HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Arni71 w 05 Styczeń 2012, 20:37:11

Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Styczeń 2012, 20:37:11
Tak z ciekawości - orientuje się ktoś może gdzie prawidłowo powinna znajdować się wskazówka temperatury płynu w Santa Fe lub w innych modelach z silnikiem 2.0 CRDi??
W oplu miałem na wskaźniku opisane temperatury więc mniej więcej wiedziałem na tyle na ile prawidłowo wskazywał ( szczególnie przydatne w upalne dni w korku) a w Santku nic nawet żadnej czerwonej strefy - u mnie utrzymuje się po nagrzaniu jak przyklejona minimalnie poniżej środkowej kreski,  żadnych sensacji z silnikiem nie mam więc zakładam że jest OK
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 05 Styczeń 2012, 20:59:48
Wg instrukcji strzałka powinna byc między C a H czyli  w połowie. U Ciebie jest  OK .
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Styczeń 2012, 23:36:42
Cytat: "kosmos2011"
Wg instrukcji strzałka powinna byc między C a H


to jest dość ogólne pojęcie - domyślnie w połowie ale czy tak jest faktycznie?? dlatego było moje pytanie w tym temacie  :-) chodzi mi o praktykę a nie o instrukcję.
Z natury jestem taki że jak czegoś nie widzę dokładnie to mnie intryguje i dociekam - jak pisałem wcześniej w oplu miałem zakres temperatury na wskaźniku od 80 w górę i dla mnie to było oczywiste  :-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: OlafLarry w 10 Styczeń 2012, 11:33:24
Arni71, ja mam identycznie - minimalnie poniżej środkowej kreski. Czy to latem, czy to zimą - zawsze tak samo. Wydaje mi się ze ta pozycja wskazówki jest optymalna.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: radzik w 10 Styczeń 2012, 21:34:45
U mnie też wskazówka po rozgrzaniu silnika wisi lekko poniżej środka, dokładnie pomiędzy dwoma maleńkimi kropeczkami widocznymi na tarczy wskaźnika.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 11 Styczeń 2012, 07:08:32
No to oki, skoro też tak macie to znaczy że to norma :)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Jarek_64 w 13 Styczeń 2012, 17:54:32
Potwierdzam
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Leszek_S. w 13 Styczeń 2012, 18:08:38
Miałem dwa razy półtoralitrowe silniki w benzynie 12v i zawsze była poniżej połowy a teraz mam 2,9 CRDi i też jest poniżej połowy - normalka ;-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 15 Styczeń 2012, 20:30:09
No to przynajmniej jestem spokojniejszy :)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: zkit w 20 Styczeń 2012, 20:29:14
Ja również potwierdzam, że tak jest. Na marginesie to nasze hultaje szybko się nagrzewają i dobrze grzeją. Jest to zasługa podgrzewacza płynu, który znajduje się za silnikiem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 20 Styczeń 2012, 20:59:49
to fakt, szybko się podgrzewają.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Styczeń 2012, 13:25:19
Kolego Zkit a mógłbyś podać dokładniejszą lokalizację tego podgrzewacza ewentualnie jego wygląd bo chciałbym sprawdzić sprawność świec w nim umieszczonych. Tak z innej beczki pytanie: czy wszystkie silniki diesele w SF miały ten podgrzewacz?
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: zkit w 30 Styczeń 2012, 13:41:18
W poprzednim forum pisano, że nie wszystkie miały podgrzewacze. Mój CRDI z 2003 ma. Jest on umiejscowiony za silnikiem pod podszybiem, prawie na środku. Znajduje się na przewodzie gumowym prowadzącym do nagrzewnicy. Jest to metalowe urządzenie o nazwie BERU, wychodzą z niego 3 świece, do których doprowadzone są przewody z napięciem.  Nie są umieszczone w rzędzie, ale wokół tego urządzenia BERU. Widać to bez demontarzu urządzeń, pod maską od strony pasażera czy też rozrządu.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Styczeń 2012, 13:49:36
Dzięki serdeczne za wyczerpujące info, zaraz sobie sprawdzę, mam nadzieję że mam to ustrojstwo (może nawet nie działać:) chociaż w oczy mi się nie rzuciło i w końcu bym się nie zdziwił bo autko przyjechało ze słonecznej Italy :)

Znalazłem, na szczęście jest:) ale chyba chyba świece padły bo nic nie grzeje, napisz mi proszę jeszcze jak wiesz czy one grzeją tylko na starcie przy zimnym silniku? sygnał pewnie mają od czujnika temperatury?
A czy wiecie jakie oznaczenia mają te świece tak żeby sobie wymienić?
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: zkit w 30 Styczeń 2012, 16:36:47
Wymiany i sprawdzenia nigdy nie praktykowałem. Myślę, że coś nimi steruje i prawdopodobnie grzeją do czasu osiągnięcia jakiejś temperatury. Mój Sanciak po przejechaniu około 5 km i to przy temperaturze ujemnej już praktycznie osiąga pełną temperaturę. Z tego powodu uważam, że jest ok, gdyż wcześniejsze diesle, które miałem tak szybko się nie nagrzewały.
Swoją drogą chętnie poczytam o sprawdzaniu i sterowaniu tym urządzeniem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: zkit w 30 Styczeń 2012, 16:36:47
Wymiany i sprawdzenia nigdy nie praktykowałem. Myślę, że coś nimi steruje i prawdopodobnie grzeją do czasu osiągnięcia jakiejś temperatury. Mój Sanciak po przejechaniu około 5 km i to przy temperaturze ujemnej już praktycznie osiąga pełną temperaturę. Z tego powodu uważam, że jest ok, gdyż wcześniejsze diesle, które miałem tak szybko się nie nagrzewały.
Swoją drogą chętnie poczytam o sprawdzaniu i sterowaniu tym urządzeniem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Styczeń 2012, 18:34:34
Dzięki, trochę poszukałem i na forum Kijanki znalazłem ciekawe informacje, dla zainteresowanych link: http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=28963
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: zkit w 30 Styczeń 2012, 19:56:02
Dzięki za link. Okazuje się, że można to w razie konieczności naprawić.

Właśnie znalazłem na allegro taki pogrzewacz. Z gwarancją rozruchową 70-80 zł komplet.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Styczeń 2012, 20:40:02
No proszę to taniej wychodzi kupić gotowca niż trzy nowe świece :) tylko w jakim będą stanie i jak długo pogrzeją? U siebie to chyba wymienię komplet mam tylko nadzieję, że z wykręceniem nie będzie problemu.
Testowałem ten podgrzewacz i po uruchomieniu robi się ciepły ale wydaje mi się że chyba za słabo jak na trzy świece, a tak z innej beczki to czy na filtrem paliwa tam gdzie wchodzi wtyczka od elektryki nie mamy czasami podgrzewacza paliwa? miałem coś podobnego w starym escorcie i tam był właśnie podgrzewacz ON.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: zkit w 31 Styczeń 2012, 16:33:37
Ja mam podobnie w Bravo TD i tam na pewno jest to podgrzewacz ON. Z tego co podejrzałem w naszych Santkach jest podobna konstrukcja i prawdopodobnie jest tak jak piszesz.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 31 Styczeń 2012, 18:26:18
To okazuje się że pod maską siedzi kolejny przydatny element:) dzięki za potwierdzenie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 31 Styczeń 2012, 23:58:15
Cytat: "zkit"
Ja również potwierdzam, że tak jest. Na marginesie to nasze hultaje szybko się nagrzewają i dobrze grzeją. Jest to zasługa podgrzewacza płynu, który znajduje się za silnikiem.


Z tym dobrze grzeja to nie przesadzaj ;) ja tam na ogrzewanie troche nazekam , ale moze zmarzlak jestem :) ale faktycznie jak na diesla przy -20 osiagniecie pelnej temperatury po ok 4-5 km to wynik rewelacja. I wyjasnilo mi to sklret szybkiego nagrzewania. Jutro pochwale sie tym w pracy , bo koledzy z dieslami , jak mowilem ze nawet po 3 km (trasa) silnik jest cieply, to patrzyli z niedowierzaniem :)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: lorarr w 04 Luty 2012, 16:52:34
Potwierdzam, jak użytkowałem 2,0 CRDi to wskazówka nie wchodziła poza połowę. Latem w korkach przy 3/4 załączał mi się wentylator.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Luty 2012, 11:52:42
Cytat: "Hulltay"
To okazuje się że pod maską siedzi kolejny przydatny element:) dzięki za potwierdzenie.


ja w swoim Santku też znalazłem to ustrojstwo ale czy działa?? trudno powiedzieć, w takcie jazdy faktycznie odcinek do 4-5km wystarczy żeby wskazówka wspięła się na swoje miejsce ale na wolnych obrotach na postoju to nie bardzo to pomaga  :-( .
W najbliższym czasie odstawie Santka do mechaniora żeby mi sprawdził/wymienił świece żarowe to poproszę go żeby mi ten podgrzewacz sprawdził ewentualnie uruchomił :)
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 05 Luty 2012, 16:30:02
Panowie tak w kwestii szybkości nagrzewania silnika, to wydaje mi się że nie można zbytnio uogólniać tematu, ponieważ ma wpływ ma tu kilka czynników: ustawienie temperatury wewnątrz pojazdu, sposób jazdy, temperatura na zewnątrz, działający podgrzewacz. U mnie przy -15 na zewnątrz, działającym podgrzewaczu, temp. wewnątrz ustawionej na początku na 22 st. i spokojnej jeździe (max do 2,5 tys obr) do pierwszej kreski na wskaźniku temp., silnik potrzebuje 7-8 km aby osiągnąć nominalną temperaturę pracy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Luty 2012, 18:49:26
Moje dane jeśli chodzi o podgrzanie w czasie jazdy podałem z dni kiedy temp nie zeszła jeszcze poniżej -10stopni i niestety ja utrzymuję obroty w granicach 3tyś ale grzanie na postoju to było już -17
Tytuł: [Santa Fe SM] Temperatura płynu
Wiadomość wysłana przez: spry w 25 Luty 2012, 19:58:31
Cytat: "Hulltay"
........... silnik potrzebuje 7-8 km aby osiągnąć nominalną temperaturę pracy.

Zgadza się  :mrgreen: ,sprawny silnik i sprawny układ chłodzenia zapewni temperaturę cieczy chłodzacej :80-88 stopni w ciągu 10 minut.Niektórzy userzy bez pojęcia w temacie wypisują bzdury niestety  :-/