Piszę dla potomnych:
Dziś ze swoim mechanikiem zamontowaliśmy obsługę tempomatu w tzw. "Nowej Elantrze" z 2018 r. kupionej w 2019 r.
Poniżej skrócona instrukcja, same konkrety.
Musisz kupić element o oznaczeniu 96720-F2110, nie sprzedają tego w polskim serwisie. Ja kupiłem oryginał na ebay. Byłem pewien pewien, że będzie działał, że będzie pasował idealnie, nie będzie trzeba nic docinać, dopychać, podświetlenie będzie takiej samej jasności, napisy na przyciskach będą zrobione tą sama czcionką.
Link gdzie kupiłem:
https://www.ebay.com/itm/392733627144Razem z przesyłką i vatem, który dodawany jest przy płatności wyszło $47,93. Paczka z Korei przyszła DHL'em po 10 dniach. Potrzebujemy tylko te przyciski nic poza tym, żadnych dodatkowych elementów, wiązek kabli, itp.
Odłączamy minus na akumulatorze, i najpierw musimy wyjąć poduszkę z kierownicy za pomocą śrubokrętu wpychając w dziury widoczne po przekręceniu kierownicy (zdjęcie 1) i robiąc jakby dźwignię w górę, na dole kierownicy jest inna dziura (zdjęcie 2), tam widać co mamy nacisnąć, niestety z tym dwoma bocznymi jest trudniej. Mechanik się męczył tym z 15 min, ale się udało. Później odpinamy poduszkę, odkręcamy kierownicę, po wyjęciu śruby zanim ją zdejmiemy, musimy mazakiem oznaczyć jej dokładne położenie, aby jej nie założyć później odrobinę przekręconej w którąś stronę. Po zdjęciu kierownicy, zdejmujemy z niej tylne plastiki, ponieważ są tam śruby, które trzymają przyciski. Wymieniamy przyciski, skręcamy z powrotem, układamy kable tak jak były, więc dobrze sobie porobić zdjęcia. Zakładamy kierownicę, poduszkę, podpinamy akumulator jazda.