HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Pozostałe => Wątek zaczęty przez: Mike82 w 26 Maj 2009, 10:27:52
-
Cześć!
Jedna z polskich firm zajmujących się tuningiem mechanicznym w swojej ofercie proponuje Klientom korektę kanałów głowicy silnika zwaną fachowo obróbką głowicy Faza III. Kosztuje taki zabieg około 2 tys. zł i z tego co słyszałem podnosi osiągi silnika o 10-12% przy jednocześnym zmniejszeniu poboru paliwa. Czy słyszeliście o tego typu modyfikacjach? Czy warto zainteresować się tematem? Czekam na opinie bo z internetu niewiele się dowiedziałem ;-)
P.S. nie podaję na razie nazwy firmy, która (zapewne jako jedna z wielu) zajmuje się obróbką głowicy Faza III, bo nie pamiętam czy to w zgodzie z regulaminem ;p
-
Rozmawiałem kiedyś z gościem, który bawił się w tuning aut - np Eclipse wyrzeźbione do 280KM. Twierdził,że taka obróbka nie dała odczuwalnego przyrostu mocy i jest to zbędne wywalenie kasy. Nie wiem ile w tym prawdy ale gość wiedział co się z czym je.
-
Hmm, trochę szkoda. Albo kolega miał już tyle mocy w autku, że przez czy po korekcie kanałów nie poczuł specjalnej różnicy :)
W każdym razie dzięki za info 8-)
-
Ciekawe kto ? Chojnacki ? Grabowski ? :lol:
Generalnie w teorii to moc powinna sie zwiekszyc przez wzrost komprersji i ewentualne polerowanie czego tam sie da itd.
Osobom posiadajacym wieloletnie doswiadczenie w silnikach z 126p, 125p swojego bym nie oddal :)
-
Albo kolega miał już tyle mocy w autku, że przez czy po korekcie kanałów nie poczuł specjalnej różnicy
Z tego co zrozumiałem to zaczynał m.in. od korekty kanałów. Osobiście też to robiłem w Scoupe(garażowym sposobem) ale modyfikacji było więcej i nie jestem w stanie powiedzieć czy to akutat to dał jakiś przyrost mocy
-
Zwiksza moc, zmniejsza spalanie.. Silnik jako jednostka termiczna zawsze cos musi spalac: albo paliwo, albo zawory.
Takie polerowanie kanalow przynosilo swietne efekty przy dwusuwach, obecne uklady naszpikowane elektroniką dbaja o to, abys mial odpowiedni stosunek paliwa do powietrza - i w normalnych warunkach to jest 1 do 14,7. Powazny tuning auta to sprawa naprawde skomplikowana i wymaga kompleksowego podejscia do calego dolotu, ukladu wtrysku, kompresji, elektroniki i ukladu wydechowego.
Wymien swiece, kable, filtr powietrza i olej - ja tak od razu czuje jakies 10 koni wiecej :-)
-
Ciekawe kto ? Chojnacki ? Grabowski ? :lol:
Patrzyłem na stronach Promotora Mocy i Chojnackiego. Wszytko w opisie wygląda przyjemnie a jak jest w praktyce? No właśnie, dlatego wole zasięgnać najpierw wiedzy ;-)
Wymien swiece, kable, filtr powietrza i olej - ja tak od razu czuje jakies 10 koni wiecej :-)
Z przyjemnością, gdy tylko nabiję więcej kilometrów :)
Dzięki za info chłopaki 8-)
-
Do promotora swoj silnik bym oddal :) Ladnie N/A tez robia :)
-
Ja to już przestałem wierzyć w "robienie silnika" IMO lepiej mieć w dobrym stanie fabrykę i kupić mocniejszy samochód niż walczyć z wiatrakami zwłaszcza jak sie nie jest mechanikiem i nie ma garażu do dyspozycji.