HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: adam2701 w 11 Listopad 2009, 19:42:13

Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 11 Listopad 2009, 19:42:13
Witam w moim hyundai Scoupe GT Turbo 1994r. gdy silnik osiągnie wysoką temperaturę czyli gdzieś po przejechaniu 10/20 km w cyklu poza miejskim i miejskim zaczyna coś stukać w silniku lub okolicach i nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny. Na zimnym silniku wszystko ok nic nie stuka ??
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 11 Listopad 2009, 19:49:08
Zawory ??
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 11 Listopad 2009, 20:55:32
No jutro się wsłucham bardziej ale mi się wydaję że to zawory nie sa że to gdzieś w okolicach rozrządu lub popy wspomagania lub alternatora
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: maspex w 11 Listopad 2009, 21:02:23
lozysko od alternatora
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 11 Listopad 2009, 22:18:21
Czyżby łożysko od alternatora tak by aż biło ??? jest to możliwe ?
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: maspex w 11 Listopad 2009, 22:34:06
T mnie tak samo jest - ten sam odglos,kiedys juz nawet sie o to pytalem na forum, zdejmij pasek od alternatora,pokrec kolem to sam sie przekonasz,zobacz tez pompe wpomagania,w niej tez moglo pojsc lozysko.
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 11 Listopad 2009, 23:26:38
u mnie tez obstawiam łożysko alternatora bo zawory ustawiał a klekocze dalej.
mechanik mi powiedział ze to jakieś łożysko. miałem ściągać paski ale jeszcze się za to nie zabrałem
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 12 Listopad 2009, 09:06:54
Aha no dzięki dzisiaj pościągam i zobaczę :)
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 21 Listopad 2009, 19:02:34
Wracając do temu dzisiaj pościągałem paski od alternatora pompy wspomagania i łożyska są dobre czyli co zostaje rolka na rozrządzie?? możliwe że to ona ale tylko gdy silnik się nagrzeje i ma temperaturę większa niż połowa
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 21 Listopad 2009, 19:15:08
albo popychacze tez rozważam taka możliwość
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: maspex w 21 Listopad 2009, 19:16:01
Olej sie rozrzedza od temperatury i stukaja zawory ? Nagrzej auto, wtedy zdejmij paski i odpal na pol minuty silnik,wtedy na bank sprawdzisz czy to lozyska,czy zawory lub rozrzad


ale z tego co na joutube slyszalem,to wszystkie silniki g4ek tak klekocza troche...
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tigersoft w 22 Listopad 2009, 21:13:55
ja miałem tak jak mi panewka padła...
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: adam2701 w 22 Listopad 2009, 21:44:52
Tylko to co czytałem to panewka się rozszerza pod wpływem temperatury i by stukało na zimnym a na ciepłym by to zanikało ??
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: skali1991 w 23 Listopad 2009, 15:30:32
Cytuj
maspex Olej sie rozrzedza od temperatury i stukaja zawory ? Nagrzej auto, wtedy zdejmij paski i odpal na pol minuty silnik,wtedy na bank sprawdzisz czy to lozyska,czy zawory lub rozrzad

Pasek rorządu też ma zdjąć? :shock:


adam2701 , Kolego, nie ma takiej możliwości że gdy silnik sie nagrzeje, to panewka także i wtedy zaczyna stukać, ponieważ się rozszerza sie pod wpływem temperatury i stuka. To dlaczego inne silniki nie stukają? Inne tez sie przecież nagrzewają ;P
Jeżeli to panewki.. Po pierwsze byłby to metaliczny dość charakterystyczny odgłos wydobywający się z dołu silnika, po drugie samochód delikatnie przykapcałby na niebiesko.
Jeżeli zawory to samo.. Także metaliczny dźwięk który wynika z uderzania zaworu w powierzchnie tłoka.
Jeżeli gdzieś się pomyliłem to przepraszam ;)

ja stawiam jak łożysko alternatora :-P
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tigersoft w 24 Listopad 2009, 11:38:37
łożysko raczej by szumiało a nie stukało

a jak padnie panewka to wierz mi ale nie rozpoznasz czy to z dołu silnika czy z góry bo dzwięk wszędzie się rozejdzie :) miałem sytuację taką, tez nie wiedziałem co bo dzwięk nie wiadomo skąd dochodził i zanim zdjąłem miskę zeby sprawdzić to już wał był do wymiany :(
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tigersoft w 24 Listopad 2009, 11:40:15
Cytat: "adam2701"
Tylko to co czytałem to panewka się rozszerza pod wpływem temperatury i by stukało na zimnym a na ciepłym by to zanikało ??


wszystko się rozszerza - panewka, jej podpora, wał więc to się wyrównuje, gdyby sama panewka sie rozszeżała to zacierał byś silnik przy każdym jego nagrzaniu :)
Tytuł: Stuka coś w silniku lub okolicach przy nagrzanym silniku
Wiadomość wysłana przez: robson w 08 Grudzień 2009, 20:21:47
Może spalanie stukowe. Podobno różnie się objawia i niezłe jajca z tego mogą być.