HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Andy123 w 05 Wrzesień 2015, 22:00:00

Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Andy123 w 05 Wrzesień 2015, 22:00:00
1. Czy przed ładowaniem akumulatora powinno się odpiąć klemy w aucie ( oby dwie / jedna ) ?

2. Jakie parametry powinien mieć nowy fabryczny akumulator żeby poprawnie działał w samochodzie system start stop ?

Nie włącza mi się system start-stop  ( De-activated ) ponieważ serwis stwierdził że akumulator jest za słaby  / do wymiany.

Chciałem zrobić test - naładować go i sprawdzić czy rzeczywiście tak jest.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 06 Wrzesień 2015, 12:39:04
70Ah.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Andy123 w 15 Wrzesień 2015, 14:12:17
A czy do wersji Blue ze Start-Stop powinien być inny / specjalny akumulator czy normalny 70 Ah będzie OK ?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Wrzesień 2015, 19:23:50
Do wersji z ISG 70, a bez 68.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Iktorn w 16 Wrzesień 2015, 00:02:50
Tam gdzie jest start&stop są zupełnie inne akumulatory, szybciej ładujące się, wykonane w zupelnie innej technologii. Jak powiesz ze masz S&S w samochodzie to dostaniesz odpowiedni. Generalnie sporo droższy od tradycyjnego.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Andy123 w 17 Wrzesień 2015, 14:02:23
OK.  Dziękuje za wyjaśnienie.

A czy przed ładowaniem akumulatora zalecane jest odpinanie klemy w samochodzie,czy raczej nie muszę odpinać ?
Nie chciałbym czegoś uszkodzić z elektroniki auta ?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Iktorn w 17 Wrzesień 2015, 16:16:24
Ja przy ładowaniu na parkingu, jak mi padł aku, nie odłączałem. Natomiast to był starszy samochód.
Aczkolwiek opinie są różne na ten temat. Ja spotkałem się z tym by raczej rozłączać klemy ze względu na elektronikę.
No i pytanie czy instrukcja samochodu coś mówi   ;-)
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: leonek67 w 29 Wrzesień 2015, 17:26:06
Witam
Czy w samochodzie z Blue  Start-Stop, akumulator  można ładować zwykłym prostownikiem czy to musi być jakiś inny specjalny prostownik???
Pozdrawiam
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: ANIOŁ w 29 Wrzesień 2015, 21:06:27
To zależy od akumulatora do żelowców i zwykłych kwasowych przewidziano różne prostowniki.
Zakładając, że masz zwykły to można.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator, wymiana
Wiadomość wysłana przez: i40 brytyjczyk w 04 Luty 2016, 15:56:23
Witam. Świąteczna wizyta w Polsce wykończyła akumulator. Mrozy wpłynęły na żywotność baterii. Część była na gwarancji, ale w serwisie dwukrotnie odmówili wymiany( brytyjskim aso), zasłaniając się miernikiem do sprawdzania akumulatorów. Wskazania jednoznacznie wskazywały na poprawne działanie. Ktoś może pomyśleć, że przyczyna tkwi w obciążeniu- nie, ponieważ na nowy aku nie mam już niespodzianek z uruchamianiem auta.

