Autor Wątek: [Santa Fe SM] Kilka problemów - elektryka, układ paliwowy, b  (Przeczytany 3791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hulltay

  • Gość
Witajcie Szanowni Koledzy, zwracam się o pomoc i jakieś wskazówki bo już mi sił brakuje....
Zaczęło się od gaśnięcia podczas jazdy, w różnym zakresie obrotów (wiem temat już wałkowany ale opiszę) tak więc gasł podczas jazdy, odpalał dopiero ko kilku minutach praca silnika ok, po pierwszym takim wyskoku zapalił się check i zczytałem błąd U0009 (błąd skasowałem i później przy gaśnięciu już się nie meldował), sprawdziłem filtr paliwa w baku - ok, wymieniłem pompę na nową pompę wstępnego podawania tą przy baku, pompa wysokiego ciśnienia po uszczelnianiu (uszczelki oczywiście BOSH), wymieniłem (na używany) czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, regulator ciśnienia z listwy zdemontowałem wyczyściłem w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchałem, auto jak gało tak gaśnie podczas jazdy raz częściej raz rzadziej generalnie przy wyższych obrotach, okolice 3000rpm. Paliwo leję na lotosie z domieszką oleju 2T. w między czasie chciałem usunąć problem z lampą po stronie pasażera - świeciła tak jakby nie było masy (żarzyła sie) z kumplem elektrykiem doszliśmy że niedrożny jest jeden z przewodów na odcinku puszka elektryczna pod maską - kostka przy lampie przewód został "zaślepiony" i puszczony baypas, lamy świecą ok, ale teraz dla odmiany wogóle nie chce odpalić OBDII wyrzuca błąd U0019. Proszę o jakieś wsparcie bo jestem bliski Okur....ienia:) (sorry ale inaczej nie mogę tego opisać)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: [Santa Fe SM] Kilka problemów - elektryka, układ paliwow
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipiec 2016, 21:31:30 »
Jeśli chodzi o gaśnięcie - obstawiam wtryskiwacze (lub co najmniej jeden) - przy wysokich obrotach otwiera się przelew, w listwie CR spada ciśnienie i auto gaśnie. Miałem dokładnie to samo, tyle, że jednorazowy wyskok (za to "gruby" - bo na autostradzie przy prędkości rzędu 170 km/h), po którym auto poszło na diagnostykę. Efekt - regeneracja 3 wtryskiwaczy + cewka sterująca w czwartym (robiła różne dziwne rzeczy...).

Ten błąd U0019 - błąd komunikacji CAN - widocznie ten przewód, który ominęliście odpowiada jeszcze za coś innego, ewentualnie bypass ma inne parametry elektryczne (oporność itp.), niż oryginał i komputer nie potrafi się przez niego z czymś dogadać. Spróbowałbym z powrotem go podłączyć i ewentualnie zrobić dubel a nie bypass.

felkner

  • Gość

Hulltay

  • Gość
Dzięki Panowie za zainteresowanie, Volcan co do wtrysków to były sprawdzane i ponoć są ok, jednakże okolice 2'go z prawej od frontu auta jest trochę zapocony, nie wiem skąd? przewód sprawdzaliśmy i był tylko odpowiedzialny za połączenie od prawej lampy. Felkner co do dignozy to skożystałem z apki car skaner na windows phone(połączenie z modułem OBDII przez BT), na razie nie mam nic innego, muszę poszukać.
PS  czujniki przy filtrze wyglądają na ok, chyba że jest jakiś myk na ich dokładne przetestowanie?

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Wtryskiwacze były testowane na maszynie po demontażu z auta? Testowane było też sterowanie, czy tylko mechaniczne sprawy (rozpylanie itp.)? Nie każda maszyna do testowania wtrysków ma możliwość sprawdzenia prawidłowego działania sterowania wtryskiwaczem.

U mnie ten z wadliwym sterowaniem otwierał przelew w różnych dziwnych momentach - przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo - czyt. przyspieszanie i jazda z dużą prędkością - spowodowało to zgaśnięcie auta. Pozostałe 3 lały już dość solidnie przy dużych dawkach paliwa. Wymiana bebechów na ori Boscha + sterowania w czwartym postawiła auto na nogi.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Kilka problemów - elektryka, układ paliwowy, błędy U0009 i U0019
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Wrzesień 2016, 21:43:04 »
Witam Kolegów po dłuższej nieobecności, Santek stoi już u prawilnego dieselowca/elektryka i wg tygodnia poszukiwać i weryfikacji usterki wszystko wskazuje na padnięty komputer silnika, który nie daje sterowania na wtryski, wszystko inne sprawdzone pod kątem mechaniczno-elektrycznym (wtryski, pompy, wiązki elektryczne, czujniki), czekam teraz na swap modułu immo do nowego ECU i dyliżans powinien odżyć:) Dam znać po odbiorze Santy od Znachora jak działa:)