Forum > Instalacja LPG, CNG, inne
Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Arni71:
Jak w temacie - warto wymieniać instalację LPG??
Czy ktoś brał to pod uwagę, jakie mogą być koszty??
Wg opisów instalacji, prawdopodobnie będę musiał wymienić kolektor dolotowy (inne umiejscowienie otworów pod wtryski), zdemontować niepotrzebne przewody okładu chłodzenia z reduktorem i filtrem włącznie, będę mógł zdemontować instalację lubryfikacji zaworów.
Praktycznie z obecnej instalacji LPG zostanie tylko butla.
Dodam że obecna instalacja LOVATO którą mam działa bez zarzutu, ostatnio wymieniałem wtryski, ale jak się okazało to i tak te które były zamontowane dawno podlegały wymianie - wycofane przez LOVATO
Zamysł zmiany generacji przyszedł mi do głowy ze względu na potrzebę uzupełniania benzyny, teraz zimą coraz częściej - z wiadomych powodów.
Dodatkowo czytałem opinie że V generacja jest bardziej efektywna, mniej kłopotliwa jeśli chodzi o serwisowanie - odpada wymiana filtrów.
Problemem pozostaje tylko żywotność pompy gazu - to można zniwelować unikając tankowania na PGR'ach- i koszt montażu, przypuszczam że zmiana generacji będzie niewiele tańsza od montażu V gen od podstaw, w całej instalacji zbiornik nie jest najdroższy
belgrano:
Nie warto. Szkoda kosztów i roboty. Zapraszam na forum lpg info
Shadows:
Pytanie po co taki zabieg skoro zysk może być symboliczny?
Arni71:
Już mi przeszło :)
Dowiedziałem się że w naszych Tucsonach jest zbyt skomplikowany układ dolotowy aby precyzyjnie zamontować wtryski gazu w postaci ciekłej, jest to podstawowy wymóg montażu instalacji V generacji.
Poza tym instalacja V generacji VIALLE która jest mocno promowana w Polsce, jest bardzo awaryjna - zacierające się pompy gazu, problemy z elektrozaworami, awarie sterowników - a co ciekawe opisał mi to przedstawiciel warsztatu w którym montują instalacje tej firmy :)
Więc pozostaję przy swoim LOVATO IV gen :)
Shadows:
A wiesz jak rozpoznać generację tych instalacji? Mam roczną Lovato Smart New KP
Nawigacja
[#] Następna strona