HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: kkrzyss w 22 Czerwiec 2013, 19:36:18
-
Witam
Ostatnimi czasy zacząłem jeździć na dalsze trasy moim ix35, w wersji comfort nie było tempomatu. teraz by mi się on strasznie przydał i tutaj pojawia się pytanie czy da się to zrobić. Rozumiem że na pewno zmiana kierownicy ale co dalej?? robił ktoś coś takiego?? proszę o sugestie. Pozdrawiam
-
w aso 2kpln i masz tempomat..
-
a jakaś tańsza opcja?? co muszę wymienić poza kierownicą?? jakieś dodatkowe wiązki kabli??
-
Na pewno dodatkowe kable, sterowniki przepustnicy i jeszcze wiele inny dupereli. Samemu to ciężko... 8-)
-
Jeżeli masz gwarancję to chyba lepiej dołożyć te 2 tys i nie ryzykować jej utraty tym bardziej, że bez wizyty w ASO i podłączeniu po kompa pewnie i tak się nie obejdzie ale dla mnie tempomat to tylko w połączeniu z automatem ;-)
-
Poczytaj tutaj http://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=12574.0. Jeśli chodzi o diesla to trzeba sprawdzić w serwisie czy komputer posiada funkcje tempomatu potem zakup przycisków na kierownice, ewentualnie nowej taśmy, trzy przewody do komputera i dwa do zegarów. Schemat podłączenia odpłatnie można zobaczyć tutaj https://www.hyundaitechinfo.com/.
-
Witam, jeśli kogoś interesuje montaż oryginalnego tempomatu do ix-a zapraszam na pw
Fabryczne przyciski na kierownicy, podświetlane, wyświetlanie na zegarach wszystkich funkcji.
[ Dodano: 2013-08-31, 02:10 ]
Jeśli chodzi o montaż na terenie Warszawy możliwy u klienta po wcześniejszym ustaleniu
Oczywiście nie podglądamy podczas mojej pracy :-)
-
W moim przypadku wystarczyło dołożyć sterowanie w kierownicy i wiązkę do sterowania, całość podłączyć do zwijacza, robota na jakieś 15 min można samemu :)
Koszt 200 zł, zakup używanej kierownicy na allegro i przełożenie w/w części, po podłączeniu od razu działa :)
-
No Panowie i Panie.. dzisiaj mój IX wzbogacił się o fabryczny tempomat.
Dzięki koledze Onkyo3 wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo. Tempomat zamontowany z użyciem nowych oryginalnych komponentów. Nie jest to żadna wydumka tylko oryginalny tempomat taki jak montowany jest w wyższych wersji Ixa.
Cała operacja trwała 30 minut w zaciszu garażu.. Nic nie jest przerabiana i nic nie jest kombinowane. Teraz mój Ix ma wreszcie to czego mi w nim brakowało najbardziej..
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Więc wszystkim z okolic wawy polecam montaż u Onkyo3.
pozdro
-
No Panowie i Panie.. dzisiaj mój IX wzbogacił się o fabryczny tempomat.
Dzięki koledze Onkyo3 wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo. Tempomat zamontowany z użyciem nowych oryginalnych komponentów. Nie jest to żadna wydumka tylko oryginalny tempomat taki jak montowany jest w wyższych wersji Ixa.
Cała operacja trwała 30 minut w zaciszu garażu.. Nic nie jest przerabiana i nic nie jest kombinowane. Teraz mój Ix ma wreszcie to czego mi w nim brakowało najbardziej..
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Więc wszystkim z okolic wawy polecam montaż u Onkyo3.
pozdro
Jakie koszty?? Bo to chyba ważna informacja :) mam niedaleko wiec moźe sie skusze :) kierownice kolega tez ma na miejscu czy dokłada to mojej????? Czekam na informacje może być jak to tajemnica na PW
-
co do kosztów = pytać Onkya. Ale powiem że wychodzi to taniej niż w aso... zamiennik :)
[ Dodano: 2013-09-23, 07:10 ]
trzeba dodać że Onkyo przygotowany jest na wszystko. zawsze w odwecie leży komp serwisowy tak na wszelki wypadek --- gdyby airbagi się zaświeciły,.... ale jak mówił nigdy mu się to nie zdarzyło...
-
No Panowie i Panie.. dzisiaj mój IX wzbogacił się o fabryczny tempomat.
Dzięki koledze Onkyo3 wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo. Tempomat zamontowany z użyciem nowych oryginalnych komponentów. Nie jest to żadna wydumka tylko oryginalny tempomat taki jak montowany jest w wyższych wersji Ixa.
Cała operacja trwała 30 minut w zaciszu garażu.. Nic nie jest przerabiana i nic nie jest kombinowane. Teraz mój Ix ma wreszcie to czego mi w nim brakowało najbardziej..
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Więc wszystkim z okolic wawy polecam montaż u Onkyo3.
pozdro
Dla zainteresowanych, pokazany montaż na youtubie, tylko potrzebny klucz, do odkręcenia kierownicy :)
-
No Panowie i Panie.. dzisiaj mój IX wzbogacił się o fabryczny tempomat.
Dzięki koledze Onkyo3 wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo. Tempomat zamontowany z użyciem nowych oryginalnych komponentów. Nie jest to żadna wydumka tylko oryginalny tempomat taki jak montowany jest w wyższych wersji Ixa.
Cała operacja trwała 30 minut w zaciszu garażu.. Nic nie jest przerabiana i nic nie jest kombinowane. Teraz mój Ix ma wreszcie to czego mi w nim brakowało najbardziej..
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Więc wszystkim z okolic wawy polecam montaż u Onkyo3.
pozdro
Dla zainteresowanych, pokazany montaż na youtubie, tylko potrzebny klucz, do odkręcenia kierownicy :)
A może tak jakiś link??
-
No Panowie i Panie.. dzisiaj mój IX wzbogacił się o fabryczny tempomat.
Dzięki koledze Onkyo3 wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo. Tempomat zamontowany z użyciem nowych oryginalnych komponentów. Nie jest to żadna wydumka tylko oryginalny tempomat taki jak montowany jest w wyższych wersji Ixa.
Cała operacja trwała 30 minut w zaciszu garażu.. Nic nie jest przerabiana i nic nie jest kombinowane. Teraz mój Ix ma wreszcie to czego mi w nim brakowało najbardziej..
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Więc wszystkim z okolic wawy polecam montaż u Onkyo3.
pozdro
Tak jak piszesz nic nie jest przerabiane, tylko jest zmieniana wiązka, która obsługuje sterowanie przycisków z obu stron na kierownicy a nie tylko z jednej i jest dokładany panel ze sterowaniem do tempomatu. :) Same oryginalne części innych nie ma.
-
dokładnie tak. mając nowy samochód żal pchać w niego używana kiere i wytarte panele.
-
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Rozumiem, że masz wersje comfort, w której nie oferowano tempomatu. Także nawet dla laika będzie od razu jasne że Twój egzemplarz nie wyjechał z fabryki z tempomatem. Ale nie sądze żeby robili z tym problemy na przeglądzie. No chyba że padnie coś w elektryce, wtedy pewnie będą szukać dziury w całym.... ale to już ruletka.
-
dokładnie tak. mając nowy samochód żal pchać w niego używana kiere i wytarte panele.
Nikt CI nie karze kupować powycieranej kierownicy, generalnie to kierownicy nie trzeba przekładać, można też kupić nowe części w ASO koszt ok 500 zł brutto, z tego co się orientuje to wy chcecie 3 x więcej :)
-
Co do gwarancji - jest to tak zrobione że nie ma szans aby aso połapało się że jest to dokładane...
Rozumiem, że masz wersje comfort, w której nie oferowano tempomatu. Także nawet dla laika będzie od razu jasne że Twój egzemplarz nie wyjechał z fabryki z tempomatem. Ale nie sądze żeby robili z tym problemy na przeglądzie. No chyba że padnie coś w elektryce, wtedy pewnie będą szukać dziury w całym.... ale to już ruletka.
\
tak w tej wersji nie było tempomatu ale była możliwość jego dołożenia w fabryce. Tak więc możliwość jego fabrycznego założenia istnieje oficjalnie w fabryce. Nie mniej jednak ja brałem ixa ze stoku w aso więc nie miałem takiej możliwości.. Zamawiając ixa i konfigurując go pod siebie można było dołożyć tempomat. Aż dziw bierze ze w aso nie wiedza / nie chcą tego montować. tylko bawią się w te uniwersalne badziewie za 2.5 - 3 kpln...
[ Dodano: 2013-09-23, 18:39 ]
dokładnie tak. mając nowy samochód żal pchać w niego używana kiere i wytarte panele.
Nikt CI nie karze kupować powycieranej kierownicy, generalnie to kierownicy nie trzeba przekładać, można też kupić nowe części w ASO koszt ok 500 zł brutto, z tego co się orientuje to wy chcecie 3 x więcej :)
powiem CI tak - nie spotkałem jeszcze idealnej kierownicy na allegro. Na zdjęciach mało co widać i kupno jest trochę w ciemno. A tym wszystkim sprzedawcą na allegro często nie chce się nawet odpisać na email itp
nie wiem ile kosztują graty ale sądzę że pewno 700 - 800 pln. Przynajmniej na ebay.~200$
uściślając ja nie czerpie profitu z montażu tempomatu. Ja chyba jako pierwszy zamontowałem go u Onkya i podzieliłem się wrażeniami.
-
Na ebayu jest jeszcze w komplecie zwijacz ale jego nie trzeba wymieniać, pewnie dlatego cena to 200euro.
Cena części w ASO sterowanie i wiązka to ok 500 zł.
Mam wersję Style a tempomat fabrycznie był dokładany tylko w wersji PREMIUM.
Co do Allegro to dzwoniłem do kilku sprzedawców, kupiłem od tego, który mi potwierdził, że prawy panel z przyciskami jest bez skazy :) inaczej bym nie kupił.
-
zwijacz trzeba wymienić jesli nie masz radia z BT. więc niektórych tez to dotyczy
fakt wersja premium miała fabrycznie tempomat na pokładzie. nie mniej jednak do każdej wersji począwszy od komfort można dołożyć tempomat w fabryce. Ty przekładałeś całą kierę czy tylko panel i wiązkę ?
-
zwijacz trzeba wymienić jesli nie masz radia z BT. więc niektórych tez to dotyczy
fakt wersja premium miała fabrycznie tempomat na pokładzie. nie mniej jednak do każdej wersji począwszy od komfort można dołożyć tempomat w fabryce. Ty przekładałeś całą kierę czy tylko panel i wiązkę ?
Tak jak już pisałem wielokrotnie tylko panel i wiązkę (tak samo jak ty). Co to jest radio z BT?
-
bluetooth
-
tak Was czytam panowie i wychodzi, że tam wystarczy zamontować te przyciski w kierownicy i podłączyć je nową wiązką i gra gitara, nic nie trzeba aktywować, ani przeprogramować ... gdy Adam Słodowy żył, zapewne byłoby to w programie "zrób to sam" ... chyba się skuszę.
-
O ile mi wiadomo wszystkie wersje były bluetoothem.
-
no raczej nie
Clasic nie miał...
-
Czyli nie wiele zachodu a koszt wg mnie spory :) pamiętam jak w avensisie też sie dokładało tempomat wymiana kiery podłączenie i koniec zachodu koszt max 200-300zł.
-
Mnie kosztowało 200 zł, ale na używanych częściach oczywiście jeżeli ktoś ma z tym problem.
-
Mnie kosztowało 200 zł, ale na używanych częściach oczywiście jeżeli ktoś ma z tym problem.
Jeśli nie są zniszczone zewnętrznie to reszta na pewno będzie działać bez problemu. Kiepero powiedz mi co dokładnie dokupiłeś może jakieś linki do aukcji mam wersje Style i chęć na założenie mam ale na pewno nie za cenę która proponuje kolega :) uważam że dla użytkowników forum to powinna być niższa skoro asortyment w ASO kosztuje 500zł.
-
Instrukcja Dla Adama Słodowego.
Myślałem, że już wszystko dokładnie opisałem ale w takim razie jeszcze raz na zakończenie tego tematu.
1. Kupujesz kierownice, mam mieć wbudowane sterowanie do tempomatu.
2. Demontujesz poduszkę odkręcając 2 śruby z obydwu stron kierownicy(potrzebny specjalny klucz Hyundaia, ja dopasowałem płaski śrubokręt), po odkręceniu śrub wyjmujesz poduszkę i odpinasz wtyczkę z zasilaniem.
3. Odpinasz wiązkę ze sterowaniem od zwijacza(sterowanie od radia i bluetooth)
4. Zdejmujesz kierownicę (przed demontażem należy zaznaczyć jej położenie względem kolumny kierownicy).
5. Demontujesz prawy panel(bez przycisków) w jego miejsce zakładasz panel ze sterowaniem do tempomatu.
6. Demontujesz wiązkę od sterowania radiem i w jej miejsce podpinasz wiązkę z nowej kierownicy, czyli podpinasz sterowanie do radia i tempomatu.
7. Montujesz kierownicę
8. Podpinasz do zwijacza wiązkę do sterowania radiem, bluetoothem i tempomatem.
9. montujesz airbag
10. Przekręcasz kluczyk od stacyjki i wciskasz przycisk uruchamiający tempomat w tym momencie na wyświetlaczu zaświeci się zielona kontrolka od tempomatu.
Instrukcja użytkowania tempomatu:
1. Włączamy i wyłączamy tempomat klawiszem z ikonka tempomatu.
2. Po osiągnięciu wybranej prędkości klawiszem SET - (minus) ustawiamy zadana prędkość --> będzie jechał sam.
3. Klawiszami SET - i + możemy regulować zadaną prędkość.
4. Klawisz Cancel wyłącza sterowanie zadaną prędkością.
5. Klawisz SET + zapamiętuje ostatnią zadaną prędkość.
:)
-
super :) dziękować :)
Kolego a masz może numery części któe trzeba użyć tzn. tego panela i wiązki żeby np. ASO szybciej znalazło bo znając serwisy to może być problem.
-
Kiepero dodałbym jeszcze na samym początku opisu : przy zakupie używanej kierownicy spytać sprzedawcy czy w cenie jest przewód do połączenia przycisków ze zwijaczem i przed samą "robotą" odłączyć akumulator.
[ Dodano: 2013-09-24, 19:04 ]
masz może numery części które trzeba użyć tzn. tego panela i wiązki
Przycisk i kabel podłączeniowy
(http://images65.fotosik.pl/209/0092e30df355657cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0092e30df355657c)(http://images63.fotosik.pl/209/520801042755c9aem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=520801042755c9ae)(http://images65.fotosik.pl/209/8666ec00eb43d5adm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8666ec00eb43d5ad)
Zwijacz (jeśli nie ma obsługi tempomatu- brak 4 pinów)
(http://images65.fotosik.pl/209/fe5bc69f412d0d8em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fe5bc69f412d0d8e)(http://images62.fotosik.pl/209/2eba869b19d3dfa4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2eba869b19d3dfa4)
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/37458/
-
Nie wiem czy to się komuś przyda, ale mnie tak naszło... :idea:
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale z opisu wynika że to co podłączacie nie ma żadnego mikrokomputera, ani tym podobne. Po prostu przyciski, (mikrokontroler CAN?) i wiązka do podłączenia...
Jeżeli tak jest, to może można to wyprowadzić jakoś inaczej. Soft musi być już wbudowany w komputer, nie ma opcji. A w takim wypadku, to może jest to tylko kwestia podpięcia się do magistrali CAN i... zasymulowania tempomatu?
:idea:
Marzy mi się tempomat sterowany z komórki przez BT, automagicznie dostosowujący się do ograniczeń (i nie chodzi tu tylko o fotoradary, ale i fakt że jednak GPS mierzy prędkość trochę dokładniej). No i z komórki przy odrobinie wysiłku dałoby się wykorzystać kamerkę i automatycznie redukować prędkość/hamować gdy zajdzie potrzeba... To wszytko jest do zrobienia, muszę tylko się włamać do magistrali CAN, tak jak to zrobili z Fordami i Toyotami :->
-
schemat jest prosty. Can tu nie dochodzi.. gdyby było inaczej pewno trzeba by było to programować.
(https://lh3.googleusercontent.com/-HVtVriGvZtY/UkHdSttzKpI/AAAAAAAAEjs/-CIEEiKBY4w/s512/CCix35.JPG)
-
Witam wszystkich klubowiczów.
Podobnie jak was zainteresował mnie temat dokładki tempomatu - w poprzednim samochodzie był w standardzie i nie ukrywam ze na autostradach niemieckich bardzo sie przydaje.
Zastanawiam sie nad koniecznoscia wymiany "zwijacza" z wersji comfort na opcję "zwijacza" dedykowanego do obsługi tempomatu - w systemach fachowo nazywa sie to "pierścień kontaktowy Airbag".
Będę wdzięczny za precyzyjne wyjaśnienia koszt samej kierownicy nie jest duży, dlatego poważnie zastanawiam sie nad tym rozwiązaniem.
-
Koledzy pisali, że wymieniamy jedynie zaślepkę na przyciski i połączenie przycisków ze zwijaczem, a sam zwijacz zostaje bez zmian.
-
Były montowane trzy rodzaje zwijaczy więc trzeba sprawdzić liczbę pinów w kostce. Dla porównania w ix20 montowali jeden rodzaj zwijacz i taki sam jaki jest w ix35 z obsługą tempomatu.
-
OK, ale co z gwarancją, obawiam się, że można stracić.
-
Czy mógłby ktoś napisać ile powinno być pinów w kostce łączącej taśmę w kierownicy z zawijakiem?
Pytam się dlatego, że sprawdziłbym w swoim aucie ile pinów ma zawijak i jeżeli będzie miał tyle samo co napiszecie to będzie znaczyć, że nie będzie trzeba kupować zawijaka tylko samą kierwonicę z temopomatem i taśmą łączącą przyciski.
Czy zakładał ktoś może sam w Stylu, silnik 1.6GDI a najlepiej w Poznaniu?
-
ile pinów ma zawijak
(http://images65.fotosik.pl/237/6c0350f4d5193a8bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c0350f4d5193a8b)
-
Mam pytanie do kolegów, którzy przekładali już kierownicę - jakie dokładnie czynności należy wykonać aby wymienić kierownicę na tą z obsługą tempomatu?
Każda wskazówka mile widziana - nie chciałbym połamać jakichś elementów z tworzywa. Wstępna analiza wskazuje ze na pewno potrzebne będzie zestaw kluczy typu torx i najpewniej ciepły garaż :)
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Robik
-
Wystarczy przeczytać cały temat i wszystko będzie jasne.
Jeżeli ktoś ma na kierownicy obsługę bluetooth zwijacza nie trzeba wymieniać, czyli dla wersji Comfort i Style.
Ja montowałem do wersji 1.6 GDI Sytle, wystarczy zamontować panel z przyciskami i wiązkę przyłączeniową, wszystko zostało już dokładnie wyjaśnione i opisane, nawet zostały podane numery części.
-
Mam mały problem. Założyłem prawą część kierownicy odpowiadającą za tempomat i po podłączeniu nadusiłem na przycisk i lampka na wyświetlaczu zapaliła się ale okazało się, że zawijacz przekręcił mi się o jedno raz w prawo i musiałem jeszcze raz rozkręcić kierownicę by ustawić go prawidłowo. Po skręceniu wszystkiego tempomat już nie zadziałał. Rozkręciłem poduszkę i powyciągałem wtyczki i powkładałem ponownie ale tempomat nadal nie działa. Po zapaleniu świateł tompomat jest podświetlany. Czy mógłby ktoś doradzić co by można sprawdzić? Czy ma on jakiś bezpiecznik?
-
OK, ale co z gwarancją, obawiam się, że można stracić.
Witam wszystkich,
Mnie również interesuje dokładka tempomatu (a także ogrzewania przednich siedzeń), ale jak na to zapatruje się ASO przy naprawach gwarancyjnych??
-
Witam, wczoraj dołożyłem tempomat do swojego IX35 comfort. Kupiłem kierownice z sterowaniem wyciągnąłem z niej prawą stronę plastiku z sterowaniem wraz z wiązką przewodów, w moim aucie odkręciłem poduchę bez odpinania przewodów, odkręciłam plastik po prawej stronie ( potrzeba specjalnego śrubokręta w kształcie L), odpiąłem kostki z przewodami, wsadziłem przewody z sterowaniem od tempomatu, zakręciłem wszystko (bez konieczności ściągania kierownicy). Tempomat od razu chodzi po włożeniu. Teraz cieszę się tempomatem którego mi brakowało na trasach. Całość inwestycji to 170zł kupna kierownicy z tempomatem, czas przełożenia 30 min. W ASO koszt 2800zł :) Jeżel chodzi o gwarancję to żeby ASO się połapało jest naprawdę bardzo nikły procent.
-
Ostatnio postanowiłem również dołożyć tempomat wg instrukcji z tego tematu. Całkowity koszt 149zł czas pracy 30 minut i wszystko śmiga jak marzenie.
-
Czy każda z tych kierownic ze znanego portalu aukcyjnego będzie pasowała? Czy trzeba na coś zwracać uwagę. Auto w wersji Style - gdzieś ktoś pisał o jakieś wiązce ale to chyba std że nikt nie odpina wiązki może macie jakieś sprawdzone źródło gdzie można kupić kiere jak coś poproszę o info na PW.
-
Czyli rozumiem, że wystarczy mieć system bluta w aucie ( mam comforta) i zakupić kierownicę ze sterowaniem tempomatem- ważne aby była wiązka przewodów do sterowania temp. Następnie wymieniamy prawy plastyk w kierownicy (bez wymiany kierownicy) podłączając wiązkę przewodów w odpowiedni wtyk w zwijaczu- i tempomat zadziała..... tępy jestem, więc pytam bardzo dokładnie.....
-
jacek2, też mam 2 lewe ręce do tego typu tematów i też wolę 3x się dopytać niż ma mi coś zostać albo coś popsuć.
-
jacek2, też mam 2 lewe ręce do tego typu tematów i też wolę 3x się dopytać niż ma mi coś zostać albo coś popsuć.
Dlatego wolę dopytać i mieć czyste sumienie gdy będę demolował swojego hyuika...
Na allegro sprawdzałem ceny kierownic- wahają się od 150 zł do 300 zł, a nawet i więcej... :shock: :shock:
-
Szanowni koledzy
Sprawa wymiany kierownicy czy tez samego prawego panelu jak kto woli jest banalnie prosta. Do wyciagniecia airbaga niezbedne sa klucze torx i ewentualnie szczypce do odlaczenia kostek i kabelkow. Dla chetnych odkrecenie kierownicy wymaga klucza 22 trzeba tylko uwazac na kabelki bo podczas zdejmowania kierownicy lubia sie zaplatac co skutkuje w najlepszym przypadku otwarciem zwijacza airbag. Ja osobiscie zakupilem kierownice z tego wyzszego przedzialu cenowego w idealnym stanie dlatego wolalem ja przelozyc cala. Odkad mam tempomat jazda po autostradach nabrala wlasciwego wymiaru.
-
Onkyo3- mam takie małe pytanko do ciebie i prośbę zarazem. Czy możesz podać jakieś namiary telefoniczne do siebie w celu obgadania sprawy tempomatu??? troszkę się na niego podjarałem..... :mrgreen: :mrgreen:
-
Podsyłam instrukcje.
W załączeniu akurat montaż do vengi, z wymiana zwijacza, ale jak jest wersja comfort i style to nie jest to wymagane, tylko wymiana przycisków. I najważniejsze wypiąć akumulator przy instalacji.
-
Szasucun wielkie dzięki za filmik, właśnie walczyłem wczoraj z wymianą kierownicy. Wszystko wygląda bardzo podobnie, tylko język słowiański powinien być troszkę inny. Juz mama tempomat. Fajnie działa. Kosztowało mnie to 180 zł + browar dla siebie do wspomożenia montażu. jestem b. zadowolony......
-
prawie jestem gotów do działania, tylko upewnijcie mnie:
- odłączam akumulator
- kluczem TROX odkręcam dwie śruby airbaga
- wyjmuję airbag - czy muszę go odłączać?
- czy ten plastik trzyma się tylko na jednym wkręcie, który jest pod airbagiem, czy są inne wkręty?
- jeżeli mam Comforta, to wymieniam sam plastik czy wiązkę także?
-
Może ktoś napisać co potrzebe jest do wersji STYLE do montazu tempomatu? Wystarczy tylko sterowanie na kierownicy czy trzeba jeszcze cos kupic?
-
Dokladka tempomatu wymaga posiadania w Ix35 w wersji minimum comfort z radiem z obsluga bluetooth jak masz wersje style spokojnie mozesz wymienic panel z prawej strony wraz z kabelkiem lub zabawic sie w wymiane calej kierownicy tak jak ja zrobilem. Mam wrazenie ze byla to szybsza opcja zreszta moja kierownica byla bardziej wytarta niz ta ktora kupilem na rynku wtornym.
-
Dokladka tempomatu wymaga posiadania w Ix35 w wersji minimum comfort z radiem z obsluga bluetooth jak masz wersje style spokojnie mozesz wymienic panel z prawej strony wraz z kabelkiem lub zabawic sie w wymiane calej kierownicy tak jak ja zrobilem. Mam wrazenie ze byla to szybsza opcja zreszta moja kierownica byla bardziej wytarta niz ta ktora kupilem na rynku wtornym.
Zgadza się; wymiana kierownicy jest szybszą opcją posiadania tempomatu. Trudności nastręczają plastyki na kierownicy ze sterowaniem. Ich demontaż jest dosyć kłopotliwy.
-
Jeżeli macie zamiar wymieniać całą kierownicę to lepiej od razu obszyjcie ja prawdziwą skórą :)
-
Podobnie jak kolega lessiu2 mam problem z tempomatem.
Mam ix35 w wersji Style. Wymieniłem plastik i wiązkę kabli w kierownicy. Podświetlenie przycisków tempomatu działa i na tym koniec. Proszę o pomoc lub chociaż jakieś sugestie :-/
Przyznaję, że wymieniałem wiązkę bez odłączania akumulatora. Wszystkie klawisze działają poprawnie, brakuje tylko tempomatu.
Elementy nowej kierownicy są z 2013 roku, mój samochód z 2012.
-
Wrzuć zdjęcie tego przycisku.
-
To znaczy ze jak nie działa macie uszkodzoną wiązkę przewodów, czeka was ponowny zakup albo wymiana jak się zgodzi sprzedawca (przycisków) :mrgreen:
-
Poniżej fotka moich przycisków. Teoria z uszkodzoną wiązką jakoś do mnie nie przemawia. Za to Lessiu2 twierdzi, że ma uszkodzony zwijacz.
-
Na filmiku instruktażowym pokazane było wyraźnie, że jeśli przestawi się zwijacz o jeden obrót w lewo, lub w prawo, to przestaje on funkcjonować poprawnie. Ma to związek m. in. z tempomatem. Dlatego uważajcie na niego przy demontażu kierownicy. :oops:
-
Na filmiku instruktażowym pokazane było wyraźnie, że jeśli przestawi się zwijacz o jeden obrót w lewo, lub w prawo, to przestaje on funkcjonować poprawnie. Ma to związek m. in. z tempomatem. Dlatego uważajcie na niego przy demontażu kierownicy. :oops:
Nie demontowałem kierownicy, nie dotykałem nawet zwijacza :-/
-
Czy mógłby ktoś napisać ile powinno być pinów w kostce łączącej taśmę w kierownicy z zawijakiem?
Pytam się dlatego, że sprawdziłbym w swoim aucie ile pinów ma zawijak i jeżeli będzie miał tyle samo co napiszecie to będzie znaczyć, że nie będzie trzeba kupować zawijaka tylko samą kierwonicę z temopomatem i taśmą łączącą przyciski.
Czy zakładał ktoś może sam w Stylu, silnik 1.6GDI a najlepiej w Poznaniu?
U mnie w zwijaku w gnieździe występuje w dwóch rzędach po 5 pinów.
W sterowaniu tempomatem w białej kostce jest (jeśli dobrze pamiętam) w dolnym rzędzie jest 5 przewodów, a w górnym rzędzie 3, albo 4 przewody
-
Jakiś czas temu pisałem z pomocą o niedziałającym tempomacie po założeniu. Tak jak wspomniałem paru osobą, przy zakładaniu przekręciłem zwijacz (w serwisie na to mówią taśma). Źle ustawiłem zwijacz przy zakładaniu i skręcając kierownicą poczułem opór i jakieś trzaski. Tempomat uruchomił się jak tylko odpaliłem auto ale po przekręceniu kierownicy już przestał odpowiadać. Oddałem to do serwisu, zwijacz wymienili i tempomat działa. Jeżdżąc wcześniej do nich wypytywałem się o jakieś bezpieczniki albo inne przełącznik i powiedzieli, że w tym przypadku nic takiego nie ma. Musi działać. W moim przypadku to był mój błąd. O takiej samej sytuacji gdzieś doczytałem, albo oglądałem film.
Należy uważać bo przekręcając zwijacz przestaje działać tempomat - rada dla innych :)
-
Dobrze że znowu temat wrócił. Jak wiadomo zainteresowanym zrobiłem sobie też tempomat. Ale wpadłem na pomysł, aby temat wrzucić do zaprzyjaźnionego serwisu. No i oni są daleko w tyle z wiedzą na ten temat. Nic nie wiedzą na temat przełożenia kierownicy i uruchomieniu tempomatu. Wysłali pismo w tej sprawie do centrali i już trzeci tydzień czekają na odpowiedź. Myślę że temat umrze śmiercią naturalną i informacji z serwisu nie otrzymam. A to jest naprawdę proste... :mrgreen: :mrgreen:
-
Dobrze że znowu temat wrócił. Jak wiadomo zainteresowanym zrobiłem sobie też tempomat. Ale wpadłem na pomysł, aby temat wrzucić do zaprzyjaźnionego serwisu. No i oni są daleko w tyle z wiedzą na ten temat. Nic nie wiedzą na temat przełożenia kierownicy i uruchomieniu tempomatu. Wysłali pismo w tej sprawie do centrali i już trzeci tydzień czekają na odpowiedź. Myślę że temat umrze śmiercią naturalną i informacji z serwisu nie otrzymam. A to jest naprawdę proste... :mrgreen: :mrgreen:
ja dzisiaj pytałem w serwisie o dokładkę tempomatu, handlowiec powiedział, że oni montowali tempomaty z taką wajchą jak w starych mercedesach, kosz około 3000.
a jak pytałem o wymianę kierownicy, to powiedział mi, że nie ma wiedzy na ten temat i nie chce mówić tak albo nie.
-
Jakiś czas temu pisałem z pomocą o niedziałającym tempomacie po założeniu. Tak jak wspomniałem paru osobą, przy zakładaniu przekręciłem zwijacz (w serwisie na to mówią taśma). Źle ustawiłem zwijacz przy zakładaniu i skręcając kierownicą poczułem opór i jakieś trzaski. Tempomat uruchomił się jak tylko odpaliłem auto ale po przekręceniu kierownicy już przestał odpowiadać. Oddałem to do serwisu, zwijacz wymienili i tempomat działa. Jeżdżąc wcześniej do nich wypytywałem się o jakieś bezpieczniki albo inne przełącznik i powiedzieli, że w tym przypadku nic takiego nie ma. Musi działać. W moim przypadku to był mój błąd. O takiej samej sytuacji gdzieś doczytałem, albo oglądałem film.
Należy uważać bo przekręcając zwijacz przestaje działać tempomat - rada dla innych :)
przed oddaniem na serwis zdemontowałeś panel tempomatu ?
btw sporo musiałeś przesunąć ten zwijacz - pewno o jeden cały obrót..
-
Nie zdejmowałem z tego względu, że w zwijaczu tylko tempomat nie działał. Gdybym zdjął panel to bym nie miał co zgłaszać, że mi nie działa. Prawdę mówiąc to znajomy znał właściciela serwisu i powiedziane mu było co się stało. Zamówił po prostu nowy zwijacz i mi wymienili.
Tak vqsoft, źle go założyłem o jeden obrót i dlatego przy skręcie w prawo nie mogłem do końca obrócić kierownicy bo zwijacz hamował.
-
Jak wiadomo zainteresowanym zrobiłem sobie też tempomat. Ale wpadłem na pomysł, aby temat wrzucić do zaprzyjaźnionego serwisu. No i oni są daleko w tyle z wiedzą na ten temat
Ja również pytał ASO o możliwość przeprowadzenia takiej operacji pod dachem ASO, zachowując w ten sposób gwarancję (przy dostarczeniu używanych części przez moja osobę). Wg opisu zamyka się to w 1 roboczogodzinie, zatem koszt powinien wynieść ok 200zł.
Elektryk jednak, kiedy usłyszał o dokładaniu tempomatu odpowiedział, że jest to absolutnie niemożliwe, aby tak prosto dało się to zrobić. A do tego on nie weźmie odpowiedzialności za ewentualne problemy w przyszłości z tym związane. Szopka...
-
Pozostaje napisanie oficjalnego zapytania do HMP i cierpliwe czekanie na odpowiedź.
-
Szopką to jest to ,że nie ma możliwości wybrania tempomatu na poziomie zamawiania auta. Tylko w najbogatszej wersji jak zamawialiśmy chyba wtedy był.
-
To fakt, że koreańscy producenci nie są elastyczni w konfiguracji. Ja chętnie bym dokupił ogrzewanie siedzeń przednich (które u konkurencji kosztuje od 800 do 1500zł), ale "to se ne da". Montaż w ASO staje się już nieopłacalny, bo wymaga nowych i oryginalnych części, co łącznie by kosztowało ze 3tys. Pozostaje jedynie dokupić dupogrzałkę podłączaną pod zapalniczkę :)
Zastanawia mnie jednak, że przez ponad 3 lata od premiery żadne ASO nie wpadło na pomysł, aby zarabiać dokładając tempomat metodą z forum. Wystarczyłoby domówić paneli prawych do kierownicy od producenta, 30 min roboty i kasować po 999 PLN. Na pewno wiele osób by się zdecydowało.
-
Zastanawia mnie jednak, że przez ponad 3 lata od premiery żadne ASO nie wpadło na pomysł, aby zarabiać dokładając tempomat metodą z forum. Wystarczyłoby domówić paneli prawych do kierownicy od producenta, 30 min roboty i kasować po 999 PLN. Na pewno wiele osób by się zdecydowało.
musieliby to robić poza wiedzą HMP. inaczej mogliby im odebrać autoryzację.
tłumaczył mi to handlowiec jak pytałem, oni mają określony 'katalog' usług, które mogą świadczyć w związku z takimi dokładkami/przeróbkami.
i nic więcej im nie wolno.
-
Szopką to jest to ,że nie ma możliwości wybrania tempomatu na poziomie zamawiania auta. Tylko w najbogatszej wersji jak zamawialiśmy chyba wtedy był.
z tego co wiem to jest szansa - koszt 1000 pln
niestety ja brałem fure ze stoku więc nie mogłem wybierać..
-
Nie no, nam powiedziano, że tempomat dostępny jest dopiero przy wyższej wersjii wyposażenia. My jako, że braliśmy drugą nie mieliśmy możliwości doposażenia.
Cóż, u konkurencji łatwiej o takie rzeczy, nawet ksenony można dobierać, a nie że tylko w najwyższej opcji dostępne. Ale znowu drożej. Chociaż hultaje powoli zrównują się cenami z konkurencją.
-
Po przeczytaniu powyższego postu zakupiłem dzisiaj do przeszczepu kierownicę na trochę przebranym już straganie z kierownicami w przyzwoito-rerfekcyjnym stanie , w cenie 190zł , jak dojdzie podzielę się z Wami uwagami czy pacjent przeżył operację zmiany płci ( organów ) i czy zaśpiewa po tym falsetem czy basem . ...w przyszłości proszę tylko nie zakładać tematu w kwestii ewentualnego przeszczepu ....szyberdachu , bo to nas zrujnuje !! ;-) ale było by cool z gwiazdami nad głową .
[ Dodano: 2013-11-20, 12:42 ]
Witam, wczoraj dołożyłem tempomat do swojego IX35 comfort. Kupiłem kierownice z sterowaniem wyciągnąłem z niej prawą stronę plastiku z sterowaniem wraz z wiązką przewodów, w moim aucie odkręciłem poduchę bez odpinania przewodów, odkręciłam plastik po prawej stronie ( potrzeba specjalnego śrubokręta w kształcie L), odpiąłem kostki z przewodami, wsadziłem przewody z sterowaniem od tempomatu, zakręciłem wszystko (bez konieczności ściągania kierownicy). Tempomat od razu chodzi po włożeniu. .
U mnie już po zabiegu , potwierdzam operację bez znieczulenia , nie potrzeba zdejmować kierownicy ( nie widzę najmniejszego sensu demontowania jej ) , dla spokoju ducha jednak należy przez zabiegiem odpiąć klemę z aku, jedna uwaga do kwestii wymiany prawego panela bez zdejmowania kierownicy... , w moim przypadku stary panel bez przycisków tempomatu był jeszcze dodatkowo przykręcony do kierownicy trzecią śrubą której nie udało by się wykręcić bez zdejmowania kierownicy , dlatego jedynym rozwiązaniem jest ,,delikatne,, wyrwanie starego panela , mnie to poszło bezstresowo panel nawet przetrwał, proszę się nie przejmować ponieważ nowy panel z tempomatem nie przewiduje opcji przykręcenia już w tym miejscu , bo jest tam umiejscowiona kostka od nowego panelu . Wszystko działa prawidłowo - teraz idąc tropem tempomatu ,myślę o wymianie licznika z podświetleniem SUPERVISION od wersji STYLE ...ale może tylko na myślach się skończy bo to już zaczyna trącać snobizmem :)
[ Dodano: 2013-11-21, 19:42 ]
Po przeczytaniu powyższego postu zakupiłem dzisiaj do przeszczepu kierownicę na trochę przebranym już straganie z kierownicami w przyzwoito-rerfekcyjnym stanie , w cenie 190zł , jak dojdzie podzielę się z Wami uwagami czy pacjent przeżył operację zmiany płci ( organów ) i czy zaśpiewa po tym falsetem czy basem . ...w przyszłości proszę tylko nie zakładać tematu w kwestii ewentualnego przeszczepu ....szyberdachu , bo to nas zrujnuje !! ;-) ale było by cool z gwiazdami nad głową .
[ Dodano: 2013-11-20, 12:42 ]
Witam, wczoraj dołożyłem tempomat do swojego IX35 comfort. Kupiłem kierownice z sterowaniem wyciągnąłem z niej prawą stronę plastiku z sterowaniem wraz z wiązką przewodów, w moim aucie odkręciłem poduchę bez odpinania przewodów, odkręciłam plastik po prawej stronie ( potrzeba specjalnego śrubokręta w kształcie L), odpiąłem kostki z przewodami, wsadziłem przewody z sterowaniem od tempomatu, zakręciłem wszystko (bez konieczności ściągania kierownicy). Tempomat od razu chodzi po włożeniu. .
U mnie już po zabiegu , potwierdzam operację bez znieczulenia , nie potrzeba zdejmować kierownicy ( nie widzę najmniejszego sensu demontowania jej ) , dla spokoju ducha jednak należy przez zabiegiem odpiąć klemę z aku, jedna uwaga do kwestii wymiany prawego panela bez zdejmowania kierownicy... , w moim przypadku stary panel bez przycisków tempomatu był jeszcze dodatkowo przykręcony do kierownicy trzecią śrubą której nie udało by się wykręcić bez zdejmowania kierownicy , dlatego jedynym rozwiązaniem jest ,,delikatne,, wyrwanie starego panela , mnie to poszło bezstresowo panel nawet przetrwał, proszę się nie przejmować ponieważ nowy panel z tempomatem nie przewiduje opcji przykręcenia już w tym miejscu , bo jest tam umiejscowiona kostka od nowego panelu . Wszystko działa prawidłowo - teraz idąc tropem tempomatu ,myślę o wymianie licznika z podświetleniem SUPERVISION od wersji STYLE ...ale może tylko na myślach się skończy bo to już zaczyna trącać snobizmem :)
Tutaj znajdziecie symbole i oznaczenia części składowych samochodu zależnie od wersji i rocznika IX35 ...ten link dotyczy na przykład liczników - http://hyundai.epc-data.com/ix35-tucson/37456/electric/instrument_cluster-9194011/cluster_assy_instrument-94002G/ ....znalazłem w/g kodu z linka licznik na Allegro wersję z Supervision pasującą do mojego samochodu za ....100zł w serwisie w Niemczech można kupić za 1378€...:)
A po przekładce ;) może to wyglądać tak :
(http://herculesdslr.pl/img/cms/akcesoria%20dslr/IMG_20131122_170833.jpg?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=430&width=700)
-
No i po zabiegu transplantacyjnym... sterowanie tempomatem udało się zrealizować. Dużo już było na ten temat opisywane. Dodam od siebie to co może być jeszcze pomocne.
1. WAŻNE - odłączyć akumulator. Było o tym wspomniane, ale nie można o tym zapomnieć.
2. Do odkręcenia poduszki potrzebny jest klucz typu TROX (rozmiar T30). W markecie komplet kilkunastu kluczy tego typu kupiłem za 23zł.
3. Po odkręceniu poduszki wystarczy odłączyć uziemienie. WAŻNE - żółty przewód można zostawić w spokoju (mi nie udało się go łatwo odłączyć). Całą poduszkę odłożyć na półkę kierownicy przy zegarach.
4. Odczepianie kostek nie powinno być problematyczne. Tą węższą naciskamy by się lekko wgięła i ciągniemy. Szerszą kostkę naciskamy na węższych bokach, tak by zapadki nie blokowały wyciągnięcia wtyczki.
5. Odczepienie prawej srebrnej części bez sterowanie tempomatem:
- odkręcamy 3 śruby pod kierownicą. Mi się udało dopiero krótkim śrubokrętem,
- odkręcenie jednej śruby w środku (tej najbardziej widocznej),
- plastik trzyma jeszcze jedna śruba pod środkiem srebrnego panelu do której nie można się dobrać. Konieczne było chwycenie cienkimi kombinerkami i przekręcanie to w lewo to w prawo. Po 3-4 ruchach część do której była mocowana śruba odczepiała się od panelu srebrnego. Tej śruby nie ma przy panelu ze sterowaniem tempomatem.
6. Teraz używając nieco siły i palców (nie śrubokrętów etc.!) wyjmujemy srebrny panel. Nie idzie to lekko, ale po 1-2min powinno się udać.
7. Wyjmujemy z kierownicy stare wiązki (po odczepienia dwóch kostek białych i jednej czarnej). Nie odkręcając nic z lewej części srebrnego panelu bez problemu powinniśmy wyjąc wiązki.
8. W miejsce wyjętych wiązek wkładamy te w obsługą tempomatu.
9. Dalsze czynności robimy w analogiczny (ale odwrócony) sposób co w punktach powyżej:).
10. Po podłączeniu akumulatora ruszamy w trasę z tempomatem:) Wczoraj wieczorem tego zaznałem po 30-40min pracy:)
Przy takim podejściu nie trzeba zdejmować kierownicy, zwijaka, etc. = mniej potencjalnych problemów.
Dodatkowo uwagi:
- kupując kierownicę zwróć uwagę by nie miała odprysków, śladów po śrubokrętach przy styku z poduszką, etc.
- zanim pójdziesz pracować z autem rozłóż sobie na spokojnie w domu zakupioną kierownicę. Zobacz jak zamocowane są kostki i sam panel. Montaż na pewno pójdzie wtedy szybciej.
Koszty: 330zł (kierownica w stanie idealnym z przesyłką) + 23zł (zestaw kluczy trox)
-
Tutaj znajdziecie symbole i oznaczenia części składowych samochodu zależnie od wersji i rocznika IX35 ...ten link dotyczy na przykład liczników - http://hyundai.epc-data.com/ix35-tucson/37456/electric/instrument_cluster-9194011/cluster_assy_instrument-94002G/ ....znalazłem w/g kodu z linka licznik na Allegro wersję z Supervision pasującą do mojego samochodu za ....100zł w serwisie w Niemczech można kupić za 1378€...:)
A po przekładce ;) może to wyglądać tak :
Obrazek (http://herculesdslr.pl/img/cms/akcesoria%20dslr/IMG_20131122_170833.jpg?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=430&width=700)
Fajnie gdyby się udało wstawić kolorowe supervision - te, które pojawiło się po liftingu, a wcześniej było w i40 :)
-
Jest jeszcze za wcześnie na rozbitki po-liftingowe, i przeszczepy z nich , licznik z Supervision potwierdzam pasuje 100% do wersji z tradycyjnym licznikiem ...kwestią pozostaje jedynie skorygowanie w nim ilości przebytych kilometrów do rzeczywistości ...nawiasem mówiąc firma która się w tym specjalizuje miała pierwszy przypadek klienta który zażyczył sobie korekcję ....zwiększenia ilości przebytych kilometrów na liczniku !!:)
[ Dodano: 2014-01-05, 11:35 ]
Dla zainteresowanych pojawiła się właśnie dzidziowata niedroga kierownica do przekładki tempomatu na Allegro 3853522084, sam miałem okazję po-testować swoją po przekładce na nielicznych naszych autostradach , wydaje się być wszystko OK .
-
witajcie koledzy
[ Dodano: 2014-02-25, 18:07 ]
mam pytanie odnośnie montazu tempomatu
[ Dodano: 2014-02-25, 18:08 ]
Mam rok 2010 z początku produkcji wersje stylle automatyczna skrzynia biegow
[ Dodano: 2014-02-25, 18:09 ]
czy u mnie tez tylko potrzebuje nowa wiazke i sterownik tempomatu?
[ Dodano: 2014-02-25, 18:11 ]
Szczególnie pytanie do lessiu 2 bo on ma ten sam rocznik co ja
-
Tak jak pisałem wymieniłem w moim ix35 przyciski i wiązkę i du...a, tempomat nie działa.
Wydawało mi się, że w wersji Style wystarczy wymiana przycisków i wiązki i wszystko będzie działać. Byłem z moim problemem w ASO zgrywając głupka niestety sprawdzili przyciski i wiązkę w innym ix i są sprawne. Pytanie - co trzeba jeszcze wymienić? Czy wystarczy kolejna wymiana, tym razem zwijacza? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
-
Wymieniłem wiazke i sterowanie tempomatu i wszystko działa wresja style 2.0 l benzyna automat 4x4 2010 rok
-
Ja u siebie, tak samo wymieniłem tylko panel z przyciskami i wiązkę ze starej kierownicy kupionej na allegro za 200zł i wszystko działa. (wersja style z 2011r.)
Ktoś kiedyś pisał, że po wymianie przycisków i wiązki mu nie działała, ale się później okazało, że przy wymianie przekręcił kierownicę i zerwało mu zwijacz.
-
aker, może coś masz uszkodzone / zle podlaczone?
-
Ja u siebie, tak samo wymieniłem tylko panel z przyciskami i wiązkę ze starej kierownicy kupionej na allegro za 200zł i wszystko działa. (wersja style z 2011r.)
Zastanawia mnie dlaczego niektórzy z Was do wymiany obu lub jednego panela zdejmujecie kierownicę , skoro można to zrobić bez zdejmowania kierowcy co zresztą dokładnie opisałem w poprzednich postach . W ten sposób nie ryzykujecie niespodzianek pt. przekręcona kierownica lub problemy ze zwijaczem .
-
Dlatego że nie da się w niektórych modelach odkręcić jednej ze śrub mocujących panel sterowania przyciskami. Nawet takim małym śrubokrętem w kształcie liter "L" :oops:
-
jacek 2 wyjął mi to z ust, a ja nie chciałem uszkodzić oryginalnego panela, dlatego nie było innego wyjścia, jak tylko zdjąć całą kierownicę, niemniej nie stanowi to jakiegoś większego problemu. Faktycznie trzeba tylko uważać, żeby nie przekręcić zwijakiem.
[ Dodano: 2014-03-07, 17:52 ]
aker, ja nie wiem jak wyglądają wiązki w nowszych modelach, które mają np. podgrzewaną kierownicę. Może właśnie taką wiązkę założyłeś i dlatego nie działa.
-
Dlatego że nie da się w niektórych modelach odkręcić jednej ze śrub mocujących panel sterowania przyciskami. Nawet takim małym śrubokrętem w kształcie liter "L" :oops:
A po co komu ,,stary,, panel ,skoro wymieniamy na nowy z przyciskami do tempomatu, to ten wyjęty w najprostszy możliwy sposób bez odkręcania kierownicy co wiąże się z resztą z dużym ryzykiem dla niewprawnych , po prostu wyrzucamy lub... dajemy dziecku do zabawy ;), jeśli nie mamy pewności czy przed założeniem nowego panelu nam on zadziała, to podłączamy go na ,,sucho,, przed ,,wyrwaniem,, starego pustego panelu , mnie udało się go ,,wyrwać,, bez uszkodzenia wizualnego z wierzchniej strony , czyli w razie chęci sprzedaży samochodu w wersji bez tempomatu można go będzie założyć ponownie ....bo innego celu nie widzę oszczędzenie tego elementu przez moich przedmówców .
-
Dlatego że nie da się w niektórych modelach odkręcić jednej ze śrub mocujących panel sterowania przyciskami. Nawet takim małym śrubokrętem w kształcie liter "L" :oops:
A po co komu ,,stary,, panel ,skoro wymieniamy na nowy z przyciskami do tempomatu, to ten wyjęty w najprostszy możliwy sposób bez odkręcania kierownicy co wiąże się z resztą z dużym ryzykiem dla niewprawnych , po prostu wyrzucamy lub... dajemy dziecku do zabawy ;), jeśli nie mamy pewności czy przed założeniem nowego panelu nam on zadziała, to podłączamy go na ,,sucho,, przed ,,wyrwaniem,, starego pustego panelu , mnie udało się go ,,wyrwać,, bez uszkodzenia wizualnego z wierzchniej strony , czyli w razie chęci sprzedaży samochodu w wersji bez tempomatu można go będzie założyć ponownie ....bo innego celu nie widzę oszczędzenie tego elementu przez moich przedmówców .
Może się przydać na wypadek sprzedaży w wersji oryginalnej, może na wypadek awarii samochodu i konieczności przywrócenia samochodu do stanu oryginalnego, żeby Gwarant nie zrzucił winy na nielegalny tempomat.
Dobrze, że Tobie udało się wyrwać, bez zewnętrznych uszkodzeń, ale ryzyko uszkodzenia jest znacznie większe przy wyrywaniu niż przy odkręcaniu kierownicy.
-
Chciałbym poprosić kolegów o opinię w moim przypadku... ale może od początku.
Czytając w tym wątku o możliwości dodania tempomatu, postanowiłem przystąpić do realizacji montażu. Zakupiłem kierownicę za 250 zł, a jej stan okazał się dla mnie lepszy od tej, która była w samochodzie (ta w samochodzie była bardziej śliska - choć nowsza od zakupionej). Trochę przestraszyłem się możliwości utraty gwarancji, więc zacząłem dopytywać serwis o taką zmianę. Serwis stwierdził, że to nie będzie działać, ale ja upierałem się przy tym, że znam osoby, które dokonały tej zmiany i działa. O dziwo, serwis zgodził się na zmianę kierownicy w ramach (tak mi się wydaje) testu/nauki. Wymiana tylko całej kierownicy zajmuje 10 minut.
A teraz moja wątpliwość.
Z jednej strony cieszę się, że zrobił mi to serwis (i to za darmo), z drugiej zaś strony nie widzę żadnego wpisu w książce serwisowej.
Co mam o tym sądzić? Co z gwarancją?
Wiem, należałoby spytać w serwisie, ale myślę, że to pytanie mogłoby być dla serwisu kłopotliwe.
Co koledzy o tym sądzicie?
-
co serwis powiedział jak tempomat "ożył" ? nadal twierdzili że to niemożliwe ?
-
Te rozmowy toczyły się dużo wcześniej przed montażem, a jako dowód na działanie takiego rozwiązania podałem to forum i ten wątek :-P
-
Tak jak pisałem wymieniłem w moim ix35 przyciski i wiązkę i du...a, tempomat nie działa.
Wydawało mi się, że w wersji Style wystarczy wymiana przycisków i wiązki i wszystko będzie działać. Byłem z moim problemem w ASO zgrywając głupka niestety sprawdzili przyciski i wiązkę w innym ix i są sprawne. Pytanie - co trzeba jeszcze wymienić? Czy wystarczy kolejna wymiana, tym razem zwijacza? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Zrobiłem podobnie, ale w ix20 comfort i po wymianie przycisków i podpięciu także tempomat nie działa. Serwis zasugerował, że prawdopodobnie brakuje wiązki zasilającej. Sprawdzałem i zwijacz jest taki sam jak w wersji z tempomatem, pedały podpięte, podświetlenie działa. A tempomat nie aktywny.
-
A czy podczas podłączania była zdjęta klema z akumulatora?
Ten nasz kom. to "cwana bestia " jak sobie coś zapamięta to tylko kom. serwisowym można mu pozmieniać?
-
A czy podczas podłączania była zdjęta klema z akumulatora?
Ten nasz kom. to "cwana bestia " jak sobie coś zapamięta to tylko kom. serwisowym można mu pozmieniać?
Oczywiście klema zdjęta z akumulatora. Kupiłem Autocoma z chin, ale nie ma możliwości cokolwiek zmienić, ani podejrzeć. Czekam aż kumpel będzie miał możliwość pożyczyć na weekend komputer serwisowy z KIA/Hyundai.
-
Nie ściągałem kierownicy wiec to nie jest kwestia uszkodzonego zwijacza. Sprawdziłem za to i nową kierownice mam z 2013 - czy to już wersja po lifcie? Jeżeli to kwestia zwijacza to czym różnią sie wersje z i bez tempomatu, maja inny układ/ilośc pionów?
-
Nie ściągałem kierownicy wiec to nie jest kwestia uszkodzonego zwijacza. Sprawdziłem za to i nową kierownice mam z 2013 - czy to już wersja po lifcie? Jeżeli to kwestia zwijacza to czym różnią sie wersje z i bez tempomatu, maja inny układ/ilośc pionów?
Nie wiem jak to dokładnie jest, ale są wersje zwijacza, które nie obsługują bluetootha, po prostu brak wszystkich pinów na złączu.
-
Problem w tym, że mam wersję (prawie) full wypas. Brakuje tylko tempomatu. Jest oczywiście Bluetooth - zestaw głośnomówiący sterowany z kierownicy. Czyli w teorii powinna być pełna instalacja. Może, rzeczywiście coś jest inaczej w ix35 po lifcie.
Szkoda, że nikt nie wie na 100%
-
O ilości pinów pisałem już wcześniej w tym wątku. Jest tam chyba w górnym rzędzie kostki łączącej 5 pinów, a w dolnej dwa lub trzy. Też mam comforta i kierownicę z tempomatem z 2013r. Wersja wypasiona z 2010r.
Wszystko zaczęło działać od momentu zmiany kierownicy i wiązki kabli w kierownicy....
-
jeżeli chodzi o auto po lifcie, to zauważcie, że przycisk zmiany wyświetlania danych przez komputer (średnie spalanie, zasięg, czas jazdy itp.) został zlokalizowany w kierownicy, a więc jest tam jakaś zmiana, czy na tyle duża, aby uniemożliwić samodzielny montaż tempomatu, nie wiem, ale zmiana jest.
-
ja myślę, że zmiana jest większa, bo przecież też jest podgrzewanie kierownicy, więc na pewno są inne wiązki a tym samym mogą być w ogóle pozamieniane piny i teraz za tempomat odpowiada inny kabel niż w wersji przed liftem. Ale daleki jestem od tezy, że zaminili piny, by uniemożliwić samodzielną dokładkę tempomatu. Myślę, że są po prostu inne piny od tempomatu i inne od podgrzewanie kierownicy, od sterowania komputerem itd. Szkoda, że kupiłeś kierownicę od samochodu po lifcie.
-
No i po zabiegu transplantacyjnym... sterowanie tempomatem udało się zrealizować. Dużo już było na ten temat opisywane. Dodam od siebie to co może być jeszcze pomocne.
1. WAŻNE - odłączyć akumulator. Było o tym wspomniane, ale nie można o tym zapomnieć.
2. Do odkręcenia poduszki potrzebny jest klucz typu TROX (rozmiar T30). W markecie komplet kilkunastu kluczy tego typu kupiłem za 23zł.
3. Po odkręceniu poduszki wystarczy odłączyć uziemienie. WAŻNE - żółty przewód można zostawić w spokoju (mi nie udało się go łatwo odłączyć). Całą poduszkę odłożyć na półkę kierownicy przy zegarach.
4. Odczepianie kostek nie powinno być problematyczne. Tą węższą naciskamy by się lekko wgięła i ciągniemy. Szerszą kostkę naciskamy na węższych bokach, tak by zapadki nie blokowały wyciągnięcia wtyczki.
5. Odczepienie prawej srebrnej części bez sterowanie tempomatem:
- odkręcamy 3 śruby pod kierownicą. Mi się udało dopiero krótkim śrubokrętem,
- odkręcenie jednej śruby w środku (tej najbardziej widocznej),
- plastik trzyma jeszcze jedna śruba pod środkiem srebrnego panelu do której nie można się dobrać. Konieczne było chwycenie cienkimi kombinerkami i przekręcanie to w lewo to w prawo. Po 3-4 ruchach część do której była mocowana śruba odczepiała się od panelu srebrnego. Tej śruby nie ma przy panelu ze sterowaniem tempomatem.
6. Teraz używając nieco siły i palców (nie śrubokrętów etc.!) wyjmujemy srebrny panel. Nie idzie to lekko, ale po 1-2min powinno się udać.
7. Wyjmujemy z kierownicy stare wiązki (po odczepienia dwóch kostek białych i jednej czarnej). Nie odkręcając nic z lewej części srebrnego panelu bez problemu powinniśmy wyjąc wiązki.
8. W miejsce wyjętych wiązek wkładamy te w obsługą tempomatu.
9. Dalsze czynności robimy w analogiczny (ale odwrócony) sposób co w punktach powyżej:).
10. Po podłączeniu akumulatora ruszamy w trasę z tempomatem:) Wczoraj wieczorem tego zaznałem po 30-40min pracy:)
Przy takim podejściu nie trzeba zdejmować kierownicy, zwijaka, etc. = mniej potencjalnych problemów.
Dodatkowo uwagi:
- kupując kierownicę zwróć uwagę by nie miała odprysków, śladów po śrubokrętach przy styku z poduszką, etc.
- zanim pójdziesz pracować z autem rozłóż sobie na spokojnie w domu zakupioną kierownicę. Zobacz jak zamocowane są kostki i sam panel. Montaż na pewno pójdzie wtedy szybciej.
Koszty: 330zł (kierownica w stanie idealnym z przesyłką) + 23zł (zestaw kluczy trox)
Właśnie dołożyłem tempomat wg powyższego opisu. Wszystko plug&play działa po zmianie wiązki i panelu.
Dwie uwagi. Aby odkręcić poduszkę potrzebny jest TORX T40. Panel jest przykręcony na 2 śruby pod kierownicą, a nie 3.
Dziękuję za instrukcję.
pozdrawiam
Piotr
-
Założyłem tempomat.
Z kierownicy z alledrogo wymontowałem przyciski z wiązką. Przeszczepu dokonałem metodą bez zdejmowania kierownicy. Upierdliwa jest tylko dodatkowa śruba trzymająca prawy panel, do której nie ma dostępu i trzeba ją wyłamać.
Wszystko działa. Życie stało się prostsze. :-D
-
Witam
bardzo dziękuje za odpowiedź na posta z 2013r
uwagi po dokonaniu dokładki:
- śruba po prawej stronie jest łatwa w odkręceniu przy użyciu odpowiedniego bitu krzyżowego( np. taka końcówka jak do wkrętarki) i małego kluczyka oczkowego.
Po raz kolejny potwierdzam że wszystko ładnie działa- aż miło:)
Pozdrawiam
-
Witam, właśnie zostałem właścicielem ix35 i od razu skorzystalem z tematu dokladka tempomatu, wszystko się udało , dzięki. :-) :-)
-
Dołożyłem tempomat ponad rok temu i przez jakiś czas działał idealnie. Od paru miesięcy mam problem polegający na tym iż tempomat się sam wyłącza lub w ogóle nie chce się włączyć (tzn. pojawia się wskaźnik włączonego tempomatu). Najczęściej dzieje się to przy zmianie prędkości przełącznikiem w dół. Myślałem iż jest to sprawa przełączników i ich wyrobienia bo bardzo dużo jeździłem regulując prędkość samym tempomatem, ale raczej nie - większy wpływ na działanie mają warunki pogodowe - przy dużej wilgotności jest gorzej. Wygląda na to iż jakiś czujnik przekazuje informację iż coś jest nie tak i się rozłącza. Ktoś wie co to może być?
-
Tempomat jest zależny od czujnika położenia pedału hamulca, oraz czujnika pedału sprzęgła. Zaczął bym szukać od tycz miejsc (brak dobrego styku, lub obluzowane połączenia konektorowe.
-
Sławetny czujnik stop na który była akcja serwisowa, ale w ix35 dotyczyło chyba egzemplarzy do 2011r.
-
A gdzie znajdują się te czujniki, jak się do nich dostać?
-
(http://images69.fotosik.pl/617/8937369902629cbcm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8937369902629cbc)
-
Tempomat jest zależny od czujnika położenia pedału hamulca, oraz czujnika pedału sprzęgła. Zaczął bym szukać od tycz miejsc (brak dobrego styku, lub obluzowane połączenia konektorowe.
No i tak własnie było - wyciagnałem i włożyłem obie wtyczki czujników i od razu poprawa.
-
Cieszę się że mogłem troszeczkę pomóc :mrgreen: :roll:
-
Długo zwlekałem z dokładką tempomatu , ale w końcu zakupiłem kierownicę na dawcę i ... udało się wszystko w 100% . Przekładka wykonana wg. opisu . Koszty 165 zł kierownica + kilka minut pracy = uśmiech od ucha do ucha podczas dłuższej trasy . Warto. pzdr.
Ps. Jestem ciekawy ile jest jeszcze w naszych ix-ach takich "nieodkrytych" udogodnień za małe sumy pln , może ktoś coś wie???
-
Jako że posiadam wersję Comfort, czyli bez tempomatu, robię przymiarkę do jego montażu. Kierownic w dobrym stanie w mojej okolicy brak a przy wysyłce różnie może być więc pomyślałem że warto spróbować na Aliexpress.
Znalazłem coś takiego:
http://www.aliexpress.com/item/Multi-function-Remote-Control-Buttons-For-2010-2012-Hyundai-ix35-Steering-Wheel-Button-Audio-channel-control/2026656126.html?spm=2114.01020208.3.142.m8dhRj&ws_ab_test=201556_1,201527_2_71_72_73_74_75,201409_4
ale... po pierwsze nie jestem pewien czy to "standardowy" srebrny, czy jakby ciemniejszy oraz nurtuje mnie brak długiego przycisku na prawym panelu który u mnie działa jak mute. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi panelami od żółtych?
-
kolor faktycznie jakby ciemniejszy.
Co do przycisków to są takie ja u mnie (Business Edition). Mute jest na lewym panelu po prawej na dole.
-
Swoją drogą jak odróżnić panele do przedliftu od poliftu? :)
[ Dodano: 2015-10-07, 00:26 ]
Czy ktoś kto dokonywał już przekładki mógłby zerknąć w link który podałem 3 posty wyżej i zobaczyć czy przewody są takie same jak w oryginale? Z tego co widzę na zdjęciach to jest 1 jakby wspólny.
-
jestem właśnie po montażu tempomatu wersja comfotr;-) wszystko działa - wymieniłem panel i wiązkę bez kierownicy, trochę zabawy. Mogę wspomóc na terenie Rzeszowa, Krosna,Piotrkowa Tryb, teraz jeszcze do Mielca jeżdżę.
-
Mi by się przydała pomocna dłoń w okolicach Wawy :)
-
Cześć, to co znajdzie się jakaś pomocna dłoń w okolicach Warszawy z miłą chęcią bym wymienił tą kierownicę :)
-
Panowie tyle czytam. I chciałbym coś podziałać w temacie ale się zgubiłem. Mam wersję comfort co mam kupić aby założyć?
Widzę że nie trzeba wymieniać kierownicy. Czy ktoś może opisać ostatecznie co trzeba zrobić i co kupić dokładnie. Ktoś przerabiał z PD Polski?
-
Dzięki za cynk, zakręcę się wokół tego tematu. Nie sądziłem że to taki banał. Szacuneczek dla kolegów za research.
-
Witam
dokładałem tempomat w zeszłym tygodniu i cała operacja zajęła dokładnie 15 min.
1. Kupujemy kierownicę wraz z panelem włączającym tempomat i wykręcamy go wraz z wyjęciem okablowania kierownicy
2. Wyciągamy poduszkę powietrzną - dwie śruby po bokach
3. Wykręcamy śruby od prawego panela. Jedna z nich jest ukryta - ja ją wyciąłem obcinaczkami, nie będzie potrzebna podczas montażu nowego panela.
4. Odpinamy wiązkę od panela i od zwijacza. Nie trzeba odkręcać kierownicy
5. Wkładamy nową wiązkę z zakupionej kierownicy, montujemy panel i po 15 min kończymy pracę w działającym tempomatem.
-
wydaje się proste..ale czy nie ma jakiegoś "ale.. albo "być może.." ? :)
-
Bo to jest proste, jeśli tyle osób- również i ja dało rade. Wszystko trzeba robić wg. opisu:) a poza tym tu naprawdę niczym nie ryzykujesz, bo jeśli jakimś cudem u Ciebie by nie wyszło to żadnych śladów nie zostawisz, a kiere lub panel tempomatu zawsze sprzedaż.;)
-
Koledzy mam wersje STYLE rowniez dolozylem sam tempomat i wszystko jest ok. Prosze tylko o rade jak z serwisem auta?? Jak pojade na serwis mam zdjac panel od tempomatu?? Zeby nie stracic np. Ggwarancji na instalacje elektryczną? Jakie sa wasze doswiadczenia, byl ktos na serwisie po przekladce? Istnieje ryzyko ze wykryja dokladke tempomatu?
-
Z tego co rozumiem to nie trzeba wymieniać całej kierownicy tylko sam plastik z lewej strony + przyciski z okablowaniem. Stąd moje pytanie: czy są różne odcienie plastikowych elementów? Czy te plastiki się odkręca? podważa? nie ma problemu z demontażem?
-
Panowie kierownica 50zł allegro. 20 minut roboty i mam tempomat i działa. Super sprawa.
