Forum > i30 FD

tempomat do 1.6 benzyna.

<< < (14/15) > >>

sopel1987:
Mały update:
Rozberałem kostkę przy ECU i niestety, ale w przy pinach 9 i 89 mam już wyprowadzone kabelki, 50 pusta. Kabelki dochodzące do zwijaka mają inne kolorki, niż te przy ECU. Więc z tego wychodzi, że nawet wymiana ECU by nic nie dała, bo trzeba by pewnie całą wiązkę wymieniać, żeby wszystko było na swoim miejscu (takie mam podejrzenie). Trzeba będzie jednak ciut więcej pracować prawą stopą podczas jazdy ;)
Poniżej dokumentacja fotograficzna.




kurkal:
Odświeżam temat dokładki tempomatu, ciekaw jestem czy ktoś jeszcze mysli o tym w I gen.,
ja właśnie podjęłem się u siebie, dołożyłem przyciski i wiązkę w kierownicy, podciągnąłem 3 kable do ECU, no i niestety nie zadziałało. Posiadam wersję ECU 39114-2A410, kolega Kosmos pisał że w nie wszystkich wersjach oprogramowania tego modelu będzie działało, więc to obstawiam za powód nie odpalenia tempomatu. Może ktoś przerabiał u siebie podobny przypadek i wie, czy można poszukać firmy wykonującej takie usługi i przeprogramować ECU na takie które będzie obsługiwało tempomat, czy jest to niewykonalne? Będę wdzięczny za pomoc :)

piejar:
A czy masz w ogole czujnik położenia sprzęgła ma wchodzić na CUD-K pin 79 i jest jeszcze neutral switch na tym samym złączu pin 57 ? Jest sprawny, sprawdziłeś? Ja u siebie dołożyłem CC na modułach Dometic. Było trochę zabawy ale kupiłem używkę i założyłem dawno temu - działa do dziś.

kurkal:
Powiem Ci że zabiłeś mi ćwieka. W schematach do ściągnięcia w kostce CUD-K pozycje o których wspominasz są nieużywane. Posiadam zajęte piny 55 i 78 które wg schematu są za to odpowiedzialne.

piejar:
No tak. Gdzieś juz na forum pisałem, że kiedy ileś lat temu szukałem u siebie w ECU tempomatu to nie byłem świadom że te switche mogą wpływać na działanie - być może dlatego go wtedy nie znalazłem u siebie. Skończyło się montażem modułu Dometica.
Poniżej schematy ze switchem sprzegła i neutralem.
Żeby było śmieszniej w D4FB są dwie wersje wprowadzenia czujnika sprzęgła - szczerze nie wiem który jest właściwy.
Popróbuj miernikiem od złącza CUD do masy czy jest jakieś przejście i czy jest zmiana przy wciśnięciu sprzęgła lub zmianie położenia lewarka.
Jeżeli tych switchów brak można je zasymulować zworką.
Problemem u mnie był też brak kontrolek w tablicy przyrządó - dokładałem je i dokładałem żyły i piny w złączach.

https://drive.google.com/file/d/1FFPEWGVypeEooxWM0di9OWVFHQPX15v8/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1iEvxuaIAg_iTycYwop13M_UhMBCK9jzk/view?usp=sharing

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej