HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Ryszard12 w 23 Luty 2021, 10:30:49
-
Witam
U mnie po tych mrozach niestety auto nie odpaliło (2014 r) po podłączeniu kabli udało się uruchomić ,jednak po paru dniach to samo więc akumulator raczej do wymiany ( napięcie na aku 11,6 V) .Ponieważ jeszcze tego nie robiłem w tym aucie mam pytanie : czy po wyjęciu aku resetują się wszystkie ustawienia a głównie chodzi mi o radio gdyż kolega powiedział mi że po tym trzeba wpisywać jakiś klucz bo inaczej radio nie będzie działać .
-
W i30 2018 po wyjęciu akumulatora nie ma problemu. Pamiętał nawet stacje radiowe.
-
Po wymianie akumulatora może być wymagane ponowne ustawienie radia, lub języka w komputerze pokładowym. dodatkowo jeżeli auto jest wyposażone w system start/stop, to po zainstalowaniu nowego akumulatora wg instrukcji auto powinno pozostać nie uruchamiane przez ok 4 godziny w celu zaadaptowania przez sterowniki nowego akumulatora.
-
systemu star/stop nie ma a aku się właśnie ładuje więc niedługo wszystko będzie wiadomo a tak nawiasem : jak zamknąć tylne drzwi po wyjęciu akumulatora ,z kluczyka tylko zamyka od kierowcy i pasażera a auto stoi na parkingu pod blokiem ?
-
proszę screen z instrukcji akurat z polifta, ale pewnie nie ma róznicy w przedlifcie
-
kolega abrax miał rację w 100% tak więc nie ma żadnego problemu z wyjęciem aku i włożeniem go po naładowaniu a jeśli chodzi o zamknięcie drzwi to faktycznie trzeba częściej czytać instrukcję :-) ( choć w moim przypadku nie mogę jej odpalić na kompie z powodu braku jakiegos pliku )
-
Panowie mam pytanko mam u siebie akumulator
AGM70L-DIN 70AH(20HR) 120 RC 12V
720CCA(SAE) 608A (EN)
nie wiem czy jest to akumulator od nowości czy był już zmieniany
ale dwa razy niestety padł raz z mojej winy nie wyłączyłem oświetlenia kabiny stało tak 3 dni
drugi raz nie znam powodu wnioskuję że może po prostu się kończy
1.czy powinienem kupić AGM czy zwykły ołowiowy wystarczy nie mam systemu start stop
2. i jakie parametry powinienem mieć aby było dobrze
3. Jakiej firmy jest ten akumulator i czy da się odczytać datę produkcji z tego akumulatora znalazłem tylko coś takiego
H1099E97
-
Parametry, które podałeś wskazują na akumulator oryginalny bo jak pamiętam to mój też takie miał. Dobierając akumulator po samochodzie, wychodzi 52ah-54ah do auta bez funkcji start/stop. Pytanie więc czy tej funkcji faktycznie nie ma czy po prostu jest nieaktywne (choćby z powodu złej kondycji akumulatora). Jak masz numer VIN można sprawdzić jaki akumulator jest przewidziany do auta.
-
TMAD281CAEJ071074
myślę że na 100 procent nie mam start stop
poza tym masz rację akumulator jest z 2015r potwierdzone zauważyłem że z fabryki wyszedł chyba z innymi parametrami
kolejna sprawa chyba doszedłem co mogło go rozładować drugi raz
tak jak pisałem pierwszy raz stał parę dni z włączonym oświetleniem w środku
drugi raz także z mojego nie dopatrzenia
do tego krótkie przeloty android auto kamera itp i padł
jest w serwisie akumulatorów w poniedziałek będę miał odp czy aku rozładowane czy już szrot
wstępnie gośc bardziej skłonny ku temu że rozładowany ale zobaczymy
dzięi wielkie
-
No to raczej akumulator był zmieniany. Wg numeru VIN wychodzi zwykły akumulator 54ah
-
Dziękuję bardzo za bardzo szybką odp.
dokładnie tak mogło być
zastanawiam się jednak pomijając koszta akumulatora AGM
zważywszy na android auto
kamerka wideo rejestrator itp
plus krótkie przeloty czy w razie gdy mój był na wykończeniu czy taka opcja nie jest najlepsza
poczytałem troszkę o specyfice takiego akumulatora i wydaje mi się on fajną opcja minusem oczywiście cena
jak sądzisz warto czy po po prostu zmienić na zwykły
-
AGM może być dobrą opcją bo jest przystosowany do głębokich rozładowań. Zastanowiłbym się jedynie nad pojemnością takiego akumulatora. Zwłaszcza, że wspominasz o krótkich trasach. Im większa pojemność akumulatora tym trudniej będzie go doładować na krótkich odcinkach, a to dla żadnego akumulatora nie będzie korzystne. i to mogło mieć też jakiś wpływ na ostateczne rozładowanie Twojego akumulatora. Bosch i Varta mają w swojej ofercie AGM o pojemności 60Ah (0 092 S5A 050, 560 901 068) może warto ewentualnie rozważyć taki wariant zamiast 70Ah.
-
i to jest bardzo konkretna podpowiedź taki rozsądny kompromis
jeszcze raz dzięki
-
To jeszcze, żeby nikt nie zarzucił promowania marek :)
Oczywiście wielu producentów ma w swojej ofercie akumulatory AGM i jest w czym wybierać kierując się zarówno jakością, ceną lub sympatią do danej marki.
Podałem te dwa aby ewentualnie łatwiej było znaleźć zamienniki innych producentów.
-
Ja teraz kupiłem Guliette i ma wstawiony zwykły akumulator Varty 70Ah i na razie start stop nie działa. Czy warto tyle wydawać na AGM to nie wiem.
-
Tutaj chyba każdy powinien rozpatrywać według własnych potrzeb i kryteriów :)
Ja włożyłem EFB zamiast AGM bo akurat taki miałem "pod ręką" i start/stop działa normalnie. Akurat ja nie jestem zadowolony bo trzeba go dezaktywować za każdym razem. Robię krótkie trasy i uważam, że w takich warunkach tego typu akumulator poradzi sobie dużo lepiej od tradycyjnego.
A zważywszy na fakt, że te trasy są bardzo krótkie (1-7km od rozruchu, 4-5 razy dziennie) to akumulator raz na kwartał ładuję jeszcze prostownikiem.