HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: bedik w 06 Czerwiec 2013, 12:21:44

Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: bedik w 06 Czerwiec 2013, 12:21:44
Skończyła się gwarancja i czas zamontować sterowanie centralnym zamkiem z pilota, ale myślę ze lepiej będzie zamontować  alarm.Czy ktoś już to robił i posiada informację jakie przewody odpowiadają za sterowanie centralnym zamkiem , co najlepiej odcinać itp . A najlepsza była by jakaś rozpiska do tego modelu lub informacja gdzie mogę ją zaleście.
Z góry dziękuje.

[ Dodano: 2013-06-07, 10:00 ]
Czyżby wszyscy mieli centralny sterowany z pilota i tylko ja mam otwierany z kluczyka. Nikt z was nie dorabiał sterowania radiowego. Szukam tego od dłuższego czasu i nic nie mogę znaleźć myślałem ze może wy mi coś podpowiecie.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: tomek505 w 07 Czerwiec 2013, 13:52:42
Sterowanie centralnym zamkiem jest tu bardzo proste. od centralki do przednich drzwi idą dwa kable (nie pamiętam kolorów) do każdych przednich drzwi po jednym. Jest na nich normalnie jedynka czyli +12V. Podanie masy powoduje otwarcie zaś nie podanie niczego (przerwa) powoduje zamknięcie auta. Trzeba tylko odpowiednio spreparować dokładany sterownik i działa. Ja u siebie mam piloty zbliżeniowe polecam super sprawa
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: barzuc w 07 Czerwiec 2013, 14:41:21
bedik, kup w dowolnym miejscu (no prawie) centralkę i piloty (bez siłowników)... z centralki (o ile jest porządna) masz wyprowadzone sygnały sterujące, które zostaje tylko podłączyć do oryginalnego sterownika centralnego zamka. To wersja najprostsza. Z kolei jeśli przy okazji będziesz montował alarm - to pewnie centralka alarmu będzie miała wyprowadzenie sygnału do centralnego (i odwrotnie powinna też mieć). Jak będziesz montował sam - instrukcja, schematy i dasz radę, tym bardziej w kontekście tego co napisał tomek505, jeśli w serwisie - to podłączenie dla nich centralnego nie powinno być problemem.
Do swojego toczydełka kupiłem kiedyś zestaw (z siłownikami) to nie dość, że ma wyjście (osobne przewody na których pojawia się sygnał) do sterowania innym modułem centralnego / immo. to jeszcze na kolejnej parze kabli dodatkowy kilku-kilkunasto sekundowy do innego sterowania (można przez przekaźnik podłączyć np. światła do odprowadzania postojowe / mijania albo domykanie szyb).
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: bedik w 08 Czerwiec 2013, 21:03:09
Dziękuje panowie w kącku jakieś konkrety. Zdecyduje się alarm seo jest on sterowany dwoma "-" .Tomek505 rozumiem ze sam podłączyłeś  sterowanie,czyli jak dobrze rozumiem podałeś minus na przewód to otworzyło zamek, a w jaki sposób przerwałeś obwód? Czy podanie minusa na drugi przewód nie spowoduje czasem zamknięcia? Gdzie podłączyłeś się pod zasilanie bezpośredni pod akumulator czy któryś przewód w skrzynce bezpiecznikowej. I tak dla upewnienia się impuls podawałeś przed próbnik z żaróweczką.?
Rozumiem ze przerywałeś obwód przekaźnikiem ale szczegółowe instrukcje miło widziane

[ Dodano: 2013-06-10, 17:53 ]
Jeśli ktoś by potrzebował to udało mi się znaleźć plik z podłączeniem do alarmu do hyundaia i20. Tutaj niby otwieranie i zamykanie jest na osobnych przewodach,nie sprawdzałem jak jest w aucie czy centralny jest sterowany jednym przewodem czy dwoma jak w tym pliku . Pobawić się z podłączeniami będę mógł dopiero gdzieś za miesiąc jak  by ktoś wcześniej to robił to proszę o informację jak to wygląda.

