HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: dotka8 w 14 Styczeń 2010, 11:43:24
-
Witam
Nadszedł czas na wymianę - robił już ktoś to osobiście? są jakieś niespodzianki? rozumiem,że wymieniamy pasek i dwie rolki.proszę o opinie i uwagi w silnikach 16v (z tego co widzę silniki 1.6,1.8,2.0 w lantrach od 1996 r. są takie same)
pozdrawiam
-
Witam mogę Ci przesłać jak rozebrać i ustawić rozrząd w Landrynie , mam 2.0 gls i sam to robiłem nie wiele roboty a kasy trochę idzie zaoszczędzić.Hell :evil:
-
już jest pierwsza niespodzianka - katalogi pokazują pasek rozrządu na 111 zębów a tymczasem u mnie jest 113 - pasek jest dedykowany 1.8 i 2.0
-
oryginalny rozrząd nie jest drogi, więc po co kombinować z zamiennikami
-
Dokładnie, 2 stówki za rozrząd, pomyśl, że w innych autach trzeba dać spokojnie 4 stówki jak nie więcej, a to napinacz osobny, a to więcej rolek, a to pasek drogi jak cholera bo i długi musi być.
Tu masz wręcz po prostu bajeczną sytuację: 2 rolki (w tym jedna napinająca) i pasek, należało by też walnąć rónież pompę wody bo niedroga a szkoda babrać się znowu jak walnie a robi to dość często, w końcu nie pracuje w sielankowych warunkach :)
Wymiana też jest prosta i napewno jeśli nie sam - to 200stówki max pewnie wydasz.
-
Warto pomyśleć od razu o łańcuchu i ślizgach.
Pasek ma 113 zębów i to żadna niespodzianka
-
Łańcuch ze slizgami ok. kupiłem rolki i pasek stosowane na pierwszy montaż - cena kompletu 240 zeta - już założony 8-)