HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Alonzo_ w 21 Kwiecień 2015, 09:52:24
-
Cześć.
Napiszcie czy macie kłopoty z przednimi tarczami hamulcowymi?
Ja mam 16-tki (podobno są 2 rodzaje tarcz- średnica)
Jeżdżę normalnie. Nie miałem nigdy awaryjnego hamowania poza raz jego testem na początku, nie targam przyczep, nie byłem nim na jakiś "forsujących" zjazdach po górach. Nigdy nie gnałem przez dłuższy czas z ostrym częstym hamowaniem.
A mimo to problem z bijącymi tarczami.
Przy 32 kkm zgłosiłem - dostałem nowe. Przejechałem 7 tys km NAPRAWDĘ spokojnie i znowu czuje na kierownicy zaczyna bić i nierówno hamować. O co kaman? Z czego to robią?
Nie upomniałem się znowu o wyminę bo zastanawiam się nad zakupem nowych lepszych bo co mi po tym oryginalnym szajsie?
Czytałem posty i widzę, że nie jestem sam z tym. Jak u Was?
Czy są takie problemy też przy 17-tkach?
Pozdro
-
Witam
W moim i40 kombi wymieniono już dwukrotnie przy przebiegu 50tyś km z tego widać, że starczają na około 20 tyś km ( jazda normalna bez szaleństw )
Wszystko w ramach gwarancji.
-
Tarcze dziwne... ja już mam pod 50 tys. i nic wg przeglądu jeszcze 20 tys. spokojnie zrobię (też 16-tki). W aucie żony (inna marka) 2 razy były wymieniane (tak co ok. 60 tyś.)
Alonzo_ może gdzieś po wodzie się przewiozłeś ? Masz je zjechane czy krzywe ?
Piotr1234 u Ciebie się zużyły ?
BTW jakiej firmy są oryginały ?
-
Alonzo_ może gdzieś po wodzie się przewiozłeś ? Masz je zjechane czy krzywe ?
Właśnie nie bo po wymianie zwracałem na to uwagę. Jak pisałem - nigdzie nie było sytuacji żeby jakieś mocno przegrzane były albo właśnie dostały nagłego schłodzenia.
Autem tym tylko ja jeżdżę i nie znęcam się nad nim a i nie maiłem na szczęście już długo żadnej przygody. Ot normalna eksploatacja.
Zaczynają bić powoli delikatnie. 7 tyś km raptem mają. Zgodnie ze sztuką dostały wtedy też nowe klocki aby się ułożyło w komplecie. A tu klapa.
Zresztą patrząc na te przejechane ostatnie 7 tyś km to to jest takie dziadostwo co w ASO montują. Z tym to każda podbramkowa akcja w hamowaniu będzie się kończyć wymianą tarcz na nowe. Chyba od tego są hamulce aby hamowały raz mocniej raz słabiej - taka ich robota. Czasami lekko nie jest ale powinny wytrzymać. No bez przesady.
-
a piastę dobrze wyczyścili przed montażem tarcz? jeśli tam jest brud to tarcze dostają bicia .
jakiej marki masz tarcze założone ?
-
Nie wiem co założyli i czy piastę wyczyścili.
Ale prze 5 tyś km było dobrze.
-
Do 17 i 18 cali są tarcze 51712-2T100 średnica 320mm, do 16 cali są 51712-3K160 średnica 300mm.
Do Twojego auta pasują tarcze:
TRW DF6108S
ZIMMERMANN 285.3518.20
BREMBO 09.A532.10
BOSCH 0986479595
ATE 24.0128-0256.1
Zaś klocki do 16 cali 58101-3ZA10
FERODO FDB4194
TRW GDB3530
-
Tarcze i klocki to tragedia !!
Mam koła 17''
Przy 24kkm skończyły się klocki z przodu i założyłem oryginały Mobis.
Dziwna sprawa że na pudełku był napis o nie stosowaniu przy naprawach gwarancyjnych.
Moja i40-ka przejechała 30kkm i już jestem umówiony na wymianę klocków z tyłu.
Teraz poszłem po rozum i za połowę ceny oryginału zakupiłem za 100zł klocki TRW GDB 3494.
Zobaczymy jak długo wytrzymają.
Z przodu mam już 30% zużycia po 6kkm jak dojadą do końca to zakupuję cały komplet klocków z tarczami Zimmerman.
Innego rozwiązania nie widzę.
P.S.
Przy wymianie opon na letnie, bo kół nie mogę przez czujniki ciśnienia których samodzielnie nie można przyuczyć (TRAGEDIA), wykryto luz na piaście przedniego lewego koła. Nie jest to luz na wahaczu lub na drążkach !! Jest to osiowy luz w dowolnym kierunku. Tak jakby łożysko miało luzy.
Może przez to tarcze Ci się deformują ???
-
Ja pierwszy raz wymieniałem tarcze (koła 17 a więc tarcze 320mm) po ok 40 tys km, teraz nie minęło sześć miesięcy (przy przebiegu 51tys km) i znowu czuje na razie leciutkie drgania przy hamowaniu przy większych prędkościach (np. ze 120km/h na 100km/h).
Tłumaczenia typu że źle je użytkują do mnie nie trafiają - w żadnym innym samochodzie nie mam ani nie miałem takich problemów z tarczami :roll:
-
Hyundai woli wymieniać co 20 tyś km niż zmienić producenta. Ale jak mają one wytrzymać 20 tyś km to jest wielka lipa. W moim ( już pisałem ) wymieniono dwa razy tarcze i klocki . Przebieg 51 tyś km. A zaznaczam , że użytkuje samochód normalnie. W poprzednim skoda octawia wymieniłem po około 100tyś km
-
Czy ktoś z was znalazł może tarcze, które wytrzymują więcej niż 20tys km?
-
Ja właśnie założyłem TRW ale ile wytrzymają? Sam jestem ciekaw.
-
Ja założone mam Boscha - zobaczymy jak będzie :-P
-
Iktorn, Alonzo_, napiszcie jak sprawują się Wasze tarcze i jakie klocki macie?
-
a czy ktoś z was zagląda do zacisków? trzeba okresowo smarować prowadnice zacisku i sprawdzić czy czasem zacisk nie trzyma za bardzo/odbija. to może być przyczyna przegrzewania tarcz i ich skrzywienia.
-
Jeżeli jest taka konieczność to w okresie gwarancji chyba hyundai powinien takie rzeczy robić na przeglądzie, z drugiej strony w poprzednim aucie przez 140tyś km nic nie smarowałem, raz wymienione tarcze
-
na co ty liczysz... :mrgreen: w ASO?
-
U mnie za drugim razem okazało się że opona guza dostała. Oczywiście nie wpadło na to ASO tylko kolega gumiarz. Zmian opony i jest OK.
-
Panowie odkopię temat, jestem przed wymiana tarcz i klocków. Czy macie jakieś opinie czy warto kupić zimmermany, czy warte są dołożenia kilku zł w stosunku do boscha czy textara?
-
Ate, zimmermann, bosch, textar, brembo, ferodo, galfer, trw to ta sama półka jakościowa. Od siebie polecam brembo max - jeśli akurat istnieją w rozmiarze pasującym do twojego auta.
-
Witam czy podczas trwania gwarancji mogę założyć tarcze i klocki innej firmy niż Hyundai zaleca ?? I czy nie utracę gwarancji???
-
To są części eksploatacyjne, które przy wymianie ze względu na zużycie nie są objęte gwarancją. Płacisz za to.
Nie masz obowiązku tego wymieniać w ASO, ani zakładać tego co idzie na pierwszy montaż. Byle spełniało normy.
-
Jakie idą tarcze i klocki na tył do i40 ??
-
Po vin http://epc.japancars.ru/hyundai/
Tarcze (trzeba kliknąć na numer koło części)
Zakładka http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Klocki (trzeba kliknąć na numer koło części)
Zakładka http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
Piszę z taką sprawą, ponieważ moje I40 najwyraźniej nie lubi nowych tarcz założyłem już z 3 różnych firm tz Brembo, Textar, TRW i wszystkie po około 3000 tyś km zaczynają mieć bicie. Jedne przy 80km/h inne 120 km/h. Dodam że mechanik sprawdził piasty i mają koło dwóch setek odchylenia. Ponoć jest to w normie. Również nie miałem żadnych ostrych dohamowań ani nic w tym stylu. Proszę pomóżcie mi w tej kwestii bo powoli robi się to mocno uciążliwe. Pierwszy raz mam taką sytuację w samochodzie w innych moich autach nigdy nie było takiego problemu żeby 3 komplety tarcz z rzędu miały bicie. Felgi są oryginalne 18" Lato a zima 17".
Pozdrawiam I z góry dzięki.
-
po około 3000 tyś km zaczynają mieć bicie.
Żadna tarcza nie wytrzyma 3 miliony kilometrów. Zresztą auto takoż.
Może myjesz auto po trasie, gdy tarcze są gorące.
-
3 tyś km dwie myśli w jednej sekundzie i wyszło jak wyszło. Wiesz co wiem, że nie można myć po trasie gdy tarcze są rozgrzane i tak też nie robię. Nie jest to mój pierwszy samochód i nigdy wcześniej nie miałem takich sytuacji... tak jak napisałem nie zrobiłem nic co mogło by wpłynąć na bicie tarcz. Zastanawiam się więc czym może być to spowodowane bo nie jest to normalne.
-
Jarzyna15 ja wymieniłem 3 komplety i każdy po krótszym/dłuższym czasie zaczynał bić.
Wg mnie za małe tarcze poszły do tego auta i może być podobna sytuacja jak była np z któryms outlanderem czy 2 litrowym fiatem bravo i innymi.
Ale ostatnim razem już nie wymieniałem tarcz tylko z racji, że były świeże pojechałem je przetoczyć ale na piaście w maszynie, bez zdejmowania żeby wyeliminować ewentulane bicie na piaście czy że cos jest pod tarczą po założeniu. Miałem lekkie bicie na prawej wykazane. Wyważone wcześniej koła i odpukać mam już dość długo spokój.
To sie w sumie nie trzyma kupy bo gdyby biła piasta to by cały czas biła od początku po zmianie tarcz a nie po pewnym przebiegu....ale na razie cisza - będzie jakieś 10-15 kkm.
-
Możesz mieć rację z wielkością tarcz względem samochodu. Nie jestem zwolennikiem toczenia tarcz bo to jednak takie zamiatanie problemu pod dywan, ale jeśli to miało by pomóc to może jest to wyjście. Mierzylem dziś tarcze i na 18" felgach mam tarcze o średnicy 300mm a z tego co widziałem powinno być 320 mm czy może to mieć wpływ na bicie tych tarcz?
-
Zgadza sie w temacie "toczenia". Tylko tu raczej mówimy o zebraniu jakiś części milimetra na praktycznie nowej tarczy a nie skrobaniu czegoś już zeszlifowanego-starego. Taka sugestia na Twoje pytanie. A zrobisz wg uznania.
-
Jasna sprawa że toczenie to zbieranie części milimetra, ale chodzi mi czy znasz kogoś kto w innym samochodzie miałby takie problemy z nowymi tarczami nie z jednym kompletem ale z 2 lub 3? To napewno nie jest normalne że tarcza bez bicia wytrzyma 3k km, a po tym dystansie jest do zmiany lub nadaje się do obróbki. I tu trzeba znaleźć rozwiązanie jaki jest tego problem. Ponawiam moje poprzednie pytanie czy różnica między tarcza 300 a 320 mm ma jakiś wpływ na bicie przy felgach 18".
-
A tak z ciekawości, czy któryś z Was dokręcał koła kluczem dynamometrycznym po wymiane?
Gdzieś na jakimś forum przeczytałem, że to może być istotne przy tarczach funkiel-nówkach.
-
To też rowniez przerabialem i klucz dynamometryczny byl w użyciu.
-
Jasna sprawa że toczenie to zbieranie części milimetra, ale chodzi mi czy znasz kogoś kto w innym samochodzie miałby takie problemy z nowymi tarczami nie z jednym kompletem ale z 2 lub 3? To napewno nie jest normalne że tarcza bez bicia wytrzyma 3k km, a po tym dystansie jest do zmiany lub nadaje się do obróbki. I tu trzeba znaleźć rozwiązanie jaki jest tego problem. Ponawiam moje poprzednie pytanie czy różnica między tarcza 300 a 320 mm ma jakiś wpływ na bicie przy felgach 18".
trzeba sprawdzić czy krzywią się obie czy tylko z jednej strony, przeważnie jak zacisk nie odbija to przegrzewa tarczę i ta się krzywi. może tez być problem z piastą.
-
Dobry pomysł z tym zaciskiem sprawdzę to tylko nie wiem kiedy czas na to pozwoli. Piasty sprawdzone i są ok.
-
Mierzylem dziś tarcze i na 18" felgach mam tarcze o średnicy 300mm a z tego co widziałem powinno być 320 mm czy może to mieć wpływ na bicie tych tarcz?
To jest przecież niemożliwe, żeby założyć samą tarczę w innym rozmiarze, bo za duża się zwyczajnie nie zmieści w zacisk, a na za małej klocek będzie częściowo samo powietrze ściskał. Nawet najgorszy mechanik na świecie zorientowałby się, że coś jest źle.
-
Pytanie czy przy tarczach 320mm klocek też jest 20mm wyższy.
Obstawiam, że tak. Stąd oczywiście, że może i zapewne ma to duże znaczenie. Mniejsza tarcza z miejszym klockiem = bardziej się "meczy" materiał przy mocnym hamowaniu bo jest mniejszy obszar pracy a przez to bardziej się nagrzewa i to jest grzanie na mniejszej powierzchni.
Dlatego uważam, że problemem sa tu zbyt małe tarcze w stosunku do gamarytu auta.
Jak zakładałem temat i pisałem po paru tu użytkownikach i40-tek PW-y to zauważyłem, że problem występował przy 16-tkach felgach. Stąd taki wniosek. Bo tu jest mniejsza średnica tarczy (tak mi się wydaje bo tego nie sprawdzałem).