[ Dodano: 2013-06-10, 18:21 ]
niestety plik jest za duży i nie udało się dodać jak ktoś będzie potrzebował wyśle na maila
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: mario2013 w 24 Lipiec 2013, 22:11:29
Witam,
Próbuje od paru popołudni połączyć centralny zamek na pilota Maxicar. Niestety nie mogę odszyfrować ,które przewody sterują zamykaniem i otwieraniem drzwi.
Tak jak wspomniano w wcześniej są dwa przewody które tylko reagują w momencie podania "-" wtedy drzwi się otwierają.Problem jest z zamknięciem samochodu.
I tu moja prośba  ,jeżeli koledzy mają schemat ewentualnie wiedzę jakie to kolory przewodów byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: tomek505 w 26 Lipiec 2013, 09:29:45
Przecież już pisałem że są dwa przewody jeden idzie do drzwi z prawej a drugi z lewej strony. Ten od lewej jest bodaj niebieski zaś ten od prawej chyba zielony tego nie pamiętam bo zamek montowałem ponad rok temu. Bynajmniej obydwa wchodzą do czarnej skrzynki pod kierownicą (jest to chyba moduł komfortu). Jeśli podasz masę na któryś z nich auto się otworzy to już udało Ci się ustalić drogi Kolego Mario. Natomiast jeśli któryś z nich na chwilę rozewrzesz (rozetniesz odłączysz od złącza) tak by wisiał w powietrzu i nie był nigdzie podłączony wtedy auto się zamknie i ot taka filozofia:).
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: bedik w 25 Sierpień 2013, 19:43:10
Sposoby są dwa, jeden jak kolega wyżej pisze. Drugi to podanie masy na te dwa przewody, jeden otwiera drugi zamyka. Kolory kabli to niebieski i żółto czarny
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: kevin55 w 30 Sierpień 2013, 07:11:16
Podepnę się do tematu, rozkminiłem jak podłączyć sterownik centralnego, tylko nie wiem które kable odpowiadają za miganie kierunków. Jakby ktoś wiedział to proszę o wskazówkę.

[ Dodano: 2013-09-10, 07:16 ]
Odświeżę, czy wiecie które kable odpowiadają za miganie kierunków w samochodzie?
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: charles w 22 Wrzesień 2013, 19:04:47
Udało mi się podłączyć sterowanie centralnym zamkiem. Niestety było już trochę ciemno i nie pomyślałem o robieniu zdjęć żeby powstał poradnik foto. Mogę tylko napisać co i jak. Dodam tylko że moje auto to Hyundai I20 z 2013 roku z fabrycznym centralnym zamkiem, ale bez pilota.

Informacje o 10-cio pinowej wtyczce i podane w tym poście kolory kabli są nieaktualne jeżeli chodzi o mój model auta, więc sądzę, że wszystkie po lifcie będą miały tak jak mój.

Sterownik i kostka pod którą wpinałem sterowanie z pilota znajduje się dokładnie nad nogami kierowcy pod kolumną kierownicy.

Żeby się tam dostać trzeba zdemontować pokrywę bezpieczników: odczepić ją z zaczepów (otworzyć) i zdjąć z zawiasów. Oczywiście wszystko delikatnie i z wyczuciem, żeby nie popękało. Później w okolicy zawiasów tej pokrywy są 3 wkręty trzymające plastik, który zasłania wszystko co jest nad nogami kierowcy.
Żeby zobaczyć te wkręty trzeba patrzeć tak jakby leżąc na plecach na chodniczku (później ta pozycja - "mostek" będzie nam towarzyszyć częściej ;)). Po odkręceniu tych wkrętów trzeba pomanewrować tym plastikiem, lekko go wygiąć i wyjdzie. Trzymają go tylko te 3 wkręty.

Wtedy naszym oczom ukaże się plastikowy czarny moduł do którego podpiete są 3 (chyba) wtyczki. Interesuje nas wtyczka najbardziej po prawej (siedząc na fotelu kierowcy). Jest tam napewno więcej niż 10 pinów... Interesują nas dwa przewody. Są one sterowane impulsem masy:

* Żółto - czarny --- odpowiada za otwarcie drzwi
* Niebiesko - pomarańczowy(czerwony, nie jestem pewien bo miałem słabe oświetlenie, ale jest obok żółto-czarnego) --- odpowiada za zamknięcie drzwi.

I TU UWAGA!!! Mogłem odwrócić funkcje kabli, bo nie pamiętam już dokładnie który był do czego. Można to łatwo sprawdzić podając na te dwa piny masę, tylko trzeba pamiętać, żeby ktoś nam przytrzymał wciśnięty przycisk/czujnik/krańcówkę ;) otwartych drzwi, bo inaczej zamek odskoczy.