Chciałbym też obalić mit, że po wymianie nowej baterii trzeba programować piloty centralnego zamka- nie trzeba. Wszystko działa poprawnie.
Na zdjęciu oryginalny akumulator z miarą wysokości.
Teraz mam 70Ah, 540CCA, o podobnych wymiarach gabarytowych.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: marcin_kutno w 09 Październik 2017, 18:25:41
Również muszę kupić akumulator, przeważnie wykonuję krótkie odcinki.
Hyundai i40 85KW  bez funkcji start - stop
Proszę o radę, jaki akumulator najlepiej sprawdzi się w moim przypadku?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Hants w 09 Październik 2017, 19:33:46
Może to Ci się wydać głupie, ale gdy już znajdziesz własciwy rozmiar i parametry to... kup najcięższy. Będzie miał najwięcej ołowiu.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: marcin_kutno w 09 Październik 2017, 22:58:02
Na stronie "akumulator.pl" dobiera mi takie aku:
1. Akumulator Centra Micro-Hybrid AGM CK 700 760 A P+  
2. Akumulator CENTRA AGM 80Ah CK800 800A P+ Start Stop
3. Akumulator EXIDE MICRO-HYBRID AGM EK700 70Ah 760A P+  
4. Akumulator EXIDE MICRO-HYBRID AGM EK800 - 80Ah 800A P+
Exide są trochę droższe, choć nie wiem jaka jest różnica.
Co możecie polecić z wyżej wymienionych?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: i40 brytyjczyk w 12 Październik 2017, 01:55:59
Wszystkie są ponad stan...
Bierz najtańszy, z najdłuższą gwarancją.
Tytuł: [i40 VF] akumulator
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 27 Luty 2018, 08:32:01
Panowie przyszły mrozy i mój akumulator odmawia współpracy. Pytanie jaki akumulator polecacie?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: provokator w 27 Luty 2018, 09:39:32
Masz start-stop?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 27 Luty 2018, 11:03:22
start - stop nie mam ale mam magiczny przycisk start.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: pudzian3 w 27 Luty 2018, 18:34:26
Ostatnio wymienialem u siebie i koles z assisstance powiedzial ze sugerowana bateria to 068
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 27 Luty 2018, 21:03:05
Ja zastanawiam się nad  Bosch S5A 0092S5A080 a Wartą obydwa 70Ah/760A AGM . Na razie wyjąłem starego i siedzi w domu parametry ma tylko 600A. A o
EXIDE  ktoś coś słyszał??
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: provokator w 27 Luty 2018, 21:14:57
Zarówno Bosch jak i Varta będą  OK (aż za nadto jeśli nie ma start-stopu). Exide słyszałem o nich raczej pozytywnie, ale nie "badałem ich osobiście. Przy zakupie pod uwagę wziąłbym cenę, czas gwarancji no i może wagę chociaż nie do końca jestem przekonany czy przy obecnych technologiach cięższy = lepszy.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 27 Luty 2018, 21:21:41
Cena to tak od 500zł do 700zł w tych cenach dostanę każdy z tych trzech.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: provokator w 27 Luty 2018, 22:11:52
Ja wziąłbym najtańszy, o ile mają ten sam okres gwarancji. Są podobnej jakości.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 28 Luty 2018, 06:59:28
no i tak jest teraz promo na intercars i wszystkie aku co mnie interesują mają tą samą cenę ( no różnica 20 do 30 zł) i to ci zagadka teraz. Który wziąć? Kieruję się raczej w stronę boscha, ale jeszcze nie zdecydowałem do końca.

[ Dodano: 2018-02-28, 18:34 ]
No dobra dla potomnych . Niestety ani Varta ani Bosch ani Exide nie pasują. W moim egzemplażu Aku musi być płaskie a elektrody wysunięte na górze. Nie może być zatok. W Intercars niby wszystko pasuje na stronie no ale nie pasuje w realu. Tak więc jak szybko wziąłem w Intercars tak szybko oddałem. Podjechałem jeszcze do innego punktu a Aku. I tu po sprawdzeniu mój Aku był zużyty w 50%. Sprzedawca profesjonalny miał duży wybór i ostatecznie kupiłem duraceala extreme.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: mati83 w 01 Marzec 2018, 00:41:51
Panowie, a wymiana aku AGM jest do zrobienia samemu czy trzeba nowy aku jakoś programować? Zrobię to pod blokiem przy pomocy kluczy?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: Hants w 01 Marzec 2018, 01:10:15
Cytat: "provokator"
Ja wziąłbym najtańszy, o ile mają ten sam okres gwarancji. Są podobnej jakości


A ja bym wybrał najcięższy. Logika.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: provokator w 01 Marzec 2018, 08:46:01
Kiedyś też wziąłbym najcięższy, obecnie jednak niekonieczne.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 01 Marzec 2018, 10:28:17
zgodzę się z provokator . Technologie się jednak zmieniły a te agm to też już inna bajka. Co do wymiany aku AGM to według wszelkich info na necie trzeba je jakoś stroić. Ale nie wiem dokładnie.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: orzech71 w 01 Marzec 2018, 20:44:43
Ja wymieniałem sam miesiąc temu w moim i40. Wziąłem Centre CK700 za 490 zł. Wszystko przeszło bez problemu :-D
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: mati83 w 02 Marzec 2018, 09:43:39
orzech71, ale wymieniłeś akumulator AGM?
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: orzech71 w 03 Marzec 2018, 17:27:44
Tak ;-)
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: orzelek w 05 Marzec 2018, 21:53:41
Wymienisz normalnie z 10 szczotka druciana i zakładasz nowy pamiętaj kluczyk przy sobie ją kupywalem agm oryginał z Renault lepsze parametry niż na naklejce 70a /760 firma motrio po pomiarach pokazywał ok 78a/840 więc duży zapas mocy względem naklejki
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: mati83 w 08 Marzec 2018, 09:14:27
A to nie trzeba podpinać kompa i jakoś go tam programować czy zmieniać czegoś w oprogramowaniu?  :shock:
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: orzelek w 09 Marzec 2018, 06:50:46
Nie nic nie podpinasz to jak zmiana bateri w zegarku wymienisz i korzystasz
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: tygrysek13 w 30 Wrzesień 2018, 13:01:45
Witam serdecznie.
Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ i mnie czeka wymiana akumulatora.
Mam diesla bez systemu start stop.
Moje pytanie brzmi, jaki akumulator wybrać, a konkretnie jakie wymiary podejdą i jakie jest mocowanie akumulatora. Zastanawiam się też nad parametrami. Jeżdżę zróżnicowanie. Czasami kilka razy dziennie do sklepu po 1,5km, ale też sporo po trasie (55km do roboty po górach).
Ogólnie chciałbym aku kupić na necie, o w moich okolicznych sklepach różnica w cenie to ok. 90 - 100zł. Ja osobiście nastawiam się na Centrę Futurę, tylko właśnie nie wiem który model, bo wymiary są różne, a i mocowania również.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 30 Wrzesień 2018, 16:23:57
Cytat: "tygrysek13"

