Forum > Santa Fe SM
Katalizator santa fe 2,4 lpg, 2005r po lifcie
kosmos2011:
Masz Euro 4 (EC2005)
Dobrze że chociaż katalizator jest dokręcany do kolektora.
Numer oryginału 28530-38760
Silniki G4JP i G4JS były montowane w Sonata EF, EU4, Trajet tylko trzeba zwrócić uwagę że były katalizatory z końcówką na dwie rury (w Twoim przypadku jest na jedną).
wtom:
--- Cytat: "miron156" ---
Tylko że ten z sondami też nie jest dobry, tzn. jest prawie pusty w środku.
Jakieś pół roku temu robiłem przegląd i diagnosta powiedział że spaliny są spoko,
tylko wtedy kat. nie brzęczał przy dodaniu gazu.
--- Koniec cytatu ---
no to problem.
tylko jeżeli tak jak piszesz, ten główny kat jest słaby to druga sonda na bank by zgłaszała błąd kata
miron156:
czasami raz na 2-3 tygodnie wyskakuje błąd P 0136 lub P 0122 lub P0320
poza tym sam jezdzi normalnie.
[ Dodano: 2017-02-20, 21:50 ]
--- Cytat: "kosmos2011" ---Masz Euro 4 (EC2005)
--- Koniec cytatu ---
Na tej stronce pisze że jest EURO 3, w końcu nie wiem jaki kupić euro 3 czy 4.
http://auta.moto.pl/samochody/HYUNDAI/66500/Santa+Fe+2.4+GLS+2WD/p
Jeszcze jedno pytanie, katalizator za kolektorem od silnika 2,7 jest taki sam jak w 2,4?
lucasy:
Witam,
czy ktoś wymieniał już u siebie główny katalizator? Ten pierwszy za kolektorem, z sondami. Brzęczy mi od paru dni na zimnym i podczas schodzenia z obrotów, mechanik mówi, ze to katalizator. Póki co błędów brak, ale podejrzewam, że to kwestia czasu.
Szukam w internetach czegoś w ludzkich pieniądzach (zamiennik) ale nic nie znalazłem, na rosyjskim forum większość wybebesza kata i wstawia emulatory sond, ale ja wolałbym to załatwić zgodnie z prawem.
Miał już ktoś taki problem?
lucasy:
Sam sobie odpowiem.
Po pierwsze, mechanik okazał się idiotą :roll: . Uszkodził się "na szczęście" drugi kat, ten pod autem. Wymiana na uniwersalny, łącznie ze wstawieniem kosztowała mnie 500 zł.
W aucie jest znów cisza :mrgreen:
Stary kat sprzedałem za 350 zł :mrgreen:
Nawigacja
[#] Następna strona