Forum > Lantra / Elantra

[Elantra AD] Tempomat (MY2015-)

<< < (6/8) > >>

juhacz:
Cześć

Mam Elantrę (tzw. Nową Elantrę) z 2018 roku, wersja Comfort Premiere dodatkowo z pakietem zimowym, czyli podgrzewaniem kierownicy i foteli, kupioną w 2019 na wyprzedaży rocznika. Chciałbym dołożyć do niej tempomat, czy wystarczy zakup jedynie części "96720-F2110" czy muszę do tego dokupić jeszcze jakieś przewody?
Dzięki za wskazówki.

jabrze:
Również chciałbym dołożyć, ale nie wiem jak zdjąć poduszkę kierownicy. Mam tylko dolny otwór do odczepienie. Brak otworów bocznych. Może są zamaskowane, ale nie mogę sobie z tym poradzić.
Może ktoś coś wie na ten temat i posłuży podpowiedzią.

Artoor_P:
Witam,
Załączyłem ponownie instrukcję montażu tempomatu.
Powodzenia

juhacz:
Piszę dla potomnych:

Dziś ze swoim mechanikiem zamontowaliśmy obsługę tempomatu w tzw. "Nowej Elantrze" z 2018 r. kupionej w 2019 r.
Poniżej skrócona instrukcja, same konkrety.
Musisz kupić element o oznaczeniu 96720-F2110, nie sprzedają tego w polskim serwisie. Ja kupiłem oryginał na ebay. Byłem pewien pewien, że będzie działał, że będzie pasował idealnie, nie będzie trzeba nic docinać, dopychać, podświetlenie będzie takiej samej jasności, napisy na przyciskach będą zrobione tą sama czcionką.
Link gdzie kupiłem: https://www.ebay.com/itm/392733627144
Razem z przesyłką i vatem, który dodawany jest przy płatności wyszło $47,93. Paczka z Korei przyszła DHL'em po 10 dniach. Potrzebujemy tylko te przyciski nic poza tym, żadnych dodatkowych elementów, wiązek kabli, itp.

Odłączamy minus na akumulatorze, i najpierw musimy wyjąć poduszkę  z kierownicy za pomocą śrubokrętu wpychając w dziury widoczne po przekręceniu kierownicy (zdjęcie 1) i robiąc jakby dźwignię w górę, na dole kierownicy jest inna dziura (zdjęcie 2), tam widać co mamy nacisnąć, niestety z tym dwoma bocznymi jest trudniej. Mechanik się męczył tym z 15 min, ale się udało. Później odpinamy poduszkę, odkręcamy kierownicę, po wyjęciu śruby zanim ją zdejmiemy, musimy mazakiem oznaczyć jej dokładne położenie, aby jej nie założyć później odrobinę przekręconej w którąś stronę. Po zdjęciu kierownicy, zdejmujemy z niej tylne plastiki, ponieważ są tam śruby, które trzymają przyciski. Wymieniamy przyciski, skręcamy z powrotem, układamy kable tak jak były, więc dobrze sobie porobić zdjęcia. Zakładamy kierownicę, poduszkę, podpinamy akumulator jazda.




jabrze:
juchacz - dzięki za opis. W aso mi powiedzieli, że muszę wybić otwory. Manipulator na zmianę leży od dwóch lat. Muszę spróbować. Tak też się domyślałem. Teraz sprawdzę to kamerką inspekcyjną.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej