HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: AndrzejK. w 06 Marzec 2019, 21:12:32
-
Witam,
prośba do Was o podrzucenie jakiegoś manuala lub szczegółowych informacji związanych z operacją wymiany rozrządu w silniku jak w tytule.
Dzięki.
-
Mówisz i masz:
(http://i68.tinypic.com/2m2ua3b.jpg)
(http://i68.tinypic.com/33469vt.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2wokumg.jpg)
(http://i65.tinypic.com/105bo0y.jpg)
(http://i66.tinypic.com/doxl5i.jpg)
(http://i68.tinypic.com/4htgg8.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2lsfkpl.jpg)
(http://i68.tinypic.com/o6bb00.jpg)
Miłego dłubania!
[ Dodano: 2019-03-06, 23:38 ]
Zakładam, że chodziło Tobie o pasek, a nie o cały rozrząd...
-
Wielkie dzięki ;-)
No będę wymieniał zestaw rozrządu czyli pasek z rolkami + raczej pompę również.... ten opis załatwia tą kompletacje wymiany?
-
Jeszcze pytanie uzupełniające - jak zablokować wał w celu odkręcenia śruby koła wału korbowego i jakim Nm to koło dokręcić przy składaniu?
-
Przejrzyj obrazki które zamieścił Hants, to moment dokręcania znajdziesz.
A zablokować wał ? Może tak:
-
Odkręć kluczem impaktowym: wybłagaj, napisz do Mikołaja, pożycz od kogoś, kup (przyda Ci się do kół: wymiana koła to dokładnie 45 sekund łacznie z podniesieniem auta ;) )
-
wybłagaj, napisz do Mikołaja
Tak, to wydaje mi się najbardziej rozsądne..... :lol:
Ogólnie dzięki za info.
-
Nie musisz wybłagać. Kup w Juli klucz elektryczny horton za 130zł. Mam go i jestświetny do rozkręcania samochodu i własnie śrub co nie idą prosto zwykłym sposobem. Nie jest może super mocny ale starcza. Nie trzeba mieć kompresora a wymiana kół to wtedy poezja.
-
Nie no żart totalny z tym "błaganiem"....
Pytając o odkręcenie tej śruby koła pasowego wału korbowego bardziej miałem na myśli jakąś blokadę czy coś w tym stylu, a sposób ,który podesłał kolega powyżej z youTube jest dobry i prosty o ile śruba nie "złośliwa" jest.....
Ale z tego co dojrzałem na szybko z obrazka to jest dokręcona momentem 140-150 Nm więc powinno dać radę. ;-)
-
Akurat sam zmieniałem rozrząd i nie miałem wtedy klucza udarowego i tak łatwo nie szło jak na filmiku gdzie śruba puściła łatwo. Może u mnie tak była dokręcona ale przedłużka nie dawała rady dopiero bicie dodatkowo młotkiem w klucz poszło.
-
Działałeś metodą "filmową" odkręcając z wciśniętym hamulcem?
-
Wtedy musiałem ale tak śruba trzymała że nie dało się bez uderzania młotkiem w klucz. Lepiej użyć udarowego jeśli ciężko będzie ją odkręcić. Bowiem zawsze trochę poduszko się poddają w silniku i siła uderzenia w klucz maleje.
Sam nie miałem nigdy klucza udarowego bo myślałem, że to przerost formy ale po zakupie teraz dużo pomaga. Nawet odkręcając łączniki stabilizatora nie trzeba szukać klucza do blokowania a sam udar załatwia sprawę.
-
nie miałem nigdy klucza udarowego bo myślałem, że to przerost formy ale po zakupie teraz dużo pomaga
I to właśnie w rubaszny sposób zasugerowałem wątkotwórcy, ale się chłopak uniósł.
Koniec końców, odkręcenie tej śruby impaktem trwałoby góra 5 sekund, a deliberujecie nad metodami jej odkręcenia już 2 dzień.
-
ale się chłopak uniósł.
Nie no czemu?? A z jakiego niby powodu??
Zle interpretujesz mój przekaz ;-) ;-)
A co do samego wątku odkręcenia śruby to co takiego Cię niecierpliwi?