Ogólnie chciałbym aku kupić na necie, o w moich okolicznych sklepach różnica w cenie to ok. 90 - 100zł. Ja osobiście nastawiam się na Centrę Futurę, tylko właśnie nie wiem który model, bo wymiary są różne, a i mocowania również.


Przeczytaj post #23 kolegi MD13. Może jednak lepiej będzie dopasować aku na miejscu u sprzedawcy.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: tygrysek13 w 30 Wrzesień 2018, 18:12:35
Kolego ELETomek, twój wpis nic nie pomaga. Zadałem konkretne pytania i oczekuję konkretnych odpowiedzi. Przeczytałem cały temat, Wiem, że kolega się przejechał na zakupie w necie, ale ja pytam o konkrety. Strony w sklepach internetowych sobie przejrzałem, dlatego postanowiłem zapytać tutaj.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: kielta82 w 02 Październik 2018, 16:56:33
tygrysek ale do tego dochodzi ci koszt wysyłki no i trza doliczyc za akumulator ktory trzeba oddac,no chyba ze ty im wyslesz swoj stary,ja osobiscie wczoraj kupiłem akumulator w sklepie typowo ktory sie tym zajmuje,podjechalem najpierw sprawdzili stary zanim kupiłem,ja mam system start stop moc 70 amh i koszt 720 zł ,wymiary wystraczy mniej wiecej swoj zmierzyc co i jak,ja tak zrobiłem i nie podowałem kobiecie przez tel. jaki mam sprawdzila w katalogu i mi powiedziala zgadzalo sie
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 03 Październik 2018, 18:41:14
Jeśli chcesz kupić aku przez net to nie bierz futury a  polski dostępny na allegro aku formy kozak. Ma dobre opinie i jest sporo tańszy od futury. Brat brał tak i mu śmiga. Wcześniej napalony był i kupił drogą futurę blisko w sklepie. Padała już na gwarancji i oczywiście reklmacje odrzucano.
Sam kupiłem do getza w promocji w markecie za całe 100zł 45ah i to nie leżaki bo cała paleta była do kupna.
Z drugiej strony zamiast futury lepiej kupić vartę sylver lub boscha s4.
Piszę ze swoich doświadczeń a nie z opinii w necie.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 03 Październik 2018, 20:20:07
Vervę to większość odradza. Jak ja kupowałem to sprzedawca mi mówił że ilość reklamacji verwy wzrosła. Ja miałem vervę silver w corollce . Kupiłem nówkę i po 2 latach już tak nie trzymała .
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: tygrysek13 w 06 Październik 2018, 11:21:45
Witam Was po przerwie. Niestety na komórce nie mogę odpisywać, bo wyskakuje mi jakiś błąd.
Ale wracając do tematu. Futury nie kupiłem, bo nie było pod azjatyckie ani w stacjonarnym, ani w necie. Miałem zamiar kupić Vartę, ale też miałem problem ze znalezieniem w dobrych pieniądzach z dostawą. Potrzebowałem na necie kupić, bo chciałem wziąć na raty razem z innymi rzeczami.
Wybór padł na akumulator TUBORG. Polska konstrukcja z Mielca, na amerykańskiej technologii ponoć. Opinie mają dobre na necie i 3 lata gwarancji. Model to Tuborg TA-570-412. 70 Ah i 630 A rozruchu. Wymiar identyczny jak oryginała. Akumulator jest z korkami, więc, można sobie zaglądnąć z czasem i wody dolać. Cena? Mnie wyszło 375 zł z przesyłką i bez zdawania starego (tak wyszło, bo jeszcze firma nie miała podpisanej umowy na odbiór przez kuriera, więc mi nic nie policzyli). Autko teraz dużo lepiej odpala, nie ważne, czy zimny silnik, czy gorący.
A teraz mam pytanie dodatkowe. Czy jest możliwość, że w jakiś sposób przez padający akumulator auto gorzej jeździło? Po wymianie (mimo, że w międzyczasie nie tankowałem auta, więc paliwo to samo) auto zrobiło się żwawsze. Lepiej przyspiesza, tak jak powiedzmy jeszcze rok temu. Nic więcej prócz aku nie wymieniałem, więc pomyślałem, że to przez to, tylko nie wiem jaki wpływ mogłoby to mieć? Pomyślałem, że może jak akumulator jest padaka i nie ma pojemności, to elektronika w jakiś sposób chroni go przed przeładowaniem i obciąża pracę silnika, ale to moje domysły tylko.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 06 Październik 2018, 18:08:36
