HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Burnicki Piotr w 01 Luty 2022, 17:31:38
-
Witam.
Czy miał ktoś do czynienia z kodem błędu P1781?
Z tego co wytyczalem jest to błąd przeniesienia napędu coś z siłownikiem.
Będę wdzięczny za odpowiedź
-
Coś na kostce nie łączy. Trzeba sprawdzić piny.
Które to złącze, to nie podpowiem. ::)
Może nawet przy ECU
Może coś ostatnio było rozpinane lub się zaoleiło.
-
Oto chodzi że nic nie robiłem,ale myślisz że na kostce przy bezpiecznikach,czy przy sterowaniu napędem,bo mam 4x4. Chociaż ostatnio rozładowało mi akumulator, może coś z tym jest połączone lub przypadek
-
…przy padnięciu Aku, też wyskakuje taki błąd i wystarczy wymienić Aku na sprawny lub jeśli sprawny, to naładować i skasować błąd.
-
Tak zrobiłem naładowałem aku i skasowałem błąd,tylko muszę poszukać gdzie pobiera mi prąd, ponieważ dwa razy mi rozładowało Aku.
Dzięki za odpowiedź
-
Mierzyłeś czy faktycznie pobiera ponad normy, czy po prostu padł Aku i pora już go wymienić?! 8)
Wepnij miernik i zmierz ;D
Obstawiam, że pobór będzie w normie i czas na zmianę Aku 8)
Zmierz ile mA pobiera i podaj Tu
-
Naładowałem stare aku i po kilku dniach padło,no to kupiłem nowy i też po kilku tygodniach też padło tak jak piszesz muszę zmierzyć., mam miernik
-
…jeszcze po pomiarze poboru zmierz napięcie ładowania przy różnych obrotach silnika, może alternator do regeneracji?!
powyżej 14,4V dochodzi do elektrolizy i skracanie życia Aku
poniżej 13,9V często nie doładowuje Aku
14,0V to ideał ;D
-
fabryczne mają około 14,0V
regenerowane około 14,5V
-
Ok jak sprawdzę to dam znać ;)
-
Witam.
Dzisiaj sprawdziłem pobór prądu i wskazało 0,08A,czyli 80ma.
Sprawdzałem bezpieczniki i nic się nie zmieniło,nic nie spadło.
Oczywiście miałem wciśnięta zamek maski i drzwi,aby nie było poboru prądu,a maska i drzwi były otwarte.
Nadal była ta sama wartość,ale jak zamknąłem auto z pilota to spadło do
0,01A,czyli 10ma.Czy jest to normalne takiego poboru?
-
po prostu FABRYCZNE WARTOŚCI ;D
Poniżej 20mA to ideał.
Te 80mA przy aktywnej elektryce to też niewiele.
Nic nie pożera Aku.
Wina w samym Aku, że pada :P
Jeszcze ładowanie do weryfikacji. 8)
-
Ładowanie sprawdzone 14V,jutro wstawię nowe aku i będę dalej obserwować.
Aku było nowe,ale dlaczego je rozładowało to ciekawe,a poprzednie też nie było stare ,
nie było problemu z nim.Nowe zupełnie naładowane do fula,chyba że z nim coś się dzieje.
Zobaczę co dalej.
Dzięki za podpowiedzi
-
Jakość wielu akumulatorów jest na prawdę słabiutka i to zwykła loteria i nie ma nic wspólnego z producentem. Jedna marka Aku nigdy mnie mnie zawiodła:
CENTRA/EXIDE
ostatnio pod koniec 2021r osobiście demontowałem fabryczny akumulator z „Varta BMW”.
Wytrzymał w nim 16lat ;D
Gdybym osobiście tego nie robił, to nigdy bym w to nie uwierzył.
Wziąłbym to za bajkę i wyśmiał.
Osobiście w moich autach dwa akumulatory wytrzymały po 9lat
Jenox i Centra Futura i to uważałem za rekord.
Nigdy nie były podpinane pod jakikolwiek prostownik.
Prostowniki często niszczą akumulatory.
Bardzo dużo, lub nawet najwięcej zależy od jakości ładowania w aucie.
-
I znowu rozładowało mi akumulator po niecałym tygodniu stania.
Pobór prądu poniżej 20 miliaper na alarmie i po 30 minutach też pokazuje poniżej 20 miliaper.
Teraz wstawiłem stare naładowane i zobaczę czy się rozładuje po tym samym czasie.
Ładowanie sprawdzone, może jeszcze jakieś sugestie?
-
Może to być i wina akumulatora. Sam raz kupiłem nówkę AutoParta 48Ah i 3 dni stania aku pusty. Mimo braku widocznej wady bo naładowany kręcił i trzymał prąd ale sam się rozładowywał to dali nowy. Nowy zaś po 1,5roku miał elektroli szary i tak samo szrot. Dlatego warto założyć inny i obserwować co będzie się działo.
Sam też nie polecę nikomu centry a tym bardziej exide bo to ten sam szajs i producent. Zwykły kupiony w markecie polski wytrzymuje do tej pory a droga centra futura padła idealnie po gwarancji.
-
Teraz mam założony inny i zobaczę co się będzie działo,a kupiłem nowy akumulator Bosch S4 028 830A 95Ah.
Może być że akumulator wadliwy,jak co to go reklamuję
-
Witam.
Nadal coś rozładowuje akumulator.
Akumulator sprawny i auto było na warsztacie kilka dni i nic nie znaleźli,ten sam pomiar prądu i ładowani akumulatora, co ja mierzyłem.Auto wróciło z warsztatu kilka dni i ten sam problem, akumulator wyczerpany do zera.
Oni się już poddali bo nie wiedzą, co może być, może się coś podczas auta na postoju włącza?
Ciężki orzech do zgryzienia, może ktoś miał coś podobnego?
-
Witam.
Nadal coś rozładowuje akumulator.
Akumulator sprawny….
pomiary poboru bardzo łatwo zrobić, nawet mierniczkiem CHINA za 8zł, ale jak zweryfikowano „sprawność akumulatora”?
Nawet NOWY Aku nie znaczy SPRAWNY.
Może każdy z nich „ma upławy” :P ;) ;D
-
Akumulator sprawdzany w warsztacie i jest OK. ,ale myślę że może natrafiłem na przyczynę, a mianowicie w lewych drzwiach gniazdo i wtyczka za głośnikiem małym sterowania i podgrzewania lusterka,było dużo nalotu ( utleniania się ).
Po wyczyszczeniu będę nadal obserwować, może to była ta przyczyna.
-
Zostało zainstalowanie urządzenia:
„Battery Guard”
…i monitorowanie akumulatora
Będziesz wiedział kiedy pada, to łatwiej znajdziesz przyczynę.
Informacje o tej maleńkiej kostce podpinanej do aku znajdziesz w necie.
-
Ok, dzięki
-
Osobiście w moich autach dwa akumulatory wytrzymały po 9lat
Jenox i Centra Futura i to uważałem za rekord.
Nigdy nie były podpinane pod jakikolwiek prostownik.
Prostowniki często niszczą akumulatory.
Mój właśnie skończył 10 lat. Fabryczny, zawsze podpinany pod prostownik: zimą i latem (bo latem prawie nie jeździ).
-
Z akumulatorami jest loteria ale najczęściej właśnie fabryczne wytrzymują bardzo długo. Zaś kupione w sklepie nie zawsze te droższe wytrzymają dłużej. Taki Jenox potrafił być lepszy od 2x droższej centy futury która padała zaraz po gwarancji. A widać to było u nas w sklepie gdzie stały akumulatory na reklamacje zaraz przy wejściu.