HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: blaze85 w 08 Luty 2024, 06:55:12

Tytuł: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 08 Luty 2024, 06:55:12
Witam,

Mam problem w i20 2015r 1.2B.
Nie działa start-stop.
Nie ma żadnych błędów, ogólnie po zatrzymaniu auta, zaświeca kontrolka na przycisku od start-stop i silnik nie gaśnie.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 08 Luty 2024, 07:36:06
Sprawdź Aku przy słabym Aku nie będzie działał start stop, można też sprawdzić ISG interface.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 12 Luty 2024, 10:51:16
Akumulator ok, sprawdzane też na nowym.
Dziwne jest to, że nie wyrzuca żadnego błędu.
Błąd zaświecił się tylko wtedy jak wyciągnąłem bezpiecznik przy klemie, ten od start-stop.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: piejar w 12 Luty 2024, 12:43:36
Pytanie, czy masz to auto od salonu i czy ktoś nie wmontował tam jakiegoś " wyłącznika" - są takie dokładane dinksy które pamiętają ostatni stan przycisku (bodajże) i po włączeniu zapłonu naciskają przycisk za ciebie.
U mnie w Megane jeżeli wyłączę ręcznie SS to lampka na kneflu świeci się ciągle a na desce mam przekreśloną ikonkę SS.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 12 Luty 2024, 20:54:04
Pytanie, czy masz to auto od salonu i czy ktoś nie wmontował tam jakiegoś " wyłącznika" - są takie dokładane dinksy które pamiętają ostatni stan przycisku (bodajże) i po włączeniu zapłonu naciskają przycisk za ciebie.
U mnie w Megane jeżeli wyłączę ręcznie SS to lampka na kneflu świeci się ciągle a na desce mam przekreśloną ikonkę SS.
Przejdźmy z megane do hyundai, czy wg, twoich przekonań to samo?
Ja zapytam  blaze 85
czy przy wymianie aku, absolutnie nie kozaka, tylko taki jaki producent zaleca czyli np AGM.
Została wykonana procedura adaptowania aku z udziałem czujnika na klemie -
Czas tej procedyry to 4 godziny
wiadomo pijar nie wieży bo nie ma problemów z megane, kraina wiecznych łowów jest przepełniona jego przekonaniami.
Tu jest inaczej, bez tej 4 godzinnej procedury, isg nie bedzie działał, tak samo jak zostanie otwarta np maska też nie będzie działał isg.
 Na końcu napiszę że przekaznik pod guzikiem montowany można łatwo zauważyć jeżeli diagnostyka obejmuje system isg.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 12 Luty 2024, 22:31:10
Jak dobrze naładowany akumulatortm bardziej nowy to start-stop powinien działać. A jak nie to bym się cieszył, że ten szajs nie działa ;D
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 15 Luty 2024, 07:49:30
System wcześniej działał bez problemu, więc to nie jest kwestia tego że ktoś coś zamontował.
Po wciśnięciu przycisku do wyłączenia zapala się na nim dioda, po ponownym gaśnie.
Obecnie po zatrzymaniu np na światłach, zapala się również dioda na przycisku, tak jakby jakiś warunek nie był spełniony.
Akumulator AGM.
Jeśli chodzi o adaptacje że auto ma stać przez 4h to stoi przez całą noc i to nadal nie działa.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: piejar w 15 Luty 2024, 08:59:01
Napisałeś że "błąd zaświecił się tylko po wyjęciu bezpiecznika.."  czy chodzi o jakiś komunikat na desce, check engine czy masz jakiś odczyt z OBD?
Czy umiesz sprawdzić błędy po OBD?
Często wpływ różnych elementów na działanie S/S nie jest oczywisty, np kwestia podciśnienia w układzie wspomagania - przy braku podciśnienia nie będziesz miał wspomagania hamulców więc silnika wyłączyć nie mozna.
W swojej Meganie (a jakże) jeżeli SS zadziała a kilka razy nacisne hamulec to silnik się załączy, bo tym hamowaniem skonsumowalem podciśnienie.
Dlatego warto byłoby poczytać błędy z modułów (nie tylko ECU silnika) bo coś tam z pewnością będzie wskazane
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 15 Luty 2024, 09:14:29
Tak, chodziło mi o kontrolkę żółta która się pojawiła na desce rozdzielczej po wyjęciu bezpiecznika na klemie. Jak bezpiecznik jest na miejscu jedyna oznaka że SS nie działa, to zapadająca się dioda na przycisku do wyłączenia SS.
Po OBD nie wyrzuca żadnych błędów.
Odnośnie podciśnienia to się zgadza, kiedy jeszcze SS działał i silnik się wyłączył, wystarczyło kilka razy nacisnąć hamulec i silnik się włączył.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: piejar w 15 Luty 2024, 10:38:52
Kilka podpowiedzi może być tutaj

https://www.tomorrowstechnician.com/hyundai-stop-start-system-problems/
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 15 Luty 2024, 19:47:50
Do działania start stop jest wymagane kilka warunków przeważnie nie domaga aku, ale występuje np taki warunek jak zamkniecie maski, i jeszcze kilka warunków.
''kozaka'' montuj zero problemów chyba że chcesz się bujać po kółkach aku.....''
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 17 Luty 2024, 10:01:36
Odłączyłem akumulator na noc i chce wykonać ponowną adaptacje.
Czy powinienem podłączyć akumulator, zostawić na 4h i 3-4 razy odpalić silnik czy tylko 3-4 razy przekręcić kluczyk w stacyjce?
W instrukcji ta informacja nie jest precyzyjna.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 17 Luty 2024, 14:00:57
Przekreć zapłon, spowrotem na off nie wyciagaj kluczyka, zostaw auto na 4 godziny.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 17 Luty 2024, 23:37:32
Niestety nic nie pomogło.
Poprzedni akumulator miał 9 lat i to na nim przestało działać.
Nowy banner agm z grudnia 2023, naładowany przed założeniem do auta.
Dziś ponowna adaptacja.
Objawy te same. Po zatrzymaniu auta, zapala się kontrolka na przycisku SS, na desce rozdzielczej ikonka się nie pojawia.
Żółta na desce, zapala się tylko po wyjęciu bezpiecznika na klemie dodatniej i po odłączeniu kostki na klemie ujemnej i wtedy faktycznie nie reaguje na przycisk SS w samochodzie.
Skończyły mi się pomysły.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: piejar w 18 Luty 2024, 10:21:20
Pytanie jak sprawdzałeś błędy obd, czy masz tester który czyta kilka/wszystkie moduły czy czytasz tylko sterownik silnika? Jakim urządzeniem/aplikacją to robisz? Sterownik silnika może nie wystawiać żadnego błędu ale może go wystawiać któryś z pozostałych modułów. Jeżeli korzystasz z aplikacji car scanner to tam można zaznaczyć które modułu chcesz odpytywać. Trzeba pamiętać że Hyundai/Kia są ciężkie do czytania za pomocą ogólnodostępnych narzędzi.
Pytanie też jak "inicjujesz" ta adaptację. Propozycja żebyś wyjął bezpiecznik na klemie i włożył go po czym zostawił auto. Nie wiem czy problem nie leży w tym ze (być może) zdejmujesz klemę i zakładasz.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 18 Luty 2024, 10:44:08
Sprawdzałem przez car scanner i motor data.
Zaznaczałem wszystkie dostępne moduły, chociaż widzę teraz, że coś się zmieniło w sposobie wyboru skanowania w opcji "Błędy DTC".
Chyba, że chodzi o opcję "Identyfikatory ECU"
Bezpiecznik na klemie dodatniej, jest raczej tylko od sytemu Start/Stop.
