Forum > i20

[i20 PB] Pasek wielorowkowy

(1/2) > >>

Riva:
Witam wszystkich.
Szukam informacji w jaki sposób wymienić pasek klinowy w i20 z klimatyzacją.
Które z urządzeń należy zluzować  , szukałem śruby napinającej ale nigdzie
jej nie widać.
Czy ktoś ma doświadczenia z wymiana.
Pozdrawiam.

kosmos2011:
Riva przy rejestracji na forum podałeś:

Silnik: G4LC - 1.4 16V R4

Auto: i20 PB 2009-2014   Rok: 2000 Skrzynia: MT Napęd: 2WD

Podaj prawidłowy rok produkcji i model silnika (możesz to sprawdzić po vin tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/ ).

Prawidłowe dane możesz wpisać w Profil który jest na górnej belce forum.

bedik:
W hyundai i 20 występuje pasek wielorowkowy rozciagliwy. Aby zdemontować lub zamontować pasek nie luzujemy żadnych napinaczy czy alternatora. Montaż i demontaż odbywa się przez umieszczanie specjalnego narzędzia(takiego klina) między koło pasowe wału korbowego a pasek, obracamy wałem korbowym i zakładamy pasek.

kosmos2011:
W Hyundai i20 występują jeszcze inne silniki niż 1,2 litra więc http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5393&highlight=pasek

Demontaż paska silnik G4LA (Kappa)



Montaż paska silnik G4LA (Kappa)



"Klin" 09252-03100 strona 5 http://www.slideshare.net/souze/1-pb-enginekappaeng

Riva:
Dzięki za pomoc.
Tak naprawdę  pierwszy raz spotykam takie rozwiązanie gdzie pasek
nie posiada możliwości kasowania luzu.
Kupiłem pasek BANDO czy będzie on należycie pracował w tym układzie
czy musi to być koniecznie oryginał.
Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej