HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Arni71 w 05 Styczeń 2012, 20:37:11
-
Tak z ciekawości - orientuje się ktoś może gdzie prawidłowo powinna znajdować się wskazówka temperatury płynu w Santa Fe lub w innych modelach z silnikiem 2.0 CRDi??
W oplu miałem na wskaźniku opisane temperatury więc mniej więcej wiedziałem na tyle na ile prawidłowo wskazywał ( szczególnie przydatne w upalne dni w korku) a w Santku nic nawet żadnej czerwonej strefy - u mnie utrzymuje się po nagrzaniu jak przyklejona minimalnie poniżej środkowej kreski, żadnych sensacji z silnikiem nie mam więc zakładam że jest OK
-
Wg instrukcji strzałka powinna byc między C a H czyli w połowie. U Ciebie jest OK .
-
Wg instrukcji strzałka powinna byc między C a H
to jest dość ogólne pojęcie - domyślnie w połowie ale czy tak jest faktycznie?? dlatego było moje pytanie w tym temacie :-) chodzi mi o praktykę a nie o instrukcję.
Z natury jestem taki że jak czegoś nie widzę dokładnie to mnie intryguje i dociekam - jak pisałem wcześniej w oplu miałem zakres temperatury na wskaźniku od 80 w górę i dla mnie to było oczywiste :-)
-
Arni71, ja mam identycznie - minimalnie poniżej środkowej kreski. Czy to latem, czy to zimą - zawsze tak samo. Wydaje mi się ze ta pozycja wskazówki jest optymalna.
-
U mnie też wskazówka po rozgrzaniu silnika wisi lekko poniżej środka, dokładnie pomiędzy dwoma maleńkimi kropeczkami widocznymi na tarczy wskaźnika.
-
No to oki, skoro też tak macie to znaczy że to norma :)
-
Potwierdzam
-
Miałem dwa razy półtoralitrowe silniki w benzynie 12v i zawsze była poniżej połowy a teraz mam 2,9 CRDi i też jest poniżej połowy - normalka ;-)
-
No to przynajmniej jestem spokojniejszy :)
-
Ja również potwierdzam, że tak jest. Na marginesie to nasze hultaje szybko się nagrzewają i dobrze grzeją. Jest to zasługa podgrzewacza płynu, który znajduje się za silnikiem.
-
to fakt, szybko się podgrzewają.
-
Kolego Zkit a mógłbyś podać dokładniejszą lokalizację tego podgrzewacza ewentualnie jego wygląd bo chciałbym sprawdzić sprawność świec w nim umieszczonych. Tak z innej beczki pytanie: czy wszystkie silniki diesele w SF miały ten podgrzewacz?
-
W poprzednim forum pisano, że nie wszystkie miały podgrzewacze. Mój CRDI z 2003 ma. Jest on umiejscowiony za silnikiem pod podszybiem, prawie na środku. Znajduje się na przewodzie gumowym prowadzącym do nagrzewnicy. Jest to metalowe urządzenie o nazwie BERU, wychodzą z niego 3 świece, do których doprowadzone są przewody z napięciem. Nie są umieszczone w rzędzie, ale wokół tego urządzenia BERU. Widać to bez demontarzu urządzeń, pod maską od strony pasażera czy też rozrządu.
-
Dzięki serdeczne za wyczerpujące info, zaraz sobie sprawdzę, mam nadzieję że mam to ustrojstwo (może nawet nie działać:) chociaż w oczy mi się nie rzuciło i w końcu bym się nie zdziwił bo autko przyjechało ze słonecznej Italy :)
Znalazłem, na szczęście jest:) ale chyba chyba świece padły bo nic nie grzeje, napisz mi proszę jeszcze jak wiesz czy one grzeją tylko na starcie przy zimnym silniku? sygnał pewnie mają od czujnika temperatury?
A czy wiecie jakie oznaczenia mają te świece tak żeby sobie wymienić?
-
Wymiany i sprawdzenia nigdy nie praktykowałem. Myślę, że coś nimi steruje i prawdopodobnie grzeją do czasu osiągnięcia jakiejś temperatury. Mój Sanciak po przejechaniu około 5 km i to przy temperaturze ujemnej już praktycznie osiąga pełną temperaturę. Z tego powodu uważam, że jest ok, gdyż wcześniejsze diesle, które miałem tak szybko się nie nagrzewały.
Swoją drogą chętnie poczytam o sprawdzaniu i sterowaniu tym urządzeniem.
-
Wymiany i sprawdzenia nigdy nie praktykowałem. Myślę, że coś nimi steruje i prawdopodobnie grzeją do czasu osiągnięcia jakiejś temperatury. Mój Sanciak po przejechaniu około 5 km i to przy temperaturze ujemnej już praktycznie osiąga pełną temperaturę. Z tego powodu uważam, że jest ok, gdyż wcześniejsze diesle, które miałem tak szybko się nie nagrzewały.
Swoją drogą chętnie poczytam o sprawdzaniu i sterowaniu tym urządzeniem.
-
Dzięki, trochę poszukałem i na forum Kijanki znalazłem ciekawe informacje, dla zainteresowanych link: http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=28963
-
Dzięki za link. Okazuje się, że można to w razie konieczności naprawić.
Właśnie znalazłem na allegro taki pogrzewacz. Z gwarancją rozruchową 70-80 zł komplet.
-
No proszę to taniej wychodzi kupić gotowca niż trzy nowe świece :) tylko w jakim będą stanie i jak długo pogrzeją? U siebie to chyba wymienię komplet mam tylko nadzieję, że z wykręceniem nie będzie problemu.
Testowałem ten podgrzewacz i po uruchomieniu robi się ciepły ale wydaje mi się że chyba za słabo jak na trzy świece, a tak z innej beczki to czy na filtrem paliwa tam gdzie wchodzi wtyczka od elektryki nie mamy czasami podgrzewacza paliwa? miałem coś podobnego w starym escorcie i tam był właśnie podgrzewacz ON.
-
Ja mam podobnie w Bravo TD i tam na pewno jest to podgrzewacz ON. Z tego co podejrzałem w naszych Santkach jest podobna konstrukcja i prawdopodobnie jest tak jak piszesz.
-
To okazuje się że pod maską siedzi kolejny przydatny element:) dzięki za potwierdzenie.
-
Ja również potwierdzam, że tak jest. Na marginesie to nasze hultaje szybko się nagrzewają i dobrze grzeją. Jest to zasługa podgrzewacza płynu, który znajduje się za silnikiem.
Z tym dobrze grzeja to nie przesadzaj ;) ja tam na ogrzewanie troche nazekam , ale moze zmarzlak jestem :) ale faktycznie jak na diesla przy -20 osiagniecie pelnej temperatury po ok 4-5 km to wynik rewelacja. I wyjasnilo mi to sklret szybkiego nagrzewania. Jutro pochwale sie tym w pracy , bo koledzy z dieslami , jak mowilem ze nawet po 3 km (trasa) silnik jest cieply, to patrzyli z niedowierzaniem :)
-
Potwierdzam, jak użytkowałem 2,0 CRDi to wskazówka nie wchodziła poza połowę. Latem w korkach przy 3/4 załączał mi się wentylator.
-
To okazuje się że pod maską siedzi kolejny przydatny element:) dzięki za potwierdzenie.
ja w swoim Santku też znalazłem to ustrojstwo ale czy działa?? trudno powiedzieć, w takcie jazdy faktycznie odcinek do 4-5km wystarczy żeby wskazówka wspięła się na swoje miejsce ale na wolnych obrotach na postoju to nie bardzo to pomaga :-( .
W najbliższym czasie odstawie Santka do mechaniora żeby mi sprawdził/wymienił świece żarowe to poproszę go żeby mi ten podgrzewacz sprawdził ewentualnie uruchomił :)
-
Panowie tak w kwestii szybkości nagrzewania silnika, to wydaje mi się że nie można zbytnio uogólniać tematu, ponieważ ma wpływ ma tu kilka czynników: ustawienie temperatury wewnątrz pojazdu, sposób jazdy, temperatura na zewnątrz, działający podgrzewacz. U mnie przy -15 na zewnątrz, działającym podgrzewaczu, temp. wewnątrz ustawionej na początku na 22 st. i spokojnej jeździe (max do 2,5 tys obr) do pierwszej kreski na wskaźniku temp., silnik potrzebuje 7-8 km aby osiągnąć nominalną temperaturę pracy.
-
Moje dane jeśli chodzi o podgrzanie w czasie jazdy podałem z dni kiedy temp nie zeszła jeszcze poniżej -10stopni i niestety ja utrzymuję obroty w granicach 3tyś ale grzanie na postoju to było już -17
-
........... silnik potrzebuje 7-8 km aby osiągnąć nominalną temperaturę pracy.
Zgadza się :mrgreen: ,sprawny silnik i sprawny układ chłodzenia zapewni temperaturę cieczy chłodzacej :80-88 stopni w ciągu 10 minut.Niektórzy userzy bez pojęcia w temacie wypisują bzdury niestety :-/