HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: pawelhiundai w 20 Styczeń 2023, 14:39:11
-
Witam, wystąpił u mnie taki problem iż zapaliła sie Lampka kontrolna sygnalizacji usterek układu sterowania wtryskiem paliwa
(MIL) - takie oznaczenie ma w książce. Oprócz lampki auto jakby było zadławione i nie może przekroczyć 3 tyś obrotów. Czy to nie przypadkiem zapchany dpf ?
-
MIL to to samo co "check engine", czyli ogólna informacja o błędzie.
Może to zapchany filtr paliwa? Kiedy był wymieniany?
PS Słowo "tyś" znaczy "ty jesteś".
-
filtr paliwa wymieniony 8.5 tysiąca km temu....
-
Oprócz lampki auto jakby było zadławione i nie może przekroczyć 3 tyś obrotów.
Jeśli usterka która wykrył sterownik silnika i która zgłasza poprzez zapalenie MIL wpływa nie tylko na ekologię ale i pracę silnika to sterownik silnika mógł wejść w tryb awaryjny i celowo ograniczyć moc.
-
Jeśli sterownik odcina moc i wchodzi w tryb awaryjny zapewne nie chce doprowadzić do uszkodzenia silnika.Wykonaj lepiej pełną diagnostykę, zacznij poprostu od zczytania błędów ze sterownika.Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, w tym również zapchany dpf, problemy z turbo, układem dolotowym,wtryskowym itd.Zacznij od błędów, napisz co było,pzdr
-
Komputer pokazuje błąd P0404, dziś czyszczenie EGR . Zobaczymy co dalej 😉
-
I jak po tym czyszczeniu,pomogło? Czy było coś innego?
-
Właśnie nie do końca ... Jest lepiej ale zdarzyło się raz że znów trochę stracił moc , nie mógł przekroczyć 3000 obrotów. Po ponownym załączeniu silnika jest normalnie. Chyba trzeba zaslepic EGR , tylko co z tymi klapkami ?
-
Jak ogranicza moc to musi być jakiś błąd. Nadal jest P0404?
-
BTW nic nie zaslepiaj tylko porządnie wyczyść EGR. I nie chodzi tylko o samą czystość przelotu ale też ruchliwość zaworu. Musi lekko chodzić bez zacięć czy spowolnienia. Inna sprawa to oczywiście sterowanie - nawet nie wiem czy masz podciśnieniowe czy elektryczne.
-
Wracam ponownie do tematu. EGR wyczyszczony, lecz nie działa prawidłowo, po wciśnięciu pedału gazu przymyka się na chwilkę i ponownie otwiera co powoduje brak mocy oczywiście. Coś z jego sterowaniem jest nie tak. Pytanie brzmi czy po włożeniu zaslepki potrzebna jest ingerencja komputerem aby go "odciąc" ?
-
Bo EGR nie otwiera się tak jak np naciskasz pedał gazu. Sterowanie EGR załatwia ECU silnika i jedno wysterowanie nie jest takie oczywiste jak się może wydawać. Jeżeli ECU nie zgłasza błędu EGR tzn że wszystko z nim jest ok
-
Zaślepka za 20 zł załatwiła temat. Zero błędów i autko jedzie jak trzeba. Problem myślę że rozwiązany.