Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
i30 PD / I30
« Ostatnia wiadomość przez malerikula dnia Dzisiaj o 06:52:17 »
Przepraszam, nie nie zauważyłem tej wiadomości. Poszło pw
2
i30 FD / Odp: Hyundai i30 1.4 CVVT – szereg objawów, głośna praca, falowanie obrotów
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 08 Lipiec 2025, 20:19:08 »
Pierwsze sprawdzić zawory bo pewnie nie ma hydrauliki i silnik rano klekocze. Skoro silnik dudni trzeba sprawdzić by czasem się nie zniszczył a to będą już koszta.
3
i30 PD / Odp: i30 WAGON pde 2021 Adaptacja czujnika różnicy ciśnień
« Ostatnia wiadomość przez prezio01 dnia 08 Lipiec 2025, 19:28:40 »
Gdzie ? juz pisalem kiedys pw do Ciebie i cisza.... :)
4
i30 FD / Odp: Hyundai i30 1.4 CVVT – szereg objawów, głośna praca, falowanie obrotów
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 08 Lipiec 2025, 19:22:00 »
Ad1. wolę się nie wypowiadać
Ad2. ile masz paliwa? spróbuj po zatankowaniu ponad połowę
Ad3. możliwe, że czujnik położenia wału do wymiany, właśnie tak to się objawia, że ciężko odpala i brak obrotomierza po odpaleniu.
5
i30 PD / Odp: i30 WAGON pde 2021 Adaptacja czujnika różnicy ciśnień
« Ostatnia wiadomość przez malerikula dnia 08 Lipiec 2025, 18:55:40 »
Zapraszam, Rybnik.
6
i30 PD / i30 WAGON pde 2021 Adaptacja czujnika różnicy ciśnień
« Ostatnia wiadomość przez prezio01 dnia 08 Lipiec 2025, 16:50:07 »
Szukam kogos z okolic Rybnika/Gliwic , kto zjest w stanie zrobić mi adaptację czujnika różnicy ciśnienia DPF w moim D4FE z 2021.Dwa warsztaty juz poległy z powodu braku odpowiedniego sprzętu........
7
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez daniello1234 dnia 08 Lipiec 2025, 16:08:10 »
Panowie panie może ktoś jest w stanie podpowiedzieć podesłać gdzie szukać szczegółów na temat zmiennych faz rozrzadu które realizują funkce zaworu egr poprzez puszczenie nogi z gazu

Chodzi o dokładnie ten moment kiedy spaliny wracają spowrotem do komory spalania




To że poniekąd zmienne fazy realizują egr to wiem
Nie bezposredniego ale niby tak

Chodzi o taki faktyczny techniczny opis że tak jest i dokładnie kiedy jest realizowany
8
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez daniello1234 dnia 08 Lipiec 2025, 16:02:16 »
Zmienne fazy rozrządu mogą wspierać działanie zaworu EGR, ale nie są one z nim bezpośrednio powiązane. Zmienne fazy rozrządu pozwalają na optymalizację otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych i wydechowych w zależności od obciążenia silnika, co może wpłynąć na efektywność spalania i tym samym pośrednio na ilość spalin, które mogą być recyrkulowane przez EGR.
Związek między zmiennymi fazami rozrządu a EGR:
Wspomaganie recyrkulacji spalin:
Zmienne fazy rozrządu, a konkretnie przestawianie wałka wydechowego w kierunku opóźnienia, mogą wydłużać czas współotwarcia zaworów dolotowych i wydechowych. To z kolei może sprzyjać zasysaniu części spalin do cylindrów, co jest jednym z celów działania EGR.
Optymalizacja spalania:
Poprzez zmianę faz rozrządu, system VVT (Variable Valve Timing) może poprawić efektywność spalania. Lepsze spalanie może skutkować zmniejszeniem ilości szkodliwych substancji w spalinach, co ułatwia działanie zaworu EGR.
Zmniejszenie emisji spalin:
Ogólnie, system zmiennych faz rozrządu ma na celu optymalizację pracy silnika, co może prowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, w tym tlenków azotu (NOx).
EGR a zmienne fazy rozrządu - podsumowanie:
Zmienne fazy rozrządu nie są bezpośrednio częścią układu EGR, ale mogą wspierać jego działanie poprzez optymalizację spalania i recyrkulację spalin.
System VVT może poprawić efektywność spalania, co z kolei może zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach i ułatwić pracę zaworu EGR.
Poprawa efektywności spalania w silniku może prowadzić do zmniejszenia emisji spalin, co jest celem zarówno systemu VVT, jak i EGR.
9
ix35 EL / Odp: [ix35] Polerowanie lamp, uszkodzony fotel kierowcy oraz inne bolączki.
« Ostatnia wiadomość przez yoda dnia 08 Lipiec 2025, 15:27:56 »
Jest ale lepszy dostęp jest jak zdejmiesz z tyłu cały jakby dekiel konsoli bez problemów. Poza tym u mnie pod tarczobębnami była jedna rdza rozebrałem, wymieniłem oba rozpychacze szczęk bo nie chodziły wcale. Pomalowałem tarczę kotwiczną nasmarowałem co trzeba wymieniłem tarczobębny i klocki. Żadne pół środki nie pomagały można to zrobić samemu i najlepiej samemu i najpierw popuszczamy ręczny w kabinie i demontujemy po montażu  za pomocą śrubokręta płaskiego ustawiamy samoregulator tak żeby lekko tarły okładziny ale żeby dało się swobodnie obracać i dopiero wtedy regulujemy w kabinie. Chociaż przy składaniu warto mieć trzecią rękę. Fotel no tu jest problem ale ja to zrobiłem tak dogadałem się z tapicerem żeby wymienił element ten uszkodzony ale nie miał oczywiście takiego koloru więc podobny dał od strony konsoli nie widać a ten oryginał wszył zamiast tego popękanego i jest git.
10
i30 FD / Hyundai i30 1.4 CVVT – szereg objawów, głośna praca, falowanie obrotów
« Ostatnia wiadomość przez Sekuran494 dnia 08 Lipiec 2025, 12:33:35 »
Witam,
Hyundai i30 1.4 CVVT 109 KM, benzyna, 2009, 260 tys. przebiegu. Auto mam od niedawna, ale już wyskoczyło kilka rzeczy. Najgorsze jest klekotanie. Poniżej pełna lista objawów:

1. Silnik cicho klekocze, cyka po odpaleniu na zimnym, w trakcie jazdy, na luzie. Wydaje mi się że jest proporcjonalny do obrotów i słychać go dobrze przy hamowaniu silnikiem
Słychać to na zewnątrz i w kabinie

2. Falujące obroty na zimno
Po odpaleniu zimnego silnika: wskakuje na 1500 rpm, potem długo schodzi na 500–700 rpm. W trakcie schodzenia obroty lekko falują.
Jak silnik się rozgrzeje – wszystko się normuje i trzyma równe obroty.

3. Problemy z odpalaniem
Na 50 odpaleń – ok. 5 razy nie chciał odpalić. Sporadycznie odpala sam silnik ale nie działa na przykład wspomaganie pedałów, obrotomierz.
Po chwili jednak odpala i jedzie normalnie.

Nie wiem czy to normalne ale też jestem zaniepokojony głośnością silnika przy 120 km/h. Gdy zbliża się do 4k obrotów silnik przeraźliwie głośno dudni, że nie da się ponad to jeżdzić.
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna