Forum > Accent
pytanko o prędkość/obroty
Witek:
--- Cytuj ---Ekonomiczna jazda z predkoscia jak wspomnialem zapewni w trasie spalanie na poziomie 6l
--- Koniec cytatu ---
No pewnie tak :) ale jesli chodzi o ekonomie, to mozna ekonomiczniej jezdzic ;p
--- Cytuj ---a jakie są konsekwencje jazdy w przedziale 1500-2000 rpm
--- Koniec cytatu ---
W zasadzie żadne, ale silnik tez czasami potrzebuje wyzszych obrotow, wiec od czasu do czasu warto troszke przycisnac, przy malych obrotach zawory bedzie trzeba czesciej regulowac, zreszta slychac nawet, kiedy silnik sie meczy (jak ma za niskie obroty).
Vex:
--- Cytat: "Witek" ---
No pewnie tak :) ale jesli chodzi o ekonomie, to mozna ekonomiczniej jezdzic ;p
--- Koniec cytatu ---
Pewnie ze mozna. 80 km/h wydaje sie predkoscia idealna. Ja mialem na mysli wariant moim zdaniem realno-praktyczny.
--- Cytuj ---a jakie są konsekwencje jazdy w przedziale 1500-2000 rpm
--- Koniec cytatu ---
--- Cytuj ---W zasadzie żadne, ale silnik tez czasami potrzebuje wyzszych obrotow, wiec od czasu do czasu warto troszke przycisnac, przy malych obrotach zawory bedzie trzeba czesciej regulowac, zreszta slychac nawet, kiedy silnik sie meczy (jak ma za niskie obroty).
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Urywanie 0,1l nie ma sensu. Spokojnie w tym silniku do 3100 rpm mozesz jezdzic delikatnie operujac gazu i bedzie ekonomicznie a silnik nie bedzie przeklinal. Zejsc do niskich obrotow i jechac ze stala preedkoscia to jeszce ok, ale rozprzedzajac sie to juz wiekszy wysilek dla silnika.
kurtz:
a to jeszcz spytam o konsekwencje jazdy w przedziale 5000-6000 rpm ? domyślam się, że taka jazda drastycznie skraca żywotność silnika, ale możecie napisać coś więcej?
jakie jest wtedy spalanie?
Hants:
--- Cytat: "Vex" --- Spokojnie w tym silniku do 3100 rpm mozesz jezdzic delikatnie operujac gazu i bedzie ekonomicznie a silnik nie bedzie przeklinal.
--- Koniec cytatu ---
Jest potezna roznica w spalaniu pomiedzy 3100 a 2500. O komforcie jazdy juz nie wspominajac.
wlad:
--- Cytat: "Hants" ---est potezna roznica w spalaniu pomiedzy 3100 a 2500. O komforcie jazdy juz nie wspominajac.
--- Koniec cytatu ---
w accencie az takiej roznicy chyba nie ma.jezdzac z przepisowymi 110km/h na autostradach mialem wlasnie 3 tys.na obrotomierzu i spalanie ok.6l/100km.jadac raz jeden 60mph[a bylo to 2,5tys. ]spalanie wyszlo ok. 5,4l/100km. z kolei jadac w polsce autostrada 130km/h[3,5tys] spalanie bylo ok.6,8l/100km.wszystko to z 2 osobami na pokladzie + nieco bagazu.
a co do komfortu-to wlasnie 3 tys.obrotow to gorna granica ,przy ktorej przy rownomiernej jezdzie jedzie sie b.przyjemnie.
Nawigacja
[#] Następna strona