Niestety kable przy tej wtyczce są bardzo krótkie co uniemożliwia jej wyciągniącie i zmusza do lutowania prawie w pozycji leżącej. UWAGA, BO GORĄCA CYNA LUBI KAPNĄĆ!!!

I to w sumie tyle. Masę pociągnąłem z jakiegoś rusztowania deski rozdzieczej. Jak się położycie pod deskę rozdzielczą i popatrzycie tak jakby na błotnik od środka i jednocześnie w górę to jest tam jakieś wzmocnienie i wystają z niego dwie śruby 6-tki. Wystarczy na końcu przewodu masowego założyć oczko i dać nakrętkę. Plusa nie wiedziałem za bardzo skąd wziąć, więc znalazłem stałe 12V w gnieździe diagnostycznym OBD i już. Kable owinąłem izolacją, żeby wyglądały jak instalacja oryginalna. Centralka była wyposażona w przylepiec dwustronny, więc przykleiłem ją do plastikowej obudowy oryginalnego modułu od spodu. Jest tam jeszcze 2-3cm do osłony plastikowej, więc nie ma problemu.

Montujemy osłonę plastikową w odwrotnej kolejności. Troszkę bardziej trzeba go wygiąć przy wkładaniu, bo doszła centralka, ale jest elastyczne, więc nie ma problemu. Trzy wkręty...

Pokrywa od bezpieczników i po robocie. Można rozmasować plecy bolące od wspomnianego wcześniej mostka przez próg ;)

Powodzenia w montażu :)

Jedyne co mnie martwi to to, że zakupiony sterownik ma dużo różnych funkcji, ale trochę boję się poeksperymentować z podłączeniem ich (gwarancja). Bo pomimo tego, że otwieranie i zamykanie z pilota sprawia dużą radość (po okresie dłubania kluczykiem w drzwiach), to do pełni radości brakuje mi jakiegoś potwierdzenia, że zadziałało... Przydałoby się jakieś mignięcie kierunkowskazami. I tu moja prośba, czy ktoś wie jak to rozwiązać?? Sterownik mogę podpiąć bezpośrednio pod linię kierunków i nie ma problemu, bo mógłbym dociągnąć kable do lamp, ale wolałbym wpiąć się gdzieś w kabinie. Może komuś się już to udało i podpowie gdzie i jakich kolorów kabli szukać??
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: kevin55 w 23 Wrzesień 2013, 07:01:26
Mi też by się przydała informacja o tym gdzie się wpiąć w kierunkowskazy.
charles, a czy nie jest czasem tak że jakiekolwiek zmiany w układzie elektrycznym przez użytkownika grożą utratą gwarancji ? Bo mi się wydaje, że jak pojedziesz z awarią elektryki na gwarancję kiedyś i dopatrzą że grzebałeś to kiszka będzie. Ktoś chyba pisał, że można założyć sterownik na pilota bez utraty gwarancji ale tylko jak kupisz odpowiedni i zamontuje ci go serwis. :oops:
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: charles w 23 Wrzesień 2013, 09:50:44
Pewnie tak jest, ale jakby się coś działo to stwierdziłem, że muszę odlutować tylko 3 przewody i zaizolować te miejsca (no chyba, że podłączę jeszcze kierunki to będzie 5 przewodów). Wtedy ktoś musiałby ściągać całą izolację z przewodów, żeby to znaleźć... Masę mam na śrubkę, odklejam sterownik i nie ma śladu.

A co do migania kierunków to żeby nie przebijać się z kablami do komory silnika to chyba podciągnę dwie żyły w progach do tylnych lamp i tam podłączę pod żarówki... Inaczej tego nie widzę...
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: kevin55 w 23 Wrzesień 2013, 18:00:38
No zawsze można zdemontować w razie W. Tylko żebyś się nie zapomniał i do serwisu nie pojechał kiedyś z nie oryginalnym pilotem lub kluczykiem bo oni tylko czekają żeby cię uwalić.
Wydaje mi się, że na 100% pod kierownicą są kable odpowiedzialne za kierunki, może nawet w tej samej kostce od centralnego, tylko które? Może trzeba by zobaczyć jakie kolory kabli są przy kierunkach i poszukać ich pod kierownicą i sprawdzać.

