HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: adam2701 w 11 Listopad 2009, 19:42:13
-
Witam w moim hyundai Scoupe GT Turbo 1994r. gdy silnik osiągnie wysoką temperaturę czyli gdzieś po przejechaniu 10/20 km w cyklu poza miejskim i miejskim zaczyna coś stukać w silniku lub okolicach i nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny. Na zimnym silniku wszystko ok nic nie stuka ??
-
Zawory ??
-
No jutro się wsłucham bardziej ale mi się wydaję że to zawory nie sa że to gdzieś w okolicach rozrządu lub popy wspomagania lub alternatora
-
lozysko od alternatora
-
Czyżby łożysko od alternatora tak by aż biło ??? jest to możliwe ?
-
T mnie tak samo jest - ten sam odglos,kiedys juz nawet sie o to pytalem na forum, zdejmij pasek od alternatora,pokrec kolem to sam sie przekonasz,zobacz tez pompe wpomagania,w niej tez moglo pojsc lozysko.
-
u mnie tez obstawiam łożysko alternatora bo zawory ustawiał a klekocze dalej.
mechanik mi powiedział ze to jakieś łożysko. miałem ściągać paski ale jeszcze się za to nie zabrałem
-
Aha no dzięki dzisiaj pościągam i zobaczę :)
-
Wracając do temu dzisiaj pościągałem paski od alternatora pompy wspomagania i łożyska są dobre czyli co zostaje rolka na rozrządzie?? możliwe że to ona ale tylko gdy silnik się nagrzeje i ma temperaturę większa niż połowa
-
albo popychacze tez rozważam taka możliwość
-
Olej sie rozrzedza od temperatury i stukaja zawory ? Nagrzej auto, wtedy zdejmij paski i odpal na pol minuty silnik,wtedy na bank sprawdzisz czy to lozyska,czy zawory lub rozrzad
ale z tego co na joutube slyszalem,to wszystkie silniki g4ek tak klekocza troche...
-
ja miałem tak jak mi panewka padła...
-
Tylko to co czytałem to panewka się rozszerza pod wpływem temperatury i by stukało na zimnym a na ciepłym by to zanikało ??
-
maspex Olej sie rozrzedza od temperatury i stukaja zawory ? Nagrzej auto, wtedy zdejmij paski i odpal na pol minuty silnik,wtedy na bank sprawdzisz czy to lozyska,czy zawory lub rozrzad
Pasek rorządu też ma zdjąć? :shock:
adam2701 , Kolego, nie ma takiej możliwości że gdy silnik sie nagrzeje, to panewka także i wtedy zaczyna stukać, ponieważ się rozszerza sie pod wpływem temperatury i stuka. To dlaczego inne silniki nie stukają? Inne tez sie przecież nagrzewają ;P
Jeżeli to panewki.. Po pierwsze byłby to metaliczny dość charakterystyczny odgłos wydobywający się z dołu silnika, po drugie samochód delikatnie przykapcałby na niebiesko.
Jeżeli zawory to samo.. Także metaliczny dźwięk który wynika z uderzania zaworu w powierzchnie tłoka.
Jeżeli gdzieś się pomyliłem to przepraszam ;)
ja stawiam jak łożysko alternatora :-P
-
łożysko raczej by szumiało a nie stukało
a jak padnie panewka to wierz mi ale nie rozpoznasz czy to z dołu silnika czy z góry bo dzwięk wszędzie się rozejdzie :) miałem sytuację taką, tez nie wiedziałem co bo dzwięk nie wiadomo skąd dochodził i zanim zdjąłem miskę zeby sprawdzić to już wał był do wymiany :(
-
Tylko to co czytałem to panewka się rozszerza pod wpływem temperatury i by stukało na zimnym a na ciepłym by to zanikało ??
wszystko się rozszerza - panewka, jej podpora, wał więc to się wyrównuje, gdyby sama panewka sie rozszeżała to zacierał byś silnik przy każdym jego nagrzaniu :)
-
Może spalanie stukowe. Podobno różnie się objawia i niezłe jajca z tego mogą być.