Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] ESP OFF i ABS - obie kontrolki świecą się podc

(1/3) > >>

BBallFreaker:
Witam.

Oddałem auto dziś do serwisu w związku z tym tematem, ale na wstępie dostałem informację, że nie wiadomo, czy komputer sczyta historię błędów.

O co chodzi? Dwa tygodnie temu, będąc w trasie, zaświeciły mi się kontrolki ESP OFF i ABS - jednocześnie. Stało się to, gdy miałem prędkość znacznie wyższą niż 100km/h. Kontrolki nie zgasły, do momentu wyłączenia silnika. Po jego odpaleniu świeciły się przez około 5min, po czym zgasły. Przetestowałem wówczas działanie ABS - działał. Pojechałem dalej, po kwadransie znów się zaświeciły (znów prędkość znaczna, akurat jechałem obwodnicą kielecką). Znacznie później, gdy obie kontrolki cały czas się świeciły, przetestowałem działanie ABSu na śliskim. BRAK! Czyli kontrolki prawdę mi powiedziały...

Po powrocie z urlopu, umówiłem się do ASO. Jako, że czekać musiałem 10 dni, to przez te 10 dni jeździłem standardowo po mieście. Kontrolki ani razu się nie zaświeciły... Jakieś domysły? Bo jeśli teraz się nie świecą, to w ASO faktycznie mogą niczego nie zobaczyć. Co z tym fantem można zrobić? W weekend znowu jadę w trasę...

orzeł:
Jednym z najczęstszych przyczyn w/w problemu jest zbyt duży luz łożyska piasty jednego z kół.Objawia się to przy dużych prędkościach jak i przy jeździe po łuku (np.ślimak wiadukt)

Pozdrawiam orzeł

Taxidriver:
coś podobnego teraz kolega miał w fordzie fiesta, ale dodatkowo wariowały obroty i prędkościomierz. Niestety diagnostyka była na odległość polska Szwecja.  I nie potwierdziła się serwis u niego stwierdził czujnik wałka rozrządu po wymianie przeszło .

BBallFreaker:
U mnie serwis mógł odczytać historię. Błąd był spowodowany m.in. zabrudzeniem i poluzowaniem czujnika ABS na prawym, przednim kole (i coś jeszcze, ale kartę naprawy zostawiłem w aucie). Podobno... Auto odebrałem po pięciu godzinach. Wczoraj wieczorem wracając z pracy, postanowiłem przetestować na obwodnicy. Przy prędkości 130km/h zredukowałem z piątki do czwórki i zacząłem hamować silnikiem. Efekt taki - obie diody zaświeciły się ponownie... Auto rano ponownie trafiło do ASO, ku zdziwieniu osób tam pracujących - ehh...

Taxidriver:
Świetny przykład olewania "petenta" skasować za usługę i nie przetestować generalnie poszukaj dobrego elektryka.Dzisiaj przy kawie rozmawiałem z elektrykiem mówi, że takie objawy mogą byś spowodowane kilkoma rzeczami między innymi przetarte kable od abs-u, uwalone czujniki, przewody od nich, ale nic nie mówi jak nie zdiagnozuje. Generalnie ja ( i znajomy elektryk)  bym stawiał na czujniki może być tak że czujnik zaczyna padać i jeszcze łapie się w tolerancji i nie wywala błędu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej