Forum > Tucson JM
Przepustnica 2.0 CRDI
Zbychu:
Znalazłem kolejny wyciek, a konkretnie delikatnie cieknie olej na rozrusznik od strony skrzyni biegów. Początkowo myślałem, że puszcza uszczelka kolektora dolotowego ( do końca jednak nie mogę tego wykluczyć), ale dostrzegłem mocno spoconą uszczelkę przepustnicy, tą która wystaje z pokrywy elektroniki, tej kwadratowej puszki. Wyciągnąłem całą przepustnicę, była dobrudzona z niewielką domieszką oleju. Odkręciłem również denko elektroniki, a tam ku mojemu zdziwieniu pływa sobie olej. Rodzi się więc pytanie, czy ten olej tam ma być, czy raczej nie powinien i należy go usunąć ?
Przepustnica nr 3510027400
kosmos2011:
Oleju tam nie powinno być jedynie smar na kółkach zębatych. Wydaje mi się że mógł się tam dostać przez ośkę klapki w przepustnicy. Sama nakrywka obudowy kółek była szczelna?
Zbychu:
Wydaje mi się, że obudowa jest szczelna. Też tak przypuszczam, że olej dostał się tam przez grzybek, a jeżeli tak, to czy jest jakiś zestaw naprawczy coś na styl pompy wspomagania, czy należy się powoli przymierzać do szukania drugiej przepustnicy ?
kosmos2011:
Trzeba by było dostać się do ośki od strony kółek i zobaczyć co tam uszczelnia. Zestawu do naprawy nie ma. Pytanie dlaczego w dolocie jest olej?
Nowa wersja 35100-27410
http://www.ebay.pl/itm/PRZEPUSTNICA-KIA-CEED-SPORTAGE-HYUNDAI-i30-TUCSON-3510027410-35100-27410-/252284991394
Zbychu:
W samym dolocie olej występuje śladowo i tak sobie myślę, że w doładowanych dieslach może nie jest to normą, ale występuje dość powszechnie. Przy dużych ilościach można by skłonić się w stronę turbiny. Być może wcześniej były z nią problemy i jeżeli ośka faktycznie puszcza, to olej poszedł do środka, turbo zostało zregenerowane, lub wymienione, ale nikt nie wpadł na pomysł by zaglądnąć do obudowy. To oczywiście jedynie moje gdybanie i mogę się mylić, więc jeżeli masz jakieś sugestie chętnie przyswoję.
Nawigacja
[#] Następna strona