HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 09:05:59

Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 09:05:59
Witam. Mam pytanie i nie wiem czy to jest normalne czy nie. Czasami mam tak ze jak stoje na postoju np. na swiatlach i wrzuce luz to zaczynaja mi falowac obroty. Sa takie skoki i wskazowka obrotomierza skacze o ok. 200 obr/min. Odczucie tez jest w samochodzie. Samochod jakby "warczal". Trwa to pare minut i potem ustaje. Pojawia się to raz na jakiś czas. Ktoś ma pomysł co to może być?
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Venom w 28 Czerwiec 2018, 09:47:56
u m nie tego napewno nie ma . Czasem zimą jak się nie dogrzeje obroty nie są stabilne ale tak jak teraz to nie am tego typu sytuacji .
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: pudzian3 w 28 Czerwiec 2018, 10:10:08
Wyglada mi to na wypalanie dpfa. Sam mam takie objawy jak sie wypala
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 10:27:34
Tez tak myslalem ale nie widze zeby wtedy spalanie wzrastalo. I w sumie nie wiem. Za dwa tygodnie dostaje nowy motor ale poprosze ich (ASO) jeszcze o weryfikacje tego.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 10:48:28
Ja też miałem taki objaw ale tylko kilkukrotnie i na zimnym silniku. Później wywaliło mi błąd P2101 i przyczyną tego była zawieszająca się przepustnica. Wyczyściłem ją i falowanie ustało, aczkolwiek błąd dalej wyskakuje- przepustnica do wymiany.
Z tego co rozmawiałem z mechanikami częstą przyczyną falujących obrotów są padające wtryski. Ja profilaktycznie zalałem środek Liqui Moly 5156 do czyszczenia wtrysków zobaczę czy poprawi się praca silnika.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Venom w 28 Czerwiec 2018, 11:18:41
dawno to zalałeś ?
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 11:25:01
3 dni temu :D Mam do wyjeżdżenia 50l paliwa ale w weekend narobię trochę kilometrów :)
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 11:56:08
No o tych wtryskach tez słyszałem. Nie wiem tylko czy przy wymianie silnika dostaje sie nowe wtryski czy przkładaja stare.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 28 Czerwiec 2018, 11:57:59
Dostajesz silnik bez osprzętu i wtrysków... jak masz okazje to walcz. Może jeszcze turbo i wtryski dostaniesz :)
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 12:21:37
Oki:) co do wymian ekstra to wątpie:) i tak troche juz mi wymienili. Jednak zapytam o to bo za bardzo nie wiem czemu tak faluja te obroty.
Btw skąd wiesz, że bez osprzętu wymieniają? Pytałem w ASO jak ta procedura będzie wyglądac. Na pewno dół silnika pojdzie do wymiany. Jak pytałem o osprzęt to mówili, że sami do końca niewiedzą. Wymiane mam za niecale 3 tyg. Narazie kompletują części.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 12:26:38
Ja kupiłem samochód z wymienionym silnikiem w ASO. Nie wymieniają osprzętu niestety. Każdy element znaczą kolorowymi kropkami żeby później połączyć w całość.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 12:36:10
A wiesz z jakiego powodu wymieniali?
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 12:45:30
Nie bo jeszcze nie byłem w ASO. Napisałem maila do kilku serwisów i jeden mi odpisał. Patrząc na zbiorniczek wyrównawczy w którym był olej wydaje mi się że była wada fabryczna bloku silnika, mogła też paść uszczelka pod głowicą. Dodatkowo cała gąbka od pokrywy silnika była nasiąknięta ropą i delikatną ilością oleju więc prawdopodobnie padły wtryski- dwa się różnią więc musiały być wymienione.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Venom w 28 Czerwiec 2018, 12:59:43
Cytat: "Pajaro"
Ja kupiłem samochód z wymienionym silnikiem w ASO. Nie wymieniają osprzętu niestety. Każdy element znaczą kolorowymi kropkami żeby później połączyć w całość.

to prawda. Mi na szczęście turbo tez się rozleciało więc wpakowali nowe. Może warto pomyśleć aby ...hm...pomóc temu turbo w przeniesieniu się na tamten świat ;-)

[ Dodano: 2018-06-28, 13:02 ]
Cytat: "Alfred"
Oki:) co do wymian ekstra to wątpie:) i tak troche juz mi wymienili. Jednak zapytam o to bo za bardzo nie wiem czemu tak faluja te obroty.
Btw skąd wiesz, że bez osprzętu wymieniają? Pytałem w ASO jak ta procedura będzie wyglądac. Na pewno dół silnika pojdzie do wymiany. Jak pytałem o osprzęt to mówili, że sami do końca niewiedzą. Wymiane mam za niecałe 3 tyg. Na razie kompletują części.

Alfred! walcz o nowe klapy . Mi wymienili, ba ..nawet sami zaproponowali chociaż były sprawne . Koleś w ASO zadzwonił i mi to sam zaproponował bo powiedział że te klapy padają jak muchy przy dużych przebiegach a jak padnie to zasysane są do pieca i do widzenia, kolejny remont .
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 13:03:11
Hmm... ja mam tą wadę z blokiem silnika. Oleju nie zauważyłem w zbiorniczku. No to zobacze jak będe oddawal go do wymiany. Bo z jednej strony fajnie, że wymieniaja bo w sumie koniec gwarancji się zbliża i prawie nowy motor ale też boje sie potem czy cudów nie będzie jak silnik będzie zmontowany z starych i nowych elementów.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 13:05:53
Jaki przebieg?
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 13:29:51
niecale 84 tys
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 13:38:22
To masz stosunkowo niski przebieg więc powinno to wszystko ładnie pracować. W moim wymieniony był przy 128 tys, teraz mam 141 tys. Generalnie samochód mam od kilku miesięcy i zrobiłem 4 tys póki co. Jest kilka mankamentów ale przebieg robi swoje. Najważniejsze żebyś miał dobre wtryski.
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Venom w 28 Czerwiec 2018, 13:48:06
jaki przebieg ? :-) 140k? Stary moja ma 240 000 i nic się  poważnego nie dzieje. Przy 220 000 wymienili mi piec na gwarancji , bez wtrysków ale z turbo . 140 k to na dotarciu jest :-)
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 28 Czerwiec 2018, 13:50:13
Kurcze miło słyszeć taką opinię :) generalnie strasznie drży mi kierownica i chyba są poduszki od silnika walnięte albo źle dokręcili... no i mam do wymiany przepustnicę. Panowie mam jeszcze jedno pytanie czy wiecie od kiedy liczy się gwarancja? Od daty pierwszej rejestracji?
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Czerwiec 2018, 13:50:38
No ja mam ten samochód rok. Bralem go z przebiegiem 63 tys. I to co wymienialem/naprawiałem do tej pory to:
- czujniki tyl,
- klosze lamp tyl (zaparowane)
- relingi (odchodziły)
- EGR (to pierwsza diagnoza z ta wada silnika)
Teraz bedzie wymieniany silnik i pompa sprzegla bo mam problem z 1 i 2 w zimie, i 2 haczy prz jej wrzucaniu.
Auto fajne ale juz sie boje okresu po gwarancji  :-/
Tytuł: [i40 VF] Problem z obrotami na postoju.
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 28 Czerwiec 2018, 13:58:32
Pajaro - według mnie zawsze gwarancja liczy się od momentu zakupu. Jak masz fakturę to od daty na fakturze . Data pierwszej rejestracji może się różnić.