U mnie z pracy kupowali ten TUBORG do innych aut i nie narzekają. Mają dobre opinie. Jak ciągle ci połacowaywał to odczujesz na mocy. To tak jak jazda z klimą i bez dla porównania.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: kijak79 w 26 Listopad 2018, 00:32:07
Witam kolegów od akumulatorów  :mrgreen:  
Podepnę się nt. mojego Rocket-a. Nie wiem ile ma Ah a na naklejce z góry jest: 64-31GL (AGM) 12V RC:155MIN CCA:800A. Ah pewnie są tam gdzieś z boku, ale trudno tam dojść, bo ta osłonka czara przeszkadza. Auto ma 6 lat i od nowości akus chyba nie był wymieniany. Dziś tak sobie zajrzałem pod maskę i odkręciłem koreczki od akumulatora. A tam sucho jak diabli. Po zmierzeniu miernikiem było 12.50V. Podjechałem do sklepu po wode do akumulatorów i uzupełniłem. Weszło coś z 3.5 szklanki od Whisky (troche mniejsza od standardowej)   Czyli tak mówiąc chyba ok. 0.7 litra. Troche to dużo co? Cele przed zalaniem były czyste, białe bez nalotu.
Samochód zawsze zapala dobrze, za pierwszym razem. Standardowo, Ledy, kontrolki czy licznika, radia, klimy przygasają podczas zapalania. No ale to chyba standardowa procedura przy takim poborze mocy rozrusznika. Gdy się świeci sufitowe światło to przygasa tylko troszkę. To chyba dobry objaw. Jedyne co mnie nie pokoiło to, że Auto Start-Stop się przestał załączać. To może być przyczyna słabego akumulatora (tak jest w instrukcji).
Klemy musiałem odpiąć, zwłaszcza "+" bo plastik przykrywa jedną cele.
Po dolaniu naładowałem małym prądem przez jakieś 5.5 godz. Jutro jeszcze raz podepnę na kolejne 4.5. Po tych 5.5 godz. ładowania było 13.10V. Auto nie wykazuje żadnej zmiany podczas zapalania i jazdy. Ale zrobiłem tylko pare km. Ogólnie to dziennie robie 25-35km. Zauważyłem jednak, że podczas ładowania cele zrobiły sie brudne, a woda/elektrolit takie mętne. Bulgotało troche, ale to standard podczas ładowania a gdy odłączłem to iskra nie była aż taka mocna (może to ostatni dech akumulatora  :roll: ).
Mam zamiar na Święta jechać do Niemiec i zastanawiam się czy wymienić akumulator, bo jak przyjdzie sroga zima to może być kłopot? Co o tym myślicie? Czy jednak naładować jeszcze troche i jeździć, aż pewnego razu padnie i wtedy będe miał pewność, że to już czas. Nie chciałbym jednak, żeby to się gdzieś na autostradzie stało, ale w razie czego to assistance jest.
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: wtom w 26 Listopad 2018, 10:35:14
dolałeś, naładowałeś działa.
Będzie żył  :mrgreen:
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: kijak79 w 26 Listopad 2018, 15:07:36
Eureka "A"
Dzisiaj rano przy temperaturze 5.5 °C i po przejechaniu okolo kilometra Auto Start-Stop wlaczyl sie na pierwszym skrzyzowaniu. Doladuje akumulatorz z pare godzin dzis wieczorem i zobaczymy ile wytrzyma i czy nadal "A"bedzie sie aktywowal.
A moze jakies urzadzenie do sprawdzania sobie zakupic?

[ Dodano: 2018-11-26, 20:53 ]
Długo się nie nacieszyłem. Po pracy "A" sie wyłączyło jeszcze z dwa razy i na tym koniec....
Tytuł: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
Wiadomość wysłana przez: kijak79 w 27 Listopad 2018, 21:17:25
Dzisiaj znów sie "A" właczyło z 3 razy, więc nie jest aż tak źle. Doładuje jeszcze bo wczoraj nie miałem  czasu.