Jak robiłem adaptacje to zabrałem akumulator do naładowania. Świeżo naładowany podłączyłem w aucie i zostawiłem go na całą noc.
Rano zrobiona adaptacja zgodnie z instrukcją i nic to nie zmieniło.
Jest to trochę dziwne, bo z tego co czytałem to w przypadku problemów z działaniem świeci się właśnie ta żółta kontrolka na desce rozdzielczej.
U mnie ona zapala się tylko przy wyjętym bezpieczniku z klemy dodatniej, lub odłączonej kostce na klemie ujemnej.
Mogę jeszcze odłączyć bezpiecznik i zeskanować błędy i sprawdzić czy wtedy wyrzuci.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: piejar w 18 Luty 2024, 11:13:50
Ja bym raczej zrobił skan w sytuacji rzeczywistej tzn robisz jazdę, kontrolka się zapala i robisz scan. Pozaznaczaj wszystkie ECU które się da i skanuje - to długo potrwa.
Zwróć uwagę że przy adaptacji wspominają o tym żeby poodcinac wszystkie dodatkowe odbiory. Moim zdaniem komputer wyznacza sobie charakterystykę spadku napięcia w czasie adaptacji i na tej podstawie określa kondycję akumulatora. Jeżeli pojawia się dodatkowy odbiór to spadek napięcia będzie większy. Sprawdź sobie (jak masz miernik) do jakiego prądu wygasza się pobór na postoju (w trakcie adaptacji). Pytanie czy adaptacje robiłeś z podniesioną maską - kto wie czy to ma wpływ, skoro wiemy że ISG ją czyta.
NIE robiłbym adaptacji na akumulatorze "po nocy". Raczej po jeździe (doładuj w normalnym środowisku samochodu) i wtedy rób. Zaobserwuj w car scanner napięcie ładowania (napięcie modułu) i zobacz czy działa inteligentne ładowanie tam czy napięcie ładowania adaptuje się do sytuacji. Jeżeli napięcie ładowania jest stale rzędu 14,4 tzn że takiego układu brak lub jest zablokowany (?) . Spróbuj zaobserwować.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 18 Luty 2024, 11:24:53
Jeszcze raz od początku, zle robisz adaptacje.
Przed adaptacją przeskanuj czy występują dtc, warto użyć dedykowanego interface i sprawdzić system start stop( jest taka opcja).
Agm (naładowany),musi być o tych samych parametrach co oem, inaczej czujnik to wychwyci i nici z kalibracji.
Adaptacja:
-zapalenie samochodu przynajmniej raz(myślałem, że zapalałeś, ale chyba nie)
-następnie pozostaw auto na minimum 4 godziny z wyłączonym zapłonem(kluczyk zostaje w stacyjce na of nie wyciągamy)
- po upływie tego czasu silnik uruchamiamy 2 krotnie.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 18 Luty 2024, 12:46:49
Ładowanie było robione ładowarką do AGM, oryginalny akumulator był też AGM.
Adaptacja była robiona przy zamkniętej masce, wszystkie źródła odłączone, wyłączone radio i dmuchawa.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 18 Luty 2024, 14:15:28
Ładowanie było robione ładowarką do AGM, oryginalny akumulator był też AGM.
Adaptacja była robiona przy zamkniętej masce, wszystkie źródła odłączone, wyłączone radio i dmuchawa.
Jaką ładowarką?
Parametry aku takie jak oem?
był zapalany silnik przed kalibracją? Czyli wkładamy aku, zapalamy silnik, wył silnik, pozostawienie minimum na 4 godziny, później zniwu odpalenie silnika dwa razy.
 

Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 18 Luty 2024, 15:11:38
Do blaze85
tu jest test za pomocą interface.
Jak i informacja od producenta jeżeli chodzi o startstop.
