HyundaiKlub.pl

Portal => Portal => Wątek zaczęty przez: Brt w 28 Wrzesień 2020, 15:22:27

Tytuł: Nowa generacja samochodów Hyundai N Performance
Wiadomość wysłana przez: Brt w 28 Wrzesień 2020, 15:22:27
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/_processed_/4/2/csm_hyundai-rm20e-racing-midship-prototype-01-e2e_a332641f2d.jpg)
Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020.

Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego, które zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność przy niskim biegunowym momencie bezwładności.

Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii, przy doskonałym czuciu drogi przy wszystkich prędkościach i warunkach jazdy. Odpowiednie zbilansowanie i przyczepność są niezbędne, aby w pełni wykorzystać 810 KM i 960 Nm momentu obrotowego RM20e na różnych nawierzchniach.

W 2012 roku Hyundai rozpoczął projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. Miał on swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Modele RM nieustannie przechodzą intensywne testy w celu sprawdzenia zaawansowanych technologii, monitorowania rzeczywistego wzrostu ich wydajności oraz ulepszania ich przed zastosowaniem w przyszłych modelach N.
Cytat: Albert Biermann
Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI wieku, rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności.
Wyposażony w niezwykle mocny napęd elektryczny o mocy 810 koni mechanicznych (596 kW) i momencie obrotowym 960 Nm, RM20e zapewnia doskonały czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h, wynoszący mniej niż trzy sekundy i osiągający prędkość 200 km/h w 9,88 sekundy. RM20e wykorzystuje centralne umieszczenie silnika i tylny napęd, aby uzyskać wymaganą przyczepność dla tak szybkiego przyspieszania. RM20e łączy w sobie osiągi, równowagę, skuteczność hamowania i przyczepność znane z samochodów wyścigowych, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/models/20200926_hyundai_rm20e_racing_midship_prototype/hyundai-rm20e-racing-midship-prototype-02-1610.jpg)

Najnowocześniejszy zelektryfikowany układ napędowy RM20e stanowi połączenie niesamowitych osiągów z zerową emisją. Hyundai oferuje najbogatszą w branży gamę zelektryfikowanych napędów, w tym masowo produkowane zespoły napędowe typu HEV, PHEV, BEV i FCEV. Pełne spektrum zelektryfikowanych układów napędowych dostępne jest do testowania na tej platformie dla wysokowydajnych sportowych samochodów.

Niedawna inwestycja i partnerstwo strategiczne firm Hyundai z Rimac Automobili ułatwiły wspólny rozwój prototypów BEV i FCEV. Zelektryfikowana platforma RM będzie ewoluować wraz z rozwojem partnerstwa z RIMAC. Ponadto Hyundai Motor Group przedstawił strategię wdrożenia 44 przyjaznych dla środowiska modeli do 2025 roku.
Cytat: Thomas Schemera
Prototyp samochodu sportowego RM20e wyraźnie wskazuje nasze aspiracje zelektryfikowania sportowej submarki Hyundai N, zapewniając modelom N osiągi supersamochodów. Modele N już nie tylko zwiększą liczbę uderzeń serca na minutę kierowcy dzięki mocnym silnikom, ale także dzięki dostępnemu natychmiast momentowi obrotowemu i niezawodnym ekologicznym napędom. RM20e udowadnia, że emocje z jazdy są szczególnie istotne, również w zelektryfikowanych wariantach modeli N
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/models/20200926_hyundai_rm20e_racing_midship_prototype/hyundai-rm20e-racing-midship-prototype-03-1610.jpg)

„N” w modelach Hyundai z serii N oznacza Namyang, siedzibę globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundai utworzonego w Korei w 1995 roku, gdzie narodził się koncept N, oraz Nürburgring, gdzie znajduje się Europejskie Centrum Testowe Hyundaia. Ścisłe powiązanie między Namyang i Nürburgring stworzyło fundament dla submarki N, bazując na doświadczeniu zdobytym w sportach motorowych, aby zapewnić niesamowite przeżycia z jazdy Klientom.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/models/20200926_hyundai_rm20e_racing_midship_prototype/hyundai-rm20e-racing-midship-prototype-04-1610.jpg)

Wyczynowe technologie modeli N marki Hyundai są doskonalone na kultowej północnej pętli toru Nürburgring. Każdy samochód Hyundai biorący udział w testach wytrzymałościowych pokonuje tor ponad 420 razy na mokrej i suchej nawierzchni w ciągu zaledwie czterech tygodni, co symuluje 160 000 km jazdy w warunkach drogowych. Nürburgring, z 73 zakrętami i długości wynoszącej 20,9 km, jest powszechnie uważany za jeden z najtrudniejszych torów na świecie, jednocześnie będąc jednym z najbardziej znanych. Jest to również miejsce, w którym znajduje się centrum testowe Hyundai o powierzchni 3 600 metrów kwadratowych, obsługiwane przez Hyundai Motor Europe Technical Center.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/models/20200926_hyundai_rm20e_racing_midship_prototype/hyundai-rm20e-racing-midship-prototype-05-1610.jpg)

Dane techniczne RM20e
Koncept
Nadwozie
Układ napędowy
Aerodynamika
Silnik
Skrzynia biegów
Bateria
Prędkość maksymalna
Zawieszenie
Amortyzatory
Hamulce
System ABS
Wspomaganie układu kierowniczego
Kierownica
Wymiary (mm)
Wnętrze
Koła
Więcej informacji dotyczących premier marki Hyundai podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Pekinie 2020

Źródło: www.hyundai.pl