Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu?
.Między innymi po przebiegu około 2, 5 – 3 tys. kilometrów wymienię olej w silniku wraz z filtrem, co zapewne spotka się ze zdziwieniem kierownika ASO (Forumowiczów również), i stwierdzeniem, że się tego nie robi, że tego nie trzeba robić itd /Reasumując, są zwolennicy docierania silników jak i totalni przeciwnicy. Ja układam/docieram. Ale jak kto chce.
Kwestia wielowątkowa przy przebiegu niecałych 2000km zmieniłem olej koszt 123zł + mój olej od początku 5W40 Shell, a od roku Shell Helix Ultra ECT z normą C3 - bardziej polecany do diesli ale w moim ix20 po przejechaniu 8000km mogę stwierdzić że auto pali mniej zakładam że 0,3litra.
Statystyki na bieżąco nie prowadzę różne trasy ale dla przykładu:
= Miasto Stolica lato 7,6 zima 8,5 litra
= Trasa do 90km/h nigdy nie spadło poniżej 6,5litra a
fabryka mówi 5,7 jedyny zarzut!!!
= Autostrada do 120km/h 8 litrów na limicie 150 licznikowe bliżej 9,5 litra.
Dane fabryczne + 20% pytanie czemu z mojej perspektywy widzę 2 rzeczy
- brak zielonej fali świateł użytkując auto ponad 800km w DE spalanie spadło o prawie 0,5 litra do blisko fabrycznego 7,1 litra :-D
Ciekawa sprawa co byłoby ( auto po gwarancji ) gdybym zlecił wgranie update softu silnika był takie plotki w 2014/2015 czy pomogło nie wiem, ale mój po ułożeniu ma wyższą MOC deklarowaną
patrząc na mój wykres mocy wole 131,7 KM /6114 obr Seria 156Nm przy 4200 obr u mnie 168Nm przy 4990 obrZalecenia na przyszłość jak obniżyć spalanie to całościowa osłona pod silnik obstawiam 0,1litra,
2. komplet opon Green pamiętając etykietę ContinentalEco2 max 0,2litra
3. Korzystanie w 1.6 z nieparzystych biegów 1,2,3 potem 5 i szybko 6 i "tryb żeglowanie" spokojnie daje 1litr oszczędności co prawda w TSi auto idzie żwawo przy 1700 w ix20 bliżej 1950-2100obr można spokojnie jechać.
4. Zestaw sprężyn - 20mm kolejne 0,2litra widać że auto ma duże opory od 170 do maksymalnych 186km/h wg. GPS zrobiłem na 5tce obroty 6100obr, a 6tka 5600 max 176km/h.
Rada jest kilka, silnik starej daty wiec musi palić ten litr więcej, jedyny koszt :-| pogodziłem się ale w generalnym rozrachunku wyjdzie taniej niż wymiana turbiny, wtryskiwaczy Tsi czy paska rozrządu.
Myślę ze dla osób chcących jeździć 6-10lat śmiało można montować LPG