Obstawiam, że najskuteczniejszym rozwiązaniem byłaby wymiana tarcz, zacisków i felg na większe.
Chyba, że jest tu ktoś kto ma podobne kłopoty tez na 17-tkach?
Jarzyna15 a Ty masz auto od nowości? W sensie jakie felgi miałeś w nim na starcie?
-
Pytanie czy przy tarczach 320mm klocek też jest 20mm wyższy.
Obstawiam, że tak.
Na 101% nie. Może być wyższy nieznacznie. Zazwyczaj jest tak, że większa tarcza ma powierzchnię roboczą bardziej oddaloną od przylgni felgi (środka tarczy opierającego się na piaście). A często klocki są te same do tarcz niewiele różniących się rozmiarem.
320 mm to bardzo mało prawdopodobny rozmiar do auta z dieslem 1.7. Takie tarcze to bywają teraz z w parze z silnikami ~200 KM.
-
Jarzyna15 a Ty masz auto od nowości? W sensie jakie felgi miałeś w nim na starcie?
Niesty nie mam od nowości ale mój hyundai jako serie miał założone 17", ja dokupiłem 18" na lato a 17" zostawało na zime. Jak zamawiałem klocki z tarczami wszystko było robione po VIN-ie więc nie powinno być źle. Ale może 320 mm będzie rozwiązaniem i pomoże będę musiał to wziąć pod uwagę. jednak z tego co pamiętam pierwsze brembo jak przykładałem je do oryginału wyglądały tak samo (średnica). Myślałem też żeby jechać na serwis może oni coś powiedzą choć mam pewne wątpliwości bo w salonie to różnie bywa z tymi "specami".
-
Ale może 320 mm będzie rozwiązaniem i pomoże będę musiał to wziąć pod uwagę.
A załapałeś już, że większe tarcze będą wymagać przynajmniej wymiany jarzm na inne (albo też zacisków)?
-
Jeżeli ma to pomóc to wymienię oba elementy bo ile razy można zmieniać tarcze... Po prostu szukam rozwiązania które mogło by pomóc. Bo nie mam znów ochoty jeździć i szukać nowego auta że względu na to że tarcze ciągle biją.
A teraz tak z innej beczki przypomniałem sobie teraz że jakiś czas temu mechanik zmieniał mi łożysko w kole z lewej strony a takim zbiegiem okolicznosci po tygodniu zmieniłem też tarcze. Może to ma jakiś wpływ na to bicie?
-
Może mieć. Jeśli to piasta typu denckermann, kraft czy maxgear, to jakość/trwałość jej nieprzeznaczona. A często już przy samym montażu są one uszkadzane.
Gdy kupiłem swój obecny pojazd, tarcze były zwichrowane (przy hamowaniu tak od 80 km/h telepało). Wymieniłem same tarcze (z klockami) i problem nie powrócił od ponad trzech lat.
-
A sprawdzałeś tylne hamulce, czy sie nie blokują zaciski?
Nieprawidłowa praca tyłu może mieć wpływ na tarcze z przodu.
-
Może mieć. Jeśli to piasta typu denckermann, kraft czy maxgear, to jakość/trwałość jej nieprzeznaczona. A często już przy samym montażu są one uszkadzane.
No Piasta została oryginalna zmieniłem tylko łożysko (SKF).
A odnośnie hamulców tylnych to są one w porządku.
-
320 mm to bardzo mało prawdopodobny rozmiar do auta z dieslem 1.7. Takie tarcze to bywają teraz z w parze z silnikami ~200 KM.
Wielkość tarcz hamulcowych i zacisków w i40 jest niezależna od rodzaju silnika.
-
Wielkość tarcz hamulcowych i zacisków w i40 jest niezależna od rodzaju silnika.
A orientujesz się może jakie tarcze mają być w i40 przy 18"? Lub gdzie to sprawdzić.
-
Po wpisaniu vin https://hyundai.afora.ru/eur/
w zakładce https://hyundai.afora.ru/eur/i40/keurpdf12/year:2012/ch/5051711/ po kliknięciu na numer przy tarczy hamulcowej uzyskujemy numer jaki był zamontowany fabrycznie.
Przy fabrycznie montowanych kołach 17, 18 cali tarcza hamulcowa jest o średnicy 320 mm, a przy 16 cali 300 mm.
-
To bardzo niedorzeczna zależność. Słabe auto z mniejszymi felgami ma mieć większe tarcze niż mocne z mniejszymi felgami? Bez sensu.
-
Widać mocnych z fabrycznymi małymi felgami nie ma.
Dodatkowo auta fabrycznymi felgami 17 i 18 cali mają również większe tarcze z tyłu od felg 16 cali.
-
Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem i powiedział mi, że podobny przypadek miał z mazda i dopiero jak założył sportowe hamulce i klocki to problem ustał.
Co myślicie nad takim rozwiązaniem?
-
Czy dobrze rozumiem, że wymieniałeś tarcze już trzykrotnie, a Twój problem nie jest jakoś szczególnie popularny wśród innych posiadaczy tego samego modelu?
Zrób tak, kup jakieś tanie tarcze, albo przetocz swoje.
Kup to:
(http://i63.tinypic.com/21bkod0.jpg)
Po założeniu idealnie prostych tarcz, dokręć i odkręć koła, po czym zmierz odchył najdokładniej jak potrafisz.
To urządzenie pozwoli Tobie również na sprawdzenie felg i piast, które przed instalacją powinny być czyste niczym jądra przed trzecią randką.
-
No mechanik sprawdzał takim czujnikiem piasty i są rzekomo dobre.
-
Miałem podobne problemy w i20. Wydaje mi się że problem z biciem nie jest kiepska jakość tarcz chamulcowe, ale problemy z zaciskiem chamulcowym które lubią się zapiekac. Jak zobaczyłem w jakim stanie zaciski były po serwisie auta w ASO to zrozumiałem dlaczego się tarcze krzywily. Prowadnice zacisków nikt nie dotykał, nie czyści, nie smarowal. Teraz raz w roku staram się przesmarowac prowadnice zacisków aby lekko chodziły i nie grzaly tarczy. Problemów już nie ma
-
No mechanik sprawdzał takim czujnikiem piasty i są rzekomo dobre.
No to płać mechanikowi za sportowe klocki, tarcze, zaciski i tłoczki.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz zrobić, a przynajmniej samemu sprawdzić co jest zrobione/do zrobienia.
-
Witam Panie i Panowie mam pytanie czy przy wymianie klocków tył i przód z autohold i elektrycznym rocznym potrzeba jakiegoś oprogramowania do odblokowania czy tak jak przy zwykłych układach, wyciągam stare cofam tloczek zakładam nowe i jeżdżę? Hyundai i40 2011 rok 1.7 crdi 116KM
-
Jeśli chodzi o tył to musisz podpiąć pod komputer i cofnąć klocki. Ja u siebie robiłem interfejsem Delphi.
-
https://docviewer.yandex.com/view/0/?*=IDagnfzYkqG1z8yNf4e78J5CU0F7InVybCI6InlhLWRpc2stcHVibGljOi8vbGE4bVJPSFc4VjhERWtZSndxSU1rOFg0WDFlRkJXbmVuL3NkT1dKMkVzdz0iLCJ0aXRsZSI6IkhHRTExLTQxLVAwOTAtVkYucGRmIiwidWlkIjoiMCIsInl1IjoiODQ3OTU3NzUxNTA3NzQ5NDg3Iiwibm9pZnJhbWUiOmZhbHNlLCJ0cyI6MTUxMDA3ODA3ODkxMH0%3D
-
A czy hi-scan to da radę zrobić czy może jeszcze czymś innym?
-
Opcja Sonata YF (2010-) niby jest, ale czy jest tam opcja elektrycznego hamulca postojowego to nie wiem.
-
Wg mojego rozeznania, wystarczy wyjąć wtyczkę i cofnąć za pomocą zasilacza. Wtyczka posiada dwie żyły.
Jednak to byłoby bardzo pionierskie- w tym modelu.
Nie znam napięcia jakie tam powinno dochodzić.
W serwisie zapłaciłem 80zł plus klocki, a zmienia się to bardzo rzadko.
-
Możesz rozwinąć temat,jaki zasilacz jakie napięcie jak długo itp.itd
-
Woltomierz w łapkę i do dzieła. ;-)
-
I co niby da woltomierz hm?
[ Dodano: 2017-11-09, 16:39 ]
A jakiej firmy polecacie klocki?
-
I co niby da woltomierz hm?
Zmierzysz sobie napięcie wymagane do cofnięcia tłoczka. Zapewne 12V.
A jakiej firmy polecacie klocki?
Hyundai
-
Tak zapewne 12 V tylko czy taki zabieg nie uszkodzi układu,a co powiecie o firmie ate lub TRW
-
Witam.
Do cofnięcia tłoczków użyłem programu Delphi DS150E zakupiony od "chińczyka" wraz z modułem Bluetooth (50funtów). Jest tam opcja wyboru auta i choć mam z 2014, to w programie musiałem wybrać z 2012, ale działało. Jest jezyk POLSKI. Po kliknięciu opcji "wymiana klocków-przd wymianą", słychać jak silniki cofają tłoczki.
Szczęka na dwie śrubki, chyba czternastka klucz. U mnie były bardzo zurzyte klocki i toczek za mało się cofnął. Odkręciłem silnik od szczęki i po prostu wcisnąłem tłoczek do końca. Między silnikiem a mocowniem tłoka było strasznie dużo OSADU, takiego jak koroduje aluminium.
Bałem sie później czy to zadziała poprawnie. Nie mogłem już tego zrobić programem, nie znam przyczyny- wybranie opcji "wymiana klocków-przd wymianą" nie reagowała.
Aby dostać się do sruby jażma trzeba zdjąć ramię wahacza. Zdejmuje się szybko, bardzo TRUDNO po wszystkim umocować z powrotem na wahaczu.
Odkręciłem sruby jażma, dwunastka klucz.
Dwa wkręty na tarczy i można zakładać ściągacz. Tarcza "zeskoczyła", po wyczyszczeniu piasty, nowa tarcza i wszystko składamy.
Można wymienić smar na cylinderkach mocujących szczękę, ale po trzech latach, był "sprawny".
Po zamontowaniu wszystkiego z obu stron auta uruchamiam delphi i wybieram opcje:"wymiana klocków-tył, PO wymianie"
Słychać było silniczki.
Wszystko działa poprawnie.
numery części
583023ZA10 klocki
584113Z700 tarcze na koła 17"
Nie było lekko, ale 5h i po robocie. Oczywiście druga strona znacznie szybciej.
Pierwszy raz w życiu, po obejrzaniu kilku filmików na youtubie.
-
Niezłe, pytanie czy te 50 funtów to mimo wszystko zaoszczędziłeś na robociznie w warsztacie? Coś jeszcze robiłeś tym „delphi”? U nas takie podróbki tez po 270 zł latają...Znając życie to i warsztaty takie kupują- bo niby po co wydawać 10 tys;)
Rozumiem, ze kompem trzeba cofać tłoczyli wymieniając klocki tył? Przód takich kombinacji nie potrzebuje
-
Niezłe, pytanie czy te 50 funtów to mimo wszystko zaoszczędziłeś na robociznie w warsztacie?
Oczywiście, że nie zaoszczędziłem na tej wymianie... Jeszcze ryzykowałem uszkodzenie czegoś, to pierwszy raz wymieniałem przy electronic parcing brake.
Rozumiem, ze kompem trzeba cofać tłoczyli wymieniając klocki tył? Przód takich kombinacji nie potrzebuje
Program potrzebny jest tylko do hamulców z tyłu. Przód jest dużo łatwiejszy.
Wykonałem tą czynność tylko z powodu wolnego dnia, braku szybkiego terminu w warsztacie oraz
wiadomo co zostało zrobione i co porysowane, podrapane :mrgreen:
W 2015r byłem w Polsce i w ASO miałem przegląd oraz serwis- koszt wymiany samych klocków to 80zł netto plus zestaw klocków.
-
Witam czy mógłbyś opisać w skrócie jak działa ten Delphi na jakim komputerze z niego korzystałes i czy seryjnie był polski i czy mógł bym prosić o link dziękuję za pomoc pozdrawiam
-
jak działa ten Delphi
Nie mogę tego opisać, z braku czasu na pobawienie się.
Była opcja wypalania dpf-a i mnóstwo innych.
Oczywiście zczytywanie błędów i kasowanie.
Mam win7, sony vaio z bluetooth- była płyta inatalacyjna- poszło za pierwszym razem.
Polski język jest w opcjach językowych w programie.
Z ebaya kupiłem, hadisiddiq (251)-nazwa sprzedawcy.
Opiszę z czasem, a przynajmniej postaram się to zrobić.
Pozdrawiam
-
Byłoby super - zwłąszcza np. sprawdzenie % zapełnienia DPF, ostatniego wypalania itp itd...
-
Cześć.
Miał ktoś doczynienia z tarczami ROTINGER GT?
Oferują do i40 tarcze nawiercane i frezowane. Troche droższe niz zwykłe np TRW ale moze warto doplacić....
Podpowie coś ktoś?
http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-hyundai-i40-ix35-przod-300mm-i7134196597.html
-
Witam muszę wymienić tarcze i klocki koła 17 po numerze Vin jeden ze sklepów przysłał mi ofertę które wybrać???
https://hamulcesklep.pl/q/d830e214909e1fbc73166e4892147d0b
-
Osobiście polecam hi-q bardzo ładnie hamują i nie pyla felgi aluminiowe czysciutkie jak po umyciu przód już zrobiłem teraz czekam na pogodę i będzie tył robiony z pomocą Delphi
-
Ktoś tam pisał wcześniej o tragicznych tarczach... Może kupuje podróbki... Kupiłem oryginały Hyundai, ale poza ASO, a w łódzkiej hurtowni POTAK (sprzedają również wysyłkowo). Cena u nich to ok 60% ceny w ASO. Na tarczach przejechałem już ok 35000km, a jeżdżę bardzo dynamicznie. Dopóki nie miałem awaryjnego hamowania z 210km/h do 50km/h, było idealnie, dopiero od tego hamowania niestety buczą i biją przy hamowaniu z większych prędkości, ale przy normalnej, dość dynamicznej miejskiej jeździe, jest ok.
-
Siemka:) wiem, że temat był już poruszany ale zapytam już z ciekawości po waszych doświadczeniach. Będe musiał wymienić w swoim i40 klocki i tarcze z przodu. Mam felgi na 16 wiec będe kupował tarcze z mniejsza srednica. I pytanie do Was :) jakie polecacie. Na allegro sprzedaja duzo zestawow. Do wyboru:
- BREMBO
- TRW
- ATE
- ZIMMERMANN
Cena mniej wiecej taka sama,. TRW są tylko z 100zl tansze.
Pytanie do was:) które będą najlepsze:) i jaką firme polecacie?
-
Nie wiem które sa najlepsze bo tu zdania są mocno podzielone.
Ja założyłem teraz z przodu mikody nawiercane i nacinane ( z nadzieją że lepiej odprowadzą ciepło i się nie będą wichrować zbyt szybko) plus klocki textara. Hamuje to bardzo fanie. A jak długo wytrzyma...sam jestem ciekaw.
-
Dołączam się do tematu. W serwise Hyundai jaremko jak zapytałem jaki jest koszt wymiany klocków+tarcz (przód) oraz samych klocków tył krzyknęli 2700zł... czy w innych serwisach u was ceny są podobne? Chyba jednak warto samemu zakupić i wymienić tarczę bo kwota wyjdzie przez pół :)
-
Nawet się nie zastanawiaj.
W ASO założą Ci to samo dziadostawo co masz/miałeś.
Ja zapodałem za końcówkę kwoty ASO to co wyżej i było naprawdę dobrze a po niedługim czasie zmieniłem jeszcze tył (coś niedrogiego było ale musze poszukać fakturę bo nazwy nie pamiętam) i teraz na tym zestawie hamulce są takie jakich nigdy ten samochód nie miał. Zajebiste poprostu. I na razie wszystko jeżdzi OK.
-
u mnie zero problemów z tarczami. Niedawno założyłem nowe klocki bo stare się skonczyły i tyle.
-
Venom, Ty jesteś w czepku urodzony :mrgreen: :lol: ;-)
-
hehehe pewnie do czasu hehe
-
Alonzo a jakie tarcze i klocki zakładałeś ?? Pewnie też poza ASO założę bo cena troche przeraża patrząc, że założą jeszcze dziadostwo :)
-
Przód tarcze nawiercane i frezowane mikoda i klocki textara a tył nie pamiętam - dla mnie jakaś noname firma polecona przez gości ajak brałem całość. Ale hamują w całym zestawie zacnie. Może z kompie znajde fakturę na te tylne to najwyżej napisze.
-
Mikody polecano dawniej na forum daewoo więc można brać bo są dość dobre cenowo a czy jakość nie spadła to nie wiem bo o takich jak brembo też pisali, że drogie a wcale nie takie dobre.
Co do tarcz nacinanych wiele osób skarżyło się na świst przy hamowaniu i szybsze zużycie klocków i polecano zwykłe wentylowane.
Tanie tarcze nieraz się nie takie złe a jedynie trzeba uważać by nie wjeżdżać w wodę na rozgrzanych hamulcach.
-
Witam
Czy ktos tu z obecnych wymienial klocki na przod i tyl ?? zastanawiam sie czy posiadaja czujnik zuzycia a jak tak to jaki, Słyszalem o czyms w rodzaju blaszek ktore szumią gdy klocki sa do wymiany. A na fotkach widzialem tez klocki z normlnymi czujnikami na kabel.
Ktore jest wlasciwe ??
-
Tu masz wątek o tarczach i klockach, poczytaj. http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7065&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ja to bym zdjął koła i po prostu zobaczył co tam "siedzi". Tarcze w i40 (i nie tylko w i40) mają różne średnice (w zależności od wersji samochodu) więc i klocki będą inne. W sensie, nie tylko kablem czy blaszką klocki będą się różnić ;-) .
-
a czy wielkosc klocka nie jest czasem taka sama dla obu wymiarow tarcz??
z tego jak kojarze jak kupowalem do siebie byl tylko jeden rodzaj klockow dostepnych :)
-
Klocki zakupione po numerze vin wiec mysle że powinny być odpowiednie, Pierwszy raz sie spotkalem z jakimis blaszkami w roli czujnikow, stąd moje pytanie
-
Spróbuję jakoś z tego wybrnąć :-D . Są dwa rodzaje klocków na przednią oś 581013ZA10, 581013ZA70 i różnią się grubością. Oba rodzaje mają "czujnik akustyczny" ;-)
Na przykładzie klocków Bosch:
https://www.ucando.pl/p/klocki-hamulcowe-bosch-0-986-494-422/N-U16C025D816-402
https://www.ucando.pl/p/klocki-hamulcowe-bosch-0-986-494-559/N-47JYASAKT09-402
-
a to w Anglii maja tylko jeden rodzaj na przod i jeden na tyl. przynajmniej w kilku sklepach jakie sprawdzalem :-D :-D
-
pudzian mam pytanie ile mil średnio dziennie robisz?
ja ok poniżej 4 w jedną stronę do pracy.. i waham się czy auto z dpf nie będzie problemem.. zauważasz iedy się wyapala?
-
kacluk1987, wyslalem Ci PW :mrgreen:
-
Montował ktoś z Was tarcze i klocki Brembo do i40? W następnym tyg będe wymieniał wszystkie tarcze & klocki i zastanawiam się czy brać Brembo czy Zimmerman. Brembo kosztuje cały zestaw 770zł a zimmermann 880zl. Nie wiem czy jest sens płacic 100zł wiecej.
-
Witam. Ja mam Brembo. Zrobiłem 25 tys km. Sprawują się i wyglądają jak nowe. Myślałem że zaczęły bić podczas hamowania, ale to końcówki drążków się skopaly i stąd te bicie. Płaciłem trochę mniej niż Ty podajesz cenę. Ale znajomy ma sklep z częściami samochodowymi :-D także mam duże upusty :-D
-
komplet Zimmerman (tarcze + klocki na allegro za 550 zl) wytrzymał mi 25tys km, po tym zaczeło sie bicie. Z racji tego ze tarcze wygladały na nowe zdecydowałem sie na przetoczenie tarcz bez wymiany klocków. Po kolejnych 3 tys km znowu bicie. Kolejne przetoczenie + nowe klocki i po kolejnych 3 tys znowu bicie! Wymiana na tarcze TRW (299zł za dwie) i na razie jest ok (5 tys km)
-
Dawniej polecano wszędzie tarcze mokoda jako polskie i niedrogie a jakość dobra. Czy nadal są dostępne to nie wiem ale też była fama że brembo też w Polsce robią i jakość spadła.
-
Jestem po wymianie tarcz i klocków z przodu. Zdecydowałem się na TRW i jak na razie jest oki. Co ważne nie piszczą :)
-
Witam.Jakie tarcze chodzi mi o rozmiar są na tył przy felgach 18 cali. Jakiej firmy polecacie tarcze i klocki ?Teraz drży mi kierownica tak powyżej 100 km/h i czy wymiana pomoże. Z przodu są dobre według diagnosty. Koła wyważone a opony nówki.
-
drży ci podczas jazdy czy podczas hamowania?
-
Podczas jazdy jak i przy hamowaniu . Trochę się nasiliło po wymianie opon , może źle wyważone
-
No to jedno i drugie.
-
To jakie tarcze i klocki na tył mam kupić. Jaki rozmiar dla moich felg 18 są odpowiednie, no i jakiej firmy polecacie ?
-
no ale to przód bije a nie tył
-
Witam.
Niedawno kupiłem Hyundaia i odrazu dopadło i mnie drżenie kierownicu podczas hamowania. Ewidentnie tarcze do wymiany. Krzywe gołym okiem patrząc, ale prawie nowe.Moim zdaniem czytając wasze komentarze i po tym co u mnie widać winne tak szybkiemu wykrzywianiu tarcz jest brak blaszanych osłon tarcz. Czy u każdego ich brak? Czy próbował ktoś dopasować od innego modelu?
-
Z tarczami jest tak że te niby markowe ale to ulep jakiś jest, obecnie na rynku sam szmelc, krzywią się i zużywają nadmiernie.
Sprawdzałem TRW i Bosh w 2 aucie jakiś czas temu kupione nowe tarcze do zwrotu po 2 mc na gwarancji do hurtowni, zabrałem kasę i kupiłem komplet EBC tarcze + klocki - do dziś problem piszczenia, nigdy nie wystąpił a po 1 komplecie klocków tarcze wyglądają prawie jak nowe i jak to hamuje !
Co do i40 zrobiłem to samo z tym autem ale tu miałem problem od nowości w tym aucie z gównianymi fabrycznymi hamulcami ( 2 razy wymieniali tarcze na gwarancji ), ale to po prostu nie hamowało w tym aucie, dopiero EBC i klocki zielone i już tyle razy uratował ten komplet ( min. 2x sarna i pijaczek w nocy >:( ) i brak problemów z odkształcaniem się tarcz, czy z zużyciem nadmiernym.
A no i EBC robią w UK a nie w Chinach, może to dla tego ? choinka wie ważne że to działa.