HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Lukasok1985 w 12 Sierpień 2020, 18:03:17
-
Sorrki jeśli już to było ale nie mogę znaleźć...
Jestem posiadaczem i30 1.4 mpi i zastanawiałem sie nad zmappowaniem silnika.
W sumie około 9% mocy wiecej można uzyskać. Trochę mało.
Zastanawiam się czy ktoś kiedyś mappował 1.4 i czy warto?
Czy te dodatkowe kilka extra kucy jest tego wartę?
Dzięki za odpowiedź.
-
Cześć,
Jak turbiny nie masz to remmaping jest bez sensu według mnie, za bardzo nie odczujesz zmiany.
Robiłem w 1.6 crdi i tam poszło ze 110km na 152km i jest czuć.
-
Jak spalanie po takiej zmianie?
Musiałeś jakoś przystosować auto do takiego tuningu?
Jeśli to nie tajemnica powiedz ile Cię to kosztowało bo zainteresowałeś ;)
-
Tych kilka kucy będzie w zakresie, z którego i tak nie korzystasz (~5000 rpm), a niżej pewnie dojdzie z 5 Nm, których mistrz nie byłby w stanie odczuć. Sensu brak.
-
Jak spalanie po takiej zmianie?
Musiałeś jakoś przystosować auto do takiego tuningu?
Jeśli to nie tajemnica powiedz ile Cię to kosztowało bo zainteresowałeś ;)
Żadna tajemnica :) przystosowywać nie trzeba po prostu auto musi być sprawne. Co warto sprawdzić - czy kierowniczka od zmiennej geometrii płynnie chodzi. U mnie lekko się przycinała i Panowie mieli mały problem.
Koszt okolo 1100-1200zl z hamownią (nie robiłbym takich akcji bez hamowni).
Przy pierwszym programie wypluł 170km ale nie zależało mi aż na takim przyroście i zostało na 152km i 340nm :)
Bardzo przyjemnie sie jezdzi,spalanie poki co bez zmian jak na moje
-
Koszt okolo 1100-1200zl z hamownią (nie robiłbym takich akcji bez hamowni).
Przy pierwszym programie wypluł 170km ale nie zależało mi aż na takim przyroście i zostało na 152km i 340nm
A z ciekawości w jakiej firmie robiłeś ?
-
Tune up w Gdańsku :)
-
Wgrywał ktoś soft z silnika 136KM do wersji 110KM ?
Taka zmiania mi wystarczy.
-
nie ma czegoś takiego jak wgranie softu z innego silnika. Trzeba zmienić parametry w Twoim sofcie i jak masz takie życzenie to każdy tuner Ci to ogarnie w zakresie, który sobie życzysz, czyli możesz mieć te 136KM, choć w zasadzie należałoby mówić bardziej o Nm a nie KM bo to jest to z czego zasadniczo korzystasz.
-
No nie do końca się z Tobą zgodzę.
Wiele silników jest identycznych sprzętowo a różnią się właśnie softem. Sam posiadam XC60 2.4 fabrycznie 163KM z programem od 215KM. Jeździ już tak 5 lat i jakoś paść nie chce ;)
-
ja napisałem jak to się powinno zrobić a nie jak co niektórzy robią. W tych samych wersjach silnikowych istnieją dziesiątki wersji hardwaru i softwaru, jeśli chcesz ryzykować i wgrać coś co może spowodować że szlag trafi Ci ECU to oczywiście wolno Ci to zrobić. Czy musi się to wydarzyć, oczywiście że nie musi, może się udać i będzie ok. Zgodnie ze sztuką jest zrobić back up starego programu i na jego bazie po wprowadzeniu odpowiednich poprawek zrobić nowy soft i wgrać to do ECU. Ale jak niektórzy mawiają no risk no fun.
-
Jak się nie mylę to Honda w 1.4 benzynie ustawiała trzy moce 75 kucy 90 kucy i w Japonii może w jeszcze w jakimiś kraju 100 kucy a wszystko to związane z opłatami. Więc oczywiście, że można podmienić program. Jeżeli tuner posiada takowy oryginalny to pewnie Ci wgra jak się będziesz bardzo upierał.
-
Pierwsze 1.6TDI są identyczne sprzętowo, później kilka wersji 2.0TDI też jest robione programem samym.
Jeżeli chłopaki w serwisie VOLVO proponują aktualizację softu silnika w mocniejszej wersji to czemu mam nie skorzystać?
To że wszyscy idą jedną ścieżką nie znaczy że jest to jedyna słuszna droga ::)
-
To masz teraz TDI w hyundaiu? ::)
-
Spróbuję tutaj żeby nie zakładać nowego wątku...
Czy ktoś poleci jakąś dobrą i uczciwą hamownię w okolicach Łodzi? Właśnie skończyła się gwarancja w moim I30GD 1,6crdi i chętnie bym go troszkę podrasował. Myślę, że ze standardowych 110KM spokojnie można zrobić około 140...
-
To ja sie podepnę i prośba o info o uczciwego tunera w okolicach Nowego Sącza który ogranie 1.6 crdi :)