HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: Cibor w 20 Grudzień 2009, 07:00:12
-
Witajcie!
Od czasu gdy jest zimno zaczęły się problemy z moją scorupką...
A więc tak:
-ogrzewanie bardzo słabe, wręcz zerowe, chociaż pokrętło na maxa. Nadmuch w porządku, brak ciepła. Co jest?
-Wyskakująca dwójka... Zawsze w tym samym miejscu trasy... Na skrzyżowaniu gdy skręcam...
-Jakimś cudem zleciał gaz ze zbiornika...
-Odpala za trzecim razem, tzn. jak zaczynam kręcić odpala od razu wchodzi samoistnie na 2 tys. obrotów i gaśnie... Tak do trzech razy sztuka...
Najbradziej mnie martwi te ogrzewanie, dziś musiałem jechać o 6 rano, za oknem -20*C a tu prawie zerowe ciepełko... W GT jak raz wracałem w mokrych butach w zimę, jak odpaliłem nagrzewanie, to woda w butach mi się zagotowała i musiałem wysiąść i buty zdejmować, bo wytrzymać się nie dało, <hahaha> a w LS mróz!!
Pozdrawiam!
-
-ogrzewanie bardzo słabe, wręcz zerowe, chociaż pokrętło na maxa. Nadmuch w porządku, brak ciepła. Co jest?
Myśle że nagrzewnica moze byc zapchana.
-Jakimś cudem zleciał gaz ze zbiornika...
A długo autko stało czy tylko po nocy???
-
Jak odblokować nagrzewnicę?? Bądź które to ustrojstwo??
Gaz- wsiadłem chcę jechać a tu samochód zaczyna przygasać, w końcu zgasł... Nie wiem ile czasu zlatywało... ;/
-
ogrzewanie bardzo słabe, wręcz zerowe, chociaż pokrętło na maxa. Nadmuch w porządku, brak ciepła. Co jest?
Według mnie na 99% niedrożna nagrzewnica. To samo miałem w swoim Scoupe. Jedną zime przechulałem bo był łagodna ale na następnej stwierdziłem już,że nie da się jeździć jak w środku jest poniżej zera :shock:
Najwidoczniej poprzedni właściciel lał wodę do chłodnicy zamiast płynu. Przez dłuzszy okres powoduje to zardzewienie układu chłodzenia i zapchanie nagrzewnicy. Kanaliki w nagrzewnicy są wielkości dużego oczka igły,więc łatwo je zapchać.
Co teraz??
Wypadałoby ją udrożnić. Musisz kupić środek do czyszczenia chłodnic i przepłukac cały układ. Niektórzy uzywają też octu lub kwasku cytrynowego. Są też odważni co używają kreta,aczkolwiek nie polecam bo mozesz mieć potem do wymiany i chłodnicę i nagrzewnicę.
Ja płukałem swoją paręnaście razy i wyleciało mi ok.2kg jakiejś mazi. Pomogło,chociaż nigdy i tak nie grzał jak powinien,ale dało się spokojnie jeździć i ogrzać.
Pamietaj jednak,że taka operacja grozi rozszczelnieniem chłodnicy i nagrzewnicy. Bo rdza je uszczelnia i pozbywając się jej odkrywamy dziury. Wtedy czeka Cie wymiana. Dostęp do nagrzewnicy jest ze środka auta pod deską rozdzielczą na wysokości fotela pasażera :-P
Życzę powodzenia bo nie jest to prosta sprawa,w szczególności w obecnych warunkach ;-)
-
Biegi to pewnie wina linek, musisz je odpiac pod maska od skrzyni i czyms dobrym penetrujacym psiknac,a potem olejem. Mialem to samo. Myslalem,ze skrzynia mi sie skonczyla, ciezko linka pchala i kolnierz sparcial,co powodowalo,ze nie chcialo linki pchac i zmieniac biegu dlatego wyskakiwal bieg. Kolnierz na drut sklecilem i naoliwilem,to biegi chodza jak nigdy.
Na reszte zmartwien doraznie polecam parking podziemny gdzies w centrum handlowym na pare godzinek,najlepiej pod takimi wentylatorami :D Odkad nie mam garazu,czuje sie lepiej jak mi sie autko ogrzeje nawet 2 godzinki tak.
-
to ja sie podłącze :) gdzie jest Pompka spryskiwaczy i bezpiecznik tejże pompki :)
dodam ze płyn na pewno nie zamarzł ;)
-
Pompka za zderzakiem od strony kierowcy...pod zbiorniczkiem z płynem...