Są różne możliwości dotyczące danej czynności i o to pytałem generalnie, a wiedzy nigdy za dużo.... :lol:
Co do tego klucza udarowego (elektrycznego) to z jakiś rok temu próbowałem odkręcić właśnie śrubę koła pasowego wału tyle ze w Focusie i klucz się poddał, więc skuteczność nie jest taka oczywista.
-
A co do samego wątku odkręcenia śruby to co takiego Cię niecierpliwi?
Może tylko fakt, że do pewnych rzeczy trzeba zabierać się z odpowiednim planem i ...narzędziami. Ogromna większość druciarstwa z którego wszyscy się podśmiewujemy na internetach, to nie efekt złej woli, ale kombinowania. Sposoby na odkręcenie tej śruby widywałem już lepsze (np blokujesz klucz o ziemię i kręcisz krótko rozrusznikiem..) tylko po co to robić?
Do skręcania wszystkiego też potrzeba później klucza dynamometrycznego, skręcanie na siłę może skończyć się urwaną srubą w bloku i potem płacz, że H to badziew.
Ja na forum proponuję tylko wzorcowe, uznane i rekomendowane sposoby, w dobrej wierze. "Wątpiącym dobrze radzić", hmm?
PS. Realne 450Nm odkręci każdą śrubę w aucie.
-
Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości, nie cierpię druciarstwa i robienia czegokolwiek na skróty....
Wymieniany rozrząd i nie tylko w tym aucie i innych, które miałem i mam to nie będzie mój pierwszy i nie jest to dla mnie wiedza nieosiągalna bądz niezrozumiała i choć niby to prosta sprawa w tym aucie to liczą się niuanse i dokładność, więc do tego zawsze dążę przed zabraniem się do jakiejkolwiek "operacji". A że do tego auta jest zdecydowanie mnie literatury niż do innych to próbuję to i owo dowiedzieć się tu na forum tym bardziej, że z tą marką nie miałem do czynienia wcześniej. To tak informacyjnie w kwestii wyjaśnienia i zakończenia niedopowiedzeń.
I dla Twojej informacji, bo wspomniałeś - klucz/klucze dynamometryczne (mały i duży moment końcowy) posiadam i używam nie tylko do precyzyjnego skręcania czegokolwiek w aucie, ale nawet przykręcam nim koła....więc z tego wychodzi,że myślimy w wielu kwestiach podobnie.
Natomiast za wszelkie sugestie i rady w takiej formie jak napisałeś przynajmniej w swoim imieniu dzięki bo tylko takie uznaję ;-) .....
Tak, tak realne 450Nm odkręci wszystko lub prawie wszystko, ale nie dotyczy to chyba elektrycznego klucza udarowego gdyż ich parametry są mocno przekłamane niestety.
A na przyszłość chętnie skorzystam z Twoich podpowiedzi dotyczących tego auta.
A to jedno z nich - wiesz może jakim momentem dokręcić pompę wody i jaką najlepiej kupić?
Myślałem o GMB, ale ciężko ją wyhaczyć, myślałem więc o Aisin, ale opinie ma średnie.... Co radzisz żeby trzymało jakość?
Pzdr.
-
Aisin to zamiennik ale jaka jakość? lepiej wybrać oyodo, doltz, skf, valeo czy najdroższą hepu. Są dostępne w sklepie 4cars. Kupowałem tam ostatnio sporo rzeczy i nawet szło utargować jakieś zniżki.
-
Zdaniem mojego blueprinta: 8-10Nm
(http://i66.tinypic.com/51d2mo.jpg)
GMB faktycznie dobre i chyba kiedyś tłukli pompy dla Sonaty z podwójnym oznaczeniem Hyundai/GMB.
Mam spore zaufanie dla First Line (Borg and Beck), mają wielką fabrykę w UK -nie miałem problemu z ichnimi zamiennikami.
-
Dzięki za info.
Coś kupię, bo bez sensu byłoby zostawić starą choćby nie wykazywała nic niepokojącego.
-
Kupiona Dolz, nie poszedłem w "loterię" z dziwnymi produktami.... ;-)
Śruba koła pasowego wału korbowego powinna być nowa (jest zalecane?) czy może być bez problemu stara? :roll:
-
Witam, co ile wymiana rozrządu w silniku g4hg 65 km
-
Zgodnie z instrukcją - co 90 tysięcy km