Autor Wątek: [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?  (Przeczytany 15415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Styczeń 2018, 13:33:36 »
Bo musisz auto żonie wziąć co jakiś czas (raz na miesiąc chociaż) i nim ostrzej pojeździć. Nie but i do czerwonego pola, ale dynamicznie, tak do 4-4,5.tys obr kilka razy zahamować mocniej (nawet aż do włączenia się ABS-u. Z 50 km wystarczy. Jak mi kiedyś mechanik (albo raczej diagnosta na OSKR)*  powiedział o aucie od żony - jest zagłaskane i trzeba je trochę  przegonić :) Moja Venga po 644 km,  przy tankowaniu zmieściła 38,5 litra to sam sobie policz Obiboc ile pali - aż się sam zdziwiłem, bo komputer pokazywał 6,5. Chyba się zepsuła :)

*uściśliłem - bo to na badaniu technicznym było i diagnosta do hamulców miał uwagi, że jakieś zastane a reczny nie chce całkiem puścić. Ale, czego się spodziewać po 14-to letnim seicento na jeszcze fabrycznym zawieszeniu i układzie hamulcowym (oczywiście płyny ustrojowe wymieniane regularnie).

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 336
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Styczeń 2018, 17:52:56 »
Znajome miały kiedyś Toyotę Auris, z uwagi że delikatnie jeździły i nie za dużo,  auto spotkało zatarcie II wałka rozrządu, które uruchamiał się przy obrotach chyba ponad 3500. Auto poza tym problemem, było w idealnym stanie i niskim przebiegu.

Offline Obiboc

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Styczeń 2018, 20:03:47 »
Dider ale że ten tego nie szwabisz mnie trochę? :shock:  Venga rozumiem 1.4. W Pikaczu tankowane jest przeważnie co 420-460 km i zawsze wchodzi  41-43 litrów więc spalanie jest jakby to powiedzieć gorzej niż nie zadowalające. Jazda w mieście w porannych i popołudniowych korkach. Jeżdżę czasem jako pasażer z mła żona i nie mogę powiedzieć by autu żałowała obrotów. Hamulce rozbiorę przeczyszczę i przegonię auto. Średnie spalanie z 33 tyś to 8,1 czyli mniej więcej taki standard o ile się nie mylę?

Offline Mans

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Styczeń 2018, 20:37:22 »

Offline Obiboc

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Styczeń 2018, 06:58:51 »
MANS ostatecznie przekonałeś mnie do zagazowania pikaczu.

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Styczeń 2018, 13:33:03 »
Obiboc. Z tego co zauważyłem, to przy krótkich trasach do 10 km to nie ma się spodziewać cudów ze spalaniemm. Ostatnio auto po odpaleniu robi co najmniej 20 km a nawet i więcej tyle, że w kawałkach, ale takich, że silnik nie zdąży ostygnąć. Wtedy spalanie jest na poziomie (u mnie) 6,6. W tym miesiącu  trasy krótkie po kilka kilometrów i zużycie paliwa na poziomie 7,1.(komputer) a dopiero  niecałe 1/8 baku wyjeżdżone. A poprzedni bak w dwa tygodnie wyjeździłem i tqkie niskie spalanie wyszło. Może takie mam zużycie paliwa niskie, bo jakieś 4 miesiące temu miałem wypadkową sytuacje w rodzinie i grałem ile fabryka dała (205 km/h przez 50 km dwa.dni pod rząd- na niemieckiej autostradzie oczywiście :)), i może się dobrze silnik ułozył (auto miało wtedy ponad 7tys przebiegu) i odnwtedy komputer pokazuje mniejsze spalanie o pół litra i bez problemu do osiągnięcia jest 6,5-6,7.
Co ciekawe jak jechałem Vengą po zakupie.jej do domu (za mną jechała drugim autem żona i nie chciała szybko jechać - max 100 km/h)  dwupasmówka z 20 km z ograniczeniami do 70 trochę obwodnicy z.10 i z 30km autostrady i spalanie wtedy komputer pokazał 5,8. Oczywiście max ile jechałem  to 110 a w większości 100 (oczywiscie na ograniczeniach tyle ile pozwalają znaki. Uznałem to wtedy za błąd  komputera, że  jeszcze "się  nie zna" i dopiero się kalibruje. Ix20.1,4 komputer pokazywał  7,3 a spalanie wychodziło po policzeniu.z.dystrybutora ok 7,5. Vengą jak się wtedy "spieszyłem z vmax" to wtedy wyszło na baku 9,0 a chwiloee przy max prędkości poad 15.

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Styczeń 2018, 23:27:48 »
Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu? Komp przecież sam podpowiada kiedy zmieniać biegi. Ja go się raczej nie słucham i przeważnie dużo później wrzucam wyższy bieg, ale i tak mam duże spalanie od nowości ( na karku mam już prawie 5 tysiaków) - ok 8-9,5 l/100, trasy na dystansie ok. 20 km, raczej teraz, po zmianie pracy, bez korków. Spalanie 6-7 to dla mnie utopia :roll:

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Styczeń 2018, 05:30:34 »
Też nie jeżdżę na 6-tym biegu przy 60 i wiele razy mi się zdarzy jechać  4-ką a komp podpowiada mi już  6-kę zapiąć. Teraz mimo mrozów  i dość krótkich tras, 70 km od tankowania mam 7,0 według komputera. Dużo wykorzystuję (w miarę możliwości i bez utrudniania jazdy innym) hamowanie silnikiem. W IX 20 1,4 jak powiedzmy cały tydzień tylko woziłem dziecko do i z przedszkola, przy minusowych temperaturach,  to przez taki tydzień spalanie potrafiło skoczyć o litr i wiecej (z 7,3 do 8,5-
komputer ), ale wystarczyło zrobić  trasę z 30 km i spadało do około 7,5-7,6. W Vendze 1,6  takich skoków wielkich nie mam tak z 0,5 -0,7 litra to tak, ale nie więcej. 1,4 w Ix20 był euro 5 a w Vendze mam 1,6 z euro 6 i może to jakąś różnice robi. Jutro jadę na pierwszy przegląd i może mi ją "naprawią" w aso i będę miał jak inni :)

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Styczeń 2018, 17:23:46 »
Cytat: "Maolma"
Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu?


Układanie silnika można częściowo porównać do stosowanego dawno temu docierania silnika tylko z tą różnicą, że dzisiejsza procedura docierania, bezpieczniej będzie zostać przy słowie układania silnika, nie jest tak skomplikowana jak to miało miejsce kiedyś. Od właściwego dotarcia silnika (kiedyś), w dużej mierze zależała jego dalsza eksploatacja, czyli spalanie, ewentualne branie oleju lub nie i osiągnięty maksymalny przebieg przed ewentualnym wymaganym zmęczeniem materiałowym remontem generalnym. Dobrze dotarty służył dłużej i spisywał się lepiej. Procedurę docierania, bo jest o tym mowa w manualu (na samym początku książeczki), stosuje się przez pierwszy tysiąc przejechanych kilometrów. Tam są też wytyczne co robić, czyli jak jeździć i czego unikać. Dużo informacji na ten temat też jest w necie. Ja osobiście bardzo poważnie podchodzę do tematu układania samego silnika jak i innych podzespołów (sprzęgło i hamulce, bo one też się muszą ułożyć), aby w przyszłości cieszyć się (zobaczymy), że tak napiszę bezproblemową eksploatacją auta. Między innymi po przebiegu około 2, 5 – 3 tys. kilometrów wymienię olej w silniku wraz z filtrem, co zapewne spotka się ze zdziwieniem kierownika ASO (Forumowiczów również), i stwierdzeniem, że się tego nie robi, że tego nie trzeba robić itd. I tu właśnie są mocno podzielone zdania/opinie na ten temat, bo nawet sam manual porusza kwestię docierania silnika i ją zaleca, natomiast też wspomina o tym, że nie jest to konieczne. Jak kto chce. Możesz, ale nie musisz. Nie wspomnę o poruszonej przeze mnie kwestii wymiany oleju po przebiegu 2,5-3 tys. kilometrów. O tym w ogóle nie ma mowy w manualu, ale zgodnie ze starą szkołą docierania/układania silnika powinno się to zrobić. Reasumując, są zwolennicy docierania silników jak i totalni przeciwnicy. Ja układam/docieram. Ale jak kto chce.

Offline rekin323i

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Styczeń 2018, 18:14:36 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
Cytat: "Maolma"
Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu?

.Między innymi po przebiegu około 2, 5 – 3 tys. kilometrów wymienię olej w silniku wraz z filtrem, co zapewne spotka się ze zdziwieniem kierownika ASO (Forumowiczów również), i stwierdzeniem, że się tego nie robi, że tego nie trzeba robić itd /Reasumując, są zwolennicy docierania silników jak i totalni przeciwnicy. Ja układam/docieram. Ale jak kto chce.


Kwestia wielowątkowa przy przebiegu niecałych 2000km zmieniłem olej koszt 123zł + mój olej od początku 5W40 Shell, a od roku Shell Helix Ultra ECT z normą C3 - bardziej polecany do diesli ale w moim ix20 po przejechaniu 8000km mogę stwierdzić że auto pali mniej zakładam że 0,3litra.
Statystyki na bieżąco nie prowadzę różne trasy ale dla przykładu:
= Miasto Stolica lato 7,6 zima 8,5 litra
= Trasa do 90km/h nigdy nie spadło poniżej 6,5litra a fabryka mówi 5,7 jedyny zarzut!!!
= Autostrada do 120km/h 8 litrów na limicie 150 licznikowe bliżej 9,5 litra.

Dane fabryczne + 20% pytanie czemu z mojej perspektywy widzę 2 rzeczy
- brak zielonej fali świateł użytkując auto ponad 800km w DE spalanie spadło o prawie 0,5 litra do blisko fabrycznego 7,1 litra  :-D  
Ciekawa sprawa co byłoby ( auto po gwarancji ) gdybym zlecił wgranie update softu silnika był takie plotki w 2014/2015 czy pomogło nie wiem, ale mój po ułożeniu ma wyższą MOC deklarowaną
  patrząc na mój wykres mocy wole  131,7 KM /6114 obr Seria 156Nm przy 4200 obr u mnie 168Nm przy 4990 obr

Zalecenia na przyszłość jak obniżyć spalanie to całościowa osłona pod silnik obstawiam 0,1litra,
2. komplet opon Green pamiętając etykietę ContinentalEco2 max 0,2litra
3. Korzystanie w 1.6 z nieparzystych biegów 1,2,3 potem 5 i szybko 6 i "tryb żeglowanie" spokojnie daje 1litr oszczędności co prawda w TSi auto idzie żwawo przy 1700 w ix20 bliżej 1950-2100obr można spokojnie jechać.
4. Zestaw sprężyn - 20mm kolejne 0,2litra widać że auto ma duże opory od 170 do maksymalnych 186km/h wg. GPS zrobiłem na 5tce obroty 6100obr, a 6tka 5600 max 176km/h.

Rada jest kilka, silnik starej daty wiec musi palić ten litr więcej, jedyny koszt :-|  pogodziłem się ale w generalnym rozrachunku wyjdzie taniej niż wymiana turbiny, wtryskiwaczy Tsi czy paska rozrządu.
Myślę ze dla osób chcących jeździć 6-10lat śmiało można montować LPG

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Styczeń 2018, 11:08:35 »
Kudłaty_1975 u mnie aso zaraz po odebraniu proponowało wymianę oleju w silniku oraz filtr oleju pomiedzy 1 a 2 tys km za coś około 170 zł (olej Lotos Quazar K 5W30). Dobrowolna wymiana, a wg nich nie zaszkodzi a może pomóc, bo ewentualne opiłki i inne drobiny metalu się z układu usuwa (bo są w filtrze) a po dłuższym używaniu takiego filtra z opiłkami w środku, te opiłki mogąpod wpływem ciśnienia oleju przerwać wkład filtra i krążyć po calym układzie.
Po tej wymianie oleju i filtra nie widziałem wiekszych różnic w spalaniu, ale silnik wyraźnie ciszej chodził na zimno (te charakterystyczne brzęczenie rozrządu). Zmniejszenie spalania zauważyłem po tym moim rajdzie z V-max i ostrym przyśpieszaniu i redukcjach do 4 (autostrad).
Rekin323i - to ile miałeś km/h przy takich obrotach? Moja Venga ponad 200, ale to już na prawdę kres możliwości auta, ale obrotów nie pamiętam. Nie mam żadnych zastosowanych z zaleceń o których piszesz co do obniżenia spalania. Pilnować ciśnienia w oponach, nie gonić niepotrzebnie auta jak w oddali widać korek czy czerwone światło, często korzystać z hamowania silnikiem jak można się toczyć na niskich obrotach i wysokim biegu to tak jechać (ale wrzucanie 5 czy 6 na kilka sekund to nie oszczędność, bo późniejsza redukcja znów podbije spalanie. Płynna, ale dynamiczna jazda nie oznacza zawalatości czy ślamazarności. Lepiej przyśpieszać mocno, ale krótko niż delikatnie i długo (np zjeżdżam z ronda dwójką i ciągnę ją aż do 50-55km/h i wrzucam od razu 4 (jak jest ku temu miejsce i warunki) i na niej jadę do następnego skrzyżowania, puszczając przed nim delikatnie gaz tak aby, jesli włączy się czerwone światło mieć miejsce na dotoczenie się  na 4 do skrzyżowania a jeśli wskoczy zielone światło jeszcze się toczyć i nie ruszać z 1-go biegu a z drugiego. Ale to trzeba oceniać na bieżąco i stosować. W permanentnych korkach widadomo, że  się  nie da. Co jeszcze? Jak wyjeżdżam gdziekolwiek (prywatna posesja), to jak odpalę silnik, podjeżdżam pod bramę aby ją  otworzyć zostawiam włączony silnik -szybciej się rozgrzeje a gdybym go zgasił oszczędności żadnych. Nawet w instrukcji pisze, żeby w niskich (albo ujemnych - już nie pamiętam)  temperaturach po włączeniu silnika odczekać 10 sekund przed rozpoczęciem jazdy aby się  olej w silniku rozprowadził. Jak przyjeżdżam z dłuższej trasy to też przed wyjechaniem do garażu (otwieranie bramy) nie gaszę silnika a dopiero po wjechaniu do garażu. No i wyłączam radio, nadmuch.
A co do tego ile tam fabrycznie obiecują ile auto będzie spalać - to wg mnie dziwne trochę.  O ile w mieście różnica  z i bez start/stop na poziomie 0,3 mogę zrozumieć ale poza miastem i na autostradzie  nie wiem jak interpretować - że niby co silnik w trakcie jazdy się wyłącza czy jak ewentualnie gdzieś stoimy w korku bramki na A1 przed trojmiastem latem w sezonie? Dziwne.
A i zauważyłem, że toczenie się na biegu najlepiej i najdłużej "trwa" gdy silnik ma około 2 tys obr. Czyli jak z obrotów 2,3 tys obroty spadają (zwalniamy) to przy 2 tys obr tak jakby się zatrzymują, albo dłużej się utrzymują między 2tys -1,9 niż 2,3 tys- 2 tys.

