HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Olex903 w 24 Grudzień 2009, 00:56:16

Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 24 Grudzień 2009, 00:56:16
WItam, jestem od dzisiaj na forum:) mam następujący problem: Prawe tylne drzwi nie chcą się otworzyć ani z zewnatrz ani od wewnątrz:/ gdy zamykam centralnym słychać że cięgło pracuje ale drzwi nawet nie drgną:/ od miesiąca mam lantre i tylko raz przez przypadek się otworzyły i zamykały normalnie i otwierały ale po zamknięciu na centralnym znów to samo i nic nie daje rady co mam zrobić?? mój drugi problem to parujące szyby:(( poprostu jakas tragedia!! a teraz gdy mamy mrozy w nocy po wejsciu do auta musze skrobać szyby od środka!! masakra!! ogrzewanie musi chodzić non stop na 4tym biegu bo inaczej szyby parują strasznie!! niewiem co mam zrobićSad( dzisiaj odkręciłem podszybie wyciągnełem troche błota ale nadal to samo:/ proszę o pomoc!! Sad
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: wtom w 24 Grudzień 2009, 11:33:49
parowanie: zobacz czy masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) za schowkiem pasażera, jak jest to pewnie zabity. po drugie mogą być niedrożne otwory wentylacyjne w bagażniku.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Erebus w 24 Grudzień 2009, 11:49:11
co do drzwi to stawiam na uszkodzony siłownik albo źle skręcone cięgna. Zdejmij boczek z drzwi to się wyjaśni. Miałem taką samą historię z drzwiami jak zamókł mi siłownik.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 25 Grudzień 2009, 00:16:23
Tak panowie tylko powiedzccie mi jak ja mam boczek zdjąć skoro drzwi się nie chcą otworzyć :-/ a ten filtr przeciwpyłkowy to nie jest przypadkiem w wersjach z klimą??:/ i w którym miejscu on dokładnie się znajduje??
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 25 Grudzień 2009, 02:34:50
Filtr kabinowy maja tylko wersje z klimatyzacja. Bez klimy nie ma go bo nie ma potrzeby go stosowac. Co do parujacych szyb to zobacz czy nie masz wlaczonego obiegu zamknietego mimo braku klimy dodatkowo sprawdz czy na szybach jest para czy np plyn chlodzacy choc raczej plyn nie powinien zamarzac. Mozesz miec zapchane odplywy wody z nagrzewnicy i podszybia. Wtedy zbiera sie woda i moze parowac.
Co do drzwi to nie jest to sprawa mrozu? Jezeli nie to masz problem bo bez zdjecia tapicerki nie otworzysz a jak nie otworzysz nie zdejmiesz jej. Mozna tylko na sile odkrecic co sie da i odblokowac ciegna od zamka jak sie nie da to na sile otwierac. Ale bedzie ciezko. Przyczyna moze byc np zle dopasowanie drzwi zamka lub rygla. A probowales otwierajac centralnym zamkiem drzwi docisnac do auta by zluzowac zamek? Jezeli sa zbyt mocno spasowane a silownik slaby moze tak sie blokowac. Kolejna sprawa moze byc zardzewialy mechanizm zamka lub za slaby silownik. Z tym ze jak by to byl silownik jak wyciagniesz recznie rygiel powinny sie normalnie otwierac wiec raczej to zamek lub zle spasowanie chyba ze nie probowales recznie podniesc rygiel ale watpie bys na to nie wpadl.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 25 Grudzień 2009, 12:09:56
Podszybie czyściłem:/ wyciągnałem co nieco błota, a ten obieg zamknięty jak sprawdzić?? a odpływ wody z nagrzewnicy gdzie można sprawdzić??? na szybach to para bo sprawdzałem:/ nie da się poprostu jeździć:/ i to jest najgorsze:/ a co do drzwi bede zmuszony je jakos siłą musiał otworzyć :-| a co do drzwi to probowałem już ryglem podnosić ale rezultat mierny:/ tylko pomóżcie mi z tą parą na szybach koledzy:/ napiszcie jak mozecie w pkt. Jakie musze czynności wykonać czy coś :-/ bo wstać rano w mróz -15 i skrobać szyby od środka to nie jest miła sprawa a ludzie patrzą jak na świra :mrgreen:
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 25 Grudzień 2009, 12:15:58
Skoro masz juz na podszybiu syf musisz przepchac odplyw wody z niego. Na podszybiu zbiera sie woda z szyby przedniej i czesci dachu. Jak jest zapchany odplyw to ta woda wchodzi ci do kabiny i stad moze byc para. Wlej wode na podszybie i zobacz czy woda swobodnie schodzi. Jezeli nie poszukaj odplywu. Zazwyczaj sa na koncach podszybia i zawsze w najnizszym ich miejscu. tam musi byc kanal odplywowy wody. Musisz go przepchac i woda musi wsobodnie schodzic. Co do odplywu z nagrzewnicy to ty go raczej nie masz bo zapomnialem ze nie masz klimatyzacji. Zajmij sie odplywami z podszybia. Wez lej wode i zobacz czy ona tam stoi czy splywa.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 25 Grudzień 2009, 13:47:56
Cytat: "Carexpert"
Filtr kabinowy maja tylko wersje z klimatyzacja. Bez klimy nie ma go bo nie ma potrzeby go stosowac.

Tylko wersje z klimą ? Dotyczy to tylko Lantry J-1 ? Bow J-2 jakoś i z klimą i bez nie ma filtra kabinowego do pewnego rocznika.
Po drugie dlaczego nie ma potrzeby stosowania filtra przeciwpyłkowego/kabinowego bez klimy ? Czy syf z zewnątrz wchodzi do kabiny tylko podczas pracy klimatyzacji ?
Dziwne. Mógłbyś kolego sprostować swoje sugestie :?:

Filtr kabinowy jeśli masz jest wsadzany do tunelu powietrza za wentylatorem pod schowkiem pasażera. I tam trzeba się dogrzebać. Skoro tak ci parują szyby od środka to ewidentnie musi ci się zbierać wilgoć w środku i parować na szyby, potem to zamarza i efekt taki jaki jest. Wywal dywaniki materiałowe jeśli amsz takie lub wysusz do cna. Sprawdź ten filtr i drożność całego kanału dolotowego przed i za filitrem aż do kratek nawiewów. Zapodaj środek odgrzybiający/czyszczący do nawiewów powietrza.
Co do drzwi, jakoś będzies zmusiał wykombinować żeby je otworzyć, po tym zabiegu tylko zdjęcie boczka i kontrola co i jak i naprawa. Zapewne spadło cięgno lub się obluzowało od rygla. Jeżli mozesz, weź odkręć klamkę od drzwi od środka lub zsuń szybę na dół i przyjrzyj się przez uszczelki jak wygląda sytuacja w środku.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 25 Grudzień 2009, 15:13:08
PANOWIE!!! więc jest tak: drzwi juz naprawiłem:)) musiałem je docisnąć kilka razy mocniej(o mało nie przesunęłem samochodu) :mrgreen: otworzyłem od srodka poruszałem nimi troche podgiełem zawias spryskałem wd-40 i się otwieraja i zamykaja jak trza:) poprostu się opuściły:) ale teraz ta gorsza część zabawy, parowanie:/ to ja juz niewiem mam szukac tego filtra czy nie?? z tego co wiem to odgrzybiacz to raczej do klimy kolego sie stosuje ;-) To przy podszybiu tez mam spratnac ten syf caly tak?? bo od tego jest?? ze jak sie woda zberze to paruje w srodku pozniej??

