Autor Wątek: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?  (Przeczytany 15356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Styczeń 2018, 14:17:17 »
Ja bym stawiał na olej - przepracowany, albo za niskie ciśnienie (raczej mało prawdopodobme), albo wyrobiny napinacz łańcucha rozrządu i hydrauliczna regulacja luzu zaworowego- on się "napina" ciśnieniem  z ukladu smarowania właśnie i jak się wyrobi,  to właśnie tak klekocze łańcuch -bo jest luźny i zawory i uklad zmiennych faz rozrządu cvvt - tak, że olej ma tu dużo do roboty nie tylko smarowanie i odprowadzanie ciepła.

Co do wysokiego spalania, to kiedyś jak jeszcze ix20 miałem, będąc na zakupach w wilkim cantrum na "A" ze stacją paliw obok i niższą cena za paliwo niż na innych stacjach (o 20gr)- taki dumny z siebie byłem, że zatankowałem prawie cały bak taniej. Jakież bylo koje zdziwienie, jak spalanie na tym tanim paliwie skończyło o litr w górę. Jak normalnie mi komputer pokazywał 7,3 (zimą 7,5) to po tym tankowaniu poniżej 8,3 zejść nie umiałem. Po wyjeźdżeniu tego paliwa (aż do rezerwy) i zatankowaniu na stacji gdzie zawsze tankuje (z muszlą) spalanie wróciło do normy 7,5 wtedy. Więc paliwo też ma duże znaczenie.

Offline Obiboc

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Styczeń 2018, 17:49:11 »
Olej wymieniany zgodnie z wymaganiami producenta w serwisie, chyba jakiś dziwny schell nie pamiętam.W zeszłym roku szukałem go w sklepach i na miejscu nigdzie nie było. Przebieg 34,6 tys na dziś auto ma trzy lata. Zobaczę co z paliwem bo faktycznie tankuje na nie firmowej stacji ale nie w krzakach z baniaka.  Obejrzeć trzeba świece zapłonowe i tak też uczynię. Edit byłem wykręcić świece i moze cos znalazłem, jedna z świec pierwsza od prawej była moim zdaniem niedokrecona. Wykrecilem ja bez użycia siły jakiejkolwiek ot założyłem kluczu lekko dotknelem i poszła bez oporu może to to.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 336
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Styczeń 2018, 08:58:59 »
Jeżeli świeca była luźna, to miałeś szczęście, że gniazda ci nie rozwaliło.
Zobacz czy jest ta stacja.
Stacje jakość paliwa

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Styczeń 2018, 09:48:58 »
Obiboc i jak jedt jakaś poprawa?
Cytat: rekin323i
Cytat: "Dider"

Rekin323i - to ile miałeś km/h przy takich obrotach? Licznikowo strzałkĄ :lol:  195-197 km/h- było prawie 200 km/h

No ostatnio miałem miejsce sprawdzić i gps pokazywał  187 a na liczniku 193-195. Co ciekawe silnik 1,6 na 4-tym biegu wyciągnięte do około 6000 obr to już auto pędzi ponad 170  (licznikowo), na "piątce" wskakują wtedy obroty około 5200 i się auto jeszcze rozpedza. Kolejny bak wyjeździłem (jeszcze nie tankowałem) i komputer pokazuje 5,8. Trasa Wodzisław Śląski - Krynica Zdrój. Była i ekspredowka (Cieszyn - Bielsko i Kraków - Zakopane), potem krajówki (Andrychów,Nowy Sącz). 4 godziny jazdy około 220 km i z powrotem drugie tyle, tylko końcówka trasy przez Pszczynę i Jastrzębie (obwodnicą) - razem około 530 km. Według komputera jeszcze mogę przejechać na tym co zostało w baku (1/4) 280km.Ruch na trasie średni, dużo ciężarówek, w okolicach Nowego Sącza w górach  ujemne temperatury, ale wszędzie asfalt czarny w najgorszym razie mokry. W drodze powrotnej miejscami ślisko i ruch wiekszy (popołudnie i powroty z pracy). Za trzy tygodnie znowu, więc sprawdzę, czy to był jednostkowy przypadek z tym spalaniem. Jak zatankuję, to napiszę ile na prawdę wyszło .  A zaraz jak z trasy przyjechałem,  to komputer pokazywał 5,6 ale wystarczyły dwa dni lokalnego jeżdżenia (jakieś 50 km) i już jest 5,8.

[ Dodano: 2018-01-27, 11:10 ]
A takie coś pokazuje Auto Świat. Te raporty są o kant wiadomo czego potłuc, ale jest w tym ziarnko prawdy. Nie ma tam niestety szczegółów jaki silnik czy wyposażenie.
https://moto.onet.pl/samochody-uzywane/najbardziej-bezawaryjne-modele-z-rocznika-2010/vg5tz4w

Offline rekin323i

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Styczeń 2018, 18:21:14 »
Cytat: "Dider"

Rekin323i - to ile miałeś km/h przy takich obrotach? Licznikowo strzałkĄ :lol:  195-197 km/h- było prawie 200 km/h

Chciałem sprawdzić V-max Autostrada A1 - zero z górki ale wiatr boczny bywa.

na 6tym biegu rozpędzał się do 176-178km/h z GPS szybciej nie dało rady  :shock:

na 5tym biegu rozpędziłem auto do 186km/h z GPS, ale obroty było ponad 6100-6150obr wiec po przejechaniu 500-800 metrów odpuściłem. Cel wykonany w papierach V-max 184km/h :!:

Możliwe że w tym roku raz jeszcze spróbuje  :lol:

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Styczeń 2018, 20:31:32 »
No to, jak będziesz próbować, to jeszcze zerknij na chwilowe spalanie - u mnie na tej 4-ce przy rozpedzaniu około 20 L/100km a po zatrzymaniu się prędkościomierza na tych 180 i wrzuceniu 6-ego biegu utrzymuje się pomiędzy 14,5 a 15,9.  U mnie akurat bez wiatru było, nawet z górki, ale zaraz za górką stoją  smerfy i granicznicy (bo kawałek dalej granica z Czechami) i szaleć nie bardzo można. Przy okazji takich prędkości - nieźle wtedy w aucie huczy (szumy opływowe) i uspokajają się te szumy dopiero jak się zwolni poniżej 140. Przy 100 to już w ogóle cicho ;). Co ciekawe, jadąc ceed 1,4 benzynowym, do 100 jest głośniej niż w Vendze/ix20 a powyżej 120 w ceed mniej huczy. Ale te głośniej do 100 to nie tyle głośniej  tylko dźwięk silnika jakby niższy  bardziej buczacy i opony inaczej słychać  a powyżej 120 szumy w naszych są bardziej no nie wiem jak to określić - bardziej szumiące,  w ceed huczy nie mniej ale jakby bardziej "głucho" i to tak mniej się na tym skupiałem - takie moje wrażenia.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Luty 2018, 12:19:51 »
Zatankowałem i z dystrybutora wyszło 6,4 a komputer pokazywał 5,9. Po zatankowaniu (na rozgrzanym silniku)przejechałem niecałe 10km ekojazdą -dość pusto na drodze było i średnie spalanie komputer pokazuje 4,9, ale to nie jest jazda to mordęga.

Offline Obiboc

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #37 dnia: 04 Kwiecień 2018, 20:48:17 »
Dider
Poprawa jakaś jest,auto  zrobiło się żwawsze. Zmieniłem stacje benzynową. Hamulce przesmarowane, wymienione klocki z przodu, po 35 tys km. I teraz tak, przez tydzień jeździłem autem osobiście, praca -domi troszkę za miastem , tyle że praca dom po obwodnicy gdańska i spalanie było w granicach 6,6. Póżniej powróciła małżonka i auto pokazuje 8,2-8,3 ale na zbiorniku robi 470-500 km nie idealnie ale lepiej. I zawory nie dzwoniły więcej.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #38 dnia: 06 Kwiecień 2018, 08:36:06 »
Obiboc, widocznie Twoja małżonka za ciężkie buty nosi :) A na serio to, sam widzisz, że może autko mniej paliwa zużywać. I coś się poprawiło. Ale dużo tu jest zmiennych (ruch na drodze, sposób jazdy, długość tras). Ostatnio kilka tras po ponad 200km zrobiłem (nawet po górach w okolicach Zakopanego i to z autem zapakowanym "po dach" - jak to z 3-ką dzieci) i spalanie na poziomie 6,5 to była norma, a specjalnie nie oszczędzałem auta.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
Odp: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Październik 2020, 11:09:11 »
Szanowne Grono, odgrzeję kotleta, bo w nowej szacie graficznej forum jakoś nie mogę się odnaleźć, a temat bliski mojej rozterce, wątpliwości. Pacjent ix20 benzyna 1.6 rok 2017. Na zimno pracuje dosłownie jak diesel. Po złapaniu temperatury wycisza się, ale nadal słychać pracę wtrysków (chyba wtrysków). Jak dobrze pamiętam (a mogę źle pamiętać), to był tu gdzieś na forum poruszany ten temat, a mianowicie wgranie nowego softu, co skutecznie zmiękczało pracę silnika. Może ktoś pamięta??? Przy okazji zapytam jak jest u Was z kulturą pracy silnika na zimno???  Dzięki bardzo.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 611
Odp: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #40 dnia: 18 Październik 2020, 18:17:00 »
U mnie kultura pracy jaka jest taka jest, szału nie ma, ale nie przyrównał bym tego do pracy dizla nawet na zimno ;)
Po za zwiększonymi obrotami nie ma wielkiej różnicy w akustyce.
Od dawna masz takie objawy? Nie pojawily się np po wymianie oleju?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
Odp: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #41 dnia: 18 Październik 2020, 19:21:33 »
Na zimno zawsze tak twardo pracował. Żeby to jaśniej opisać posłużę się porównaniem pracy diesli grupy VW,  a diesli francuskich. Francuz jak na diesla pracuje  bardzo delikatnie. Słychać, że to diesel, ale pracuje miękko. Helmut klepie i mój też tak klepie. Klepał, to klepał. Ale zauważyłem ostatnio, że wycisza się dopiero po przejechaniu 15 kilometrów, a to chyba dość długo, także odnoszę wrażenie, że nazwijmy to problem, pogłębia się.  Odpowiadając na drugie pytanie, olej lany zawsze ten sam, także tu przyczyny bym nie szukał, ale każda uwaga cenna. Mam stetoskop warsztatowy także obsłucham go dokładnie. Być może, że to coś z osprzętu. Gwarancję auto ma także trzeba pojechać i to zgłosić, ale jeśli ktoś z Was kojarzy, że było gdzieś coś opisane o wspomnianym przez mnie nowym sofcie, chciałbym do tej informacji dotrzeć.  Oczywiście sam też będę szukał dalej. Inne modele Hyundaia też jeżdżą z tymi silnikami także czas przeszukać i inne działy.

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
Odp: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #42 dnia: 18 Październik 2020, 20:42:20 »
O nowym sofcie chyba jako pierwszy pisał  ix20hyundai   w temacie " Przeglądy w ix20"
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Styczeń 2013, 19:59:56 » 
tak trochę poniżej połowy strony
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,720.15.html
« Ostatnia zmiana: 18 Październik 2020, 20:48:27 przez irekmiecz »

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 336
Odp: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Październik 2020, 20:07:41 »
Na zimno zawsze tak twardo pracował. Żeby to jaśniej opisać posłużę się porównaniem pracy diesli grupy VW,  a diesli francuskich. Francuz jak na diesla pracuje  bardzo delikatnie. Słychać, że to diesel, ale pracuje miękko. Helmut klepie i mój też tak klepie. Klepał, to klepał. Ale zauważyłem ostatnio, że wycisza się dopiero po przejechaniu 15 kilometrów, a to chyba dość długo, także odnoszę wrażenie, że nazwijmy to problem, pogłębia się.  Odpowiadając na drugie pytanie, olej lany zawsze ten sam, także tu przyczyny bym nie szukał, ale każda uwaga cenna. Mam stetoskop warsztatowy także obsłucham go dokładnie. Być może, że to coś z osprzętu. Gwarancję auto ma także trzeba pojechać i to zgłosić, ale jeśli ktoś z Was kojarzy, że było gdzieś coś opisane o wspomnianym przez mnie nowym sofcie, chciałbym do tej informacji dotrzeć.  Oczywiście sam też będę szukał dalej. Inne modele Hyundaia też jeżdżą z tymi silnikami także czas przeszukać i inne działy.
Trzeba zrobic przegląd, możliwe że zle ustawione popychacze, ża duzy odstęp, dopiero po nagrzaniu odstęp się lekko zmniejsza. Soft był ale to lata temy w roczniku 2011.
A to widzę rok 2017.

Offline Dzius

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #44 dnia: 22 Październik 2020, 11:27:42 »
Na zimno pracuje dosłownie jak diesel. Po złapaniu temperatury wycisza się, ale nadal słychać pracę wtrysków (chyba wtrysków). Jak dobrze pamiętam (a mogę źle pamiętać), to był tu gdzieś na forum poruszany ten temat, a mianowicie wgranie nowego softu, co skutecznie zmiękczało pracę silnika.
To nie wtryski tylko rozrząd. Skoro mocno hałasuje trzeba zrobić regulację luzu zaworów. Niestety dosyć to drogie, bo regulacja polega na wymianie tzw. szklanek o dopasowanej do popychaczy zaworów wysokości. Żaden software nie kasuje luzu zaworów. Może jest jeszcze jakaś inna mechaniczna przyczyna. Ale ja piszę o typowych dźwiękach spod maski.