Na zimno zawsze tak twardo pracował. Żeby to jaśniej opisać posłużę się porównaniem pracy diesli grupy VW, a diesli francuskich. Francuz jak na diesla pracuje bardzo delikatnie. Słychać, że to diesel, ale pracuje miękko. Helmut klepie i mój też tak klepie. Klepał, to klepał. Ale zauważyłem ostatnio, że wycisza się dopiero po przejechaniu 15 kilometrów, a to chyba dość długo, także odnoszę wrażenie, że nazwijmy to problem, pogłębia się. Odpowiadając na drugie pytanie, olej lany zawsze ten sam, także tu przyczyny bym nie szukał, ale każda uwaga cenna. Mam stetoskop warsztatowy także obsłucham go dokładnie. Być może, że to coś z osprzętu. Gwarancję auto ma także trzeba pojechać i to zgłosić, ale jeśli ktoś z Was kojarzy, że było gdzieś coś opisane o wspomnianym przez mnie nowym sofcie, chciałbym do tej informacji dotrzeć. Oczywiście sam też będę szukał dalej. Inne modele Hyundaia też jeżdżą z tymi silnikami także czas przeszukać i inne działy.