Autor Wątek: [i40 VF] Olej skrzynia manualna  (Przeczytany 20022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline orzelek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Marzec 2018, 11:57:31 »
A co powiecie na olej TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90 fusch zaleca taki macie może zdjęcie gdzie jest korek spustowy i którym zalewac?

Offline borowa2

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Marzec 2018, 22:58:23 »
Jak tam ktoś wymieniał olej na ten TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90, do i40 w benzynie właśnie ten jest zalecany na stronie Fusha

Co do FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 GL-5 jest to juz trochę inna klasa bo GL-5 ale ponoć akurat ten olej czasem można stosować w klasie GL-4.

U mnie występuje problem z haczeniem drugiego biegu szczególnie ostatnio, pewnie dlatego tez że okres zimowy ale wcześniej tego nie było. Irytuje mnie to strasznie wiec zacznę od wymiany oleju.

Jak ktoś miał podobny przypadek i odczuł poprawę po wymianie oleju to czekam na post :)

Offline Przemek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Maj 2018, 17:29:08 »
Witam, chciałbym wymienic olej w przekladni tylko nie wiem gdzie jest otwor wlewowy, może ktoś pomoze. Silnik 1.7 2013r. nie wiem jakie jest oznaczenie skrzyni.

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Maj 2018, 21:50:10 »
Cytat: "borowa2"
Jak tam ktoś wymieniał olej na ten TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90, do i40 w benzynie właśnie ten jest zalecany na stronie Fusha

Co do FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 GL-5 jest to juz trochę inna klasa bo GL-5 ale ponoć akurat ten olej czasem można stosować w klasie GL-4.

U mnie występuje problem z haczeniem drugiego biegu szczególnie ostatnio, pewnie dlatego tez że okres zimowy ale wcześniej tego nie było. Irytuje mnie to strasznie wiec zacznę od wymiany oleju.

Jak ktoś miał podobny przypadek i odczuł poprawę po wymianie oleju to czekam na post :)


Nie wiem czy już jesteś po wymianie bo dopiero teraz przeczytałem ten post. Mam u siebie identyczne problemy z haczeniem 2ki. W zimę jest bardzo uciążliwe. W lato im bardziej gorąco tym biegi wchodzą lepiej. Na zimnym silniku nawet w lato jest problem z 2ka do momentu przejechania ok 10+ km. Powracając do wymiany oleju, ja robiłem ja na jesieni zeszłego roku. U mnie brak znaczącej poprawy, co wskazuje na to ze to nie problem oleju. Haczenie 2ki + czasem ciężej wejdzie 3ka, miałem od zakupu auta 2lata temu przy przebiegu 92tys km. Teraz mam 140tys. Przez jakiś czas zastanawiałem się czy to nie sprzęgło ale wtedy nie było by różnicy przez zmienię temperatury otoczenia. Słyszałem tez o wadliwych skrzyniach biegów, które były wymieniane na gwarancji. Czy ktoś z kolegów ma podobne problemy? Może już komuś udało się zdiagnozować przyczynę?

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Maj 2018, 09:36:33 »
Mam podobny problem. Ogolnie nie wiem czy jest to normalne ale zmiana biegow jest bardzo glosna i wyraznie slychac jak pracuje. Nie wiem czy jest to normalne czy nie;/  przebieg mam 82 tys

Offline kielta82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Maj 2018, 10:39:52 »
jesli chodzi panowie  o zmiane biegow to mi haczy ze tak powiem na 1 i 2 biegu,tak jak piszecie cos jest narzeczy jesli chodzi o temperature,u mnie zauwazyłem ze jak stałem na postoju z poł godziny na klimatyzacji wlaczonej i potem chciałem ruszyc to ledwo 1 i 2 mi wchodzily nie wiem o co chodzi,co moze miec wspolnego klimatyzacja z biegami??

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Maj 2018, 10:46:09 »
Mysle ze klima raczej nie. Bardziej temp otoczenia + rozgrzanie auta. Pytalem raz o te biegi w ASO to oni stwierdzili ze ich zdaniem biegi chodza lepiej niz w nowym samochodzie, a że w I40 skrzynia tak dziala i oni o tym wiedza. Ja pewnie za jakis czas odwiedze ASO i poprosze o ponowna weryfikacje bo moim zdaniem zdrowe to to nie jest dla auta;/

Offline kielta82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Maj 2018, 10:49:51 »
No dokladnie jak piszesz dziwna sprawa z tymi biegami,u mnie tylko jak pisalem wczesniej lekko haczy na 1 i 2 ,na sucho ze tak powiem elegancko wchodzi,juz zaczelem sie obawiać ze sprzeglo siada,ale na drigi dzien po odpaleniu juz bylo jak zawsze,wiec nie rozumiem tego przypadku,gdzies czytalem na forum ze jak tobpisali TEN TYP TAK MA

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Maj 2018, 11:13:27 »
No ma. Jednak nie jest to przyjemne jak stoisz w na swiatlach w miescie w zimie i chcesz 1 wrzucic a ci bieg nie wskakuje;/

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Maj 2018, 11:58:20 »
To powiem, że jakaś faktycznie tragedia. Skrzynia w i40 idealna nie jest, ale takich problemów nie mam. Zmieniałem olej ponieważ mam skazę po poprzednim aucie, kiedy go poprostu zabrakło :)
Nekałbym serwis, bo to coś nie tak

Offline kielta82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Maj 2018, 12:09:34 »
Sprobowal bym najpierw wymienic olej w skrzyni biegów

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Maj 2018, 16:34:53 »
U mnie wymiana oleju nie przyniosła efektu. Stary olej wyglądał idealnie. Był czysty i klarowny jak nowy. Nowy olej dobierałem w sklepie na postawie modelu auta. Nie wiem czy można azalac olej który ma jakieś inne właściwości które by poprawiły smarowanie. Jeśli taki jest to jestem otwarty na sugestie. Czy ktoś z was po wymianę oleju wyeliminował problem z 2ka na zimnym silniku / otoczeniu? Jeśli tak to jaki olej został zalany?

Offline borowa2

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Maj 2018, 21:42:00 »
Cytuj

Nie wiem czy już jesteś po wymianie bo dopiero teraz przeczytałem ten post. Mam u siebie identyczne problemy z haczeniem 2ki. W zimę jest bardzo uciążliwe. W lato im bardziej gorąco tym biegi wchodzą lepiej. Na zimnym silniku nawet w lato jest problem z 2ka do momentu przejechania ok 10+ km. Powracając do wymiany oleju, ja robiłem ja na jesieni zeszłego roku. U mnie brak znaczącej poprawy, co wskazuje na to ze to nie problem oleju. Haczenie 2ki + czasem ciężej wejdzie 3ka, miałem od zakupu auta 2lata temu przy przebiegu 92tys km. Teraz mam 140tys. Przez jakiś czas zastanawiałem się czy to nie sprzęgło ale wtedy nie było by różnicy przez zmienię temperatury otoczenia. Słyszałem tez o wadliwych skrzyniach biegów, które były wymieniane na gwarancji. Czy ktoś z kolegów ma podobne problemy? Może już komuś udało się zdiagnozować przyczynę?


Tak ja wkońcu zdecydowałem sie na olej RAVENOL MTF-1 75W85, ma specyfikacje Hyundaia wiec nie ryzykowałem z innymi. Poprawy nie ma wiec lipa. Jak autko postoi na słońcu albo się rozgrzeje to skrzynia daje rade, Rano już jest gorzej. Irytuje ale narazie nie mam pomysłu poza tym żeby zalać olejem o niższej lepkości. Wcześniej ten problem nie występował, zaczęło sie gdzieś przy 110 tys. Jak ktoś coś, to niech się podzieli :)

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #28 dnia: 31 Maj 2018, 22:53:15 »
Przy upałach jake są w tym tygodniu 2ka wchodzi bardzo dobrze od razu. Wpływ temperatury otoczenia na prace skrzyni biegów jest bardzo dziwny. Nie spotkałem się z tym w żadnym z posiadanych przeze mnie samochodów. Przeglądałem trochę forów innych marek i takie problemy się zdarzają.  Czasem pomaga wymiana oleju. Na forum Skody ludzie polecają olej kupowany w autoryzowany serwisie i nieoficjalnie ochrzczony jako „olej na haczace biegi”. Czy ktoś z kolegów wymienia olej na taki kupowany w serwisie Hyundai?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] Olej skrzynia manualna
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Czerwiec 2018, 10:19:27 »
przy doborze oleju jest ważne API, jeżeli producent określił GL-4 to nie wolno używa GL-5 bo padną synchronizatory i będą kłopoty z biegami, zgrzytami itp.