HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: adam2701 w 11 Styczeń 2010, 21:11:51

Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 11 Styczeń 2010, 21:11:51
jak sprawdzić sondę czy poprawnie działa ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: wtom w 11 Styczeń 2010, 21:45:53
miernikiem zapinasz się igłami we wtyczkę (nie wolno wypinać sondy) i mierzysz napięcie, ma sinusoidalnie zmieniać się co ok. 1s (na wolnych obrotach) w zakresie 0,1-0,9V.
albo w złącze obd2 (jak masz) testerem i zaobserwować przebieg sygnału
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 12 Styczeń 2010, 15:42:23
ale tam są trzy kable w które kable wpinać ten miernik ?? i czy sonda od Ls będzie pasowała do GT?? i gdzie w tym hundaiu mogę znaleźć złącze diagnostyczne ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 12 Styczeń 2010, 22:05:37
A czy sonde sie jakoś czyści ?? bo ja miałem od Ls i mój brat wziął ją papierem ściernym kurde i chyba już sonda do dupy co myślicie o tym ???
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 13 Styczeń 2010, 17:11:43
A może wiecie chociaż jakie świece zastosować i jaki odstęp elektród czy np. bkr6es będą dobre ?? lub V- Line NR28 ????
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: wtom w 13 Styczeń 2010, 17:18:49
sondy się nie czyści, bo i tak cyrkon jest w środku na ceramice, po drugie by go zabiło :-P . jeśli jest 3 przewodowa to dwa kable o tym samym kolorze to podgrzewanie, jeden to sygnał, masa na obudowie sondy. często sondy 1 lub 3 przewodowe (bez oddzielnej masy) tracą masę bo koroduje wydech. trzeba wtedy oczyścić gwint i podkładkę sondy oraz gniazdo w wydechu, lub dodatkowo umasić sondę.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 13 Styczeń 2010, 17:50:24
A z tymi świecami to jak??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: wtom w 13 Styczeń 2010, 18:02:36
ngk bkr6es-11
champion rc7yc

odstęp elektrod 0,8-0.9
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 14 Styczeń 2010, 16:18:02
A teraz następny problem pali mi około 15 litrów czym może to być spowodowane jeżdżę naprawdę oszczędnie ?? kable kopułkę palca mam nowego, świece również były wymieniane jest tylko jedna inna bo dostała przebicie ale palił ok teraz coś mu zaczęło się tyle palić ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 15 Styczeń 2010, 22:31:11
Czy naprawdę nikt mi nie umie pomóc ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 15 Styczeń 2010, 23:45:05
15 naprawdę dużo mi przy zapieprzaniu więcej nie 11 nie wyszło ;p
sprawdź czy jak odłączysz sondę to nadal tyle będzie palił choć sonda az tak dużo by chyba nie podniosła spalania :|
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 16 Styczeń 2010, 08:47:05
No właśnie a ja go jeszcze nie cisnę tak do 3 tysięcy jeżdżę co mogę jeszcze sprawdzić oprócz sondy ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: mirek79 w 16 Styczeń 2010, 10:56:45
niedawno wymieniałem silnik krokowy,odpiołem klemy na jakieś 5 godzin i użyłem srodka do czyszczenia wtryskiwaczy firmy STP,ostatnio wracałem z Karpacza i spalanie wyszło mi 6 litrów na 100 km.Nie wiem co pomogło ale na początek spróbuj z tym srodkiem kosztuje około 23 zł.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 16 Styczeń 2010, 12:05:52
Stp tez używałem i tez jakby spalanie spadło :P
no i spróbuj tak jak pisze kolega wyżej odpiąć aku na godzinkę wystarczy
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: wtom w 16 Styczeń 2010, 12:21:41
Cytat: "Kucol"
Stp tez używałem i tez jakby spalanie spadło :P
no i spróbuj tak jak pisze kolega wyżej odpiąć aku na godzinkę wystarczy