A możecie wydać opinie na ten temat?: http://www.allegro.pl/item860294113_wkladka_zapachowo_osuszajaca_hit.html
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: szk3 w 25 Grudzień 2009, 21:18:54
W Lantrze J-1 miałem ten sam problem. Strasznie parowały szyby nawiewem tylko przednia odparowywała i tylna od ogrzewania natomiast boczne zimą były prawie zawsze zaparowane, ale ja z tym nic nie robiłem boczne po prostu co jakiś czas przecierałem (przednie, aby widzieć lusterka)
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 25 Grudzień 2009, 21:59:06
tak ale kolego nie moze tak byc zeby tak szyby parowały bo to sie mija z celem :-/
Może ktoś wydać opinie na tą saszetke co dałem link wyżej?? spotkał sie już ktoś z czymś takim??? dobre to jest?? sprawdza się??
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 25 Grudzień 2009, 23:01:32
Otóż Złośnik, filtr kabinowy stosuje sie tylko i wylacznie w samochodach z klimatyzacja (znam tylko 1 wyjatek) z tego wzgledu ze tylko i wylacznie parownik klimatyzacji w czasie pracy jest mokry nagrzewnica jak nie cieknie jest sucha i goraca. Parownik zimny mokry i w calkowitych ciemnosciach i dlatego sa to idealne warunki do rozwoju bakterii i grzybow i aby temu zapobiec zaklada sie filtry kabinowe zwane tez przeciwpylkowe by to co wpadnie nie osiadalo na mokrym skraplaczu i nie gnilo. W nagrzewnicy to nie nastapi bo jest goraca i sucha wiec nic nie zgnije ani nie urosnie. Mam nadzieje ze ci wytlumaczylem roznice. Ciesze sie ze drzwi juz zrobiles. Tak jak pisalem to czasem pomaga wiem bo wielokrotnie sprawdzilem. Teraz tylko znajdz chwile i sprawdz odplywy wody i je udroznij a pozbedziesz sie wilgoci z auta.
Powodzenia!
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: horvat w 25 Grudzień 2009, 23:02:52
Mam Accenta i ten sam problem z parowaniem juz dalem sobie spokuj .
Po prostu to jest hyundai i tyle. (dodam ze mialem inne samochody i nie bylo az tak zle)
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 25 Grudzień 2009, 23:17:47
A u mnie szyby odparowywuja tak szybko ze zanim rusze sa czyste a tez mam Hyundaia to nie jest normalne i zadne auto tak nie ma. Pojawia sie parowanie przy zlym ustawieniu nawiewow zapchanych odplywow zapchanego filtra kabinowego lub nieszczelnosci nagrzewnicy z tym ze ostatni przypadek to parujace i tluste szyby.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 25 Grudzień 2009, 23:20:44
Cytat: "Carexpert"
Otóż Złośnik, filtr kabinowy stosuje sie tylko i wylacznie w samochodach z klimatyzacja (znam tylko 1 wyjatek) z tego wzgledu ze tylko i wylacznie parownik klimatyzacji w czasie pracy jest mokry nagrzewnica jak nie cieknie jest sucha i goraca. Parownik zimny mokry i w calkowitych ciemnosciach i dlatego sa to idealne warunki do rozwoju bakterii i grzybow i aby temu zapobiec zaklada sie filtry kabinowe zwane tez przeciwpylkowe by to co wpadnie nie osiadalo na mokrym skraplaczu i nie gnilo. W nagrzewnicy to nie nastapi bo jest goraca i sucha wiec nic nie zgnije ani nie urosnie. Mam nadzieje ze ci wytlumaczylem roznice.

Wszystko fajnie kolego.
W takim razie wytłumacz mi może - mam autko jak w opisie przy profilu z klimą fabryczną - dlaczego nie mam filtra kabinowego ???
I koledzy którzy mają te same autka również nie mają filtra kabinowego. Czyżby ta seria była opatrzona tzw. "a nei chce mi się i nie damy tutaj akurat filtra. Niech grzyb ich żre..." ?????
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 25 Grudzień 2009, 23:31:10
Nie twierdze ze filtr jest zawsze przy klimie. Tanie wersje klimy czasem choc spradycznie nie maja filtra mimo posiadanej fabrycznej klimy ale to sa wyjatki. Znam model auta co ma filtr kabiny a jest jego tania wersja i jako jedyna go nie posiada mimo iz to standart we wszystkich ich modelach. Natomiast w druga strone tak jak pisalem znam tylko jedno auto co bez klimy moze miec filtr kabinowy ale to tylko dlatego ze filtr jest na podszybiu i jest ono takie samo z klima jak i bez wiec mozna zalozyc nawet jak nie ma klimy.
Wiem slabo tlumacze ale juz prosciej nie umiem.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: szk3 w 26 Grudzień 2009, 12:03:16
Carexpert, ciekawe, ojciec posiada Fieste z 98 roku nie ma w niej klimatyzacji, a również znajduje się w niej filtr przeciwpyłkowy...
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 26 Grudzień 2009, 12:40:54
Sorki, TANIĄ WERSJĘ ??? Mam wersję GLS, z tego co wiem to ten model auta w momencie produkcji był wyposażony na maksa, jaka tania wersja ?
Z tego co wiem był produkowany w Korei, nie w Mongolii ani Tadżikistanie....
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: wtom w 26 Grudzień 2009, 13:10:59
Cytat: "Carexpert"
Otóż Złośnik, filtr kabinowy stosuje sie tylko i wylacznie w samochodach z klimatyzacja (znam tylko 1 wyjatek) z tego wzgledu ze tylko i wylacznie parownik klimatyzacji w czasie pracy jest mokry nagrzewnica jak nie cieknie jest sucha i goraca. Parownik zimny mokry i w calkowitych ciemnosciach i dlatego sa to idealne warunki do rozwoju bakterii i grzybow i aby temu zapobiec zaklada sie filtry kabinowe zwane tez przeciwpylkowe by to co wpadnie nie osiadalo na mokrym skraplaczu i nie gnilo. W nagrzewnicy to nie nastapi bo jest goraca i sucha wiec nic nie zgnije ani nie urosnie. Mam nadzieje ze ci wytlumaczylem roznice. Ciesze sie ze drzwi juz zrobiles. Tak jak pisalem to czasem pomaga wiem bo wielokrotnie sprawdzilem. Teraz tylko znajdz chwile i sprawdz odplywy wody i je udroznij a pozbedziesz sie wilgoci z auta.
Powodzenia!


