HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: melchior71 w 30 Październik 2017, 16:01:42

Tytuł: Gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 30 Październik 2017, 16:01:42
Witam . Ostatni mam problem z Matrixem 1,5 CRDI 82 KM
Silnik czasami sam od siebie gaśnie . Po ponownym przekręceniu kluczyka znowu pali . Nie ma żadnej kontrolki zaświeconej (chec) itp. Sprawdzałem na kompie - był błąd ze spalin ale po skasowaniu już się nie pojawił . Co to może być ?
Znalazłem jeden temat z podobnymi objawami ale w zimie .i był to filtr paliwa .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 08 Listopad 2017, 16:52:04
Nikt nic ?
Zaobserwowałem że samochód gaśnie najczęściej przy ruszaniu i jeździe pod górkę . Komputer wykazał błąd : ciśnienie na listwie - niestałe
Dodam że filtr paliwa i pompa paliwa wraz z małym filtrem w baku są wymienione .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 31 Styczeń 2018, 16:11:02
Witam , dalej męczę się z gasnącym silnikiem . Jest krok dalej - w serwisie Bosch stwierdzono że od strony paliwowej jest wszystko ok . elektrycznie zostaje wyłączana pompa wspomagająca w zbiorniku paliwa . Po wyłączeniu stacyjki i ponownym przekręceniu silnik odpala . Do tego doszło nie kasowanie sie komputerka po tankowaniu . trzeba zdjąć klemę z aku. żeby zaliczyło tankowanie i wskazówka poszła w górę . Bez tego stan paliwa rośnie baaaaaardzo powoli . Może ktoś coś słyszał o takich objawach ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 31 Styczeń 2018, 17:57:30
II
.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 01 Luty 2018, 14:23:40
Dzięki za schemat  :!:  Czy pomiędzy wyłączaniem pompy w baku a ilością paliwa może być jakaś zależność .? Doszliśmy do wniosku z mechanikiem że dzieje się tak przy zbliżaniu do rezerwy .Dodam że nic się nie zapowietrza . Był podłączony manometr z przeźroczystymi wężami i żadnych nawet najmniejszych bąbelków nie było a ciśnienie to stabilne 2 bary. Właśnie zatankowałem do pełna i pojeżdżę troche żeby sprawdzić teorię . Czy czujnik poziomu paliwa w baku może wyłączać pompę ? Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie .;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 02 Luty 2018, 18:47:41
Przejechałem już ok.50 km i silnik nie gaśnie - czyli jest zależność między ilością paliwa w baku .Ale co może wyłączać pompę ??? Czujnik w baku ? ECU?  Z jakiego powodu jeśli komp. pokazuje że można jechać jeszcze 100 km i pasuje to do tankowanej ilości paliwa .:
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/71264
 zawsze ok 40-45 l .
O co chodzi - co jest nie tak ??? Gaśnięcie silnika zaczyna się gdzieś przy ostatniej ćwiartce . Może faktycznie jest to powiązane z blokowaniem komputerka pokładowego co do tankowania ?
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Luty 2018, 19:11:15
Czujnik poziomu paliwa nie ma wpływu na ECU.

Po prostu brak ciśnienia na listwie auto stop.

Wepnij w złącze EM11 pin 8 (+12V) i drugi biegun do masy małą diodę to jadąc będziesz wiedział kiedy pompa w zbiorniku się wyłączy.
.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 02 Luty 2018, 20:12:19
To jest właśnie to że wiem kiedy się wyłącza bo jest szarpnięcie potem pół sekundowa praca i zdechnięcie . Na manometrze wyglądało to tak że było 2 bary potem spadek do zera - na sekundę  2 bary i silnik zgaszony . Więc lampka mi nie potrzebna bo po co . Ale dzięki za info . Objaw co najmniej dziwny , no i te kłopoty przy tankowaniu . Jak nie zdejmę klemy to nie wiem ile paliwa jest w baku i muszę patrzeć na przejechane kilometry .Przekaźnik pompy to też nie jest bo wyłączenia były by ciągłe bez względu na stan paliwa . Kicha :(
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 06 Luty 2018, 20:45:38
200 km przejechane i wszystko ok . Obawiam się że zacznie się przed stanem rezerwowym i jest to najgorsze że nie ma nikt pojęcia dla czego tak się dzieje skoro czujnik w baku nie ma na wyłączanie silnika żadnego wpływu a układ paliwowy nie zapowietrza się . Klapa na całego :(
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 17 Luty 2018, 11:38:06
370 km przejechane bez zgaśnięcia . Zatankowałem do pełna i znowu nie zaliczyło tankowania .Wskazówka pozostała na połowie baku , musiałem zdjąć klemę - do przejechania 560 km . Samochodem jeździ żona i boi się że silnik zgaśnie w nieodpowiednim miejscu dlatego zatankowałem . Spróbuje teraz żeby jechała do wyłączenia silnika żeby potwierdzić  że zależna jest ilość paliwa w baku .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 04 Marzec 2018, 14:12:46
Połowa baku wyjeżdżona i niestety (jak na razie ) 1 zgaśnięcie i to przy 3/4 paliwa ??? Myślę o podmianie komputera . Czy to wiąże się z jakimiś problemami typu immobilizer ? Wiadomo - sprzęt taki jak poduszki boczne itp uzależnione są od wyposażenia dawcy . Chodzi mi o poprawność działania czujnika paliwa no i o gaśnięcie silnika . Pomocy - proszę  :-(
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: Kudłaty_1975 w 05 Marzec 2018, 19:26:55
Cytat: "melchior71"
Pomocy - proszę


Szczerze współczuję problemu. Chciałbym pomóc, ale …  Sam grzebałem w necie i trochę szukałem, ale pewnie dużo nie pomogę ze względu na to, że nie jestem praktykiem tylko teoretykiem w kwestii ogólnie pojętej mechaniki. Przy okazji znalazłem też Twoje posty na elektroda.pl.  Ogólnie problem powtarzający się również i w KIA. Znalazłem jeden wątek, który być może będzie trafny i pomoże rozwiązać problem. Link poniżej.  Albo może już go czytałeś??? W innych postach z którymi się zapoznałem mowa jest o łuszczącej się farbie w zbiorniku paliwa od wewnątrz, co w konsekwencji prowadzi do zapychania smoka i spadku ciśnienia paliwa, ale wnioskując  po Twoich opisach ten akurat problem Twojego auta nie dotyczy.

Link: https://www.forumsamochodowe.pl/hyundai-santafe-2-0-crdi-odciecie-gasnie-podczas-jazdy-vt12788.htm
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 05 Marzec 2018, 19:49:02
Dzięki za zainteresowanie  ;-) . Czytałem już ten temat . U mnie niestety inna sytuacja . Obie pompy sprawne , ciśnienie paliwa  stałe i w normie , bak czysty , filtry wymienione , wtryski sprawne  - więc co ??? Chyba go wy-złomuję bo przecież nie sprzedam z takim defektem . Szkoda auta bo żonie się nim dobrze jeździ i sporo w niego zainwestowałem . Chciałem jeszcze spróbować z tym komputerem żeby go podmienić . Kupiłem też spray do styków i przeczyszczę wszystko co się da i gdzie się da . Zobaczymy . Dzięki i pozdrawiam
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: Kudłaty_1975 w 05 Marzec 2018, 20:25:23
A korek w baku??? Może jest problem z odpowietrzeniem baku??? Mi w Patrolu tak się zapowietrzał, że przy tankowaniu było wyraźnie słychać przy odkręcaniu korka jak zasysa powietrze do wewnątrz. Właśnie przy stanie 1/4 baku lub mniej tak odsysał paliwo (cofało się do baku ze względu na panujące podciśnienie), że czasami nie dał się odpalić. Pompa nie była w stanie tego paliwa zassać. Dopóki nie dowiedziałem się o tym z forum, czyli przy problemach z rozruchem odkręcić korek wlewu i sprawa załatwiona, to musiał postać trochę i jak ręką odjął. Palił na dotyk. Być może że i u Ciebie jest ten sam problem???
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 05 Marzec 2018, 22:40:47
Niestety nie . Matrix pali jak trzeba .Jeszcze nie było problemu nawet przy dużych mrozach . Pop prostu gaśnie ni z tego ni z owego w czasie jazdy . A problem przy tankowaniu nie jest związany z zapowietrzaniem bo przecież wlew jest otwarty a przy otwieraniu nic nie syczy . Jak już pisałem wygląda to tak jak by pompa w baku na momencik nie dostała prądu , potem znowu rusza i w tym czasie komp. wywala błąd ciśnienia na listwie i silnik zgaszony .Było to widać na manometrze w serwisie BOSCH . Stabilne 2 bary potem mignięcie do zera i po pół sekundy zgaszony .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: Kudłaty_1975 w 06 Marzec 2018, 07:57:39
Wyboldowałem i podkreśliłem to, co według mnie przy Twoim problemie jest istotne. Nawet po wymianie pompy.


Najczęstsze usterki

Najczęstszą przyczyną awarii wewnątrzzbiornikowej elektrycznej pompy paliwa jest zanieczyszczenie zbiornika paliwa brudem i rdzą. Konieczne jest zatem, aby zamiennik pompy paliwa został zainstalowany w czystym zbiorniku paliwa.

Inną częstą przyczyną awarii wewnątrzzbiornikowej elektrycznej pompy paliwa są niesprawne połączenia elektryczne, takie jak obluzowane połączenia, niedostateczne uziemienie lub zbyt niskie napięcie podawane do pompy w wyniku przegrzania styków.
Do najczęstszych objawów usterki pompy paliwa należą:
•   Brak pracy silnika: Spalanie nie następuje ze względu na brak paliwa (ewentualnie trudny rozruch)
•   Gaśnięcie silnika: Wkrótce po uruchomieniu silnik gaśnie z powodu braku paliwa lub gaśnie gdy pedał gazu jest wciśnięty
•   Niski komfort jazdy: Szarpanie podczas przyspieszania ze względu na zmniejszenie ilości przepływu paliwa; niewystarczająca moc spowodowana brakiem wzrostu ciśnienia paliwa; szarpanie silnika; nieprawidłowedźwięki.

