HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: fryc86@poczta.onet.pl w 22 Styczeń 2018, 07:40:15
-
Witajcie
Odkąd kupiłem we wrzesniu i30 nie moge zatankować wiecej niż 42 L mimo ze wskazniki pokazuja np 9 km do tankowania.
Diagnoza serwisu pływak czy (smok) nie dosięga do dna baku i ponad 8L zostaje nietknięte - strasznie irytujący temat bo trzeba co chwile tankowac a jednak 8 L to jeszcxze 100 km
DAJCIE znać kto jeszcze ma taki problem
Pozdrawiam
-
U mnie wyglada to podobnie. Jak kupilem używke i tankowalem 2-3 razy to wchodzilo okolo 50 litrow ( zasieg wtedy bylo kolo 560 km). Teraz tankuje i wchodzi okolo 42 litrow ( tankowanie na rezerwie) - zasieg okolo 460 km. Myslalem ze to problem dystrybutora na stacji w tesco.... wychodzi na to ze nie?
dowidywales sie moze w ASO co z tym zrobic?
-
Taaaaa
Czekać dałem im czas (bo była to moja 3 wizyta od wrzesnia w tej sprawie no i błędu AEG) więc stwierdziłęm że w dniu 22.02.2018 udaje sie do nich i mają coś zrobić a na ten czas żądam auta zastępczego i zobaczymy co zrobią - oficjalnie pismo do Hyundai Polska i niech walczą !
Bo czekać mam na akcje serwisową ...albo nie wiem na trzęsienie ziemi ... tłumaczenie jest takie samo wie pan to nowy samochód w sumie to nawet nie ma jeszcze części zamiennych dostępnych itp itd ...
-
Mój i30 ma tak samo, zastanawiam się czy to nie z powodu jeżdżenia po mieście i stosunkowo dużego spalania na 100km. Wtedy komputer pokładowy zmniejsza zasięg i być może także wcześniej (przy większej ilości pozostałego paliwa) zapala kontrolkę rezerwy.
Czy moje domysly mają sens? ;)
-
Zależy co wg. Ciebie to duże spalanie na mieście? Mi obecnie wskazuje 8,2/3 l/100km. Wiec wydaje mi się, że nie jest to bardzo dużo. W ostatnich kilku tygodniach w dużych korkach nie jeździłem. Ogólnie jeżdżę cyklem mieszanym - 50/50 miasto-autostrada.
Niemniej ~10l to dosyć sporo, jeśli chodzi o rozjazdy komputer/rzeczywistość ;/
-
Mi przy małych odcinkach (do 10km) w zimie spała nawet do 9,5l na 100km. Myślałem, że to może być przyczyną. Ale 8l/100km powinno wskazywać w miarę poprawnie zasięg... Choć wg specyfikacji Hyundaia i tak spalanie powinno być w okolicach max 6,6l/100km.
Tak czy inaczej zgadzam się z Tobą, że powinni to naprawić.
-
Moze to kwestia jakosci paliwa? dysrtybutora? 2x tankowalem na stacji obok tesco- 2x pistolet odbil przy ~42 litrach.
-
Ja od nowości tankowałem tylko na Orlenie (Pb95) - w różnych stacjach na terenie polski. Od kilkudziesięciu tankowań udało mi się zatankować 40l max.
Nigdy nie zwróciłem uwagi, że bak ma teoretyczna pojemność 50l... Dopiero teraz jak zobaczyłem wasze posty to przypomniało mi się, że dziwnym trafem po wyjeździe z salonu zatankowalem znacznie więcej niż teraz gdy już mi się pali rezerwa.
Swoją drogą jazda na oparach paliwa szkodzi samochodowi, więc może jest w tym jakąś zaleta ;)
-
Swoją drogą jazda na oparach paliwa szkodzi samochodowi, więc może jest w tym jakąś zaleta ;)[/quote]
I to jest prawda.
U mnie przebieg ponad 11000 - tankuję gdy komp pokazuje około 90 - 100 km do końca. Jeżdżę w straszliwych korkach codziennie około 20 km - średnie spalanie 8,2 litra /100 km. Na autostradzie odcinek 300 km ze spalaniem 6,4 z prędkością do 140.
-
Nie no Panowie co ma spalanie do ilosci zatankowanego paliwa spalanie moze bys i 15/100km ale jak komputer pokazuje ze zostało 5 km to te 50 a nawet 53 l trzeba wlac i to chocby nie wiem jak bardzo pienilo sie paliwo !!!
Ja was prosze o jedno zgloscie to w salonach/serwisach bo jest to temat strasznie wkur... mam ze szczecina 550km do Warszawy jezdze 3-4 razy w tygodniu po to kupiłem nowe auto a tu na baku przejeżdżam 530 km.
A poza tym jak im to zgłaszam to mowia no wi pan to tylko gdzies 8l moze 100 km czy az tak panu to przeszkadza - ja na to TAK jak kupuje cos co ma bak 50L to chce zeby tyle miało - a on na to ale nikt poza panem tego nie zgłaszał ?!?
Powiem Masakra z tymi Serwisami tak jak mowie temat u mnie czeka do 22.02. i oficjalne pismo zobaczymy co wtedy zrobią
Pozdro
-
Niezależnie od spalania, faktem jest że kupyjac auto -uzywke- tankowalem w trasie na kreskach --- i weszło nieco ponad 50l. Teraz tankuje na kreskach i wchodzi 42l- wszystko w obrębie poltora miesiąca więc na świeżości pamietam.
Nie wiem czy może mieć to zwiazek czy nie, Ale raz chcąc zatankować na kreskach nie mogłem tego zrobic - caly czas odbijalo pistolet, w koncu sie udalo....na 85% to byl pierwszy raz kiedy weszło okolo42l bo zapłaciłem ~ 200zl przy cenie okolo 4.80 a bylo do pelna i bylo to chwile po tankowaniu na trasie.
Moze to jakas banka powietrza? - tak mi obskuga stacji powiedziala jak odbijalo mi pistolet na stacji.
-
Sprawdzę z ciekawości ile wejdzie u mnie, bo zasięg teoretyczny mam zwykle w okolicach 800-850km a spalanie średnie około 6.0, wiadomo w zależności czy więcej po mieście czy trasie ale tak czy siak daje to między 48-51L
-
No niby nie bo u mnie serwis wymontował pompke czy cos co jest pod siedzeniem z tyłu i zajrzał że faktycznie pływak nie sięga do paliwa.
I tak to narazie wszystko co zrobili w tej sprawie :)
-
A co ze smokiem? Bo pływak ok, zawiśnie nad paliwem i pewnie wyswietli 0km dystansu do tankowania ale czy smok będzie dalej pobierał paliwo? Domyślam się, że tak, serwis coś więcej w tej sprawie powiedział? Kazali czekać na akcję naprawczą czy co?
-
Ja dzisiaj zgłosiłem sprawę w ASO, ale problem został całkowicie zbagatelizowany.
Niby wzięli na warsztat, niby popatrzyli, ale stwierdzili, że wszystko działa zgodnie ze sztuką.
Bezskutecznie prosiłem także o zgłoszenie do centrali.
-
A argumentowali to jakoś sensownie? Czy na zasadzie "45 litrów Panu wystarczy"?
-
1. Nie mają jak tego sprawdzić
2. Tak powinno być
3. Benzyna się nie marnuje
Jak dla mnie argumenty z czapy ;)
-
Ok, to pytanie dlaczego po zalaniu auta do pełna (zgodnie ze specyfikacją poiwnno to byś w sumie 53 litry), komputer pokładowy pokazuje zasięg poniżej 500 km?
Ja mam wolnossaka I30-tke z 2011 roku. Zakładając, że nalewam bak do pełna (=53 litry), a komp pokładowy pokazuje zasieg ~480 km oznaczało by, że spalanie wynosi ponad 11 litrów, tymczasem komp pokładowy pokazuje średnie spalanie na poziomie 8,3l. Różnica jest spora!
Może to problem z kompem pokładowym -> komp źle liczy zasięg -> za wcześnie pokazuje rezerwę -> tankując więc w baku jest więcej niż pokazuje komp pokładowy
-
Ja zawsze zapisuję ile zatankowałem, ile przejechałem itp.
U mnie nie ma przekłamań o więcej niż 1l na 100km.
Zgadzam się z Tobą, że prawdopodobnie komputer źle liczy ile jeszcze może przejechać i dlatego za wcześnie wyświetla kontrolkę rezerwy. Choć u Ciebie jeszcze bardziej zaniża spalanie niż u mnie (inny silnik itp).
-
Ja dzisiaj zgłosiłem sprawę w ASO, ale problem został całkowicie zbagatelizowany.
Niby wzięli na warsztat, niby popatrzyli, ale stwierdzili, że wszystko działa zgodnie ze sztuką.
Bezskutecznie prosiłem także o zgłoszenie do centrali.
Które ASO, będę wiedział gdzie nie jechać :D
P.S. Dziś u mnie od 1/2 do "pod korek" 26,5l weszło...
-
Puławska... ;)
W sumie może właśnie warto podjechać do tego samego ASO, żeby udowodnić, że nie tylko jedna osoba ma zastrzeżenia.
-
Boję się cytować bo dostałem ostrzeżenie za złamanie regulaminu: III pkt 9g :shock: Never mind, w każdym razie thx za namiar na ASO, tam raczej nie zajadę ale spróbuję na Krasnobrodzkiej :)
-
U mnie chyba nie jest tak źle, 169KM przejechane a wskazówka jeszcze nie drgnęła, dodam, że zatankowałem pod sam korek, aż widziałem niespieniony ON :)
(http://pics.tinypic.pl/i/00957/hbdn4effwg31.jpg)
-
Hej, następna obserwacja: coś jest na rzeczy z wyliczaniem przez komputer średniego spalania. U mnie od wspomnianego wyżej tankowania do pełna zrobiłem 480km po czym znów zatankowałem do pełna: weszło ledwo 19L!!! Wychodzi na to, że auto pali średnio: 19/4,8=3,96L/100km podczas gdy komputer w skumulowanych danych dla tego przebiegu wyświetla 5,6L!!! Czy sprawdzaliście jak to wychodzi u Was podczas tankowania dzieląc litry przez przebieg? Bo to by tłumaczyło domniemane problemy z ilością paliwa jakie wchodzi do baku :) Nasze auta palą chyba mniej niż to co podaje komputer :)
-
Tak jak pisałem w innym temacie dotyczącym średniego spalania w I30.
Spalanie pokazywane przez komputer pokładowy do niczego się nie nadaje i podaje bardzo złe wartości.
Pospisywałem sobie przebieg przy 3/4 baku i 0,5 baku. Komputer pokazywał odpowiednio 9,1 oraz 8.7.
W rzeczywistości, biorąc pod uwagę przebieg i wskazanie analogowego wskaźnika pojemności baku wychodzi aż 10,7 (po 1/4 baku)i 10,9! (po 1/2 baku), także realny zasięg to ~487 km ( a nie komputerowe 540).
Jak na auto z taką pojemności i mocą bardzo dużo pali.
cykl jazdy mieszany: obwodnica prędkość około 130 + miasto
-
No jak mowilem OFICJALNE pismo i jest :
- zamówiony pływak (czy jak to się nazywa)
- z czujnikiem też mają coś zrobić
Proszą o cierpliwość bo towar idzie z Korei ma być koniec lutego i wtedy wymienią zobaczą czy pomoże.
Po oficjalnym piśmie do Dyrektora Hyundai Auto Club Szczecin
[ Dodano: 2018-02-22, 14:52 ]
Cos i sie wydaje ze wasze problemy z wskazaniem chyba nie wypalą ja tankuje od początku tyle samo ok 40L wiec wskażnik pokazuje dobrze ze np zostało 20 km do konca paliwa bo tankuje i pokazuje ok 550 km i tak cały czas.
A skoro u mnie NIBY zajżeli do baku i przy 9 km do przejechania było ok 8-10l paliwa to chyba błąd konstrukcyjny by pasował.
Zobaczymy jak wymienią pływak jednak moje zmartwienie jest takie - jeżeli założą mi drugi tylko nowy a to PROJEKT jest zły to nic sie nie zmieni - ZDROWE ROZUMOWANIE !!!
I co wtedy bede czekał na akcje serwisową a skoro nikt nie zgłasza albo serwisy olewają to tej akcji się nie doczekam :(
-
Definitywnie wina złego zaprojektowania plywaka !!!
Stwierdzono to teraz po jego wymianie na nowy - EFEKTU ZEROOOO !!!
I teraz prosze uzytkownikow benzyn o zgłaszanie tego i moze KOREANCE zrobią akcje serwisową bo po zatankowaniu do pełna przejeżdzam 520 km a w baku zostaje jeszcze ok 1/5 baku (10litrow)
Czekam na wasze zgłoszenia 1,4 BENZYNA
-
Wczoraj tankowałem po przejechaniu ~685km (komputer wskazywał jeszcze możliwe do przejechania ok. 30km), do odbicia pistoletu udało się wlać ok. 42 litry benzyny. Dodatkowo, wyciągając lekko pistolet i trzymając do połowy spust dotankowałem do ~50l. Widzę tu raczej problem z niewłaściwym odpowietrzeniem zbiornika paliwa.
-
Widziałem ten wątek wcześniej i potwierdzam - auto wczoraj odebrane z salonu, piszczenie całą drogę że rezerwa i pusty bak a na stacji do odbicia pistoletu weszło 44 litry.
-
Wiecie już dlaczego assistance Hyundai zapewnia dowóz paliwa? Sytuacja nie będzie miała miejsca właściwie nigdy, bo wskazówka na zero a 8 litrów w zbiorniku :)
-
No chyba nie bardzo, u mnie po zatankowaniu 50l i wyjeżdżeniu go - komputer wskazywał 19km, na następnym tankowaniu weszło również 50l (42 do odbicia pistoletu i resztę wyciągając trochę pistolet i lejąc na "pół gwizdka").
-
Słyszałem już wiele razy, że podczas lania paliwa "na pół gwizdka" dystrybutor może źle zliczać ilość pompowanego paliwa, więc Twój wynik może być przekłamany.
Świetnym przykładem są ludzie tankujący 2-litrowe butelki, do których wchodzi 2,4 litra paliwa, albo w drugą stronę - do 5-litrowego kanistra leją 4,7 litra pod zakrętkę.
Każdy dystrybutor ma też oznaczenie minimalnej objętości pompowanego paliwa i zazwyczaj jest to 5 litrów, więc jeśli lejesz na pół gwizdka aż 8 litrów to w rzeczywistości może być tego znacznie mniej... albo więcej :-?
Ja, natomiast, zauważyłem, że obliczany przez komputer zasięg ciągle mi maleje. Po odbiorze auta z salonu było 720 km na pełnym baku (lane do pierwszego odbicia) przy spalaniu ponad 9l/100km a obecnie, gdy mam spalanie 5,6 pokazuje tylko 690 km. Wartości spalania biorę ze "skumulowanych danych" na temat jazdy w komputerze pokładowym, bez resetu od samego początku.