Jak wymienić nagrzewnicę bo mam sprawną?? Pogoda mi nie straszna :mrgreen:
Pyros, nagrzewnica jest pod deską rozdzielczą za radiem i całym kokpitem centralnym... Tam gdzie leci na nogi powietrze...
-
dobra ja juz problem rozwiązałem :D
-
Pompa wody nie puszcza :?:
mój grzał jak należy :)
-
To ja się podłączę, strasznie parują mi szyby to po pierwsze, a tak konkretniej polowa przedniej szyby od strony kierowcy i strasznie przednie boczne. Co zauważyłem, a mianowicie, od strony pasażera dmucha na przednia szybę jak diabli, a z mojej strony przednia zaparowana bo ledwo co leci z tego podłużnego nawiewu???? Why?????
-
Polecam zdemontować i przeczyścić wentylator bo zapchany i niewyważony poprzez brudy potrafi chodzić 2x głośniej i gorzej pompować. Na nagrzewnicy mogły się osadzić od strony wentylatora zmielone liście i inne syfy utrudniając przepływ powietrza.
Jak to człowiek się może zdziwić jak jakąś część wykręci a tam pół kilograma syfu :-P
-
Scoupe ma bardzo dobre ogrzewanie ale słąbą wentylację więc szyby parują :) a co do tego ze nie grzeje to sprawdz najpierw czy masz wody w chłodnicy tyle co trzeba :) jak bedzie za mało to nie bedzie ogrzewanka :)
-
ojjj Tigersoft, wody to ja nie mam <hahaha> Pyros mi poradził co zrobić...
-
Panowie a jak rozebrać ten wentylator?? Od której strony się do niego dobrać??
-
ojjj Tigersoft, wody to ja nie mam <hahaha> Pyros mi poradził co zrobić...
no trudno w tej temp. wode mieć :P raczej już lód był by :) chodziło mi o płyn chłodniczy :)
-
Wiem wiem... Żartowałem ;-)
-
jasiuekonom, Kładziesz się "w nogach" pasażera i masz tam 3 śrubki na klucz 10mm. Chyba najprostsza sprawa w Scoupe
-
Hel Panowie! Powiedzcie mi czemu dziś włączył mi się IMO?? Jakim cudem w ogóle się nie znam na tym... Nie mogłem zapalić samochód, tzn. tak jak bym nie wcisnął sprzęgła... Pod deską zaczęło coś pstrykać w czasie odpalania, i nagle zaczęła się świecić czerwona dioda w IMO.... Do tej pory myślałem że jest odłączony... Jak wyciągnąłem pilocik od IMO z tej jego kieszonki i przyłożyłem do czujnika zero reakcji, ale jak go z powrotem włożyłem do kieszonki i poruszałem odpalił... Panowie co jest i jak to ustrojstwo wyłączyć??
-
jasiuekonom, Kładziesz się "w nogach" pasażera i masz tam 3 śrubki na klucz 10mm. Chyba najprostsza sprawa w Scoupe
Dzięki, jutro to zrobię i od razu założę centralny zamek. A jeszcze jedno, jak przeczyścić ten podłużny nawiew co jest pod szybą od strony kierowcy i pasażera?? Trzeba kokpit cały rozpierać??
-
Hel Panowie! Powiedzcie mi czemu dziś włączył mi się IMO?? Jakim cudem w ogóle się nie znam na tym... Nie mogłem zapalić samochód, tzn. tak jak bym nie wcisnął sprzęgła... Pod deską zaczęło coś pstrykać w czasie odpalania, i nagle zaczęła się świecić czerwona dioda w IMO.... Do tej pory myślałem że jest odłączony... Jak wyciągnąłem pilocik od IMO z tej jego kieszonki i przyłożyłem do czujnika zero reakcji, ale jak go z powrotem włożyłem do kieszonki i poruszałem odpalił... Panowie co jest i jak to ustrojstwo wyłączyć??
Też chcę go odłączyć, pod kierownicą masz fajne pudełeczko z 5 przekaźnikami(od pompki paliwa, zapłonu itd); i teraz nie wiem czy wszystkie przekaźniki zlutować na stałe czy może jest jakiś inny sposób. Potrzebny mi jedynie schemat tej centralki immo bo może na układzie scalonym wystarczy zamknąć jakąś bramkę i gotowe. Potrzebny mi schemat <czarodziej>