e tam głupoty gadzasz, miałem auta bez klimy ,które miały filtr przeciwpyłkowy!
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 26 Grudzień 2009, 13:11:31
Panowie i o co te kłótnie??? ja chcę tylko żeby mi szyby nie parowały a nie czytać jak kilku kolegów się wymądrza co to on nie ma i czego on nie mial. Swoją drogą ja mam lantre w GLS i niemam klimy kolego :mrgreen: A kolega CAREXPERT miał racje z drzwiami i nie musiałem nic rozkręcać czy coś w tym stylu tak więc zrobie i po jego mysli z szybami :mrgreen: facet zna się na rzeczy + do tego dorzuce tą wkładke osuszającą(mały pieniądz ale może zadziałać) :mrgreen: a do tego powiem"gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść" :->
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: dzafik w 26 Grudzień 2009, 13:33:35
Również wersja GLS z klimą natomiast brak filtra przeciwpyłkowego. Korea
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 26 Grudzień 2009, 14:49:41
Kolego Olex903 ja się wypowiedziałem w twoim temacie.
Nie chodzi tutaj o kłótnie ale o jakąś zbieżność informacji i nei wprowadzanie w błąd.
Znajdzie się inny kolega który czytając ten wątek zgłupieje rozbierając pół auta is zukając filtra bo ON "musi" być lub w padnie w galimatias "jest, nie ma, jest, niema".
Widać sprawa filtra nie jest regułą zależną od klimy czy "taniości" auta.
Co do szyb ponawiając, wywal dywaniki, osusz auto, wyczyść kanału nawiewu i na podszybiu. Jeśli nei masz filtra to robierz tunel na wentylatorem i zobacz co tam się zalęgło, bo jeśli to aż do samych nawiewów raczej nie doleciało chyba.
Zobacz jak chodzi wentylator, jeśli dosyć mułowato, tzn niby chodzi na full a powietrza z otworów tak od biedy ledwo ledwo to masz zapchane kanały, dodatkowo skoro parują szyby to masz zapchane mokrym jakimś szlamem. Trzeba to wszystko oczyścić. Środek który napisałem do nawiewów to nei po to żeby było fajnie i żeby coś sobie nalaż do srodka, tylko zeby oczyścić,, wystarczy ze grzyb siedzi w kanale i już jest jazda.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Olex903 w 26 Grudzień 2009, 14:55:16
nie no spoko ja rozumiem ZŁOŚNIK:) tylko juz mam problem czy mam w koncu szukać tego filtra :mrgreen: hehehe no ale z tym powietrze to tak jak mowisz jak jest na full to za bogato nie smiga :mrgreen: narazie zbieram informacje a jutro do roboty trza sie brac bo mam dosyć skrobanki od środka <cisza> bo poszperałbym tam dzisiaj ale 1że sa swieta a 2 ze za godzinke mam swoje zareczyny :mrgreen: to jak macie panowie jeszcze jakies sugestie to czekam na posty :-P
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 26 Grudzień 2009, 16:23:50
W Lantrze gdzie indziej niż pod schowkiem pasażera nei znajdziesz filtra więc lokalizację mniej więcej znasz już. Zdemontujesz schowek i zlukasz, jak będzie kieszeń na filtr to wyraźnie będzie to widać, jak nie to trzeba zdemontować kilka zapinek na tunelu od wentylatora w kierunku konsoli i kilka śrubek.
Poradzisz sobie napewno.