-
Tak kolego te plastiki maja różne odcienie jest jasny oraz ciemniejszy srebrny. Różnią się też przyciskami na prawej często zamiast przycisku do mówienia chodzi mi o telefon występuje przycisk TRIP który nie działa po zamontowaniu kierownicy a przycisk do rozmów jest umiejscowiony po lewej stronie koło przycisku mode tylko że ten działa, ja osobiście miałem jasny odcień a kierownice dostałem w ciemniejszym odcieniu po zamontowaniu nie widać różnicy. ale lepiej zamawiać w odcieniu swojej kierownicy, przyznam się ze tez tego nie wiedziałem.
-
a Mi dzisiaj w serwisie powiedzieli że się nie da dołożyć ;-/
Na szczęście są tacy co potrafią ;-)
-
W sumie to dobrze ze twierdza ze sie nie da zalozyc, przynajmniej sie nie doczepia ze sobie sami zalozylismy
:lol: bo niby jak, przeciez sie nie da :-P
-
Ja po instalacji i pierwszych testach długodystansowych ;-) Super sprawa mega zadowolony jestem ;-) Pozdrawiam
-
Witam, jeśli kogoś interesuje montaż oryginalnego tempomatu do ix-a zapraszam na pw
Fabryczne przyciski na kierownicy, podświetlane, wyświetlanie na zegarach wszystkich funkcji.
[ Dodano: 2013-08-31, 02:10 ]
Jeśli chodzi o montaż na terenie Warszawy możliwy u klienta po wcześniejszym ustaleniu
Oczywiście nieDzień dobry kolego
Jestem z warszawy i mam pytanie, czy kolega może mi pomóc oczywiście odpłatnie założyć tempomat do mojego ix 35?
Z pow Cezary :-) podglądamy podczas mojej pracy :-)
[ Dodano: 2016-07-27, 18:29 ]
:-)
[ Dodano: 2016-07-27, 18:29 ]
:-)
-
Dzień dobry...
Moja historia jest długa i kończy się smutno.
Zachęcony forum kupiłem kierownicę na znanym portalu i przyszła: miała być wytarta - była podrapana, łącznie z przyciskami do tempomatu.
Zamówiłem drugą, lecz nie zwróciłem uwagi, że układ przycisków jest nieco inny i kierownica ma funkcję grzania. A mianowicie po prawej stronie jest TRIP - a nie mordka do gadania. Ta znajduje się po lewej stronie tam gdzie jest zwykle MUTE. Pozostałe przyciski normalne.
No nic.
Nie zrażony zabrałem się za wymianę i faktycznie po 1 h i 3 piwkach :roll. wymieniłem.
Okazało się, że wtyczka od kierownicy z funkcją grzania jest inna , nie pasuje do gniazda mojego zwijacza. Mam oczywiście blububa i 10 pinów w gnieździe zwijacza, więc wykorzystałem wiązkę z tej podrapanej kierownicy a plastyki i przyciski z tej ładnej (lecz pamiętajmy inny ma układ przycisków!) i....
ZONK!
Zapala się kontrolka tempomatu(kółeczko takie) i nic . Przestały działać także dwa przyciski od telefonu (zielona i czerwona słuchawka z lewej strony kierownicy) i nie działa przycisk trip (z prawej strony kierownicy na dole).
Myślę chytrze.... nie pasują flaki od przycisków , coś się kłóci.
Więc niezrażony podmieniłem flaki (płytki przycisków) z kierownicy nazwijmy ją podrapanej, wiązka także jest z tej podrapanej - przeszczepiłem ładne plastyki z tej drugiej kierownicy i co...
ZONK!
Jest progres - znowu działają zielony i czerwony przycisk telefonu oraz przycisk TRIP.
Nadal zapala się tylko kontrolka tempomatu i nic poza tym. Nie działa SET i nie utrzymuje prędkości.
Droga przyjaciółko poradź co robić.... Nerwy mam jak postronki , spalę auto i wezmę z AC odszkodowanie czy co.. . Kupie używaną pande.
Yaros
-
Sprawdź wtyczkę M20-R która wchodzi od dołu do zwijacza. Żeby tempomat działał we wtyczce muszą być zajęte piny 10, 11, 12. Również analogicznie w gnieździe zwijacza muszą wystawać piny.
(http://images81.fotosik.pl/37/0ac93d2d12ac2cd8.png)
-
W podobny sposob w moim samochodzie objawal sie problem z tempomatem.W wyniku awarii czujnika sprzegla ktory podlegal wymianie serwisowej w ramach slawetnych akcji naprawczych nie mozna ustawic predkosci ikona sie swieci ale nie dziala przycisk set. Skoro zamontowales ten czujnik moze cos poszlo nie tak? Najprosciej jak bys swoja kierownice zweryfikowal na aucie innego kolegi z forum i sprawdzil czy u niego dziala( pamietaj ze musisz rozpedzic samochod powyzej 50km zeby tempomat trzymal predkosc). Sa trzy elementy odpowiedni zwijacz czujnik sprzegla i sprawna kierownica tam nalezy szukac rozwiazan.
-
Parę dni temu montowałem tempomat u "ONKYO3" . Bardzo miły facet i konkretny. Wszystko robi od ręki. Części oryginalne Hyundai. Cena ok.
Polecam.
Witam, jeśli kogoś interesuje montaż oryginalnego tempomatu do ix-a zapraszam na pw
Fabryczne przyciski na kierownicy, podświetlane, wyświetlanie na zegarach wszystkich funkcji.
[ Dodano: 2013-08-31, 02:10 ]
Jeśli chodzi o montaż na terenie Warszawy możliwy u klienta po wcześniejszym ustaleniu
Oczywiście nie podglądamy podczas mojej pracy :-)
-
witam,
kolega też Santafk'e ogarnia ?
pzdr.
-
Może potrafi ktoś z Was na tej kostce pod zwijaczem zaznaczyć 2 kable audio wychodzące ze sterowania kierownicy, ewentualnie podać ich kolory?
Będę wdzięczny za pomoc.
Jeżeli chodzi o tempomat to w wersji Style wymieniłem tylko plastik w kierownicy na taki z przyciskami i wszystko chodzi idealnie.
-
Rozumiem ze ściagasz kierownicę? Ja to zrobiłem bez ściagania kierownicy i mam tempomat.
-
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
.
.
.
-
Rozumiem ze ściagasz kierownicę? Ja to zrobiłem bez ściagania kierownicy i mam tempomat.
Jak ci sie to udało?
-
Wlasnie przejrzalem na szybko Ebay i znalazlem taki oto zestaw. Czy to jest wszystko czego potrzebuje, tzn wiazka i plastik??
http://www.ebay.co.uk/itm/Right-Steering-Wheel-Remote-with-Wire-For-10-11-12-13-Hyundai-Tucson-ix35-/200648302458?hash=item2eb7921f7a:m:mNttToT1TI5zbi_rRfaNMJg
-
Przeczytałeś choć ostatnią stronę tego tematu?
-
Dzięki za schemat.
Tempomat założyłem bez zdejmowania kierownicy. Wystarczy wyjąć poduszkę i podmienić plastik i kable.
Kable od sterowania audio potrzebowałem zlokalizować, żeby podpiąć do stacji multimedialnej sterowanie z kierownicy.
-
Tak przeczytałem całe 10 stron, ale wolę się upewnić bo nie mam zamiaru wydać £35 i ma nie działać bo np. kabel się różni. Wszyscy kupują całe kierownice a tu jest niby gotowy zestaw OEM.
-
Post# 137
-
Ten gotowy zestaw wygląda bardzo kusząco..ale czy będzie na 100% pasował ? Post #136 nie wyjaśnia mi do końca :(
-
Miało być post#137.
-
Dzięki za schemat.
Tempomat założyłem bez zdejmowania kierownicy. Wystarczy wyjąć poduszkę i podmienić plastik i kable.
Kable od sterowania audio potrzebowałem zlokalizować, żeby podpiąć do stacji multimedialnej sterowanie z kierownicy.
Powiem, Ci, że to super wiadomość. Bo chciałem kupić kierownicę z tempomat, ale jak się przyjrzałem, to okazało się, że mam kierownice wraz z poduszką w odcieniach brązu, a w ogłoszeniach są tylko czarne.
Mam ogromną prośbę, mógłbyś chwilkę poświęcić i opisać jak zdjąłeś ten stary plastik i jak zdjąłeś cały tempomat z nowej kierownicy nie łamiąc tego wszystkiego.
No i jak udało Ci się to wszystko podpiąć.
Z góry ogromne dzięki!
NIEAKTUALNE - DAŁEM RADĘ! :-)
-
...fajnie ciesze się, że to działa tylko zastanawiam się jak często używacie tempomatu. Tempomat miałem w dwóch poprzednich samochodach. U nas w kraju jest niewiele miejsc gdzie użycie tempomatu miało sens. Dodam, że poprzednie auta były z automatem, a w manualu tempomat to zbędny gadżet.
-
No patrz, a ja jadąc do pracy w sąsiednim mieście używam tempomatu zawsze, w obie strony. Bez tego (albo bez możliwości dołożenia) auta nie chcę.
Na autostradzie przecież biegu nie zmieniam, chyba że jest wypadek i trzeba stać.
-
Widocznie mieszkasz w miejscu "gdzie użycie tempomatu miało sens" :-D
-
Ja też dołożyłem, extra sprawa korzystam prawie codziennie, na trasie nie ma nic fajniejszego :) żeby wyprostować nogi :)
-
Czy tempomat z kierownicy po LIFCIE będzie pasował do wersji z przed LIFTu?
-
Przyciski będą pasowały.
-
czy ktoś ma kontakt z onkyo3 :!:
-
Wczoraj dostałem kierownicę i dzisiaj założyliśmy tempomat.
Dla pewności sprawdziliśmy komputerem błędy przed operacją i po niej. Nic nowego się nie pojawiło. Kontrolka tempomatu zapala się od razu po naciśnięciu przycisku nawet na postoju. Tempomat załącza się natomiast od 40 km/h nawet przy drugim biegu. Na jedynce nie sprawdzałem bo nie lubię tak kręcić silnika. Tak więc mamy już w Szczecinie sprawdzonego mechanika, który jest biegły w tym temacie i może to zrobić napewno taniej niż serwisie.
Pozdrawia
-
Również proszę o kontakt do Onkyo3. Mój tempomat nie działa pomimo wymiany kierownicy. Mam wersję Style z bluetooth i aktywną kierownicę, wyminilem na taka z kablem A+B+C+V. Zwijacz ma wszystkie piny.
-
Przyciski będą pasowały.
Piszę posta do kosmos2011 bo nie wiem czy prywatne wiadomości docierają (cały czas mam w folderze "Do wysłania").
Mam dużą prośbę. Kupiłem ix35 z 2012, 1.7 Diesel, wersja wyposażenia Style (ma bluetooth i kierownicę wielofunkcyjną). Dokupiłem kierownicę z tempomatem z wiązką kabli symb. BK569912Y50. Po założeniu tempomat nie działa, pozostałe przyciski działają tak jak w fabrycznej kierownicy. Po przeczytaniu tematów na stronach Kia i i Hyundai widzę, że kolega jest dobry w tym temacie. Czy możesz sprawdzić po VIN czy moje auto nadaje się do dokładki tempomatu tylko przez wymianę kierownicy? Ewentualnie co należy dokupić? VIN mojego auta TMAJU81UADJ365753
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Irek
-
z wiązką kabli symb. BK569912Y50
Po Y brakuje jednej kluczowej cyfry.
Sprawdź wtyczkę zwijacza pod kierownicą M20-R.
.