wystarczy na 10s, aku nie trzeba odpinać tylko wyjąć bezpiecznik ECU
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 16 Styczeń 2010, 15:47:51
Odpinałem Aku nic nie daję dzisiaj zamontowałem żaróweczkę z check engine jak jest włączony zapłon to się pali jak odpalę to gaśnie chciałem sprawdzić błędy podłączyłem kabel do pink "0" a drugi koniec do masy i nic ciągle się świeci co zrobić ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 16 Styczeń 2010, 16:24:48
Wepnij się w kable sondy miernikiem i sprawdź jak wygląda praca sondy.
Miernik najlepiej analogowy ale z reguły jeśli sonda zdycha to całościowo więc cyfrowy miernik od biedy wystarczy. Wepnij się w kable sygnałowe i będziesz wiedział jak wygląda sprawa.
Wszystko oczywiście odczytuj na odpalonym silniku :)
Napewno miwrnik nie będzie na tyle "szybki" żeby łapać krańcowe sygnały ale będziesz widział ze napięcie się zmienia zależnie od obrotów.
Napewno nei powinno mieć wartośći całkowitego 0 lub 1 w różnych zakresach obrotów.
Zazwyczaj w 3 lub 4przewodowych sondach "czarny" jest przewodem sygnałowym. (drugi przewód miernika do masy, miernk nastawiony na napięcie stałe w zakresie 0 - 1 V, zwykle jest do 2000mV i to powinno wystarczyć)
Pozostałe dwa zwykle tego samego koloru są przewodami grzałki.
Sondy z podgrzewaniem zwykle już po ok. 10 sekundach pracy silnika zaczynają działać, nei trzeba czekać do pełnego nagrzania się silnika.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: minciu w 16 Styczeń 2010, 20:48:46
TO i ja spróbuje ułatwić diagnostykę

Tak jak powiedział Złośnik ustawiamy multimetr na pomiar napięcia stałego w zakresie do 1V ( najczęściej będzie to 2000mV )

I teraz rozszerzamy wtyczkę bez jej odpinania i wpychamy kolca (+) z multimetra tam gdzie wchodzi czarny kabelek. Natomiast kabel (-) podpinamy do bieguna ujemnego na akumulatorze.

(-) podlaczamy do klemy akumulatora
(+) do zyly sygnalowej sondy lambda (czarna)



Wartosci jakie otrzymamy powinny oscylowac miedzy 0-1 V idealną pracą jest napięcie od 0,35 do 0,85 V t.z.w Lambda 1,001... Okres zmian napięcia nie powinien przekraczać jednej sekundy. (wszytko na biegu jałowym) Zanim sonda się nie rozgrzeje, co może potrwać dłużej niż 10s:) to przebieg będzie dużo wolniej się zmieniał i wartości będą bliższe 0,5V... dopiero po czasie zaczną zbliżać się na zmianę do 0 i 1V

Tak mniejwięcej wygląda praca sondy w jakby przenieść wartości na wykres od czasu pracy:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/121944c1ee5bf234.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/121944c1ee5bf234.html)



Nie mam zdjęcia kostki HC ale pewnie wygląda podobnie:
(http://images34.fotosik.pl/63/f7f0e215b2e26ed3.jpg)
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 16 Styczeń 2010, 21:39:27
Nio dzięki bardzo jak sprawdzić sondę już wiem tylko muszę pożyczyć od kogoś ten miernik, a dlaczego check engine nie chce mi wybłyskać kodów ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 17 Styczeń 2010, 09:55:06
Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i wyświetliło mi się coś takiego za pierwszym razem ciągle 4444 później znowu 4444 a później coś takiego 1312 i 1314 a później znowu 4444 i już ciągle mi wyświetlało 4444 co oznacza 1312 i 1314 bo 4444 to norma ??/ Czyli na to panowie wychodzi że sonda działa poprawienie to co jest nie tak że tak dużo pali ???
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: minciu w 17 Styczeń 2010, 23:28:01
Sonda lambda podająca jakieś parametry, wcale nie jest powiedziane, że będzie sprawna (tak samo przepływomierz). Sonda może podawać mocno przekłamane wartości, które wcale nie muszą być zapisane w ECU jako błąd. Sprawdź lepiej czy napięcia na sondzie będą oscylować w podanym wyżej zakresie.

Co do znaczenia kodów, to niestety ja nie pomogę.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 18 Styczeń 2010, 13:09:51
Kody błędów do Scoupe były podawane już w jakimś temacie na forum..
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 18 Styczeń 2010, 16:35:01
No. 3 injector _____________________________1314 takie cos co to oznacza i
No. 1 injector _____________________________1312 i to co to oznacza
jeszcze jedno dzisiaj z rana odpalam auto odpaliło i nagle zgasło i już nie mogłem odpalić, brat mnie wziął na linkę holownicza i dopiero po około 1 km odpaliło zdarza mi się już to drugi raz co to może być ??
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: wtom w 18 Styczeń 2010, 16:44:01
błędy ukł zapłonu, sprawdź cewkę.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 18 Styczeń 2010, 16:53:26
A jak mogę ją sprawdzić ?? przez to może więcej palić ?/
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 18 Styczeń 2010, 17:03:17
Najpierw zdejmij przewody zapłonowe, włóż świece zapłonową i sprawdź czy masz wogóle iskre na świecy.. Wyczyść kopułkę zapłonową.. Z rana mógł Ci nie odpalić ponieważ do kopułki zapłonowej mogła dostać się wilgoć i osadzić się wewnątrz kopułki i na 'palcu' zapłonowym. Zacznij diagnoze od najprostszych rzeczy.

