Autor Wątek: [Atos] Wysokie obroty przy zapalaniu  (Przeczytany 7476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

valdii

  • Gość
Re: P R O S T A O D P O W I E D Z ! !
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Listopad 2009, 00:25:09 »
Cytat: "Karwass"
Atosy już tak mają i to jest normalne i nic się z tym nie zrobi. DZIęKUJE :)

Odświeżam temat , może kogoś to zainteresuje. Otóż mi też wmawiali w serwisie że Atosy już tak mają i nic się nie da zrobić. Nie dałem za wygraną i byłem tak upierdliwy że w końcu facet zapiął komputer i po wnikliwym sprawdzeniu " winowajca" się znalazł. Objawy były takie jak opisane wyżej, czyli po odpaleniu nawet rozgrzanego silnika wchodził na bardzo wysokie obroty na kilka sekund, dodatkowo przy gwałtownym dodaniu gazu bywało że dusił się i dławił. Powodem okazał się czujnik położenia przepustnicy. Jest to po prostu potencjometr który z czasem się zużywa ( tak jak np. w radiu które potem trzeszczy, przerywa..) i skutkiem tego komputer silnika dostaje sygnał jakby przepustnica była otwarta pomimo że jest zamknięta. Po wymianie już tak nie wyje po zapaleniu nawet jak jest zimny i nie dławi się.

Witek

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Listopad 2009, 00:28:30 »
Ile taki potencjometr kosztuje wraz z wymianą? Ostatnio Atos przy mrozach całkiem dobitnie zaczyna wyć :/

valdii

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Listopad 2009, 00:35:36 »
W ASO zaśpiewali mi 200 zł za sam czujnik, o wymianę już nawet nie pytałem :-) W Intercars za czujnik( oryginał Hyundai) dałem ok. 100 zł a wymiana zajęła mi 10 minut ( wykręcenie 2 śrubek, odpięcie wtyczki, założenie nowego i podpięcie)

Witek

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Listopad 2009, 09:59:42 »
Już wiem jak to wygląda. W takim razie kto wie, czy wkrótce sam tego nie zrobię, bo przy mroźnych dniach obroty silnika są co najmniej olbrzymi, aż nieprzyjemnie się ich słucha. 100 zł to aż nie taki duży wydatek, a jeśli miałby podnieść komfort jazdy (w zasadzie ruszenia), to warto zainwestować. Dzięki za informacje.

Waldi

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Listopad 2009, 11:28:40 »
Przeczytałem gdzie indziej że to wyje ssanie. I faktycznie na zimnym silniku, jak jest zimno wokoło slychac wysokie obroty, ale szybko powraca do normy.
a jakies konkrety zwiazane z wymiana? Co i gdzie odkrecic?

Vanitum

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Listopad 2009, 14:14:05 »
Cytat: "Waldi"
Przeczytałem gdzie indziej że to wyje ssanie. I faktycznie na zimnym silniku, jak jest zimno wokoło slychac wysokie obroty, ale szybko powraca do normy.
a jakies konkrety zwiazane z wymiana? Co i gdzie odkrecic?


ssanie owszem, ale nie może ono podnosić obrotów do tego stopnia, że silnik wyje.

valdii

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Listopad 2009, 23:33:42 »
Jeśli krokowiec jest zabrudzony to się zawiesza i też może wyć. Ja u mnie wyczyściłem i wyło dalej, dopiero po wymianie tego czujnika przepustnicy przestało. Obroty po zapaleniu na chwilkę się podnoszą ale już nie wyje.

colek

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Listopad 2009, 10:33:34 »
Im zimniej tym na wieksze obroty wskakuje normalne. W lato sie tak nie dzieje! W Atosiku to jeszcze nic, w Tico to pamietam ze wył jak rzniety wół

valdii

  • Gość
Wysokie obroty przy zapalaniu
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Listopad 2009, 20:07:42 »
Cytat: "colek"
Im zimniej tym na wieksze obroty wskakuje normalne. W lato sie tak nie dzieje! W Atosiku to jeszcze nic, w Tico to pamietam ze wył jak rzniety wół

Wiadomo że tak się dzieje, automatyczne ssanie, ale jeśli silnik nawet ciepły po odpaleniu osiąga obroty porównywalne z bolidem F1 to już nie jest normalne, a u mnie właśnie tak było.