Tu pomocne linki:
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=69
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=435
To co prawda nie Lantra no ale napewno jest podobnie a może pomóc. :)
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Carexpert w 26 Grudzień 2009, 16:41:52
Ja nie jestem informatykiem czy studentem ale mechanikiem samochodowym wprawdzie Hyundaji sie raczej u nas nie naprawia ale mam ponad 20 letnia praktyke w zawodzie wiec chyba wiem co mowie. To ze masz taki czy inny model nie znaczy ze nie masz taniej wersji bo w tym czasie co masz auto Hyundai zaczynal doposazac auta na "pokaz" by sprostac wymagania rynku wiec wkladali np klime ale nie przebudowywano calych systemow pod nia tylko ja dokladano co oznacza ze nie musi miec filtra bo bez klimy nie mialy to samo dotyczy wiekszosci koreanskich aut z tamtego okresu. Nie na wszystko byly pieniadze by kupowac sprawdzone i dobre rozwiazania a wlasnego centrum projektowego jeszcze nie mieli i robili co robili. To ze masz takie a nie inne oznaczenie modelu to sorry ale niewiele znaczy nadal Lantra jest tania wersja troche lepsza od innych ale segment D ani nawet C to nie jest. Jasne moze kolega lubi rozbierac cale nawiewy i pol kabiny jak mu Zlosnik proponuje ale z zawodowego doswiadczenia wiem ze duuuuuuzo szybciej i zazwyczaj przyczyna jest zapchany odplyw wody i od tego KAZDY myslacy mechanik zaczyna i zazwyczaj konczy! Potwierdza to fakt ze auto duzo stalo i to w okresie jesiennym pod drzewem co sugeruje zapchanie odplywu. Na parujace szyby na 99% to pomoze ale skoro nawiewy ma slabe to moze dodatkowo wentylator zassal czesc lisci i mogl przypchac nagrzewnice zabijajac jej przepustowosc powietrza ale na boga nie ma prawa wejsc nic mu w nawiewy jak piszesz bo co sie ma przecisnac przez ciasna nagrzewnice szczelnie wlozona?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Chyba nigdy nagrzewnicy nie widzales!!! Wiesz o czym piszesz? Jak narazie moje pomysly sie sprawdzaly zarowno zawodowo jak i na forum. Jak sie myle to oddam ci poklony ale ja naprawde robie w samochodach od ponad 20 lat i nie w Hyundai ach ! W zwiazku z tym moge sie mylic w niektorych rozwiazaniach ale mam wiedze i doswiadczenie ktore mi to rekompensuje i nie zdarza mi sie popsuc auta klijenta i zawsze udaje mi sie je naprawic czego dowodem sa zadowoleni wlasciciele samochodow proszacy zebym to ja naprawial ich auto i nikt inny.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 26 Grudzień 2009, 16:53:04
Jasne kolego, wszystko OK. W którym tylko miejscu JA czy ktokolwiek napisał Ci ze się nei znasz lub coś podobnego ? Nie odbieraj sprzecznie informacji. MY chcemy się tylko dowiedzieć skąd są rozbieżności prawda ? Tu nie ma żadnego szatańskiego planu dopiec komuś. jasna sprawa, jedni na tym się znają, drudzy na tym. Ja pisze o własnych doświadczeniach, nikomu nei piszę by to robił na siłę.
Chyba zgodzisz sie że są ludzie i Ludzie i cuda się zdarzają w autach a jak to się tam zrobiło to już czasem śmiech powiedzieć. Mówię o moim przypadku z zawalonymi kanałami nawiewów.
Zgoda na forum to podstawa, mpim nickiem się nei sugeruj. Pozdrawiam by nie było już sprzecznośći a żeby kolega sobie naprawił usterkę i był zadowolony.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: wtom w 26 Grudzień 2009, 17:38:01
Cytat: "Carexpert"
...ale na boga nie ma prawa wejsc nic mu w nawiewy jak piszesz bo co sie ma przecisnac przez ciasna nagrzewnice szczelnie wlozona?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Chyba nigdy nagrzewnicy nie widzaleś.


kolego nie pisz bzdur, bo istnieje wiele rozwiązań nawiewów, i często w autach bez filtra spotyka się w kratkach nawiewowych np. kwiaty lipy :mrgreen: jak byś tak znał się na autach to byś wiedział, że są dwa rodzaje obiegu wody przez nagrzewnicę:
1. nagrzewnica robi za "krótki obieg" w silniku i pracuje cały czas, więc obieg "zimne powietrze" nie idzie przez nagrzewnicę tylko poprzez system klapek jest kierowany obok i wtedy lecą liście do środka jak nie ma filtra
2. nagrzewnica ma zawór na jej zasilaniu i wtedy jest tak jak piszesz

co do parowania to w dużym stopniu przyczyną parowania jest brak wentylacji budy i od tego należy zacząć w bagażniku/słupkach bocznych itp. (w zależności od typu nadwozia) trzeba udrożnić otwory wentylacyjne. często są tam fartuchy gumowe co lubią się przykleić i skutecznie blokować swobodny przepływ powietrza.
Tytuł: Parujące szyby i zablokowane drzwi
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 28 Grudzień 2009, 10:14:53
Temat wyczerpany. Zamykam.