Przed zainstalowaniem nowej pompy paliwa bardzo ważne jest dokonanie prawidłowej diagnozy, ponieważ prawdziwą przyczyną usterki może być inna część niż pompa paliwa – np. zatkanie filtra siatkowego, zanieczyszczenie filtra paliwa, uszkodzony wskaźnik paliwa a nawet bardzo niski poziom paliwa w zbiorniku. Aby uniknąć problemów ze zbiornikiem paliwa:
•   Pompa paliwa i układ paliwowy powinny być utrzymywane w dobrym stanie
•   Nie należy prowadzić pojazdu z prawie pustym zbiornikiem paliwa
•   Należy zwracać uwagę na jakość paliwa i liczbę oktanową
•   Filtr paliwa należy okresowo sprawdzać i wymieniać na nowy
•   Przewody paliwowe i połączenia elektryczne należy regularnie sprawdzać pod kątem pęknięć, przecieków i innych uszkodzeń
•   Jeśli pompa paliwa wymaga wymiany, należy się upewnić, że układ paliwowy jest czysty, a zbiornik paliwa nie zawiera zanieczyszczeń.

Pompy paliwa są – obok zaworów EGR, czujników EGT, czujników MAF oraz cewek zapłonowych – częścią programu systemów sterowania silnikiem (EMS) DENSO. Obecnie na rynku wtórnym DENSO oferuje 9 numerów katalogowych pomp paliwa, które mają 230 zastosowań w ponad 8,5 mln pojazdów. Więcej informacji o programie EMS DENSO można znaleźć w zakładce systemy sterowania silnikiem.

I kolejne źródło.

Przyczyny awarii pomp paliwa
Do najczęstszych objawów niesprawnego układu zasilania należą brak możliwości uruchomienia silnika, gaśnięcie po przekroczeniu pewnego poziomu paliwa w zbiorniku, szarpanie podczas przyspieszania czy ogólnie nierówna praca jednostki napędowej.

Przyczyn braku paliwa w układzie zasilania radzimy poszukać jednak najpierw w okolicy pompy paliwa, gdyż sama pompa to element trwały, przeliczony na wieloletnią eksploatację, a nawet na cały cykl życia samochodu. Zwykle problemem są połączenia elektryczne – obluzowane lub skorodowane. Bywa, że do pompy podawane jest zbyt niskie napięcie elektryczne, co zakłóca lub uniemożliwia jej prawidłową pracę. Czasami problem tkwi w przekaźniku lub nawet komputerze sterującym silnikiem. Niestety mechanicy nierzadko po wykryciu, że pompa działa nieprawidłowo zaczynają naprawę od wymiany pompy, a później i tak są zmuszeni do znalezienia przyczyny usterki. Naraża to użytkowników na bardzo wysokie koszty usługi.
Niestety bywa i tak, że szwankują same pompy. Warunkiem długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji pompy wewnątrzzbiornikowej jest odpowiedni poziom paliwa w zbiorniku. Długotrwała jazda z minimalnym poziomem paliwa negatywnie wpływa na trwałość pompy, która nie jest właściwie chłodzona i smarowana. Zaleca się zatem utrzymywanie poziomu paliwa na minimalnym poziomie ¼ zbiornika. Nie jest to oczywiście żelazną zasadą – wystarczy po opróżnieniu zbiornika za każdym razem tankować do pełna. Problem ten dotyczy szczególnie aut zasilanych gazem LPG, w których użytkownicy nie dbają o ilość benzyny w zbiorniku.
W razie konieczności wymiany pompy paliwa, jej zamontowanie należy poprzedzić dokładnym wypłukaniem zbiornika paliwa. Koniecznie należy też zadbać o wymianę filtra paliwa, który regularnie wymieniany chroni elementy pompy przed zanieczyszczeniami.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 06 Marzec 2018, 23:47:49
Tak jak pisałem - pompa w baku jest nowa bo stara wyła .Już na starej była ta sama sytuacja co teraz a styki czyściłem przy wymianie pompy . Ciśnienie paliwa jest stałe ,bak czysty , z niczym innym problemu nie ma . Zakupiłem preparat do czyszczenia i konserwacji styków i jak tylko nie będzie deszczu będę jechał po kolei wszystko co się da - bezpieczniki , przekaźniki , złączki , zaciski itp, na koniec zostanie tylko komputer .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 24 Marzec 2018, 15:01:05
Czyszczenie styków nic nie dało .Silnik dalej gaśnie .
Przy czujniku poziomu paliwa jest płytka z opornicą pływaka i jest też jakaś elektronika . Za co  jest odpowiedzialna ? tylko za stan paliwa ?
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 31 Marzec 2018, 11:39:58
Cytat: "melchior71"
Do tego doszło nie kasowanie sie komputerka po tankowaniu . trzeba zdjąć klemę z aku. żeby zaliczyło tankowanie i wskazówka poszła w górę . Bez tego stan paliwa rośnie baaaaaardzo powoli . Może ktoś coś słyszał o takich objawach ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam


Co to właściwie znaczy "kasowanie się komputerka"? Chyba w każdym Matrixie po zatankowaniu wskazówka poziomu paliwa idzie w górę bardzo powoli. Nieraz trzeba przejechać do kilometra aby zaczęła pokazywać stan właściwy. Chyba to jest fabryczne, a nie jakaś usterka.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 31 Marzec 2018, 22:45:35
Jeżeli komputerek pokazuje że mam do przejechania np. 80 km i po tankowaniu do pełna dalej pokazuje 80 km a wskazówka jest na dole przez  100 km i dłużej i podniosła się o ok. 3 mm - nawet nie do połowy a kontrolka rezerwy nadal świeci  to jest to blokowanie i nie jest to fabryczne . Po odłączeniu klemy akumulatora ( po wyłączeniu napięcia na wszystkich obwodach - reset) komputerek pokazuje że do przejechania jest np . 750 km a wskazówka leci w górę w ciągu 10 sek i kontrolka rezerwy zgasła to jest to poprawny stan i tak zawsze było do czasu aż się zmieniło :(
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 01 Kwiecień 2018, 12:19:45
Czyli jednak nie to samo co u mnie. O ile po zatankowaniu wskazówka poziom paliwa idzie do góry baaarrrdzo powoli, to na wyświetlaczu ilość kilometrów do przejechania wzrasta od razu po przekręceniu kluczyka. Faktycznie, chyba masz coś nie tak z komputerem, z drugiej strony, ta wskazówka poziomu paliwa, ona (chyba?) nie ma nic z komputerem wspólnego.. Faktycznie ciężki orzech.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 01 Kwiecień 2018, 18:23:25
No niestety . Właśnie od jakiegoś czasu nie do końca jestem przekonany że czujnik paliwa w baku nie jest odpowiedzialny za coś jeszcze niż tylko za poziom wskazania w na liczniku . W baku jest dość konkretna elektronika na scalaku więc komputer może źle odczytywać dane . Zakupiłem drugi cały wkład z elektroniką , pływakiem i pompką . Po świętach wymiana - zobaczymy czy będzie jakaś zmiana . Mam też zamówiony nowy filtr paliwa (man) . Oby przynajmniej wskazania się poprawiły . Będzie jakiś postęp .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 06 Kwiecień 2018, 09:54:59
Można wiedzieć ile za taki zestaw zapłaciłeś? Ze względu na powtarzające się (po przekręceniu kluczyka) piski planuje czyszczenia filtra na  pompie paliwa w baku. Możliwe że będę musiał zakupić nowy, wielce prawdopodobne że razem z pompą
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 07 Kwiecień 2018, 13:26:06
Używana pompa razem z całym wkładem i pływakiem to od 50 do 100 zł zależnie od typu . Filtr na pompę 10 zł sama nowa pompa "Magnetti Marelli" 100 zł
Sprawdź dokładnie jaki wkład potrzebujesz . Różnią się płytką pływaka . (2 lub 3 przewody) - to znaczy że na tej płytce są 1 lub 2 opornice no i sam suwak pływaka też jest 1 lub 2 stykowy. Ogólnie ciężko dostać ten typ pompy (1,5 crdi) , troszkę się naszukałem . Na Ebay są po ok 100 Euro !!!
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 10 Kwiecień 2018, 09:44:16
I jak, pomogło coś?
Ten problem, to kolega powinien wysłać do księgi Guinessa albo wezwać na pomoc Dr. House'a :mrgreen:
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 10 Kwiecień 2018, 18:32:38
No właśnie, jedno że drogo a drugie że ciężko dostać nową pompę.. Pozostaje mieć nadzieję że samo przeczyszczanie filtra wystarczy.
A jak u Ciebie, już po operacji wymiany?
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 10 Kwiecień 2018, 22:44:28
No jeszcze nie wymieniłem bo czekałem na płytkę z opornicą . Ta która była w pompie jaką kupiłem jest od modelu z pełnym komputerem , czyli 2 opornice i 3 przewody + elektronika . Moja ma tylko 1 opornice i nic więcej . Jak będzie czas to będzie robota . Na razie żona jeździ po zatankowaniu do pełna i muszę czekać aż wyjeździ paliwo bo objawy jak pisałem uaktywniają się w ostatniej ćwiartce zbiornika .Jeśli ktoś szuka takiej pompy to radzę dzwonić po ludziach którzy mają Matrix-y w rozbiórce . Sama pompa raczej nie dostępna .Do benzynowych nawet za 30 zeta można kupić ale do diesla nic lub prawie nic .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 07 Maj 2018, 18:32:34
Więc tak : wymieniona cała pompa w baku razem z płytką opornicy i całym pozostałym plastikiem . Tankowanie do pełna zaliczone przez komputer i paliwo wyjeżdżone prawie do zera . Weszło 52 L . Silnik ani razu nie zgasł  :mrgreen:  
Zobaczymy dalej przy następnym tankowaniu jak będzie . Na razie jeszcze szampana nie otwieram  ;-)
Zastanawia mnie tylko to że jeśli to był powód to jaki ma wpływ na gaśnięcie silnika pompa w baku ?????? czy też wskaźnik paliwa ????? Czeski film - nikt nic nie wie  :-P
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: Kudłaty_1975 w 07 Maj 2018, 21:09:19
A więc w jednym z dobrych kierunków sugerowałem co może być przyczyną. To co opisałem i wyboldowałem. Ten mój long play. Jest tam mowa między innymi o uszkodzonym wskaźniku paliwa.  Osobiście śledziłem Twoje wpisy i cieszy mnie to, że wreszcie udało Ci się temat zamknąć. Przyznam, że chciałem Ci zasugerować wskaźnik paliwa, a szczególnie tą wspomnianą przez Ciebie, cytuje „Przy czujniku poziomu paliwa jest płytka z opornicą pływaka i jest też jakaś elektronika…” Uwieczniona jest nawet na zdjęciu. Przyznam też, że nie chciałem Cię denerwować wpisami czysto teoretycznymi, nie popartymi przykładami, konkretami  i rozwiązaniami. Teraz chyba bardziej jestem pewny, że moja teoria być może się potwierdziła.  Wprawdzie nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy jej potwierdzenia (jeszcze), a i elektrykiem też nie jestem i schematu też do końca nie rozszyfruję. Dobra, do brzegu.