-
A jak się ma spalanie wg. komputera (5,6 l) do faktycznego zużycia paliwa ? pytam bo niedługo odbieram i30 z takim silnikiem .
-
Wydaje mi się, że pali tyle, ile pokazuje.
Kiedyś na trasie zszedłem do 4,8 i aż nie mogłem uwierzyć, ale potem okazało się, że moja średnia prędkość wynosiła poniżej 60km/h. Więc obliczane spalanie chyba pokrywa się z rzeczywistością.
-
A jak się ma spalanie wg. komputera (5,6 l) do faktycznego zużycia paliwa ? pytam bo niedługo odbieram i30 z takim silnikiem .
Dane podawane w specyfikacjach to totalne bzdury.Przejechałem swoim I30 2017 ponad 16 tyś. Średnia spalania w mieście to 7,5 l/100, a w trasie (autostrada do 140km/h) to od 6,4 do 6,8.Miasto to jazda w warunkach mieszanych i obwodnica i korki.
Pozdrawiam.
-
A który producent podaje dane nr spalania obliczane w warunkach eksploatacyjnych?:) Zawsze to dane na podstawie testów laboratoryjnych :) Ja zawsze mnoże dane katalogowe x 1,5 :)
-
Dzień dobry wszystkim , auto odebrane z salonu , nie wiem ile było w zbiorniku , na stacji do odbicia weszło 43,3 po czym udało się jeszcze dosiurać 3 litry , po takim zatankowaniu zasięg autka ok 680 km.
-
...na stacji do odbicia weszło 43,3 po czym udało się jeszcze dosiurać 3 litry ...
Z tego, co wiem takie "dosiurywanie" nie jest zbyt dobre.
Szkodliwe nawyki kierowców. (https://www.motofakty.pl/artykul/szkodliwe-nawyki-kierowcow-jazda-na-rezerwie-i-tankowanie-pod-korek.html)
-
Witam kolegów.
jestem nowy na forum i nowy w Hyundai :)
To mój pierwszy koreanczyk.
Niedawno nabyłem i30 2017 i od razu zaciekawił mnie ten post.
po dojechaniu do rezerwy ( wskazowka analog) + komp - krzyczy ze zostało 20 km pojechałem zatankować i ... weszło 39L , po ponownym wcisnieciu pistoletu 40,8L.
czyli jest coś na rzeczy.
przekręciłem do ASO Zabrze- tam już Pani z serwisu wiedziała o tym problemie bo jak stwierdziła sama go zauważyła bo też jeździ i30.
po namowach ma sie skonktaktować z centralą H i dać znać czy coś ustaliła.
Panowie natomiast próbowali mi wmówić że tak ma być i że jak wskazówka dojdzie do zera to mogę jeszcze spokojnie ze 100 km zrobić :lol: Czyli znają problem i próbują się tłumaczyć.
zobaczymy co wymyślą...
-
Ma to swoje dobre strony: wskazówka dojdzie do zera a pompka w zbiorniku nadal jest chłodzona i smarowana paliwem, tutaj jak nic Hyundai zrobił to świadomie, żeby uniknąć awarii pomp i zapowietrzeń układu paliwowego... Czy to ok czy nie to już sprawa indywidualna każdego użytkownika :)
-
No pytanie za 100 pkt czy problem jest tylko z czujnikiem (pływakiem) ze opada do zera gdy jeszcze jest paliwo.
Może być ,że i pompa (ssak) też pozostaje nad poziomem paliwa które zostało w baku i mimo że paliwo będzie to pompa będzie w powietrzu i nie będzie pobierała paliwa.
Ktoś rozkręcał/ sprawdzał?
Może ktoś przetestował ile można przejechać km po opadnieciu wskaźnika paliwa do zera?
-
Dane podawane w specyfikacjach to totalne bzdury
nie zawsze :-P
p.s.
mój (co prawda nie i30 ale tez hyundai) pali książkowo, więc nie narzekam.
W specyfikacji jest:
miasto 11 w rzeczywistości 9.5-10.5
miesz. 7,8 w rzeczywistości ok 8
trasa 6,8 w rzeczywistości 7-8
co do problemów z bakiem, to podobnie mam w elantrze XD ale szczególnie jak stoi po kątem na podjeździe, później wskaźnik głupieje i pokazuje rezerwę
-
Jak już pisałem wcześniej (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=105813#105813), można zejść nawet poniżej katalogowego spalania, ale kosztem czasu, a więc wolniejszej jazdy.
Poniżej fotka zegarów - tym razem osiągnąłem 4,9 l/100 km na tej samej trasie co wcześniej (traktory, ciężarówki, bez wyprzedzania bo z naprzeciwka ruch duży).
(http://up.programosy.pl/foto/20180515_183655_min.jpg) (http://up.programosy.pl/foto/20180515_183655.jpg)
-
Słuchajcie jest sukces - ale niewielki bo wiem na czym stoję !!!
Jezdziłem do konca paliwa i WNIOSKI:
- rezerwa włącza sie gdy wskaznik kilometrow wskazuje 40 km do konca paliwa
- po 40 km wyskakuje symbol (---) - czyli jeździmy ale nie wiemy jeszcze ile
- ja juz wiem od momentu włączenia się rezerwy możemy przejechać dynamiczna jazda 149 km wiec tak czy tak cos jest nie tak - ALE NIC Z TYM NIE ZROBIĄ bo to POLSKA i nikogo nie obchodzi ze klient mówi ze to nienormalne zeby rezerwa włączała sie 12 czy 14 l przed końcem baku !!!
-
- ja juz wiem od momentu włączenia się rezerwy możemy przejechać dynamiczna jazda 149 km
A jakie miałeś średnie spalanie wg elektroniki silnika w tym momencie?
Ja wczoraj doszedłem do rezerwy i również zapaliła się w okolicach zasięgu na poziomie 40 km. Do stacji dojechałem po jakiś 5 km. Na stacji zatankowałem równe 20 litrów i wskaźnik poziomu paliwa pokazywał trochę ponad połową. Średnie spalanie na poziomie 7.8 l/100 km.
Faktycznie widać, że w baku zostaje ok. 12 litrów od momentu zapalenia się rezerwy. Porażka.
-
w obu moich hyundaiach (elantra i sonata) kontrolka rezerwy zapala się gdy pozostaje 12l paliwa w baku, a wskaźnik zaczyna pokazywać "--" zasięgu przy 8l w baku. uważam, że jest to w porządku, bo zabezpiecza układ paliwowy przed jazdą "na sucho". wystarczy poznać te wartości i jeździć :mrgreen: po co szukać dziury w całym, te obliczenia kompa nigdy nie są precyzyjne
-
Spalanie 7,6 - 8,0 L na 100 km
[ Dodano: 2018-07-27, 13:05 ]
Widze ze kolega to jest Dyrektorem Serwisu lub Multisalonu !!!
Dziura w całym - zawsze proste rozwiązanie rezerwa włącza się gdy w baku jest 6 l i jest ok nie ma strachu jedziesz na Stacje i tankujesz ale jakim trzeba być OSZOŁOMEM żeby zabezpieczać samochód przed czymś 12 - 14 l przed czasem !!!
Proszę Cie człowieku to może niech rezerwa włącza się zaraz za tzw CPN-em bo może ktoś będzie chciał jeździć na oparach 100 lat
To jest coś czym doskonale zabezpiecza się Hyundai a IDEALNIE wymiguje się od naprawy SERWIS a nas klientów mają jak zwykle w D...
Rezerwa włącza się co najmniej o 50 km ZA SZYBKO
-
Do stacji dojechałem po jakiś 5 km.
jakichś :roll:
-
Spalanie 7,6 - 8,0 L na 100 km
[ Dodano: 2018-07-27, 13:05 ]
Widze ze kolega to jest Dyrektorem Serwisu lub Multisalonu !!!
Dziura w całym - zawsze proste rozwiązanie rezerwa włącza się gdy w baku jest 6 l i jest ok nie ma strachu jedziesz na Stacje i tankujesz ale jakim trzeba być OSZOŁOMEM żeby zabezpieczać samochód przed czymś 12 - 14 l przed czasem !!!
Proszę Cie człowieku to może niech rezerwa włącza się zaraz za tzw CPN-em bo może ktoś będzie chciał jeździć na oparach 100 lat
To jest coś czym doskonale zabezpiecza się Hyundai a IDEALNIE wymiguje się od naprawy SERWIS a nas klientów mają jak zwykle w D...
Rezerwa włącza się co najmniej o 50 km ZA SZYBKO
po pierwsze niestety nie jestem dyr. ani nie mam nic wspólnego z tym - nie trafiłeś
po drugie chyba to twój pierwszy samochód ;-) bo większość aut różnych marek ma rezerwę na
poziomie 8l w baku (oczywiście dotyczy to baków 50-70l
po trzecie brak paliwa lub niski jego poziom w baku zawsze kończy się problemami. kiedyś padały pompy paliwa co kosztują 150zł a jak zatrzesz pompę wysokiego w GDI to się popłaczesz
chociaż, kto bogatemu zabroni :-P
poziom rezerwy to zawsze jakiś kompromis pomiędzy trwałością części a głupotą użytkownika
-
Do stacji dojechałem po jakiś 5 km.
jakichś :roll:
:oops:
:lol:
-
Jeszcze moje boje z Hyundai w sprawie baku:
W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zgłoszenia z dnia 18.07.2018, o treści: „Witam Jestem nowym posiadaczem Hyundai I30 2017. Wg. instrukcji obsługi pojemność baku w tym modelu wynosi 50l. Przy zapalonym wskaźniku rezerwy oraz przy wskazaniu komputera o przewidywanym zasięgu ok 10km. tankuję na stacji i do baku wchodzi ok 41 -42l. Wynika z tego że w baku mimo że wskaźniki podają że nie ma już paliwa nadal znajduje się około 8 l paliwa co umożliwia jeszcze przejechanie ok 120 km. Problem jest nie tylko w moim modelu gdyż takie wpisy są na forach dotyczących I30 wersja 2017. Zadałem to pytanie u dealera Huyndai w Zabrzu i stwierdzili że znają problem ale nie wiedzą jak go rozwiązać. Prosze o przesłanie informacji co można w tej sprawie zrobić aby wskazania wskazówki poziomu paliwa i systemu komputerowego podawały właściwy zasięg i właściwy poziom paliwa w baku. 8 litrów to bardzo dużo i przy zwykłej jeżdzie pozwala przejechać jeszcze przeszło 100km."
W odpowiedzi na Pańskie zgłoszenie, pragniemy poinformować, że pojemność baku w Pańskim samochodzie wynosi 50 l. Informacja o niskim poziomie paliwa włącza się, gdy w zbiorniku pozostaje 8 l paliwa. Wskazania komputera pokładowego zostały zaprogramowane przez producenta i nie są modyfikowalne przez Autoryzowane Stacje Obsługi Hyundai. Producent nie przewiduje ingerencji w system. Sposób zaprogramowania ma na celu minimalizację ryzyka pracy silnika przy bardzo niskim stanie paliwa w zbiorniku.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostajemy do dyspozycji.
Z poważaniem,
Zespół Centrum Obsługi Klienta Hyundai Motor Poland
Czyli nic nowego.
i nic z tym nie zrobimy...
-
U mnie podobnie: rezerwa i 28km zasięgu a do baku weszło 39,5l do pierwszego odbicia, trochę to dziwne.
-
U mnie ostatnio zaglądali do sitka paliwa, byłem dopalić DPF przy 13tys. km i zgłosiłem mulenie auta. Wpadli na pomysł, że zerkną w sitko, oczywiście okazało się czyste bo tankuję paliwo prosto z rafineri - tak mi to poskładali w ASO, że przy najbliższym tankowaniu paliwo przelało mi się pod spód auta, pistolet nawet nie mial jak odbic :P Assistance, laweta i poprawka w ASO, ale nie umyli mi tego, spod auta rypało ropskiem jak nie wiem... Wkurwiłem się, zgłosiłem sprawę do Hyundai a osłony zdjąłem i umyłem we własnym zakresie bo jakoś straciłem wiarę, że ASO zrobi to poprawnie... :P
Ceny:
- sprawdzenie sitka 300zł
- dopalenie DPF 300zł
Cena w pakiecie: 390PLN, ale co z tego jak niesmak pozostał :P
-
W odpowiedzi na Pańskie zgłoszenie, pragniemy poinformować, że pojemność baku w Pańskim samochodzie wynosi 50 l. Informacja o niskim poziomie paliwa włącza się, gdy w zbiorniku pozostaje 8 l paliwa.
Jakby rezerwa zaczynała świecić się przy 8 l. to jeszcze byłbym w stanie to zrozumieć. Ale u mnie zaczyna się świecić przy ok. 12 l. Chyba, że faktycznie w i30 2017 należy jeździć do momentu aż zamiast zasięgu ma się "---". I wtedy najprawdopodobniej pozostaje w baku 8 l. Ale prawda jest taka, że rezerwa zaświeci się wcześniej.
Jeżdzę też astrą kombi w dieslu i tam np. rezerwa zaczyna się świecić przy zasięgu ok. 100 km. Paliwa jest w baku ok. 6 litrów. A układ paliwowy to CR, a nie MPI. Jakby się zapowietrzył to byłby zdecydowanie większy problem.
-
No widzicie kupcie NOWE będzie fajnie ... ale to jest POLSKA i ja nie widze za dużej różnicy czy kupiłem auto 10 letnie z komisu czy nowe z salonu tak czy tak jak sie rozmawia po czasie ze sprzedawcą to w spojrzeniu i w myślach sprzedawcy słyszy się (o co ci kur... chodzi przecież już kupiłeś to się ciesz ze chce w ogóle z tobą gadać) !!!
PS to nie mój pierwszy samochód ale czy stary VW, Skoda , SEAT, KIA czy Toyota - żaden nie włączał rezerwy mając 12 l w baku ps KIA która jest taka sama włącza mając 5l paliwa i wtedy pokazuje się dopiero "---" i to jest OK !!!
Ale podejście w salonach wszędzie takie samo !
PS a jak wy tłumaczycie żonie która wsiada do samochodu i dzwoni do was z pretensjami - JAK MAM JECHAĆ DO PRACY JAK TU POKAZUJE ZE MAM 48 KM DO PRZEJECHANIA I REZERWA SIĘ ŚWIECI AAAAaaaaaaa :(
Pozdrawiam i jak Hyundai uważam temat za zamknięty NIESTETY !!!
-
Ostatnio jakoś nie chciało mi się zatrzymywać i tankować na trasie więc jechałem do oporu, według komputera już dawno miałem pusty bak a i tak weszło tylko 41 litrów. Ostatnie 10km rezerwy na drodze miało chyba ze 20km.
Ogólnie jest to zabezpieczenie przed jazdą na prawie pustym baku i trzeba się z tym pogodzić:)
-
Czy komuś udało się rozwiązać opisywany problem z bakiem?