[ Dodano: 2013-12-12, 20:30 ]
Kable odpowiedzialne za kierunkowskazy są koloru niebieskiego i idą do długiej kostki, która jest maksymalnie po lewej stronie pod kierownicą. Wiązka idzie nad uchwytem otwierania maski i jest złapana spinką do karoserii ( łatwiej znaleźć ). W wiązce są 3 niebieskie kabelki jeden grubszy niebieski i 2 cieńsze niebieskie - odpowiedzialne za kierunkowskazy prawy i lewy.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: JanuszB w 24 Styczeń 2014, 18:13:42
Tydzień temu zakupiłem nowego i10 w wersji access z centralnym zamkiem.
Dzisiaj w serwisie chciałem zamontować otwieranie pilotem - i zonk :evil:
Próbowali zamontować, ale pilot nie zadziałał.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 24 Styczeń 2014, 18:36:35
JanuszB jeśli potrzebujesz pomocy to załóż nowy temat tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=24 (oczywiście dodając odpowiedni tag do tematu) , a jeśli tylko nas informujesz że pilot nie działa to załóż temat tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=54 .
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: thenygoos w 18 Maj 2014, 12:22:21
Witam,
tydzień temu z przymusu (poprzednie auto - banan po wypadku), stałem się użytkownikiem i20 w wersji Classic Plus, rocznik 2013 (trafił się pewny egzemplarz). Oczywiście to co mnie ubodło na dzień dobry, to brak zdalnego sterowania centralnym. W zwiazku z tym zakupiłem jeden z najtańszych i najbardziej popularnych modułów z pilotami MaxiCar 686-2236 (w odróżnieniu od droższych i obsługujących również otwieranie bagażnika/drzwi tyłu i domykanie, ten egzemplarz oferuje jedynie zamykanie i otwieranie centrlnego zamka pilotem). Moduł z pilotami to koszt z przesyłką 63,00 PLN (Panowie w ASO zażyczyli sobie za usługę doposażenia auta w zdalne sterowanie "tylko" 350,00 PLN), a zamontowałem go osobiście. Nieocenioną pomocą (za co dziękuję!!!) był jeden z powyższych postów z informacją o kolorach przewodów. W rewanżu :-), dla zainteresowanych Kolegów z tego forum załączam schemat podłączenia powyższego modułu do instalacji elektrycznej pojazdu. Zastanawiałem się nad wypasionym "zrób to sam", ale jeśli ktoś ma odwagę zabierać się za dłubanie przy instalacji, to załączony schemat jest zdecydowanie wystarczający, tym bardziej, że są na nim dwie sweet-focie obrazujące miejsce zamontowania odpowiedniego sterownika pojazdu, fotka konkretnej złączki oraz lokalizacja i kolory przewodów. Pozdrawiam i powodzenia

thenygoos

P.S. Na razie nie podłączyłem kierunkowskazów, ponieważ nie miałem czasu na poszukiwanie odpowiednich przewodów, ale jak tylko podłączę, to zaktualizuję schemat...
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: matejo w 03 Sierpień 2014, 12:06:49
ja zakupiłem moduł do sterowania radiowego na allegro za jakieś 50 zł, montaż u elektryka wyniósł mnie 100 zł.. przy zamykaniu kierunki mrugają dwa razy, przy otwieraniu raz, zasięg w zależności od przestrzeni wokół pojazdu do 50m.

Kusiła mnie opcja z domykaniem szyb, ale w sumie często w upalne dni zostawiam uchylone, więc byłby to zbędny wydatek.

Ogólna ocena: +100 dla komfortu i wygody
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: adamhash w 08 Wrzesień 2016, 21:15:17
Witam,
Wiem, że to stary temat i zapomniany ale dziś montowałem centralny zamek u teścia w hyundai i20 (2012r) i natrafiłem na problem z podłączeniem kierunków.
Niestety podpowiedź od kevin55 jest nieprawidłowa:
"[ Dodano: 2013-12-12, 20:30 ]
Kable odpowiedzialne za kierunkowskazy są koloru niebieskiego i idą do długiej kostki, która jest maksymalnie po lewej stronie pod kierownicą. Wiązka idzie nad uchwytem otwierania maski i jest złapana spinką do karoserii ( łatwiej znaleźć ). W wiązce są 3 niebieskie kabelki jeden grubszy niebieski i 2 cieńsze niebieskie - odpowiedzialne za kierunkowskazy prawy i lewy."

Po żmudnym szukaniu udało mi się odnaleźć 2 przewody odpowiedzialne za kierunki.
Jest to przewód biało-pomarańczowy oraz niebieski w złączce zaznaczonej czerwonym prostokątem.

(http://khamian.cba.pl/adam/i20/1.jpg/)

Mam nadzieje, że się to komuś jeszcze przyda!

pozdrawiam!
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 06 Luty 2019, 18:49:10
Prosze o rade.

1. Jeżeli mam i20 classic plus 2009, centralny zamek w kluczyku i chciałbym dołożyć do tego pilota to musze kupić Pilot ze sterownikiem, wywalam oryginalny sterownik i wpinam ten nowy sterownik zakupiony z nowym pilotem? czy zakupiony nowy sterownik podłącza się do istniejącego już sterownika i ten nowy działa poprzez ten oryginalny?

2. Nie wiem czy mam jakąś fabryczną wadę, ale czy we wszystkich i20 2009- ... jest tak, że zamkiem w klapie nie zamkniemy całego samochodu? U mnie jest tak, że zamek kierowcy czy pasażera zamyka wszystko, natomiast otwierając tylną klapę w momencie podnoszenia jej otwiera się cały samochód, natomiast zamkiem w klapie zamknę tylko bagaznik, reszta samochodu pozostaje otwarta

3. Jaki zestaw byście polecali żeby był wystarczający, chodzi mi o otwieranie, zamykanie, bez jakiś domykania szyb czy coś, ewentualnie jakby mi się kiedy chciało szukać to możliwość migania kierunków dopiąć. coś sprawdzonego i prostego.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: Jacaw w 06 Luty 2019, 20:52:28
Co do pkt. 2 to u mnie kluczyk w klapie otwiera i zamyka tylko klapę. Nie kojarzę też, aby podniesienie klapy powodowało otwarcie pozostałych zamków - postaram się jeszcze jutro to sprawdzić, jak nie zapomnę.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 06 Luty 2019, 21:30:39
u mnie tez kluczem otworze i zamkne tylna klape ale zamykajac klape nie zamkne reszty drzwi, nie wiem czy od nowosci to jest zepsute czy kazdy tak ma + podnoszac klape gdzies w polowie wysokosci otwieraja sie wszystkie drzwi
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: Jacaw w 07 Luty 2019, 22:12:08
Sprawdziłem jak to działa u mnie, przy czym mój i20 miał pierwotnie centralny zamek na kluczyk, ale z uwagi na montaż alarmu mogę go też otwierać pilotem.
U mnie kluczykiem u kierowcy i pasażera zamykam i otwieram wszystkie zamki, czyli 4 drzwi + bagażnik. Natomiast przy bagażniku kluczykiem otwieram i zamykam tylko bagażnik, podniesienie klapy bagażnika u mnie nic nie zmienia i drzwi dalej pozostają zamknięte.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 08 Luty 2019, 18:54:28
Bardzo Ci dziękuję. No to u mnie jest fabrycznie tak, że otwierając bagażnik otwiera się całe auto. Ostatnio myślałem o tym i to wygląda tak, że gdy zwolnie czujnik od domknięcia bagażnika to i drzwi się otwierają - tak jak pisałem, klapa idzoe w góre i w połowie chyba zaświeca się lampka i zwalniają się blokady w innych drzwiach, muszę to przyobserwować, jest to wada fabryczna, już teraz nie mam wątpliwości.  :roll:  :roll:  :roll:  zamki się wysypały, i jeszcze jak już przy bagażniku jestem to klapa opada i trzeba nowe siłowniczki  :roll:  
Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję.
Tytuł: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 15 Luty 2019, 21:10:32
Zakupiłem tą chińską centralkę, niestety NIE MAM POJĘCIA który pin w kostce odpowiada za ZAMKNIJ oraz drugi za OTWÓRZ, ktoś wie?

Inna sprawa, gdzie znaleźć stałe 12V? Jak szukać?

Mam miernik Unit UT33B do pomocy
Tytuł: Odp: Montaż alarmu sterowanie centralnym zamkiem
Wiadomość wysłana przez: tacim w 21 Marzec 2024, 19:05:42
Wątek stary jak świat ktoś podpowie gdzie wI20 polift są przewody kierunków centralny zrobiłem ale jeszcze kierunki chce zrobic.