Autor Wątek: [Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie  (Przeczytany 8295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« dnia: 27 Październik 2013, 11:56:21 »
Mam przeczucie że PCSV  u mnie w ogóle nie działa. Po wyciągnięciu dziada z gumowego uchwytu uśmiałem się okrutnie bo mam założony zamiennik boscha(0280142300) :) Sprawdziłem go pod kątem oporności zgodnie z ruskim pdfem i jest wzorcowo 25.3 ohm. Do wtyczki po włączeniu zapłonu dochodzi 12v ale jeśli masę biorę z aku, w samej wtyczce pojawia się dziwne napięcie ok 9v ( na aku mam 12.6v). Nie jestem do końca pewny czy na drugim przewodzie we wtyczce powinna być zwykła normalna masa. Znalazłem jak to sprawdzić ale nic z tego nie rozumiem:


Prośba z mojej strony, czy mógłby ktoś zmierzyć zasilanie we wtyczce przy włączonym zapłonie i ewentualnie wytłumaczyć o co chodzi z tym pomiarem na rysunku.

edit
Porobiłem jeszcze trochę pomiarów i martwi mnie jeszcze jedna sprawa. O ile dobrze rozumiem działanie systemu egr to zawór powinien być otworzony na biegu jałowym i na niskich obrotach. U mnie zasilanie jest podawane nawet przy 4.500 obrotów. Zastanawiam się czy przypadkiem ktoś celowo nie zepsuł tej masy bo miał problem z ciągle otwartym zaworem...


wohoow

  • Gość
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Październik 2013, 19:43:52 »
Cytat: "kosmos2011"
Tutaj masz jak sprawdzić zawór PCSV http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3670-hyundaiaccent992b-09.html&sandbox=0&usg=ALkJrhiTd-6FnsQ5whyMyOCRKZySqL5QIw


Nie ma tu zbyt wielu informacji, oporność już mierzyłem. Sam zawór jest raczej dobry tylko coś z samym sterowaniem mi nie działa...
Mógłbyś przy okazji sprawdzania napięcia sprawdzić przy jakich obrotach ecu zamyka ten elektrozawór ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Październik 2013, 19:49:54 »
http://www.fox.rzeszow.pl/Zawor-paliwowy(4,967,28023).aspx

Zaworów PCSV w innych markach jest dużo nie wiem czym ten zamiennik Bosch (VW,VOLVO,SABB) się różni od oryginału, ale czymś musi. Obroty też sprawdzę.

hyun

  • Gość
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Październik 2013, 20:06:28 »
Ten zaworek jest sterowany masą (komputer zwierając do masy pin nr 2 pcsv powoduje jego załączenie) Na drugi idzie zasilanie 12v. Dlatego widzisz na 1ce napięcie. Oporność jest ok wiec elektrozawór pewnie też ok.
W zasadzie najlepszy byłby pomiar na podłączonym pcsv...

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Październik 2013, 20:06:31 »
Obudowa wygląda identycznie jak koreański oryginał, różni się tylko wybitą marką. Nie sądzę żeby działał w inny sposób, koniec końców to tylko elektrozawór. Ale może działać na innym napięciu...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Październik 2013, 20:14:57 »
Czyli po tym co napisał hyun wszystko jasne. Prośba jeszcze o usunięcie z tematu  słowa EGR bo ktoś za chwilę będzie pytał "czy w LC jest EGR". Oczywiście nie dotyczy to silnika D3EA (diesel) gdzie EGR znajduje.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Październik 2013, 20:28:44 »
Już się kiedyś ktoś pytał :) Masz racje to dwie zupełnie inne technologie, koncepcja tylko trochę podobna.

Wracając do tematu... jestem trochę zaskoczony że elektrozawór jest sterowany masą, mało tego teraz te moje 9v na zasilaniu nie mają kompletnie żadnego sensu... zresztą fakt że ecu nie odcina zasilania przy 4,5k tym bardziej. Czekam na pomiary kosmosa, a później będę mordować ecu...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Październik 2013, 20:45:49 »
Więcej zamieszania od PCSV wnosi połączony z nim filtr węglowy (absorber) który znajduje się na lewej tylnej podłużnicy



http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/grey-garik/journal/21955/

http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/xsiro/journal/43202/

http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/kirill02618/journal/288230376153162656/#post

Koszt to ponad 200 pln za pojemnik z granulkami węgla aktywnego. Przez ten wynalazek mam odkręcony korek od zbiornika paliwa.

[ Dodano: 2013-10-28, 18:44 ]
Kluczyk w pozycji ON napięcie między pinami 1 i 2 8,8V
Silnik uruchomiony napięcie między pinami 1 i 2 10,7V i napięcie między pinem 1 i "-" na akumulatorze 3,7V
Rezystancja czujnika 25,7ohm
Zwiększanie obrotów nie powoduje zmiany lub odcięcia napięcia.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Październik 2013, 15:05:38 »
Cytat: "kosmos2011"

Kluczyk w pozycji ON napięcie między pinami 1 i 2 8,8V
Silnik uruchomiony napięcie między pinami 1 i 2 10,7V i napięcie między pinem 1 i "-" na akumulatorze 3,7V
Rezystancja czujnika 25,7ohm
Zwiększanie obrotów nie powoduje zmiany lub odcięcia napięcia.


U mnie jest praktycznie to samo z wyjątkiem napięcia między pinem 1 i "-" na akumulatorze bo tu mam dokładnie to samo co na samym aku, czyli 12,6V.

Przy zasilaniu 9v zawór w ogóle nie reaguje, przy 10,7v otwiera się na ułamek sekundy. Przy zasilaniu 12v jest całkowicie otwarty. Czy wasze oryginalne też tak mają ?