HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: wasiu81 w 10 Czerwiec 2009, 12:41:28
-
Witam mam Autko z instalacja LPG firmy KME diego3 sekwencja . Nie wiem czy jest to wada fabryczna instalacji czy po prostu zła konfiguracja , Spalanie a 100 km wg. wskaznika gazu butli mam bardzo duze . Butla 37l real po 100km jest w polowie pusta...
Dochodza dziwne odglosy z Butli typu dzwonienie jak by plywak sie urwal i po zatrzymaniu auta obijal sie o ścianki.. Jak macie podobne doswiadczenia prosze o komenty do moejgo tematu... Dzieki :)
-
butla 37 l -20% = 29l
15 litrow na setke prz ciezkim bucie jest bardzo prawdopodobne
-
Butla jest 41 l dlatego napisalem :real: .. ... wlasnie dzis mam na liczniku 160 km i jest czerwona rezerwa gazu... Koszmar.... Dla porownania golfem 3 1,4 na 27l gazu robie 300 km... Jestem załamany tym wynikiem ... Dam znac jak sie wyjezdzi do zera gaz i napisze ile spalilo... Ewentualna kontrola w firmie gdzie zakladalem gaz do regulacji...
-
No to wyjezdzil gaz do konca i wtedy marudz ;-)
Jak sobie wymienilem wielozawor z BRC na NLP i uzylem wskaznika halla od STAGa to na rezerwie moglem zrobic.. 90 mil. Laptopk w dłon, interfejs i juz jest cacy. :>
-
No małe zaskoczenie... Butla która ma 41 litrow ma realnie 32l. podobno a nie 37 jak to mowili w serwisie , no i oazalo sie ze stacja LPG na korej zalalem butle do pełna ma chyba przekrecone liczniki bo dzis zalalem do pelna na innej i mam 31l max.. a nie 37l jak mi wlali na poprzedniej stacji LPG... Jeśli butla ma 31l to mam spalanie lpg na granicy 11-12l czyli bardzo dobre... Co krok to ciekawiej. Pan mechanik podłączył dziś kompa i stwierdzil ze mam za mala mieszanke , fakt faktem troche szarpie przy przyspieszaniu... Powiedzial ze to wina świec i kabli... Co wy na to ?
-
Pojemnosc butli masz wystukaną na samej butli i w jej dokumentach (homologacji)- od tego nie ma wyjątków. Od podanej tam wartosci odejmij sobie 20% marginesu bezpieczenstwa i dodaj resztki ktore tam zostają. Najlepiej - to wyjezdzij caly gaz do konca, spusc resztki, zatankuj, wyjezdzij i zatankuj ponownie. Na bank od razu dostrzezesz roznice w ilosci zatankowanego PG.
Popatrz sobie na moje konto w spritmonitorze - w zaleznosci gdzie tankuje, tyle mi sie wlewa "pod korek".
Ty masz butle w kole, moze masz zle umiejscowiony wielozawor - po wyjezdzeniu wszystkiego, sprobuj wlaczyc go ponownie i jechac wolniej przez pewien czas pewnie dasz rade smignac jeszcze kilkanascie kilometrow, a to juz troche wplynie na srednie zuzycie.
Co do "pana Gazika" - to chyba zawsze winne sa kable, swiece, filtr powietrza, silnik krokowy, stary samochod - tylko nigdy sami monterzy.. Ot taka ciekawostka: od momentu gdy wsiadlem za kolko, Raz tylko w zyciu wymienilem kable od swiec i nie zauwazylem ZADNEJ roznicy. Zdjae sobie sprawe, ze z biegiem lat wzrasta im troche opor, izolacja moze sparciec, ale w koniecznosc wymiany kabli bez widocznych uszkodzen fizycznych, badz bez przebic widzianych w nocy na wlaczonym silniku - to po prostu zwykle naciaganie.
Swiece owszem - zmieniaj i kontroluj regularnie.
-
Same babole wychodza z ta instalacja . Teraz mi szarpie przy przyspieszaniu??? i to bardzoej niz przed regulacja . Chyba poszukam sobie okablowania do komputera i sam bede sie bawil... Od czego to moze byc...
-
No to Ci sie zaczelo..
MSPANC
-
nie ty jeden sie nie mozesz powstrzymac :)
-
Dlaczego przed zalozeniem instalacji nie sprawdziles opinii o KME?
-
Madry czlowiek po szkodzie ... powiedz mi gdzie mozna kupic kabel ?
-
Allegro lub producent. Cos mi sie gdzies przed oczy rzuciło, ze w razie problemow z komunikacja - uzbroi się w hub USB - cos tam z pradami w laptokach jest nie halo (jest za małe napięcie...)