilka razy po remoncie po tym jak rozrząd źle ustawili i głowice krzywo założyli ale to już nic nie daje. Za remont siostra dała 1500 zł i nic nie dało dlatego go sprzedała. a brat kupił bo dowiedział się że 2.0 pasuje.
e-gen, wszystkie śrubki i takie tam duperelki?
-
BartBartez, ale tobie chodzi o remont 1.8 czy o remont kupionej 2.0?
Pisałem o 1.8. W 2.0 koszta chyba nawet mniejsze.
był już kilka razy po remoncie po tym jak rozrząd źle ustawili i głowice
Czyli partacze go robili
-
BartBartez, być może ale byłem już u dobrego mechanika w lublinie i on gwarantuje ze zmieni. silnik - przyjedzie do Zamościa - i mówił ze tego juz nie naprawi.
-
Czesc!
Skoro koledzy pisza ze silniczek pasuje prawie P&P to nie ma nad czym sie zastanawiac, tylko trzeba swapowac :D Jeszcze jak masz mecha, ktory w ludzkich pieniadzach to przelozy ... :)
-
e-gen, wszystkie śrubki i takie tam duperelki?
Baza wiedzy o przekładkach 2.0 do Colta C5x czyli Lantry j1 (http://www.4g61t.org/forum/)
Dobrze by było gdybyś miał te 2.0 wraz z uzbrojonym kolektorem dolotowym, ponieważ:
- średnica przepuctnicy w 2.0 jest większa (60 mm) - silniczki krokowe, TPS, IPS są te same
- wtryski w 2.0 mają większą wydajność
Jeżeli zamontujesz goły silnik 2.0 do auta 1.6 to też będzie chodzić ale kulawo i nie osiągniesz tych 150 KM :D
Oprócz ww. do pełni szczęścia potrzebować będziesz ECu oraz przepływomierz od 2.0.
-
Chłopaki. Szwagier znalazł gdzieś w necie silnik 2.0 z Lantry 1995 rok. z anglika. Niby ma wszystka pasować, jutro jedziemy z bratem go obejrzeć do Włodawy - jest jeszcze w samochodzie. będzie pasować według was? jak nie zapomnę to wezmę aparat i porobię kilka fotek i wrzucę tu na forum :P będzie lepiej wiadomo o co chodzi.
-
e-gen, daj bezposredni link do tematu jak możesz :D bo nie wiem gdzie go szukać. dzięki z góry.
-
a jednak lipa. osprzęt po drugiej stronie. ale znalazłem 1.8 w całości za 2 tys.W Bydgoszczy. ściągnę ją to będziemy mieli wszystko co jest w tej zepsute... tzn. połamane zderzaki itp.
dzięki wszystkim za odpowiedzi. pozdrawiam was. temat można zamknąć.
-
a dlaczego ten silnik z anglika nie pasował ?
-
rufuz, bo to J2 :P
a znalazłem na alledrogo :P 2 silniczki. jeden 1.8 za 800 zł. dzwoniłem do gościa ale on powiedział ze nie będzie patrzyć jaki przebieg bo ludzie mu nie wierzą... (jednym słowem idiota).
drugi to 2.0 z Sonatki. Był to tym G4CP - (będzie pasować?) za 1500. ale też dzwoniłem i facet powiedział ze nie wie jaki przebieg...
Więc oba odpadają.
-
no używany silnik to jest jednak ryzyko. Ja kupowałem wprawdzie G4GF od coupe ale na szczęście trafiłem dobrze. Teraz będę chciał sprzedać ten co został 1.6 DOHC.
Ale z tego co wiem to do J1 pasuje chyba słynny 4G63 od lancera ale nie jestem pewien. A z takim silniczkiem to możliwości masa.
-
znalazłem z 1.8. dogadałem się... cena 1000. przebieg 140000 km. więc kupuje... jak nie będzie pasować to można zwrócić... więc życzcie powodzenia :P
-
a zobacz do J1 silniki od mitsubishi. Na forum mitsumaniaki sporo można znaleźć informacji.
-
rufuz, no właśnie ;P podsunąłeś mi pomysł... ale nie wiem co fundusze na to powiedzą. chodzi mi o ten silnik 4g63. to od eclipse? i czym się rożni od g4gm?
bo wiem ze silnik do lantry to tak naprawdę silnik mitsubishi. znalazłem ten 4g63 za 1700 bez osprzętu. i czy osprzęt z mojego będzie tam pasować?
-
hm....
silnik nie do zrobienia??? :shock:
praktycznie każdy silnik da się zrobic chyba że korba wyszła przez blok :lol: może trzeba zmienic mechanika? ja jednak wybrał bym zrobione 1,8 a nie 2.0 ze sklepu z niewiadomym przebiegiem i stanem
-
z tego co pamiętam 4G63 były w eclipse a 4G63T w lancerach evo z tym ze nie wiem czy silnik ten na 100% pasuje do J1. Wypytaj na forum mitsumaniaki. Na zagranicznym forum hyundai performance gość pisał ze 4G63 pasuje do J1 bez problemu. Jeśli Cie interesuje to mam dokładny opis wraz z rysunkami do silników 4G61, 4G63 i 4G64. W opisie tym sa podane wymiary rożnych "dupereli" w tych silnikach.