Teoria. Totalny spadek pływaka na sam koniec/dno baku (zerowy poziom paliwa), być może i za zakres tej wyżej wspomnianej przez Ciebie jakiejś elektroniki (na zdjęciu widoczny fragment płytki drukowanego obwodu), odbierany jest przez komputer jako całkowity brak paliwa w baku i zostaje odcięte napięcie do pompy paliwa w celu uniknięcia jej zatarcia w wyniku pracy na sucho. Pisząc krótko – zabezpieczenie.

W Twoim konkretnym przypadku uszkodzony wskaźnik paliwa to nic innego jak uszkodzony wspomniany drukowany obwód. Albo coś nie łączyło w pewnych miejscach tego obwodu, być może ze względu na zwykłe zmęczenie materiałowe (wytarcie), lub tylko powiedzmy w zakresie od połowy stanu baku do rezerwy lub od połowy baku do fula. Osobiście obstawiam dolny  zakres, bo często większość osób jeździ właśnie z takim stanem paliwa, czyli pływak tam przez te wszystkie lata skrobał i skrobał. Skoro było wyskrobane, to i nie łączyło, czyli komp błędnie odbierał to jako koniec odwodu i aktywował zabezpieczenie, czyli odcinał zasilanie pompy paliwa i auto stop.

Wprawdzie to tylko moja teoria, ale osobiście uważam, że szampana możesz otwierać.

