HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: TomW w 15 Grudzień 2023, 15:02:13
-
Witam. Mam pytanie do użytkowników modeli z silnikiem 1,5 T-gdi - czy znane Wam są problemy z cewkami zapłonowymi w tych silnikach? Mam ten silnik, póki co samochód jest nowy więc narazie ok. Pytam, ponieważ spotkałem takie opinie o tym silników wśród użytkowników KIA, natomiast przy Hyundai-u nie widziałem. Według opinii niektórych właścicieli Kii cewki padały dość często.
-
Kurde, byłu te tematy na forum proponuję przeszukać:
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,15632.msg144411.html#msg144411
Ogólnie w Hyundai te cewko-fajki są bardzo wrażliwe na słąbej jakości/padające świece, i w większości przypadków jak zaczyna dziać się coś ze świecą, to zanim silnik da odczuwalny objaw to cewka zdąży już paść...
-
Przepraszam, przeszukiwałem wątki dotyczące I30 i faktycznie jest jeden taki wątek dotyczący cewek. Jestem po prostu ciekawy na ile jest to poważny problem dotykający tego silnika, czy wielu użytkowników miało z tym problem i oczywiście czy awaria następuje na tyle niespodziewanie, że z miejsca eliminuje samochód z dalszej jazdy i trzeba wzywać lawetę.
-
Jak masz umiejętności manualne to wystarczy kupić cewkę i wozić w samochodzie “na zapas” wraz z kluczykiem chyba 10mm… i najlepiej byłoby nową świecę i wtedy w przypadku awarii w 15 min podmieniasz cewkę+swiece “na drodze”. Pytanie jeszcze skąd wiedzieć która cewka… - A to już można łatwo odczytać robiąc diagnostykę silnika jakimkolwiek interface nawet ELM327… Jak padnie cewka to silnik odpali ale chodzi tragicznie - szarpie, skacze.. brakuje mocy..
-
Myślę, że jak już dopadnie mnie tego typu awaria, to na kolejny raz zaopatrzę się w cewki, świece. Mam jednak nadzieje, że nie będzie takiej potrzeby.
Gdzieś spotkałem się z opinią, że być może do występowania tej awarii przyczynia się pokrywa nad silnikiem, wykonana od spodu z grubej pianki co prowadzi do przegrzewania się cewek.
-
Przegrzewanie się cewek z tego powodu, który przedstawiłeś to znany temat w gronie tuningu..
-
Mi w piątek auto nie reagowało na dodanie gazu, tak jakby doszło do zablokowania pedału gazu. Na następny dzień komunikat: awaria systemu sterowania silnikiem. Auto jeździ normlanie.
1.5 turbina automat 2021
-
Miałem problem z cewkami i doszukałem się, że to globany problem Hyundai i Kia, nie było na to akcji serwisowej, ale po udaniu się do serwisu wymienili w ramach gwarancji. Co ciekawe pierwsze przypuszczenie pao na świece, a tych już gwarancja nie obowiązuje. Odnośnie błędu systemu sterowania silnikiem warto to też sprawdzić w serwisie, miałem taki błąd przy okazji problemu z cewkami i okazało się, że moduł się wysypał, również wymiana w rach gwarancji. Cena poza gwarancją to kilka tysięcy za ten moduł.
-
Nie wykluczone, że cewka pada odniedomagającej świecy, a od uszkodzonej cewki może też paść moduł/sterownik silnika. Stąd np. nie zaleca się kręceniem silnika z odłączonymi czy podłączonymi cewkami ale nie założonych na świece. Układy wykonawcze w sterowniku są niestety delikatne i wrażliwe na przebicia.