-
To nie bug to feature...
-
Rezerwa ma się zapalać na 100 km przed.
-
Rezerwa ma się zapalać na 100 km przed.
Dokładnie, ale ludki i tak będą nazywać to problemem ;)
-
Tyle, że tutaj zapala się na jakieś 150km-180km przed :)
-
Tutaj tzn. gdzie? U Ciebie w aucie? Poza tym 150-180km to może być 10l paliwa, więc tak jak założył producent... Niemal każda instrukcja obsługi mówi, żeby nie schodzić z poziomem poniżej 1/4 zbiornika... Ludzie tego nie przestrzegali, jeździli niejednokrotnie do zera, zapowietrzali układy, zacierali pompy i hyundai zrobił z tym wreszcie porządek...
-
A czytałeś wątek :)? rezerwa zapala się na 40km a potem jak wskaźnik znika to zostaje jeszcze 8-10 litrów w baku
[ Dodano: 2019-07-23, 17:46 ]
Nie mówię czy to źle, dobrze, upierdliwie, czy bezpiecznie. Fakt jest taki, że mówicie o rezerwie na 100km a wychodzi sporo więcej (także w porównaniu do innych aut)
-
Czego nie rozumiesz? Hyundai założył, że polski janusz będzie osuszał bak do zera (0 km zasięgu) i zrobił go w chooya zostawiając jeszcze 10l paliwa :) Genialne prawda? Wyeliminowanie awarii pomp z powodu zatarcia pracą na sucho :) Temat wydaje mi się wyczerpany :)
-
To, że rezerwa świeci się wcześniej niż w innych autach można zaakceptować, to że do baku nie można wlać 50 litrów paliwa nie jest akceptowalne. Tankowałem do 3 odbić, ale ostatnio poświęciłem trochę czasu i zatankowałem od trzeciego odbicia jeszcze ponad 3 litry. Gdybym miał latarkę spróbowałbym nalać pod korek, ale bałem się rozlać. Co ciekawe mimo, że nalałem ponad 3 litry więcej komputer wskazywał taki sam zasięg jak po trzech odbiciach - nieco ponad 810km. Choć wydaje mi się, że zasięg wskazywany przez komputer jest poprawny. Jeśli w zbiorniku jest ok. 42 litrów paliwa, to zasięg 815km przy spalaniu 4,8l/100 jest obliczany właściwie.
-
Mój rekord to wlane 48,8 po odebraniu od dealera. Więc na rezerwie w razie czego można trochę jechac
-
To, że rezerwa świeci się wcześniej niż w innych autach można zaakceptować, to że do baku nie można wlać 50 litrów paliwa nie jest akceptowalne.
Kiedy jedno z drugim się ściśle łączy :) chcesz zatankować 50l to musisz wyjeździć 50l, a więc po zapaleniu rezerwy przejechać jeszcze te 180km (a jak masz takie niskie spalanie to pewnie i więcej).
-
Nie czytasz ze zrozumieniem :-\. Pistolet odbija choć bak nie jest pełen. Pierwsze tankowanie to 50 litrów zaś kolejne to nieco ponad 40-> ciężko zatankować "do pełna".
-
A wyjechałeś paliwo aż zgasło auto :)?
Mówiłem o tym, że komputer nawet jak pokazuje, że w baku nic nie ma, to tam zostaje 8-10litrów. Dlatego pistolet Ci odbija po 40...
-
iPeace
No chyba nie bardzo, u mnie po zatankowaniu 50l i wyjeżdżeniu go - komputer wskazywał 19km, na następnym tankowaniu weszło również 50l (42 do odbicia pistoletu i resztę wyciągając trochę pistolet i lejąc na "pół gwizdka").
Z tego wynika, że w baku jest miejsc na paliwo, tylko z jakiegoś powodu (poduszka powietrzna?) trudno je zatankować. Dotankowanie kolejnych ośmiu litrów, jak u kolegi asche zwiększa zasięg auta w trasie o dobre 100km. Jak tankuję paliwo do kanistra 5l do kosiarki, to zawsze leję na 1/4-1/2 gwizdka i zgadza mi się ilość paliwa na dystrybutorze z wielkością pojemnika. IPeace piszemy o różnych rzeczach stąd pisałem, że nie Czytasz ze zrozumieniem. Odpowiadając na Twoje pytanie , nie nie wyjeżdżam paliwa do zera, tankuje koło 1/4 według wskazówki paliwa. Mam średnie spalanie 4,9l/100km, to przy baku o pojemności 50 litów powinno dawać zasięg ponad 1000km, a nie daje. Max to 830km. Wiem tylko,że po pierwszym odbiciu (to jest według instrukcji obsługi górna granica tankowania) jestem wstanie zatankować jeszcze ponad 5 litrów, a paliwa dalej pod korkiem nie widać.
-
Sprawdź sobie przy pomocy jakieś aplikacji typu Fuelio z trzech kolejnych tankowań i te 4.9l/100km się okaże bzdurą jaką pokazuje komputer.
W każdym aucie tak jest - komputer samochodu przekłamuje wyniki spalania.