Również jak widać inne rozruszniki. Posiadam dużo informacji, które mogą potwierdzić moją pomoc w stosunku do użytkowników forum a nie jak nie którzy piszą nie wiedząc o czym.Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 18 Luty 2024, 16:48:14
Akumulator był ładowany poza samochodem.
Kolejny raz zrobiłem adaptacje.
Niestety ten sam efekt.
Po zatrzymaniu zapala się tylko dioda na włączniku Start-stop i tyle.
System nadal nie działa.
Zostaje chyba tylko ASO.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 18 Luty 2024, 17:41:11
Akumulator był ładowany poza samochodem.
Kolejny raz zrobiłem adaptacje.
Niestety ten sam efekt.
Po zatrzymaniu zapala się tylko dioda na włączniku Start-stop i tyle.
System nadal nie działa.
Zostaje chyba tylko ASO.
Podglądowe info w i30 2020 1.4 myślę, że będzie podobnie.
Jakiś warunek nie pozwala na adaptację.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 18 Luty 2024, 18:04:00
Nie mogłem edytować więc nowa odp w zał cd. szach mat dla krainy wiecznych łowów.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 18 Luty 2024, 18:17:38
Dziwne jest to, że nie świeci żółta kontrolka na tablicy informująca o braku działania SS
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: malerikula w 18 Luty 2024, 19:05:00
Na tablicy , liczniku? To musi być dtc po obd.
Ciężko tak na odległość, jak się auta nie ma.
Jedź gdzieś na warsztat gdzie mają gdsa, gscana,zenitha, sprawdzą czy nie ma błędów, zrobią test ISG, podejrza parametry czujnika, Aku, lub podjedź do ASO.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: piejar w 18 Luty 2024, 19:29:32
A sytuacja która ma miejsce u kolegi opisana jest tu, czyli samoczynne zapalenie się kontrolki ISG OFF.
I koniecznie zrób sobie test prądu upływu, opisane jako vehicles parasitic current inspection. Powinien być poniżej 50mA w stanie uspokojonym. Jak dla mnie te 50 mA to i tak dużo.
(https://drive.google.com/file/d/1aU8bA0TAQlwva4QgYQqOmUwrkGDQURgr/view?usp=drivesdk)

https://drive.google.com/file/d/1aU8bA0TAQlwva4QgYQqOmUwrkGDQURgr/view?usp=drivesdk
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 18 Luty 2024, 19:38:13
Tak, chodzi mi o kontrolkę przy liczniku.
To ona informuje że system działa nieprawidłowo.
Tak jak wcześniej pisałem ona się nie zapala.
Świeci się tylko przy wyjętym bezpieczniku i wtedy faktycznie potwierdza że system nie działa.
Zgodnie z instrukcją nie działa wtedy też przycisk do wyłączenia SS.
Bez dokładnych pomiarów i tak raczej nic więcej nie zrobię.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 20 Luty 2024, 17:38:32
Taki jest efekt odłączonego bezpiecznika z klemy dodatniej.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: ...kuba... w 20 Luty 2024, 19:54:30
Status : Usterka obecna wskazuje na to, że usterka o którym mówi błąd jest aktywna.
Błąd dotyczy problemu w komunikacji własnie między innymi z "czujnikiem" akumulatora to by się zgdzało dlaczego Start/Stop nie ma zezwolenia na działanie i adaptacja akumulatora nie wykonuje się.
Masz na akumulatorze jedną z klem z dodatkową dwuprzewodową(pinową) wtyczką? to własnie w połączeniu ECM z tym czujnikiem jest problem.
Tytuł: Odp: Start stop
Wiadomość wysłana przez: blaze85 w 20 Luty 2024, 20:04:44
Błąd wyskoczył bo wyjąłem bezpiecznik z klemy +.
Wtyczka jest na klemie -.
Zrobiłem to tylko po to żeby sprawdzić czy ODB wykrywa w ogóle błąd.
Przy włożonym bezpieczniku SS nie działa i na OBD żadnego błędu nie ma.