I gratuluję. Szczególnie wytrwania w postanowieniu, że to naprawisz.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 08 Maj 2018, 11:00:36
No dzięki ;) Być może faktycznie jest takie zabezpieczenie choć nigdzie nic o tym nie piszą . No niestety - samochody to powoli jeżdżące komputery i nigdy nie wiadomo czym nas to zaskoczy . Jak już pisałem mam wersję bez komputera pokładowego a tylko wskazanie ile kilometrów mogę jeszcze przejechać . Nie ma spalania chwilowego ani średniego , dlatego na mojej płytce jest tylko opornica pływaka . Jeśli to zużycie lub tez brak styku jest przyczyną to sporo ludzi się może za niedługo zdziwić bo chyba nadszedł ten czas ;) Ja mam Matrixa z 2005 r i przejechane 180000 km więc według wszelkich norm czas na awarie elektroniki hehe . no ale zobaczymy . Żona będzie jeździć  aż przekroczy połowę , potem ja do zera i tankowanie . Zobaczymy co i jak . Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie . Dodam tylko że płytka z benzyniaka z jedną opornicą bez elektroniki pokazuje przy stanie zerowym że do przejechania jest jeszcze 160 km . Ogólnie działa ale błąd jest . z braku laku można wstawić ale trzeba brać poprawkę . Do diesla oznaczenie numeryczne płytki to chyba FC 1110 jak dobrze pamiętam .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 02 Czerwiec 2018, 17:50:14
Drugie tankowanie od rezerwy do pełna i wszystko gra . Zaliczone przez komputer i silnik nie gaśnie . Chyba zwycięstwo :-D  ;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 03 Czerwiec 2018, 19:32:25
I pomyśleć że chodziło o taka głupotę, no i do zdiagnozowania chyba nawet wróżka by na to nie wpadła..  :idea: . A co do mojego problemu, to koniec końców czyszczenie filtra nie było potrzebne. Okazało się że te hałasy po przekręceniu kluczyka to nie pompa paliwa, a regulator wentylacji, przy skierowaniu nawiewu na nogi wydaje takie jakieś dziwne odgłosy, po skierowaniu nawiewu na jakiekolwiek inne miejsca hałasów nie ma., W sumie żaden problem, zwłaszcza że hałas pojawia się tylko na moment, po przekręceniu kluczyka.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 05 Czerwiec 2018, 11:17:28
No to przynajmniej zlokalizowałeś bo było słychać . Ja w zasadzie byłem już do tego stopnia zdesperowany że przyszła myśl żeby wyzłomować . No ale tak jak piszesz -taka głupota - a nikt nie umiał zdiagnozować . Co ma pływak do gaśnięcia silnika - by można pomyśleć - a jednak . Do końca nie dawało mi spokoju że objawy były tylko przy prawie pustym zbiorniku . Ważne że po problemie i żona może dalej do pracy nim jeździć bo autko naprawdę fajne ;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 06 Czerwiec 2018, 08:42:14
Brawo! Byłeś dociekliwy jak Sherlock Holmes i Dr. House  8-)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 09 Czerwiec 2018, 09:07:15
No, właśnie - kto by w takiej sytuacji pomyślał o pływaku..
Co do gaśnięcia i tego że to "fajne autko". No cóż - 6 lat jeżdżę i na ogół bez większych uwag krytycznych.. Aż do wczoraj... Zaistniała sytuacja że musiałem wziąć na hol uszkodzone auto, 40km, w większości polne drogi, na jedynce, dwójce, sporadycznie na trzecim biegu, prędkość do 50km/h. Do domu został już niecały kilometr a tu Matrix odmawia dalszej jazdy. Na nic kręcenie rozrusznikiem. Zostawiłem w polu, po kilku godzinach podjechałem innym autem. Matrix nadal odmawia współpracy. Mimo tego że komputer pokazuje paliwa na prawie na
200km  do przejechania, w akcie desperacji dolałem do baku jakieś 2 litry z kanistra. I co - silnik odpalił, trochę potrząsł, tak jakby nie palił na jeden cylinder, po jakimś czasie zaczął pracować już równo.  Pytanie - o co mogło chodzić - faktycznie brakło paliwa, czy po prostu przegrzał się (choć na wskaźniku temperatura była ok) bo to obciążenie duże, mała prędkość no i klima na maxa bo wczoraj było +33stopnie. Czy może to jeszcze coś innego było przyczyną..Czy i u mnie także jakoś błędnie jest wskazywane paliwo dowiem się dopiero dzisiaj, po zatankowaniu na stacji do pełna. Tak panie - Matrix CRDI to jednak tajemnicza bestia.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 14 Czerwiec 2018, 09:26:00
No ciekawe zjawisko . U mnie jak komp. pokazywał ok.80 km do przejechania i wyjąłem pływak i pompe to paliwa było jakieś 5cm na dnie - czyli chyba ok bo nigdy do zera nie pociągnie .Przegrzanie - skoro wskazanie było ok to raczej bym nie obstawiał . Dziwny objaw , mocy przecież jest na tyle żeby coś ciągnąć i to z tak małą prędkością .Może któryś z czujników -położenia wału czy inny ?  Może się już nie powtórzy  ;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 18 Czerwiec 2018, 19:35:23
Chyba i u mnie coś zaczęło się robić nie tak z wskaźnikiem paliwa. Otóż po tamtym zdarzeniu pojechałem na stację i zatankowałem jak zawsze - do pełna. Okazało sie że było w baku jeszcze około 20litrów,. Ale najważniejsze - po zatankowaniu komputer wyliczył że że na tym paliwie (pełen bak) mogę przejechać tylko 520km. Przy wcześniejszych tankowaniach zawsze pokazywał grubo ponad 700km. Czyżby wskaźniki paliwa były przysłowiową pietą achillesową tego auta?
Co do przegrzewania - nawet w instrukcji użytkowania jest ostrzeżenie że silnik może się przegrzać gdy klima włączona a jedzie się powoli i pod obciążeniem.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 19 Czerwiec 2018, 08:58:05
No to wygląda, że to jest zaraźliwa usterka ;)
Dobrze, że mam benzynę i bez komputera...
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 20 Czerwiec 2018, 16:47:47
Wychodzi na to że problemy tylko w dieslach . może winien jest wpływ ropy na styki i elektronikę ? Może benzyna nie ma takiej "niszczycielskiej" natury ? mój ma już 13 lat więc można się spodziewać że będzie co jakiś czas coś wyskakiwać .Oby nie ;) Wskazanie w moim było poprawne ale jak pisałem po tankowaniu komp. nie pokazywał pełnego tylko stan przed tankowaniem .Trzeba było go "zresetować " przez zanik prądu .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 28 Czerwiec 2018, 09:15:53
U mnie kolejne tankowanie i wszystko gra ;)
Mnie komp po tankowaniu pokazuje zawsze ok 650 km do przejechania . Spalanie średnie to 7,18 l/100 km   https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/71264
Nigdy nie jeżdżę do zera ( z wyjątkiem tej awarii w celach testowych)
Na początku zawsze kilometry ubywają bardzo powoli , dopiero gdzieś od połowy baku wskazanie jest raczej poprawne . Na pełnym przy jazdach typowo miejskich ( 15 km do pracy i 15 km do domu cały czas miasto ) żona robi ponad 600 km a tankowanie to 43-45 l paliwa - czyli w baku zostaje jeszcze ok 10 l  (zbiornik 55L) czyli do zera to chyba ok 750-780 km , na trasie myślę że przekroczył by 800 .
Skoro Tobie pokazuje po tankowaniu sporo ponad 700 km do przejechania to spalanie masz o wiele niższe ;) Fajnie !!
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 13 Lipiec 2018, 19:10:34
Czyli problem  definitywnie rozwiązany..
Ja też staram się nigdy nie wyjeżdżać całego paliwa. Zasadniczo to tankuje do do pełna dolewki po 25-30 litrów.
A spalanie średnie to około 6,5 litra. Niby mniej jak u Ciebie, ale też za dużo. Kupując to auto sądziłem że będzie spalało do 5l/100km. a tu 6,5 l. Dużo, tym bardziej że na co dzień jeżdżę trasą optymalną dla niskiego spalania.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 16 Lipiec 2018, 00:07:29
No myślę że po problemie ;)
Co do spalania to cudów nie oczekiwałem - przy tak starej konstrukcji silnika , 3 cylindry i masa auta to źle nie jest . To włoski silnik opracowany jeszcze w latach 90 więc nie ma co wymagać za dużo . Z tego co wiem to 4 cylindrowy po roku 2005 (przeróbka koreańska) ma lepsze osiągi (i moc i spalanie) Ale mnie to wystarczy . Skoro żona może jeździć cały miesiąc do roboty za 2 stówki to jest ok ;) A i wielkość i obszerność auta jest całkiem całkiem .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 16 Lipiec 2018, 11:46:01
No, 3 cylindry to raczej nowa moda ;-). I z tego co słyszałem wcześniej jest to motor Mercedesa, stosowany m.in w CKlasse. W koncernach Kia/Hyundai zmodyfikowany przez obcięcie jednego cylindra. W trzycylindrowej wersji występuje także w Smarcie.
Z tym mniejszym spalaniem cztrerocylindrowca też bym się nie zgodził.. Lepsza kultura pracy, owszem, ale swoje i tak zjada. Moim skromnym zdaniem Główną rolę w spalaniu gra  ciężar pojazdu.
Zgadzam się co do wielkości o obszerności w środku, jednak ta waga jest zastanawiająca, auto ma zaledwie parę milimetrów więcej ponad 4m a waży nieomal 1500kg. Nie ma napędu 4x4 i mały silniczek, co tam tyle waży.. Wygląda jakby go dociążono szynami kolejowymi ;-)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 17 Lipiec 2018, 12:27:56
No i ma spore opory powietrza, bo wysoki i "kwadratowy" 8-) Te opory przy szybkościach powyżej 100km/godz całkiem dobrze słychać, niestety.
Mój benzynowy też spala ~7l/100km...
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 18 Lipiec 2018, 08:52:10
Co do wagi to też się zastanawiałem co tam tyle waży ?
Silnik to pierwotna konstrukcja włoskiej firmy VM . Ten sam typ jest w SantaFe 2.0   CRDI 113KM tylko 4 cylindrowy . Mam oba auta i to na prawdę te same silniki .
Te mocniejsze to już koreańskie przeróbki .


Dobrze że miałem jeszcze tą gazetę ;) 3 numer z 2014 r Auto Świat - Katalog silników
Santa Fe z silnikiem 2.0 CRDI 113 KM też się dobrze spisuje . Mam go już 9 lat i jeszcze się nie najeździłem ;)
Tak na marginesie to i nadwozie włoskie ;) "Pininfarina designe "
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 21 Lipiec 2018, 22:22:49
Hyundai Matrix 1,5 CRDI 12V 82KM
2001-2010
Masa własna [kg]   1233
Masa całkowita [kg]   1840
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: yanek w 22 Lipiec 2018, 10:14:39
Cytat: "TomPL"
No i ma spore opory powietrza, bo wysoki i "kwadratowy" 8-) Te opory przy szybkościach powyżej 100km/godz całkiem dobrze słychać, niestety.
Mój benzynowy też spala ~7l/100km...


No i to pewnie nie jest bez znaczenia.
Jak na benzyniaka to zupełnie przyzwoite spalanie. Jako ciekawostkę przytoczę że sąsiad ma i20 i dość narzeka na wysokie spalanie.

[ Dodano: 2018-07-22, 10:30 ]
Nie wiadomo, auto powinno mieć około tony, a waży tyle co waży...

No nie wiem, przy zakupie swojego auta poszukiwałem danych, i tam wyczytałem że jest to produkt Merca.  I żeby nie było - w katalogu Auto Świata "samochody używane" także stoi o mercedesowskim rodowodzie tego motoru. Może ta firma (VM) jest/była jakoś powiązana z Mercedesem?