pzdr ;-)
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: wtom w 18 Styczeń 2010, 17:03:32
zrób porządnie jeszcze raz diagnostykę, bo 4444 oznacza brak błędów. poniżej masz procedurę z netu:


Złącze serwisowe (nad bezpiecznikami):

xx__xxx
xxoxxxx

pin "o" podłączasz do masy na 2,5 - 7 sekund

na desce zapala sie lampka "check engine" lub z symbolem silnika (zaleznie od wersji), po odpięciu masy gaśnie na 0,5 s, potem zapala na 2,5s, gaśnie na 2,5s i zaczyna wyświetlać kody
liczba 0,5s migniec reprezentuje cyfre, potem 2,5s przerwy i nastepna cyfra, kody błędów sa czterocyfrowe. Kod wyświetlany jest w kółko i zawsze zaczyna sie od zapalenia lampki na 2,5s Nastepny kod odczytujesz poprzez ponowne podpiecie pinu do masy. Jezeli pierwszy kod to 4444 - to nie zarejestrowal bledów, lub zostaly ostatnio skasowane poprzez odpiecie akumulatora. Kod 3333 oznacza, ze wyswietlil juz wszystkie zarejestrowane błędy i wychodzi z trybu diagnostyki.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 18 Styczeń 2010, 17:05:53
Kopułkę wraz z palcem mam nową więc to wykluczam, a cewka ma coś do rzeczy ???
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 18 Styczeń 2010, 17:13:51
Tak ma, może dawać za słabe napięcie na przewody WN, możesz ją sprawdzić tak jak pisałem powyżej czyli zobaczyć jaką masz iskre na świecy ;P Jeżeli jej nie będzie to coś z zapłonem, albo z cewką, a jeżeli słaba to bankowo cewka padła :>
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 18 Styczeń 2010, 17:40:41
No oki jutro sprawdzę to cewkę ale auto jeździ normalnie ma jakaś tam moc ale pali o wiele za dużo co jeszcze należy sprawdzić sondę tym miernikiem i coś jeszcze ???ma coś np. do tego filtr powietrza ?
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: cezary46 w 18 Styczeń 2010, 22:39:36
Cytat: "adam2701"
Czy naprawdę nikt mi nie umie pomóc ??


Normalnie w takich zimowych warunkach. Ale warto sprawdzić za programem Autodata
http://fotozrzut.pl/zdjecia/75a1295467.jpg
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 19 Styczeń 2010, 10:37:24
Tak, filtr powietrza ma dużo do tego, ponieważ do komory spalania potrzebna jest mieszanka paliwowo-powietrzna, jeśli filtr będzie zapchany to wtedy przepływomierz będzie odczytywał błędne dane i do spalania będzie dostawało się więcej paliwa niż powietrza, co spowoduje wzrost spalania..
Widze że masz Scoupe.. Sprawdź także wszystkie podciśnienia wokół silnika, szczególnie przy kolektorze ssącym, z uwagi na to że jest to silnik wyposażony w wtrysk wielopunktowy i wszelka nieszczelność będzie zakłócać pracę silnika oraz zwiększać spalanie :-P

pzdr :)
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 19 Styczeń 2010, 11:09:50
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=2844&postdays=0&postorder=asc&start=0

Tu masz wyjaśnienie kodów błędów :)
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 19 Styczeń 2010, 11:17:11
Niom mam Scoupe GT Turbo filtr mam niby nowy ale taki kijowy który się już poskrecał kupie oryginalny do GT i wtedy zobaczę i posprawdzam czy wszystko jest dobrze podokręcanie i dam znac jakie są tego rezultaty
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 19 Styczeń 2010, 11:27:33
oryginalny filtr w ASO 53 zł dziś pytałem i podziękowałem :P
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 19 Styczeń 2010, 12:11:17
Najprostszy sposób na sprawdzenbie czy to wina filtra to jego chwilowe wyjęcie.
Jak był/jest regulatrnie wymieniany to powinno wykluczyć to tą ewentualność.
Tytuł: Sprawdzenie sondy??
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 19 Styczeń 2010, 12:29:47
Dyskusję na temat sprawdzania sondy uważam za zamkniętą.