Forum > i30 FD

[i30 FD] Naprawa pompy wtryskowej - uszczelki, rozrząd.

(1/1)

longin1:
Witajcie!

Czy macie może jakieś doświadczenia w temacie cieknącej pompy wtryskowej w 1.6crdi?
U mnie zaszła potrzeba wymiany kompletu uszczelnień w pompie i teraz różnie mechanicy mówią. Jeden twierdzi, że trzeba poluźnić rozrząd bo pompa przechodzi przez łańcuch i napędzane nim koło zębate. Drugi twierdzi, że wystarczy odkręcić nakrętkę zaślepkę z lewej strony silnika, ustawić wał w pewnej pozycji i pompa się wysunie bez ingerencji w rozrząd ponieważ jest mocowana na stożek i wcisk.

Uprzejmie proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

arni_23:
A ja myślałem z w CRDi nie ma strikte pompy wtryskowej.
Jest pompa tłocząca pod zwiększonym ciśnieniem, szyna zbiorcza oraz wtryskiwacze sterowane elektronicznie. Czy może się mylę?

longin1:
No może to się nie nazywa pompa wtryskowa bo wychodzi z niej jeden przewód ciśnieniowy i zapewne idzie do listwy.
Niemniej jednak tę pompę trzeba uszczelnić.

Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Endrju89:
Powiem tylko tak - najlepiej jedź do ASO albo do kogoś kto zna bardzo dobrze silniki hyundaia i zobacz co oni Ci powiedzą. Na własnej skórze się przekonałem o tym że, jeżeli chodzi o sprawy z silnikiem nie warto zostawiać auta byle gdzie, najlepiej jechać tam gdzie się znają na tej konkretnej marce i silnikach. Ja miałem kiedyś problem ( nie w hyundaiu ) z wiecznie świecącym się Check enginem - pojechałem w końcu do jednego mechanika aby mi sprawdzili - wyszło że błąd położenia wałka rozrządu - ok, powiedzieli - zalej pan gęstszym olejem ( 10W40 ) i check zgaśnie i faktycznie zmieniłem olej i check zgasł. Po jakimś czasie nie dawało mi to jednak spokoju więc pojechałem do innego mechanika a konkretnie do Bosch Car Service - sic! nigdy więcej! nie dość że na głupie podłączenie do komputera musiałem się zapisać - to jeszcze auto stało 1.5 dnia - zapłaciłem 180 zł! tak STO OSIEMDZIESIĄT ZŁOTYCH! a dowiedziałem się tak na prawdę niewiele więcej! tzn. dowiedziałem się wymiana wałka! - szukałem więc pomocy na forach, okazało się że nie koniecznie musi to być wałek rozrządu , może to być napinacz łańcucha, koło zmiennych faz jak i sam naciągnięty łańcuch - innymi słowy najlepiej w takiej sytuacji wymienić kompletny rozrząd wraz z kołem zmiennych faz. Pojechałem więc do trzeciego serwisu no i mówię im jaka jest sytuacja, sprawdzili, podłączyli do kompa no i potwierdzili to co wyczytałem na forum - wymiana rozrządu - no to wymieniajcie - niestety spieprzyli sprawę - check po jakimś czasie znów się zapalał. Znalazłem w końcu gościa który się na tym zna no i zrobił - przy okazji powiedział mi dlaczego check się nadal świecił mimo kompletnej wymiany rozrządu - łańcuch był źle założony! przestawiony był o DWA ząbki!

kosmos2011:
33100-2A420 czyli Bosch 0445010206 CP1H3

Uszczelki http://www.autodieselparts.com.pl/906,komplet-uszczelek-pompy-bosch-cr-cp1h3-r85-r75-0445010139-0445010367-0445010136-0445010206.html









Ściągacz.

https://www.google.pl/search?q=09331-2A010&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjXhf3Cuc7QAhXBCywKHSGqBo8Q_AUICSgC&biw=1422&bih=787&dpr=0.9#imgrc=hWRs75ngGqJryM%3A

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej