HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: dfx5 w 22 Grudzień 2018, 13:45:10
-
W moim 1.7 CRDI DCT występuje lekkie szarpanie podczas startu. Proszę o informację jak sobie z tym poradzić.
Wystarczy adaptacja skrzyni czy to poważniejszy problem?
Upgrade oprogramowania skrzyni ktoś robił?
Kiedyś testowałem taki sam I40 w salonie i było dużo gorzej.
W moim egzemplarzu nie występuje ten problem zawsze, ale od czasu do czasu się pojawia. Auto ma jakieś 50tyś przebiegu.
-
z tego co ja testowałem w uk auto od dealera też mi powiedziano że to normalne w tych skrzyniach biegów.. Powiedz mi jak ci się jeździ z tym dct? nie masz odczucia braku mocy?? myślałem nad i40 bo jest mega fajne ale te 141koni to moim zdaniem zbyt mało na to auto.. chwilowo odpuściłem temat zmiany auta ale raczej będę szukał peugeota 508 2.0hdi
-
U mnie nie występuje szarpanie na skrzyni at. Rocznik 2012.
-
U mnie nie występuje szarpanie na skrzyni at. Rocznik 2012.
Odpowiedź jest bardzo prosta.
Przedlift nie ma skrzyni DCT-dwusprzęgłowej tylko ma zwykły starszego typu automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym napędzanym ciśnieniem oleju.. Więc to zupełnie rózne skrzynie biegów ich charakterystyka pracy jest zupełnie inna.. Nie masz tarcz sprzęgłowych.. Nie jestem pewien ale DCT pewnie ma koło dwumasowe tak samo jak skrzynie dsg w grupie vw
-
a patrz nie wiedziałem ,że nowe mają DCT i nie zwróciłem uwagi na DCT w temacie. Mój błąd. Więc jest dokładnie jak piszesz. Ja mam klasycznego automata a kolega ma DCT. Z tego co wiem to w DCT jest sprzęgło dwu-masowe.
-
no właśnie.. ja jakoś jestem zwolennikiem tradycyjnych automatów.. zawsze mniej rzeczy do wymiany( brak sprzęgieł i brak dwumasy) a jeżdżąc jednym i drugim nie ma jakiejś dużej równicy w szybkości skrzyń.
-
Dokładnie jak automat to klasyczny 😁
-
A powiedz mi jak ci spalanie wychodzi w klasycznej skrzyni??
-
koledzy
żeby coś mówić na temat skrzyni DCT to trzeba trochę pojeżdzić autem z taką skrzynią
wtedy pisać jakieś porównywaania która lepsza
co do lekkiego szarpania musisz odwiedzić serwis wymienią ci sprzęgło jak u mnie
i nie słuchaj że tak musi być
pozdrawiam
-
ja miałem auto na cały dzień na jazde testową od dealera hyundaia.. po skończonych testach pytając dealera konsultowali się z serwisantem i zgadnij co.. powiedzieli że skrzynie DCT mogą czasem szarpnąć na starcie w skutek wysprzęglania... porównali mi to do manuala mówiąc że czasem i w tych skrzyniach zdarza się efekt szarpania
Dla przykładu klasyczny automat z auta bmw e60 530d skrzynia chyba produkcji ZF także potrafiła szarpnąć na starcie.. jakby musiała podpompować cisnienie do startu..
-
w mieście między 8-9 litrów. często krótkie odcinki po 5km. wywalony dpf i mapa. po za miastem około 6 litrów.
Przed modyfikacją i z dpf spalanie w mieście przy tej samej jeździe powyżej 10 litrów.
-
Moje wozidło w mieście średnio pali mi 7-8 litrów, w trasie około 5,4 litra. Automat klasyczny- wywalony DPF.
-
te spalanie to trochę duże... mając bmw e60 530d paliło w mieście 10-9.8(najniższe z dystrybutora) na trasie 6.5l. dlatego ciężko mi myśleć o przesiadce na i40 z podobnym spalaniem przy 141koniach po lifcie.. ale po nowym roku czas na zmianę mojego i30...
-
Tylko że ja mam 168 km 😋
-
ja w tym bmw koników miałem 250 i 600Nm..
auto było z wyciętym dpf egr...
Więc spalanie i40 mnie przeraża jak na 1.7..
-
Cześć,
Wrócę z tematem.
W moim egzemplarzu pojawiły się szarpniecia przy niskiej i stałej prędkości np. 30km/h. Są ta lekkie i szybkie szarpniecia. Nie wiem czy to wina skrzyni czy innego podzespołu.
Samochód to i40 kombi 1.7 crdi automat. Jeżeli ktoś ma rozwiązanie tego problemu to bardzo proszę o pomoc.