-
z wiązką kabli symb. BK569912Y50
Po Y brakuje jednej kluczowej cyfry.
Sprawdź wtyczkę zwijacza pod kierownicą M20-R
Wtyczkę pod zwijaczem dziś sprawdziłem, nawet kolory się zgadzają .
W symbolu wiązki pominąłem 1 cyfrę .
BK569912Y500 A+B+C+V EL-CAR
Poradzcie co dalej ?
-
Vin U5YZU81UABL092367 takiego samego auta jak Twoje.
Zegary, ECU, włącznik hamulca i sprzęgła takie same.
Co do wiązki kierownicy z końcówką -Y500 to nie mogę namierzyć kiedy była montowana i może być tak jak tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5123&postdays=0&postorder=asc&start=285
Do sprawdzenia jeszcze czy przewody od zwijacza podłączone są do ECU.
Trzeba sprawdzić czy do złącza MC11 (na dole prawego słupka A) dochodzą i wychodzą przewody.
.
-
W sobotę sprawdzę złocze MC 11,jeżeli będzie w porządku to błąd przypuszczalnie jest w wiązce kierownicy.
Kosmos -poradź jaki symbol wiązki kupić do mojego ix i czy wystarczy tylko wiązką czy cały kpl.
Kierownica z wiazką Y500 kupiona była na Alegro i ponoć pochodziła z 2013 r po lifcie i tu mógł być błąd.
-
Sprawdź jeszcze czy na przewodach wchodzących do prawego przycisku kierownicy dochodzi +12V.
.
-
Sprawdź jeszcze czy na przewodach wchodzących do prawego przycisku kierownicy dochodzi +12V.
.
sprawdzę
Przyciski tempomatu się podświetlają, ale sterowanie temp może mieć osobny +
-
Sprawdź jeszcze czy na przewodach wchodzących do prawego przycisku kierownicy dochodzi +12V.
.
kostka na prawym słupku spr.Kable są.
Wtyczka do tempomatu ma 5 kabli .Para +12 żółty i masa zielony,ta para leci do wszystkich klawiszy
i służy do podświetlania, napięcie jest przy włączonych swiatlach.
Pozostałe 3 przewody od temp . nie wykazują napięcia między masą.
Nie chciałem robić mostków między nimi aby coś nie ryplo
-
Ja już po operacji, pacjet żyje i działa :)
Czy funkcje przycisków są uruchamiane po CAN czy działają jak zwykły przycisk ??
-
Witam kupiłem auto które nie na podgrzewanej kierownicy jest to wersja po lifcie ale z Hiszpanii czy wystrcy przełącznik bardzo proszę o pomoc
-
Witam.
Czy ktoś byłby zainteresowany zamontować kompleksowo tempomat w moim ix35 wersja comfort? W Warszwie.
-
Temat załatwiony. Wielki podziękowania dla onkyo3! Profesjonalna robota, polecam. :-D
-
To ja też się podepnę do tematu, czy ktoś orientuje się czy doinstalowanie tempomatu w Velosterze z 2012 z automatyczna skrzynia jest mozliwe? Wersja 1.6l GDI 140KM. Napisalem do ASO we Wroclawiu w tej kwestii, ale jedyne co otrzymalem to "Brak mozliwosci" i nie wiem czy fizycznie jest to niemozliwe, czy panom po prostu sie nie chce. Ma ktos wiecej informacji na ten temat?
-
Też jestem zainteresowany, bardzo proszę onkyo o kontakt :) 799 927 510
-
Witam serdecznie
Odgrzewam temat ,ponieważ zakupiłem właśnie IX35 .Chciałbym zamontować tempomat mam kierownice z sterowanie bluetooth (przyciski po lewej stronie) czyli nie muszę wymieniać taśmy . Moja prośba czy ktoś z forumowiczów może zamieścić zdjęcie przewodów jakie mam dokupić ( oprócz prawej strony kierownicy z przyciskami to wiem ) chciałbym kupić na Aliexpress lecz są różne zestawy z różnymi kablami.
A może ktoś ma taki zestaw na zbyciu.
czy ten zestaw będzie pasował ?
https://pl.aliexpress.com/item/32834414958.html?spm=a2g0o.detail.1000060.1.4bed7e3dedlqPk&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=263064c2-6759-4924-855a-8ec0f7ec15da
Pozdrawiam
-
Nie sledzilem watku od dawna ale prawdopodobnie nikt z forum tego chinczyka nie montowal. Zdecydowana wiekszosc pozytywnych wrazen z tempomatem dotyczy opcji z wymiana na uzywana kierownice.
-
Czytałem i rozumiem tylko kierownic brak na portalach aukcyjnych.Może ktoś miałby na sprzedaż .
-
Witam. Byłbym zainteresowany dokładką tempomatu. Pacjent to IX35 2.0 crdi aut. 184KM wersja Style. Czy ktoś w Warszawie się podejmie? Z góry dziękuję :)
-
No to mam tempomat :) Początkowo chciałem skorzystać z pomocy znanego na forumkolegi, ale w końcu ująłem się dumą i zrobiłem to sam. Na allegro kupiłem przyciski tempomatu i wiązkę. I rzeczywiście rzecz jest do zrobienia bez zdejmowania kierownicy i bez łamania/odcinania starego panelu. Tę mityczną śrubkę, do której nie ma dojścia wykręciłem korzystając z nasadki kątowej do bitów. Było trudno bo nasadka się nie mieściła i trzeba było podejść bitem do śrubki pod kątem i mozolnie wykręcać śrubkę na raty - ok. 40 min i w końcu wyszła. Zdecydowanie lepiej zrobić to małym kluczem oczkowym i bitem (ktoś to w któryms z postów doradzał). W zasadzie poza tą śrubką cała operacja to banał. Oczywiście trzeba odłączyć na czas operacji akumulator. Koszt 200 zł
-
Witam. Mogę prosić o numer producenta wiązki i panelu, której używa się do montażu trmpomatu? Obecnie w moim pojeździe prawy panel kierownicy posiada przycisk wybierania głosowego kontaktu telefonicznego, lewy natomiast przyciski do sterowania radiem oraz odbieranie i kończenie rozmowy telefonicznej. Z góry dziękuję za pomoc :)
-
Mam i ja tempomat . Zestaw bez taśmy ( sterowanie z kierownicy ) kupiony na Aliexpres a montaż w ASO za 300 zł . Kolega Onkyo troszeczkę więcej bierze .
-
Można prosić o link do aukcji?
Rozumiem że ASO zmieniało wiązkę ? Czy nie było potrzeby?
-
Nie było potrzeby wymieniać wiązki i ważne aby kupić taką ,aby było odbieranie telefonu . Jak się w swoim ma taką możliwość.
https://pl.aliexpress.com/item/32834414958.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.45725c0fLgdrvC
-
Posiadam w swoim ix35 taka kierownicę jaka w załączonym obrazie (zdjęcie zapożyczone z internetu).
(https://5.allegroimg.com/s1024/0cf4fe/73cd87c54d3d90e81fea06ec1f35.jpeg)
Ix35 2011 1.7 crdi D4FD radio z bluetooth.
Muszę wymieniać wiązkę? Czy sam panel wystarczy?
-
Ja mia%u0142em ixa z 2010r, bez tempomatu. Zamontowa%u0142em sobie sam. Wystarczy%u0142a zmiana kierownicy na tak%u0105 ze sterowaniem tempomatem. Ca%u0142a instalacja by%u0142a w moim aucie ju%u017C gotowa tylko wystarczy%u0142o zmieni%u0107 kierownic%u0119. Kupi%u0142em takow%u0105 za 100z%u0142 z rozbitka, prze%u0142o%u017Cy%u0142em poduszk%u0119 i wszystko "zabangla%u0142o"....
-
Nie wiem czego to tak się głupio napisało...
-
Taką samą mam i ja i ten link co podałem będzie Tobie pasował .Pozdrawiam
-
Jakby ktoś był zainteresowanym tempomatem to posiadam oryginalny, zapakowany (hologramy itd)
w woj. Opolskim możliwy montaż.
jak co to zapraszam do kontaktu zabinscy(małpa)op.pl
-
Witam. Tak dla potomnych. Poniżej wrzucam jakie panele miałem a jakie montowałem bez zdejmowania kierownicy. Śrubę "4" z prawej strony kierownicy można wykręcić przy pomocy małego dipa i obracałem kombinerkami. Ona nie będzie potrzebna bo tam będzie drugi panel sterujący. Śruby "1" odkręcane od środka po zdjęciu poduchy a "2" i "3" od spodu kierownicy.
Nie obyło się bez przygód. Po montażu i podpięciu aku, auto chodziło nie równo i wywaliło check (fotografia). Odpiąłęm aku poczekałem i potem od nowa odpaliłem i checka nie było. Pojechałem po paliwo, zalałem i check wrócił. Auto z checkiem palącym się chodzi ok. Tempomat działa bo sprawdzałem jak wracałem ze stacji. Check się świeci, a wszystko działa. POMOCY!!!
-
Bylo juz to kiedys walkowane kilka razy, nie mam juz IX35 od 8 lat ale pamietam ze problem rozwiazywalo sie poprzez ustawienie map sensor do nastawow fabrycznych. Zmiany robilem w programie delphi. Poszukaj w historii moje wpisy w temacie falowania na wolnych obrotach.
-
Witam
Proszę o pomoc w sprawie tempomatu. Przeczytałem wszystkie posty lecz nie znalazłem informacji jaki zwijak potrzebny jest do dołożenia tempomatu. Mam wersję bez tempomatu. Na oryginalnej kierownicy brak przycisków z lewej strony zielona i czerwona słuchawka tylko standardowa obsługa radia. Z prawej całkiem pusto. Zakupiłem kompletny panel z obu stron wraz z wiązką. Przyciski z prawej strony święcą lecz tempomat się nie uruchamia. Zakładam, że muszę wymienić taśmę zwijak. Proszę o pomoc którą nabyć. Z moich obserwacji wychodzi, że muszę zakupić posiadającą 10 pinów. Link do przykładowej oferty:
https://allegro.pl/oferta/tasma-airbag-hyundai-ix35-6815166924. Czy to sprawi, że tempomat zadziała?
-
U mnie wystarczyło tylko przełożyć kierownicę i wszystko zaczęło hulać, ale u mnie raczej fabrycznie taśma - zwijak już raczej była zamontowana fabrycznie...
Pogrzeb na forum głębiej to coś pewnie znajdziesz. Było tu dużo swego czasu na temat montażu tempomatu....
-
Właśnie wszystko poczytałem i większość piszących miała wersję komfort gdzie wystarczyło dołożyć prawą stronę i wiązkę lub wymienić kierownicę na tą z tempomatem. U mnie niestety to nie zadziałało. Przyciski świecą ale nie reagują. Po lewej stronie pierwotnie nie miałem na dole do dzwonienia przycisków i teraz po dołożeniu również nie reagują. Działa tylko to co było w serii. Za biedną wersję kupiłem :). Dlatego proszę o poradę czy jest sens tą taśmę wymieniać. Możę trzeba coś więcej zrobić.
-
Najprostsze wyjście to telefon do ASO, do kogoś mądrego, po vinie powinien ci ktoś podpowiedzieć czy wystarczy samą taśmę wymienić czy jeszcze coś dodatkowo. Więcej technicznie elektrycznie pomogę... ;D ;D
-
Ok dzięki za odpowiedź