-
Jak pisałem w innym wątku, z tankowania wychodzi ok 5,2, ale zdarza mi się wyjechać nim z garażu i po kilkunastu minutach go w nim schować robiąc przy tym z 50m. Ale przy tych problemach z bakiem, nie do końca wiadomo, czy zawsze tankujemy do tego samego momentu, choć robię to do 3-ego odbicia. Zresztą nawet , obecnie 24 letnia, Honda Civic, może przy jeździe w trasie zejść poniżej 6l LPG/100km, przed zagazowaniem miałem średnią z tankowań 5,2. Jeżdżę płynnie z dżentelmeńskim +10km/h a słaby, mały silnik pozwala długo sobą hamować.
-
Jak pisałem w innym wątku, z tankowania wychodzi ok 5,2, ale zdarza mi się wyjechać nim z garażu i po kilkunastu minutach go w nim schować robiąc przy tym z 50m. Ale przy tych problemach z bakiem, nie do końca wiadomo, czy zawsze tankujemy do tego samego momentu, choć robię to do 3-ego odbicia. Zresztą nawet , obecnie 24 letnia, Honda Civic, może przy jeździe w trasie zejść poniżej 6l LPG/100km, przed zagazowaniem miałem średnią z tankowań 5,2. Jeżdżę płynnie z dżentelmeńskim +10km/h a słaby, mały silnik pozwala długo sobą hamować.
Twój silnik to benzynowy 1.4 MPI 100KM?
-
Tak. 100KM.
-
witam forumowiczow. oststnio jak zajechalem na stacje, to przed zatankowaniem mialem do przejechania 25 km to obstawiam ze bylo w baku moze z 1.5 litra. Zatankowalem do pelna, doslownie pod korek i weszlo 48.5 litra. Pistolet odbijal juz przy 40 litrach.
-
Jestem użytkownikiem i30 od miesiąca. Raz tylko zapaliła mi się rezerwa i przy tankowaniu weszło mi 40 litrów... pomyślałem sobie że pewnie jest 10 litrów rezerwy... dziwne ale spoko. Dziś na jednej z grup ktoś poruszył problem, poczytałem Wasze wpisy i pojechałem zatankować mimo tego że miałem ponad pół zbiornika. W sumie to zasięg mi zawsze pokazywał po tankowaniu na full 630-650km, wydawało mi się trochę mało bo w skodzie miałem zbiornik 45l i po tankowaniu zasięg minimum 700-750km ale też nie wiedziałem jaki dokładnie zbiornik mam i30 - okazało się ze większy o 5 litrów!
Od ostatniego tankowania do pełna przejechałem 290km ze spalaniem 6,4l wiec wyszło mi że powinienem wlać około 18,5 litra
Lałem paliwo bardzo powoli (nie wyobrażam sobie tak tankować całego zbiornika) i weszło mi 25,5 litra do pierwszego odbicia ale nic więcej nie próbowałem już dolewać. To jest 7 litrów więcej! Zasięg nagle komputer pokazuje 709km (przy średnim spalaniu 6,4).
Tylko żeby cierpliwości mi wystarczyło...
-
To ja tylko podpowiem, że wskaźnik zasięgu w i30 dobrze wskazuje, tzn. wczoraj gdy dojeżdżałem do stacji tankowania, to wciąż mi pokazywał zasięg 7 km. Do baku weszło bez jakiegoś "upychania" 45 litrów. Pewnie 1-2 litry powolutku bym dolał, to daje jakieś 3-4 litry "twardej rezerwy" poniżej wskazań zasięgu komputera.
-
Ja po kolejnym tankowaniu, pokazywało mi jeszcze 49km zasięgu. Na pełnym zbiorniku tankowanym w emerycki sposób przejechałem 703km przy średnim spalaniu z komputera 6,4l rzeczywiste spalanie jest więc nieco większe i wychodzi 6,78 a że robię głównie trasy po mieście to i tak nie jest źle. Żadnych dłuższych tras w tym miesiącu nie robiłem. Normalnym tankowaniem weszło 41litrów, jak zacząłem powoli dolewać jak poprzednio to weszło jeszcze 7 litrów do odbicia - wychodzi na to że ten typ tak ma choć jest to wkurzające bo to jednak dodatkowe 100km do przejechania. Wrzucę screena z fuelio i zdjęcia dla potwierdzenia.
-
Ja zauważyłem przy tankowaniu , że jak tankuje normalnie i do pierwszego wybicia to komputer pokazuje zasięg ok. 650 km. Ale jak pod koniec powoli i z pauzą i też do wybicia to już zasięg zwiększa się na 740 km. Ciężko zatankować normalnie do pierwszego wybicia full zbiornik. Tankuje zawsze do wybicia. A spalanie wg. komputera w trybie mieszanym (więcej trasa) waha się od 5,5 do 6,1 lato. Na trasie 110-120.
-
Czerwiec 2022 r. Sprawa, którą opisujecie dotyczy również mnie. Odebrane i30 DPi zostało zatankowane do pełna po zapaleniu się ikony rezerwy. Weszło 40 litrów. Komputer pokazuje zasięg 750 km.