[ Dodano: 2018-07-22, 10:38 ]
Cytat: "melchior71"
Hyundai Matrix 1,5 CRDI 12V 82KM
2001-2010
Masa własna [kg]   1233
Masa całkowita [kg]   1840


To jedna z wersji wagi. W książce obsługi jest podobnie. Tymczasem problemy z ręcznym przepchnięciem pojazdu skłoniły mnie do pojechania na wagę, auto puste i bez pasażerów z pełnym bakiem ważyło 1460kg. Na innej wadze wynik bardzo zbliżony.
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 22 Lipiec 2018, 11:10:30
No to ciekawe . Wiadomo - benzyniak będzie cięższy bo 4 gary . Ja moim (3 cylindry 1,5 crdi ) przy trasie 700 km nad morze , 4 dorosłe osoby w tym 2 dość ciężkie :) załadowany bagażnik po brzegi +box na dachy (50sz/40w/225dł cm) załadowany na max , przy normalnej predkości (90-140 km/h) spalanie równe 7 L .
W tamtej trasie właśnie pierwszy raz nie zaliczyło tankowania a po jakimś czasie po powrocie z urlopu pierwsze zgaśnięcie silnika . Na szczęście chyba już po problemie ;)
I20 według danych powinien spalać ok 6,5 l więc raczej ok a ile pali to nie wiem bo nikt ze znajomych nie ma .
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 23 Lipiec 2018, 08:36:48
Cytat: "melchior71"
Hyundai Matrix 1,5 CRDI 12V 82KM
2001-2010
Masa własna [kg]   1233
Masa całkowita [kg]   1840

Mój benzyniak (1,6) ma w papierach:
Masa własna - 1345kg
Masa całkowita - 1800kg
Na wagę jeszcze nie wjeżdżałem ;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 24 Lipiec 2018, 09:09:13
No to stówka więcej -sporo !!! - moje dane też z papierów .Masa całkowita :1840 (1,5 CRDI 12V)
A jak w końcu jest z tym  spalaniem ? zastanawiałem się nad benzyną jakiś czas temu ale wyczytałem że 1,6 pali ok 9L . U Ciebie - 7 .Czyli spoko . 9L paliła mi kiedyś Lantra combi 1,6 - ale to chyba nie  te same silniki .

[ Dodano: 2018-07-24, 13:49 ]
Analizując tą awarię Matrix-a , doszedłem do wniosku że winne były chyba styki na płytce z opornicą pływaka .Na samej opornicy nic nie znalazłem - jest ok . Pomiędzy przewodami a płytką są takie metalowe klamerki które się wsuwa na  styki na płytce . To nie jest trwałe połączenie tylko na wcisk . Prawdopodobnie to jest przyczyna tych błędów .Ale to jest tylko moje zdanie i spostrzeżenie . ;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 25 Lipiec 2018, 08:28:33
Ja jeżdżę bardzo spokojnie, mam raczej "lekką nogę" 8-) Jeżdżę po mieście (50%) i za miastem DK16 (gdzie rzadko przekraczam 100km/godz), S7 (110-120 to max, powyżej Matrix jest dla mnie za głośny). Ktoś inny pewnie by miał spalanie 8-9L.

Wyliczenia spalania mogę zrobić tylko "ręcznie", gdy tankuję. Zawsze tankuje do pełna i ostatnio np. 46 litrów po przejechaniu 640km co dało 7,1875L
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 25 Lipiec 2018, 22:18:31
No to wiele wyjaśnia ;) Córka ma C2 1,4 HDI i jeździ tak samo - spalanie :4,66 ;)
Skoro zawsze tankujesz do pełna to polecam "Motostat "
https://www.motostat.pl
Wszystko można sobie wpisywać i kontrolować - fajna sprawa . Wszystkie auta mam lub miałem pod kontrolą :)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: TomPL w 26 Lipiec 2018, 08:30:16
Zajrzałem tam i znalazłem tylko jednego użytkownika takiego modelu jak mój:
https://www.motostat.pl/vehicle-stats/73447
ale te zapisy nie trzymają się kupy, przynajmniej te z 2016-2017 roku - 14-16L???  :shock:
Z tego roku już wyglądają jakoś sensowniej 9-10L przy 45% w mieście...
Ale ja jestem starej daty i kalkulator ani tego typu pomocnik w sieci mi nie potrzebny, sam sobie co trzeba potrafię zapisać i wyliczyć 8-)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 26 Lipiec 2018, 22:19:36
Na dane od różnych ludzi trzeba brać poprawkę . U tego gościa faktycznie działo się coś dziwnego  :shock: Muszą być pełne tankowania i wpisy za każdym razem bo inaczej głupoty pokazuje . Wiadomo że nie trzeba , ale mnie to pasuje bo mam wpisy kiedy rozrząd czy wymiana olejów . a i przy sprzedaży jakiś dokument na "serwisowanie " we własnym zakresie . ;)
Tytuł: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: tuctuctuc w 09 Grudzień 2018, 19:51:21
A czy ktoś wie do czego służą dwa pływaki w zbiorniku? U mnie w 2.0 crdi jeden pływak przy pompce paliwowej po stronie kierowcy a drugi sam pływak po prawej( w baku)?
Tytuł: Odp: [Matrix ] gasnący silnik CRDI
Wiadomość wysłana przez: melchior71 w 27 Sierpień 2020, 08:00:19
Bak jest podzielony na 2 sekcje i drugi pływak służy do  sterowanie przelewu paliwa do części skąd jest pompowana  do filtra przy silniku .