Offline rekin323i

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Styczeń 2018, 12:18:33 »
Cytat: "Dider"

Rekin323i - to ile miałeś km/h przy takich obrotach? Licznikowo strzałkĄ :lol:  195-197 km/h- było prawie 200 km/h
Cytuje Nie mam żadnych zastosowanych z zaleceń o których piszesz.
TU SIĘ NIE ZGODZĘ SĄ PROSTE METODY ABY OBNIŻYĆ SPALANIE, nie każdy przykład z listy daje takie % efekty , tu się zgodzę, ale otwarty temat lub ktoś z forum pamięta PAKIET BLUE DRIVE kosztował +2000zł zawierał tylko osłonę inną i opony o niskim oporze toczenia,+ "start stop" i obniżał spaLANIE wg. prospektu do 0,5 litra szczególnie w wersji: dane z homologacji a wiemy ze Hyundai miał problemy z zaniżaniem spalania coś ok. 15%

1.4 Blue drive                       1.6 Blue drive

Miasto 6,6 litra                     7,4 litra
Trasa 5,1 litra                       5,7 litra
Średnie 5,6 litra                    6,4 litra

[Dider"] Przeczytałem całość twojej wypowiedzi masz racje prawidłowe ciśnienie jak najbardziej TAK, jazda na obrotach i dojeżdżanie bez gazu żeglowanie też stosuje od roku czasu efekty są nawet w klockach hamulcowych.
Z 2ki na 4kę czasami,  bardziej idę mocna 3ka do 65 przebijam 5kę lub bliżej 80-85 idę w 6tkę

Myślę ze mamy najbardziej zgrane forum modelu ix20, wiec jestem zainteresowany modyfikacją lub wymianą doświadczeń żaden model na forum nie ma tyle pochlebnych opinii

Offline Dider

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Styczeń 2018, 13:11:11 »
Rekin323i - to spoko, że mamy podobne zdania/opinie. Silnik 1,4 był niezły do tego auta, ale 1,6 lepsze i warte dopłaty - niższe spalanie (tak z pół litra średnio, przy prędkościach autostradowych trochę  większa różnica)i lepsze odejście (nieco lepsze i od niższych o 100-150 obrotów). Moment tak samo szybko się kończy  (około 4700 obr/min) i potem tylko rośnie spalanie. Może powyżej 5,5 obr/min jest lepiej bo wchodzimy w zakres mocy maksymalnej, ale nie wydaje mi się aby było bardziej zrywnie a na pewno więcej będzie palić. Nawet w Automaniaku na TVN turbo, Mikiciuk (redaktor) porównując i30 turbo do tego bez turbo stwierdził, że powyżej 5000 już nic się  nie dzieje.
Potwierdzenie spalania mojej Vengi.

[ Dodano: 2018-01-20, 21:58 ]
A teraz mam 120 km więcej przejechane a ostatnie 50 km żona jechała (20 km teren zabudowany, 30 km autostrady - max 90km/h jechała bo noc i przymrozki  i średnie spalanie takie:

Offline Obiboc

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Styczeń 2018, 10:34:21 »
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.
W przypadku bolidu małżonki brak mi pomysłu, może nie ułożył się silnik tak jak powinien, może to styl jazdy ale.. dzień w dzień 20 km w jedna i 20 km w drugą bez przystanków ale w korkach mniejszych lub większych. Spalanie z średnie z komputera pokazuje niby 8,1 z 35 tys. Od tankowania do tankowania niby do zniesienia bo trochę powyżej 8,3-8,4 ale z paliwa wychodzi bliżej 9,5. To jest przegięcie ale mniejsza o to. Wczoraj dosiadłem bolida bo nie chciało się mi odśnieżać mojego auta. Włączyłem muzyczkę odpaliłem jadę, na wszystkich stacjach albo reklamy maści na ból pośladków  albo disco-polo, wyłączyłem radio i słyszę ze jadę tdi zawory KLE KLE KLE KLE... Ki diabeł. Raz zdążyło się że przy porannym rozruch przez parę sekund klepały ale tu przejechałem z 5 km. Odpuściłem gaz ucichło i się uspokoiło ale co to za czary, miał ktoś z was taki przypadek?

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 336
[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
« Odpowiedź #29 dnia: 22 Styczeń 2018, 13:19:39 »
Jaki masz olej wlany? Ile ma przebiegu. Gdzie benzynę tankujesz.
Z grubsza wygląda na mocny nagar, który powoduje spalanie stukowe.
Takie efekty to były kiedyś w 126p :) Można wykręcić świece i zobaczyć w jakim stanie jest.